Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

Smarowanie łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zależy jakie moto, jaki styl jazdy i jaki napęd. Generalnie napędy mają ciężkie życie w mocnych i ciężkich sprzętach. Duże nakedy (B12, XJR, GSX 1400) szybko zjadają napęd z racji bardzo dużego momentu dostępnego od samego dołu. Tak samo szybkie mocne turystyki (XX1100 czy Hayka), albo duże V-ki (SV 1000). Duże też zależy od tego jak jeździsz. Płynny styl jazdy owocuje dłuższą żywotnością napędu, a jak co chwile szarpiesz to łańcuch szybciej się skończy. Bardzo dobrze to czuć jak gwałtownie zamykasz i równie gwałtownie dodajesz gaz - wtedy łańcuch dostaje po d*pie dość mocno.Jednym słowem jak kupisz dobry łańcuch (odpowiedni do mocy motocykla), będziesz o niego dbał i płynnie (nie znaczy wcale wolno) jeździł to wytrzyma i 30 tys. km.

Opublikowano

Zależy jakie moto, jaki styl jazdy i jaki napęd. Generalnie napędy mają ciężkie życie w mocnych i ciężkich sprzętach. Duże nakedy (B12, XJR, GSX 1400) szybko zjadają napęd z racji bardzo dużego momentu dostępnego od samego dołu. Tak samo szybkie mocne turystyki (XX1100 czy Hayka), albo duże V-ki (SV 1000). Duże też zależy od tego jak jeździsz. Płynny styl jazdy owocuje dłuższą żywotnością napędu, a jak co chwile szarpiesz to łańcuch szybciej się skończy. Bardzo dobrze to czuć jak gwałtownie zamykasz i równie gwałtownie dodajesz gaz - wtedy łańcuch dostaje po d*pie dość mocno.Jednym słowem jak kupisz dobry łańcuch (odpowiedni do mocy motocykla), będziesz o niego dbał i płynnie (nie znaczy wcale wolno) jeździł to wytrzyma i 30 tys. km.

Dobra argumentacja. Właśnie tak myślałem, że styl jazdy odgrywa tutaj znaczącą rolę. Plusik ode mnie!
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Czytam post na temat oliwiarek własnej konstrukcji. Też kiedyś wpadłem na pomysł zrobienia tego. I z pomysłu narodził się produkt handlowy :smile:. Wyszedł mi ładny i funkcjonalny sterownik do oliwiarki.

Tak to wygląda. Występuje w 4 zestawach kolorystycznych.

post-1102-0-77534500-1343117708_thumb.jpg

Opublikowano

Wyszedł mi ładny i funkcjonalny sterownik do oliwiarki.

Panie jakie to koszta :drool:

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Opublikowano

Witam,

Zastanawiam się właśnie nad oliwiarka do CBFy - wczoraj znalazłem w necie wspomnianą wyżej przez @Rajmund`a oliwiarkę - LUBRIXA KIT - do kupienia na allegro.pl za 370zł LUBRIXA KIT nie Scottoiler łańcuch oliwiarka c-c (2499203540) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Są jeszcze oliwiarki od WIlka i Motooiler.

 

EDIT: po krótkiej analizie (PLN) uznałem że taki sprzęt zrobię sam!.

Jak dobrze wyliczyłem nie wyniesie mnie to więcej niż 120zł - mowa o sprzęcie "podobnym" do Wilka i Motooiler`a (ze sterowaniem elektronicznym).

Opublikowano

Powrócę do tematu, dzieląc się swoimi wątpliwościami w temacie czyszczenia łańcucha.

W tym materiale:

http://www.scigacz.pl/Smarowanie,lancucha,i,konserwacja,motocykla,co,i,jak,12755.html

mechanik wypowiedział się na ten temat, że czyszczenie łańcucha może jedynie zaszkodzić (a w najlepszym przypadku wpływa neutralnie).

Na początku wydawało mi się że to bzdura, ale niestety teraz powoli zmieniam zdanie :sad2:

Jeśli chodzi o to czym czyścić to wszyscy nie mają wątpliwości - naftą i pędzelkiem, bo:

jest tłusta, nie niszczy oringów, ładnie zmywa brud.

 

Wszystko pięknie i ładnie - tylko czy aby na pewno ?

 

W środku łańcucha w rolkach wydaje mi się, ze jest smar który zabezpieczają oringii.

Jeśli nafta przy czyszczeniu dostanie się do środka to wymyje ten smar, co radykalnie skróci żywotność łańcucha.

Na przestrzeni 5 tys km wczoraj drugi raz myłem tak łańcuch i przy czyszczeniu zauważyłem że wymywana się sporo czarnego smaru,

i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to że używałem od początku białego smaru. Trochę oczywiści mogło być brudu,

ale wydaje mi się że to właśnie smar z wnętrza. :sad2:

Jeszcze po czyszczeniu jak kręciłem samymi rolkami to czuć było że chodzą z oporem, tak jak w łożyskach gdy nie ma smaru i są już zużyte.

