Jump to content

Kawasaki Zx9R 2002 (F)


_Michał_
 Share

Recommended Posts

Temat założyłem, mimo iż motocykla już nie posiadam :P Ale może komuś się przydadzą moje wypociny ;)

Być może któryś z Użytkowników myśli nad ZX9R i pomoże mu to dokonać odpowiedniego wyboru ;)

 

Motocykl kupiłem od kolegi z forum kawasaki w 2009 r, dokładnie w grudniu ;) Z przebiegiem około 46 tys. Zrobiłem przez półtora roku około 10 tys. km. Motocykl był regularnie serwisowany, przez poprzedniego właściciela oraz przeze mnie. Do samego końca latał na pełnym syntetyku! I tutaj taka moja dygresja do osób, które twierdzą, że moto po przebiegu 50 tys. to "nie można" kupować bo silnik jest do remontu :P Są to bzdury, jeśli motocykl jest serwisowany regularnie (wymiana oleju, kontrola luzów zaworowych) i użytkowany z głową to nic nie ma prawa się stać ;) Dodam, że motocykl zaliczył kilka wypadów na tor w Poznaniu, był również Chorwacji :P O wadach i zaletach będzie później ;) Motocykl po około 2-3 miesiącach jak sprzedałem w 2011 r. został rozbity... R.I.P :P Tak więc już go nie zobaczycie na żywo :sad2:

 

Moja była ZX9R została wyprodukowana w 2002 r. Jest to model oznaczony kodem F czyli ostatnia i najbardziej dopracowana wersja 9-tki jaka opuściła fabrykę.

Jeśli chodzi o najważniejsze zmiany w stosunku do modelu poprzedniego (czyli E - 2000/2001):

 

- wzmocniona rama ze zmodyfikowanym mocowaniem silnika

 

- zmodyfikowany wahacz

 

- zmodyfikowany stelaż zegarów i lusterek

 

- zmodyfikowany „ogon” dla poprawy wyglądu

 

Tych zmian w stosunku do modelu 2000/2001 w sumie było ponad 130, większość ukryta po owiewkami ;)
 

Podejrzewam, że był to jedyny taki sprzęt w Polsce ze względu na sporo nietypowych części (sprowadzanych m.in. na zamówienie np. z UK). Miał także zrobione na zamówienie w skórze siedzenia wg projektu własnego ;)

 

Lista wszystkich dodatków jest dosyć długa, może wymienię te najważniejsze:

 

- przewody w stalowym oplocie Goodridge w zielonych „koszulkach”.
 

- sportowy tłumik REMUS Revolution Carbon Oval (zastąpiłem tłumik Sharka który był jak kupiłem)

 

- wyświetlacz biegów
 

- filtr powietrza K&N
 

- szyba sportowa MRA

 

- błotnik tylnego koła PUIG

 

- komplet crash – padów (na ramę PUIG + crashe wahacza i przedniego zawieszenia)

 

- lampa LED tył

 

- carbonowe dodatki: tankprotector z logo ZX9R, ramka zegarów, nakładka wlewu paliwa

 

- klamki sportowe z pełną regulacją, krótkie na dwa palce

 

- nakładka tylnego siedzenia

 

- stelaż pod kufry

 

- białe prostokątne kierunki

 

- wiele innych drobnych dodatków ;)

 

Co do zalet i wad ;)

 

ZALETY:

- mocny i elastyczny silnik

- wygodna pozycja za kierownicą - pasażer też nie powinien narzekać (siedzenie duże i wygodne)

- bardzo niskie spalanie! Od 4,5 litra do 7-8 max.

- przyzwoite zawieszenie - pełna regulacja

- dobre hamulce

- świetne prowadzenie

- stabilność (nie tylko przy jeździe na wprost)

- dobre światła

 

WADY:

* w zasadzie brak :P Tzn może inaczej, na tle konkurencji:

- nadwaga - mógłby być lżejszy ;)

- brak widelca UPS? (zależy dla kogo wada, a dla kogo zaleta)

- gaźniki?

