JAKUBKO Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 ja przejezdzam miedzy 5 a 17tys rocznie w zależności od sezonu nie jeden 20 tyś przejeżdza przez 8 lat http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif 0 Cytuj www. Serwisuj sie u KUBY .pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Zależy jakie moto, jaki styl jazdy i jaki napęd. Generalnie napędy mają ciężkie życie w mocnych i ciężkich sprzętach. Duże nakedy (B12, XJR, GSX 1400) szybko zjadają napęd z racji bardzo dużego momentu dostępnego od samego dołu. Tak samo szybkie mocne turystyki (XX1100 czy Hayka), albo duże V-ki (SV 1000). Duże też zależy od tego jak jeździsz. Płynny styl jazdy owocuje dłuższą żywotnością napędu, a jak co chwile szarpiesz to łańcuch szybciej się skończy. Bardzo dobrze to czuć jak gwałtownie zamykasz i równie gwałtownie dodajesz gaz - wtedy łańcuch dostaje po d*pie dość mocno.Jednym słowem jak kupisz dobry łańcuch (odpowiedni do mocy motocykla), będziesz o niego dbał i płynnie (nie znaczy wcale wolno) jeździł to wytrzyma i 30 tys. km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Zależy jakie moto, jaki styl jazdy i jaki napęd. Generalnie napędy mają ciężkie życie w mocnych i ciężkich sprzętach. Duże nakedy (B12, XJR, GSX 1400) szybko zjadają napęd z racji bardzo dużego momentu dostępnego od samego dołu. Tak samo szybkie mocne turystyki (XX1100 czy Hayka), albo duże V-ki (SV 1000). Duże też zależy od tego jak jeździsz. Płynny styl jazdy owocuje dłuższą żywotnością napędu, a jak co chwile szarpiesz to łańcuch szybciej się skończy. Bardzo dobrze to czuć jak gwałtownie zamykasz i równie gwałtownie dodajesz gaz - wtedy łańcuch dostaje po d*pie dość mocno.Jednym słowem jak kupisz dobry łańcuch (odpowiedni do mocy motocykla), będziesz o niego dbał i płynnie (nie znaczy wcale wolno) jeździł to wytrzyma i 30 tys. km.Dobra argumentacja. Właśnie tak myślałem, że styl jazdy odgrywa tutaj znaczącą rolę. Plusik ode mnie! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajmund Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Czytam post na temat oliwiarek własnej konstrukcji. Też kiedyś wpadłem na pomysł zrobienia tego. I z pomysłu narodził się produkt handlowy . Wyszedł mi ładny i funkcjonalny sterownik do oliwiarki. Tak to wygląda. Występuje w 4 zestawach kolorystycznych. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Wyszedł mi ładny i funkcjonalny sterownik do oliwiarki. Panie jakie to koszta 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adbok Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Witam, Zastanawiam się właśnie nad oliwiarka do CBFy - wczoraj znalazłem w necie wspomnianą wyżej przez @Rajmund`a oliwiarkę - LUBRIXA KIT - do kupienia na allegro.pl za 370zł LUBRIXA KIT nie Scottoiler łańcuch oliwiarka c-c (2499203540) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Są jeszcze oliwiarki od WIlka i Motooiler. EDIT: po krótkiej analizie (PLN) uznałem że taki sprzęt zrobię sam!. Jak dobrze wyliczyłem nie wyniesie mnie to więcej niż 120zł - mowa o sprzęcie "podobnym" do Wilka i Motooiler`a (ze sterowaniem elektronicznym). 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Powrócę do tematu, dzieląc się swoimi wątpliwościami w temacie czyszczenia łańcucha. W tym materiale: http://www.scigacz.pl/Smarowanie,lancucha,i,konserwacja,motocykla,co,i,jak,12755.html mechanik wypowiedział się na ten temat, że czyszczenie łańcucha może jedynie zaszkodzić (a w najlepszym przypadku wpływa neutralnie). Na początku wydawało mi się że to bzdura, ale niestety teraz powoli zmieniam zdanie Jeśli chodzi o to czym czyścić to wszyscy nie mają wątpliwości - naftą i pędzelkiem, bo: jest tłusta, nie niszczy oringów, ładnie zmywa brud. Wszystko pięknie i ładnie - tylko czy aby na pewno ? W środku łańcucha w rolkach wydaje mi się, ze jest smar który zabezpieczają oringii. Jeśli nafta przy czyszczeniu dostanie się do środka to wymyje ten smar, co radykalnie skróci żywotność łańcucha. Na przestrzeni 5 tys km wczoraj drugi raz myłem tak łańcuch i przy czyszczeniu zauważyłem że wymywana się sporo czarnego smaru, i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to że używałem od początku białego smaru. Trochę oczywiści mogło być brudu, ale wydaje mi się że to właśnie smar z wnętrza. Jeszcze po czyszczeniu jak kręciłem samymi rolkami to czuć było że chodzą z oporem, tak jak w łożyskach gdy nie ma smaru i są już zużyte. Może ktoś rozbierał w środku łańcuch i wie jak to dokładnie działa, bo teraz mam spore wątpliwości czy go myć dokładnie naftą, co 2-3 tys. km, czy tylko szmatką przecierać z zewnątrz ? ps. w internecie jest dużo porad, ale ogólnie wszyscy zwracają uwagę by była to nafta i jakimś miękki pędzelek. Choć znalazłem podobną opinie o szkodliwości mycia, ktoś proponował by zamiast nafty używać rzadkiego oleju do zmycia grubszej warstwy brudu, a na koniec przetarcie szmatką nasączoną naftą. 