 

Może ktoś rozbierał w środku łańcuch i wie jak to dokładnie działa, bo teraz mam spore wątpliwości czy go myć dokładnie naftą,

co 2-3 tys. km, czy tylko szmatką przecierać z zewnątrz ?

 

ps.

w internecie jest dużo porad, ale ogólnie wszyscy zwracają uwagę by była to nafta i jakimś miękki pędzelek.

Choć znalazłem podobną opinie o szkodliwości mycia, ktoś proponował by zamiast nafty używać rzadkiego oleju

do zmycia grubszej warstwy brudu, a na koniec przetarcie szmatką nasączoną naftą.

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Opublikowano

czy dobrze rozumiem , wystarczy mi do smarowania łańcucha Orlen Hipol 80w90 ? Co ile tym smarować (mam namyśli jazdę w pogodnych warunkach nie w deszczu)?

==============================
Mercedes CLA 45 AMG Klub Polska

- MV AGUSTA DRAGSTER RR 2016

- Aprilia RSV4 2014 SC-Project

- Suzuki GSXR 1000 K6 RaceFIT
- Honda CB1000R 2009r PCIII, GP RACEFIT
- Buell 1125 CR 4000KM
- Yamaha FZ1 15000KM - crash
- Buell XB12S
- Suzuki GSX-r 1000 K2 15000KM
- Suzuki GSX-F 600 12000KM

https://www.youtube.com/user/nicram82b YouTube

Opublikowano

Może ktoś rozbierał w środku łańcuch i wie jak to dokładnie działa, bo teraz mam spore wątpliwości czy go myć dokładnie naftą, co 2-3 tys. km, czy tylko szmatką przecierać z zewnątrz ?

Wydaje mi się, że czyszczenie naftą i pędzelkiem czy też szczoteczką ma na celu umycie łańcucha z tego najbardziej gęstego smaru, dzięki temu łańcuch lżej pracuje i nie blokuje się. Po wyczyszczeniu smarujesz dokładnie smarem do łańcuchów, zostawiasz na 20 minut aby smar wlazł wszędzie i wycierasz do sucha.

Dołączona grafika

Wydaje mi się, że po wyczyszczeniu naftą część starego smaru ze środka jest usunięta. A smar robi się czarny bo przecież podczas tarcia metalu o metal jakieś opiłki się wytwarzają, dodatkowo dochodzi do tego kurz. Jak również wydaje mi się, że po wyczyszczeniu naftą (i dokładnym wysuszeniu) i podczas smarowania na nowo, reszta nafty zostaje wyparta przez nowy i czysty smar.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Opublikowano

Ja kiedyś się pobawiłem. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

Umyłem łańcuch naftą cz benzyną nie pamiętam. Poczekałem aż odparuję. I się zacząłem "bawić" :whistling:

Smar w spraju po troszku w każde ogniwo. Rolkę palcami obracałem i z lewej i z prawej smarem po "kropelce"do oringów . Na koniec szmatką z zewnątrz i bajka. Troszkę tam weszło smaru ale beż strat. Nadmiar wypłyną podczas jazdy na felgę. :decayed:

Miałeś wypadek? Pomogę uzyskać odszkodowanie z OC sprawcy.  501-629-877

http://www.autopowypadku.pl

Opublikowano

Chyba jednak chodzi o to żeby ten smar ze środka nie usunąć, bo potem nie ma go jak wprowadzić:

tu znalazłem trochę informacji:

http://www.yamahaxjr...t1/Lancuchy.pdf

 

Cyt. "...do mało lubianych, ale nieodzownych czynności konserwacyjnych należy czyszczenie łańcucha.

Ma ono na celu ochronę pierścieni uszczelniających przed uszkodzeniem, co w konsekwencji może doprowadzić do wycieku smaru z ogniw.

Sposób postępowania: nanieść środek czyszczący, rozprowadzić go pędzlem lub szczotką, a następnie zetrzeć

lub usunąć przez nadmuch. W żadnym wypadku nie rób tego myjką wysokociśnieniową, bo wypłuczesz smar z ogniw..."

 

Czyli to by potwierdzało czego się obawiałem, "nanieść środek czyszczący i zetrzeć szmatką, tak by nie wypłukać smaru".

czyli ten smar z środka nie należy ruszać, a myjąc pędzelkiem i naftą nie ma siły by nafta nie wleciała do środka

i choć trochę wypłukała, skracając żywotność łańcucha.

 

Chyba że że jednak powinno się tak myć, a przy smarowaniu ten smar się jakoś dostaje do środka...

 

Może jest jakiś fachowiec, który by rozwiał te wątpliwości, bo już sam nie wiem co lepsze ? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/confused.gif

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Opublikowano

Zbyt wiele tu 'może'. Wydaje mi się, że te o-ringi mają pilnować smaru w łańcuchu. A smar, którym psikamy łańcuch ma tylko wspomagać ruchliwość ogniw... Nie wiem.