 

Jeśli ktoś poważnie myśli o zakupie 9-tki, najlepiej wybrać model z końca produkcji (2002/2003) ze względu właśnie na zmodyfikowaną ramę - nie ma już w tym przypadku mowy o jakiś pękaniach ram :P

 

Kilka fotek ;) Więcej na: http://bikepics.com/members/michalk/02zx9r/
 

Dołączona grafika
 

Dołączona grafika
 

Dołączona grafika
 

Dołączona grafika
 

Dołączona grafika
 

Dołączona grafika
 

Dołączona grafika
 

Dołączona grafika

 

Edited by _Michał_ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

Ładna zielonka tylko to migacze

 

Kierunki jak kupiłem były standardowe pomarańczowe, założyłem podobne na żarówki tylko białe ;) Nie chciałem LED'owych :P

 

 

od pewnego momentu była już zmiana migaczy łącznie z kaskiem i kombi :smile:

 

Zgadza się, w sezonie 2010 latałem jeszcze w garnku Suomy, kombi Tschula ;)

 

 

no i plus za słodką mysię przy kluczykach :P

 

W prezencie dostałem :P Mysza jest przechodnia :biggrin: Z ZX10R też śmigała i mam ją do dzisiaj ;)

Link to comment
Share on other sites

Muszę przyznać, że świetna maszyna, a tym bardziej udany egzemplarz  :riding:  Dodatki robią swoje i widać, że były robione z gustem.  :drool:

Link to comment
Share on other sites

Akurat nad tym modelem kawasaki sie zastanawiałem. Myslałem nad VTR SP1, TLR i ZX9R. Ostatecznie z racji budżetu odrzuciełem honde. TLR zauroczył mnie swoja V-ką. Jeszcze ostatniego słowa nie powiedziałem i kto wie moze w którymś tam sezonie w przod kupie sobie zx9r. 

Link to comment
Share on other sites

Fajny artykuł, mogloby byc takich wiecej. Na temat opisane. Piekny egzemplarz szkoda, że się nie zachował w dalszych rękach.

Link to comment
Share on other sites

Muszę przyznać, że świetna maszyna, a tym bardziej udany egzemplarz :riding: Dodatki robią swoje i widać, że były robione z gustem. :drool:

 

A dziękuję bardzo :smile: Dodatków faktycznie było sporo ;) Starałem się zbytnio "nie przesadzić" :P

 

 

Akurat nad tym modelem kawasaki sie zastanawiałem. Myslałem nad VTR SP1, TLR i ZX9R. Ostatecznie z racji budżetu odrzuciełem honde. TLR zauroczył mnie swoja V-ką. Jeszcze ostatniego słowa nie powiedziałem i kto wie moze w którymś tam sezonie w przod kupie sobie zx9r.

 

Nie ma się nad czym zastanawiać, trzeba kupować :P A tak na poważnie, TLR fajne moto ale zupełnie inne oddawanie mocy i specyfika modelu :smile: VTR też super ale faktycznie drogie :/ 9-tka naprawdę godna polecenia :smile: Szkoda, że ciężko obecnie znaleźć egzemplarz w dobrym stanie :sad2:

 

 

Fajny artykuł, mogloby byc takich wiecej. Na temat opisane.

 

A dziękuję bardzo :smile: Jak ktoś ma pytania to śmiało a postaram się pomóc ;)

 

Dodam jeszcze o kilku być może ciekawostkach ;) Mianowicie 9-tka miała kilka, jak nie kilkanaście razy strojone zawieszenie :smile: Ostatecznie zostało dostrojone perfekcyjnie, pod osobę o wadze około 80 kg. (niestety nie posiadam tej dokumentacji, a szkoda :sad2: ) Tylna opona 190 została zastąpiona 180 co w sumie zaowocowało fantastycznym prowadzeniem :smile: Mimo nie małej wagi - gotowy do jazdy z pełnym bakiem około 215 kg. w zakrętach motocykl latał perfekcyjnie. Tylną gumę "zamykało" się właściwie bez większych problemów ;)

 

Co do tej stabilności (toru jazdy) - waga była tutaj plusem, ponieważ na trasach mijając się z TIR'em czy też wylatując zza TIR'a na "polu" nie było "uderzeń" powietrza jak czasami się to zdarza w motocyklach o mniejszej masie, głównie 600...

 

Silnik oddaje moc w miarę "neutralnie", liniowo natomiast nie można zapominać, że to "prawie" litr więc ciągnie naprawdę ładnie ;)

np. na pierwsze moto bym NIE POLECAŁ :P

Silnik oleju właściwie nie bierze (mnie się to nie zdarzyło), skrzynia pracuje miękko ;)

 

Właściwie w przypadku ZX9R najlepiej kupić model F, ponieważ zostały "usunięte" drobne wady poprzednika i moto w zasadzie nie miało słabych punktów :smile:

 

Uważam, że jeżeli ktoś szuka moto bardziej "uniwersalnego" - czyli trochę do miasta, jakieś trasy, jazda z "plecaczkiem" czy nawet tor to patrząc na konkurencję (RN09, GSX'R 1000 K1-K2 czy CBR 954) 9-tka będzie najlepszym rozwiązaniem :smile:

 

Szczerze mówiąc żałuję, że go sprzedałem :sad2: Ale cóż, odbiło mi i zachciało się czegoś "młodszego" :P

Edited by _Michał_ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...