Jump to content

Projekt Bagger


chippe
 Share

Recommended Posts

By tradycja stało się zadość, (niektórzy się śmieją, że nie wytrzymuje dłużej niż sezon by coś nie przerobić w moim moto) na zbliżający się sezon znów czekają mnie nowinki i przeróbki.
Może nie takie drastyczne i całościowe jak w sezonie 2009 i 2012 ale jednak   :P
Nadeszła pora przerobić go teraz na bagerra...
By miało to ręce i nogi, i pasowało do siebie, postanowiłem nie jak to było w planach kupować kufrów od HD Road Kinga i je przerabiać (wydłużać ku dołowi)
 
 
a zrobić od początku pasujące tylko do mojego egzemplarza, by były identyczne jak mój tylni błotnik.
Najpierw przymiarka i zastanawianie się ile obciąć i czy prostopadle do podłoża czy ukośnie...
Zdecydowałem się że fajniej będzie pod skosem, tylko ile?
Przy pomocy dwóch silnych kolegów, na postoju nachyliliśmy moto tak by przednie podesty dotknęły ziemi, to mi dało orientacje jak wysoko przyciąć kufry.
 
Dołączona grafika 
 
tak wygląda projekt wstępnie i częściowo wykonany, 
 
Dołączona grafika
Dołączona grafika
 
a mniej więcej tak, powinien wyglądać po skończeniu prac.
 
Dołączona grafika
Dołączona grafika 
oczywiście miedzy kuframi, a błotnikiem muszą wejść kierunki z zintegrowanym światłem stopu i pozycyjnym.
 
do tego trzeba obciąć i zaadaptować końcowe wydechy, bo te które mam są za długie (sięgają do osi tylnego koła, gdzie będzie prawy kufer) i obie rury będą złączone w jedną.
powinny wyglądać mniej więcej tak. 
 
Dołączona grafika
 
dodatkowo myślę o przerobieniu moich podestów na takie
 
Dołączona grafika
 
Do tego zastanawiam się gdzie i jak umieścić tablice rejestracyjną...
Na początku myślałem by na lewym kufrze, ale psuło by to wizerunek, a na dodatek kufry maja być zdejmowane, wiec pomysł umieszczenia tablicy na kufrach odpadł w przedbiegach.
Pozostało umieścić ją na błotniku, ale jak zrobić to ze smakiem...
No i wtedy przypomniał mi się piękny Ducati Diavel :drool:
Poszukałem poszperałem i znalazłem... i postanowiłem zrobić takie mocowanie!!!
 
Dołączona grafika 
 
Znając życie jeszcze parę drobiazgów wyjdzie w praniu i trzeba będzie je wdrożyć w życie, ale co będzie to zobaczymy już w niedalekiej przyszłości...
O pracach postaram się informować w miarę na bieżąco.   :biggrin:
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem teraz juz przekombinowałeś...

Ale Twoja maszyna i Tobie ma się podobać :smile:

 

Co do tego mocowania tablicy, fajnie wygląda przy tej maszynie ze zdjęcia, ale do takich szerokich kufrôw może nie pasować. Nie lepiej na blotniku ?

Zawiasy lepiej zrób wewnętrzne, w środku kutrów.

Link to comment
Share on other sites

bagger to bagger, taki styl motocyklowy ktory charakteryzuje sie pewnymi cechami i musi tak być   :smile:

mocowanie tablicy jest swietne, ale jest to wyłącznie przyklad, ja bede miał robione podobnie do tego, ale jak wszystko pozostałe musi do mojego sprzęta pasować.

Poza tym będą w niego wkomponowane wszystkie tylne swiatła.

Zawiasy będą w środku, zdjęcie przedstawia tylko miejsce ich mocowania :smile:

Edited by chippe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

chippe, tak popatrzyliśmy na zdjęcia... no i nas oświeciło :biggrin: Przecież my się poznaliśmy na zlocie w Kole :biggrin: Heheheeee... tą maszynę to wszędzie poznam :biggrin: Pozdrówki od ekipy aerografii ...

Link to comment
Share on other sites

Super, że komuś się jeszcze chce robić takie rzeczy robić, szblony, wycinanki, ciągle coś przerabiać, dodawać, dzielić się z ludźmi pomysłami itp... kurcze ale nadal nie podoba mi się to malowanie ;)

Link to comment
Share on other sites

chippe, tak popatrzyliśmy na zdjęcia... no i nas oświeciło :biggrin: Przecież my się poznaliśmy na zlocie w Kole :biggrin: Heheheeee... tą maszynę to wszędzie poznam :biggrin: Pozdrówki od ekipy aerografii ...

tak juz pamietam... w tym roku tez mam w planach zlot w kole :smile: pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

wstępny projekt mocowania tablicy rejestracyjnej z wkomponowanymi tylnymi światłami
 
Dołączona grafika

Dokonałem czynności zakupu Dołączona grafika 
http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/50/39/98/3050399888


zintegrowanych kierunkowskazów... 
po 3 latach jeżdżenia z wcześniejszymi bez homologacji przyszedł czas na bardziej dozwolone Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

i co dalej z przeróbkami, lubię czytać takie tematy i doczekać się efektów nie mogę, mimo że nie mój sprzęt :smile: widziałem moto i właściciela w zgierzu ale mimo że staliśmy obok nie zdążyłem się przyjrzeć - chyba szybko zwialiście :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
przerobiłem, skróciłem wydechy by zrobić miejsce dla kufrów.
 