Przydałby się fachowiec.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

działkowy emeryt
Opublikowano

Mario, zgodnie z obietnicą i Twoim pytaniem z dzisiejszej wycieczki - znalazłem swój post z innego wątku, ale wybacz nie chce mi się tego klepac jeszcze raz - końcówka tego mojego długiego elaboratu powinna Ci rozwiać wątpliwości ;)

Jak Czyścić Łańcuch : - strona 2 - Domowy warsztat - Forum Łódzkich Motocyklistów

 

ów "mechanik", którego pokazujesz w filmiku to... Piotrek P z Motoristy z Wa-wy... informatyk(*) z wykształcenia, czy ktoś taki chyba...? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/cry.png

 

 

* - nie mam nic przeciwko informatykom ;)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Opublikowano

Dziękujmy komu tam chcecie za działkowego... Co byśmy zrobili gdyby nie on... Żyli byśmy w niewiedzy... My, nasze maszyny i ich łańcuchy są Ci wdzięczne o Wielki ;-)

btw. tak właśnie myślałem, że gdzieś już czytałem mądry tekst o łańcuchach, ale skleroza zrobiła swoje i zapomniałem, że to Ty napisałes.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Opublikowano

ja swoją olejarkę przetestowałem w trakcie wypadu do Chorwacji.. wszystko jest jak najbardziej ok - felga nie była brudna, łańcuch dobrze nasmarowany - więc jak będą chętni to mogę zrobić od razu kilka sztuk.

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska

Opublikowano

a jaki koszt byłby takiej oliwiarki ?

Opublikowano

moduł + zbiornik i przewody ok to koszt 60 zł + elektrozawór ok 40-50zł

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska

Opublikowano

Nafta, hipol, rękawiczki, dwie szczoteczki do zębów (z recyklinu:)) ściera, strzykawka z grubą igła i jazda :smile: Dziś łańcuch miał dzień dziecka - dostał oleju z "żyłę" a mój palec przygodę z zębatką i trochę krwi ale i tak wygląda lepiej i nawet chyba ciszej pracuje :smile: Oczywiście łańcuch a nie ręka :P

 

Tylko jak jest z tą naftą? po umyciu wycieracie i potem smarujecie czy koło w ruch i, sprężarka i wydmuchać...? Ja dziś umyłem wytarłem, nasmarowałem i wytarłem...

motorcycle.gif
Opublikowano

ja po umyciu naftą wypłukuję pozostałości preparatem PROCYCLE Chain Cleaner bo tak najprościej, nie posiadam sprężarki :sad2:

Opublikowano

te preparaty w spreyu są bardzo agresywne - kiedyś zrobiłem test i zalałem kilka oringów nafta, benzyna i środkiem w sprayu do czyszczenia łańcuchów - tylko w przypadku nafty się nie kruszył ani nie rozpuszczał (po 2 dniach).

 

ja wycieram naftę szmatami i smaruję hipolem - później już tylko olejarka i po problemie

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

a nie lepiej po prostu posmarować i od razu wyczyścić szmatką nadmiar smaru i tak po 10 cm aż do okola?

 

smar w sprayu rozpuszcza stary smar z brudem i wtedy ładnie się wyczyści(by brud się niepotrzebnie nie czepiał, piach między rolką łańcucha a zębatką niszczy zębatki)

 

a chodzi generalnie o to by oringi były zawsze nasmarowane i nie powodowały oporów, bo gdy są suche to się rozgrzewają i deformują(podobnie jest z simeringami na ośkach kół, trzeba je smarować po wymianie opony) , a wtedy woda ma swobodny dostęp do środka i dochodzi do korozji na "łożysku ślizgowym" wewnątrz łańcucha powodując jego szybsze zużycie

 

i oczywiście po smarowaniu chwilę odczekać (nie trzeba jakoś bardzo długo, 5 minut na 100% wystarczy;)

  • 1 rok później...
Opublikowano

w poprzednim motocyklu używałem polskiego odpowiednika scottoilera, czyli motooilera.

Do obecnego również tylko i wyłącznie motooiler zakupię.

http://www.motooiler.pl/

Smarowanie ciągłe, zbiorniczek z olejem starcza na kilka ładnych tysięcy km, elektrozawór w pełni spełnia swoją rolę, możliwość regulacji (potencjometr + przełącznik) sprawdza się bez pudła, przy odrobinie nakładu (szybkie przetarcie po solidnym deszczu)i zębatka/łańcuch świecą się jak psu jajka (przy zwykłym najtańszym hipolu).

Ten zestaw ma małą wadę, dość prądożerny zawór i cienkie przewodziki co powoduje że czasem nie otwiera zaworka. Tak z własnego doświadczenia z tym zestawem.

Opublikowano

e tam, narzekasz :smile: używam w 3 moto, i w kolejnym też sobie założę ;)

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Słuchajcie, gdzie w Łodzi i za ile dostanę smar w sprayu do łańcucha S100?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...