0 Cytuj Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicram Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 czy dobrze rozumiem , wystarczy mi do smarowania łańcucha Orlen Hipol 80w90 ? Co ile tym smarować (mam namyśli jazdę w pogodnych warunkach nie w deszczu)? 0 Cytuj ==============================Mercedes CLA 45 AMG Klub Polska - MV AGUSTA DRAGSTER RR 2016 - Aprilia RSV4 2014 SC-Project - Suzuki GSXR 1000 K6 RaceFIT- Honda CB1000R 2009r PCIII, GP RACEFIT- Buell 1125 CR 4000KM- Yamaha FZ1 15000KM - crash- Buell XB12S- Suzuki GSX-r 1000 K2 15000KM- Suzuki GSX-F 600 12000KM https://www.youtube.com/user/nicram82b YouTube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Może ktoś rozbierał w środku łańcuch i wie jak to dokładnie działa, bo teraz mam spore wątpliwości czy go myć dokładnie naftą, co 2-3 tys. km, czy tylko szmatką przecierać z zewnątrz ?Wydaje mi się, że czyszczenie naftą i pędzelkiem czy też szczoteczką ma na celu umycie łańcucha z tego najbardziej gęstego smaru, dzięki temu łańcuch lżej pracuje i nie blokuje się. Po wyczyszczeniu smarujesz dokładnie smarem do łańcuchów, zostawiasz na 20 minut aby smar wlazł wszędzie i wycierasz do sucha. Wydaje mi się, że po wyczyszczeniu naftą część starego smaru ze środka jest usunięta. A smar robi się czarny bo przecież podczas tarcia metalu o metal jakieś opiłki się wytwarzają, dodatkowo dochodzi do tego kurz. Jak również wydaje mi się, że po wyczyszczeniu naftą (i dokładnym wysuszeniu) i podczas smarowania na nowo, reszta nafty zostaje wyparta przez nowy i czysty smar. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Ja kiedyś się pobawiłem. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif Umyłem łańcuch naftą cz benzyną nie pamiętam. Poczekałem aż odparuję. I się zacząłem "bawić" Smar w spraju po troszku w każde ogniwo. Rolkę palcami obracałem i z lewej i z prawej smarem po "kropelce"do oringów . Na koniec szmatką z zewnątrz i bajka. Troszkę tam weszło smaru ale beż strat. Nadmiar wypłyną podczas jazdy na felgę. 0 Cytuj Miałeś wypadek? Pomogę uzyskać odszkodowanie z OC sprawcy. 501-629-877 http://www.autopowypadku.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Chyba jednak chodzi o to żeby ten smar ze środka nie usunąć, bo potem nie ma go jak wprowadzić: tu znalazłem trochę informacji: http://www.yamahaxjr...t1/Lancuchy.pdf Cyt. "...do mało lubianych, ale nieodzownych czynności konserwacyjnych należy czyszczenie łańcucha. Ma ono na celu ochronę pierścieni uszczelniających przed uszkodzeniem, co w konsekwencji może doprowadzić do wycieku smaru z ogniw. Sposób postępowania: nanieść środek czyszczący, rozprowadzić go pędzlem lub szczotką, a następnie zetrzeć lub usunąć przez nadmuch. W żadnym wypadku nie rób tego myjką wysokociśnieniową, bo wypłuczesz smar z ogniw..." Czyli to by potwierdzało czego się obawiałem, "nanieść środek czyszczący i zetrzeć szmatką, tak by nie wypłukać smaru". czyli ten smar z środka nie należy ruszać, a myjąc pędzelkiem i naftą nie ma siły by nafta nie wleciała do środka i choć trochę wypłukała, skracając żywotność łańcucha. Chyba że że jednak powinno się tak myć, a przy smarowaniu ten smar się jakoś dostaje do środka... Może jest jakiś fachowiec, który by rozwiał te wątpliwości, bo już sam nie wiem co lepsze ? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/confused.gif 0 Cytuj Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zbyt wiele tu 'może'. Wydaje mi się, że te o-ringi mają pilnować smaru w łańcuchu. A smar, którym psikamy łańcuch ma tylko wspomagać ruchliwość ogniw... Nie wiem. Przydałby się fachowiec. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Mario, zgodnie z obietnicą i Twoim pytaniem z dzisiejszej wycieczki - znalazłem swój post z innego wątku, ale wybacz nie chce mi się tego klepac jeszcze raz - końcówka tego mojego długiego elaboratu powinna Ci rozwiać wątpliwości Jak Czyścić Łańcuch : - strona 2 - Domowy warsztat - Forum Łódzkich Motocyklistów ów "mechanik", którego pokazujesz w filmiku to... Piotrek P z Motoristy z Wa-wy... informatyk(*) z wykształcenia, czy ktoś taki chyba...? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/cry.png * - nie mam nic przeciwko informatykom 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Dziękujmy komu tam chcecie za działkowego... Co byśmy zrobili gdyby nie on... Żyli byśmy w niewiedzy... My, nasze maszyny i ich łańcuchy są Ci wdzięczne o Wielki ;-) btw. tak właśnie myślałem, że gdzieś już czytałem mądry tekst o łańcuchach, ale skleroza zrobiła swoje i zapomniałem, że to Ty napisałes. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOti Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 ja swoją olejarkę przetestowałem w trakcie wypadu do Chorwacji.. wszystko jest jak najbardziej ok - felga nie była brudna, łańcuch dobrze nasmarowany - więc jak będą chętni to mogę zrobić od razu kilka sztuk. 0 Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErR Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 a jaki koszt byłby takiej oliwiarki ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOti Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 moduł + zbiornik i przewody ok to koszt 60 zł + elektrozawór ok 40-50zł 0 Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Massi Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 ja bym chciał. daj na PW co i jak 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elfeti Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Nafta, hipol, rękawiczki, dwie szczoteczki do zębów (z recyklinu:)) ściera, strzykawka z grubą igła i jazda Dziś łańcuch miał dzień dziecka - dostał oleju z "żyłę" a mój palec przygodę z zębatką i trochę krwi ale i tak wygląda lepiej i nawet chyba ciszej pracuje Oczywiście łańcuch a nie ręka Tylko jak jest z tą naftą? po umyciu wycieracie i potem smarujecie czy koło w ruch i, sprężarka i wydmuchać...? Ja dziś umyłem wytarłem, nasmarowałem i wytarłem... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 ja po umyciu naftą wypłukuję pozostałości preparatem PROCYCLE Chain Cleaner bo tak najprościej, nie posiadam sprężarki 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOti Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 te preparaty w spreyu są bardzo agresywne - kiedyś zrobiłem test i zalałem kilka oringów nafta, benzyna i środkiem w sprayu do czyszczenia łańcuchów - tylko w przypadku nafty się nie kruszył ani nie rozpuszczał (po 2 dniach). ja wycieram naftę szmatami i smaruję hipolem - później już tylko olejarka i po problemie 0 Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 a nie lepiej po prostu posmarować i od razu wyczyścić szmatką nadmiar smaru i tak po 10 cm aż do okola? smar w sprayu rozpuszcza stary smar z brudem i wtedy ładnie się wyczyści(by brud się niepotrzebnie nie czepiał, piach między rolką łańcucha a zębatką niszczy zębatki) a chodzi generalnie o to by oringi były zawsze nasmarowane i nie powodowały oporów, bo gdy są suche to się rozgrzewają i deformują(podobnie jest z simeringami na ośkach kół, trzeba je smarować po wymianie opony) , a wtedy woda ma swobodny dostęp do środka i dochodzi do korozji na "łożysku ślizgowym" wewnątrz łańcucha powodując jego szybsze zużycie i oczywiście po smarowaniu chwilę odczekać (nie trzeba jakoś bardzo długo, 5 minut na 100% wystarczy;) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁOSIU Opublikowano 9 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 w poprzednim motocyklu używałem polskiego odpowiednika scottoilera, czyli motooilera. Do obecnego również tylko i wyłącznie motooiler zakupię. http://www.motooiler.pl/ Smarowanie ciągłe, zbiorniczek z olejem starcza na kilka ładnych tysięcy km, elektrozawór w pełni spełnia swoją rolę, możliwość regulacji (potencjometr + przełącznik) sprawdza się bez pudła, przy odrobinie nakładu (szybkie przetarcie po solidnym deszczu)i zębatka/łańcuch świecą się jak psu jajka (przy zwykłym najtańszym hipolu). Ten zestaw ma małą wadę, dość prądożerny zawór i cienkie przewodziki co powoduje że czasem nie otwiera zaworka. Tak z własnego doświadczenia z tym zestawem. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 9 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 e tam, narzekasz używam w 3 moto, i w kolejnym też sobie założę 0 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Słuchajcie, gdzie w Łodzi i za ile dostanę smar w sprayu do łańcucha S100? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.