DSC00099.jpg
 
 
zamontowałem nowe podesty
 
DSC00118.jpg

===========================================================================================================

 

kufry sie cały czas robią, a raczej ja je osobiscie robie dlatego to tak mozolnie idzie 
co troche wyskakują jakies niedogodności i trzeba uwzględniać je na bieżąco by nie zepsuć juz tego co jest i nie zmarnować czasu i materiału...
powoli już widać koniec tych prac.  
Kufry są zrobione z trzech materiałów:
od góry włókno szklane z żywicą, czyli to co zamówiłem w firmie plastbike, strona wewnętrzna, czyli od strony motoru z blachy aluminiowej (bo jest łatwa w obróbce), a od strona zewnętrzna i spód kufrów z poliwęglanu, (bo jest baaaardzo odporny na uderzenia i odkształcenia)!
wszystko łączone specjalnymi klejami do poliwęglanu, żywicą epoksydową i klejem Mamut 
http://www.mamutglue.pl/ i nitami. NIE MA PRAWA NIC PUŚCIĆ  
dzis będę nakładał specjalną szpachlówkę do plastików,montował zawiasy do drzwiczek i zamki.

=======================================================================================================

 

kupiłem po 4 takie zawiasy na kufer
273.jpg
i trzeba było je zespawać ze sobą by wyszedł jeden długi zawias.
nastepnie przykleiłem klejem Mamut te zawiasy do kufrów i drzwiczek i musiałem sfazować kanty by sie lepiej otwierały.
 
========================================================================================================
 
dorobiłem zawiasy, zamki na kluczyk, uszczelnienia i pierwszą szpachel.
Kufry prawie gotowe 

 

DSC00127.jpg
 
DSC00128.jpg
 
DSC00129.jpg
Edited by chippe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Fajnie byłoby, gdyby udało Ci się wpasować stop i migacze w formie długich, pionowych, cienkich ledów między błotnikiem a kuframi. Takimi od szczytu błotnika do ziemi :smile: Takie rozwiązanie byłoby na pewno maksymalnie indywidualne...

Link to comment
Share on other sites

Fajnie byłoby, gdyby udało Ci się wpasować stop i migacze w formie długich, pionowych, cienkich ledów między błotnikiem a kuframi. Takimi od szczytu błotnika do ziemi :smile: Takie rozwiązanie byłoby na pewno maksymalnie indywidualne...

myslałem o tym, nawet pisałem o tym rozwiązaniu w pierwszym poscie, ale...

kufry mają być demontowane wiec to rozwiązanie odpada.

Link to comment
Share on other sites

wczoraj pierwsza przymiarka kufrów... nie do konca zadowolony jestem bo są za daleko od błotnika, bede musiał to jakos poprawić

 

DSC00141.jpgDSC00142.jpg 

 

i zrobiłem nowe dzwignie zmiany biegów i hamulca

teraz trzeba je pomalowac.

 

DSC00150.jpgDSC00151.jpg
Link to comment
Share on other sites

 

 
Najpierw przymiarka i zastanawianie się ile obciąć i czy prostopadle do podłoża czy ukośnie...
Zdecydowałem się że fajniej będzie pod skosem, tylko ile?
Przy pomocy dwóch silnych kolegów, na postoju nachyliliśmy moto tak by przednie podesty dotknęły ziemi, to mi dało orientacje jak wysoko przyciąć kufry.

 

obcięcie pod ukosem to jedno... a doliczyłeś wagę na motocyklu? jak usiądą dwie osoby to wszystko pójdzie w dół

Link to comment
Share on other sites

obcięcie pod ukosem to jedno... a doliczyłeś wagę na motocyklu? jak usiądą dwie osoby to wszystko pójdzie w dół

oto przymiarka... jak mam podcięte kufry i jak nisko trzeba zejsc by dotknąć podestami drogi, a mimo to jest jeszcze okolo 5cm zapasu by kufry dotykały drogi :smile:

DSC00174.jpg

Edited by chippe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

dzis zrobiłem takie zaślepki z przyciętej płyty PCV na całej długości pomiędzy kuframi, a błotnikiem, oczywiście przytwierdzone do kufrów, by nie było widać tych szczelin...


 
P1050596.JPG
 
P1050595.JPG
 
P1050599.JPG
Edited by chippe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

A czy jak będzie pracować zawieszenie to kufry nie zejdą do ziemi ?:smile:

Bardzo fajnie to wychodzi :smile:

Link to comment
Share on other sites

oczywiscie ze zawieszenie będzie pracować, ale nie wyobrażam sobie, by wpaść w dużą dziurę przy takim pochyle, czyli jadąc z dużą prędkością...

taka sytuacja chyba dla kazdego rodzaju motoru by sie zle skonczyła :smile:

Link to comment
Share on other sites

fajne dźwignie, ale podesty to się różnią diametralnie od tego co załączyłeś na początku ;) Ale i tak podziwiam za to co robisz.

Link to comment
Share on other sites

podesty to się różnią diametralnie od tego co załączyłeś na początku ;)

tak to w trakcie realizacji bywa, ze różne rzeczy ulegają przeróbkom w trakcie prac, tak też było w podestami, uznałem ze takie beda fajniejsze i beda nawiazywac do dzwigni hamulca i zmiany biegów, a to wszystko do mocowań lusterek i klamek hamulca i sprzegła na kierownicy

 

1-DSC06820.JPG

dziś była chyba już ostateczna szpachla i odebrałem ponownie pomalowane dzwignie hamulca i zmiany biegów
 
DSC07985.JPG
Link to comment
Share on other sites

prace ukonczone!!!

co prawda, z koncowego efektu nie jestem do konca zadowolony ale teraz trzeba cieszyć się jazda :smile:

 

DSC00201.jpg 

DSC00204.jpg 

DSC00202.jpg 

DSC00203.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Czarna strona" super się prezentuje ;) Ale ta biała, tak jakby się cała zlewa i wygląda jakby bez wyrazu...

 

No ale i tak gratulacje ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...