Jump to content

Wymiana Klamki Sprzęgła Na Regulowaną


Dominik
 Share

Recommended Posts

Witajcie

 

Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu. Mam Bandit'a 600 i chciałbym wymienić klamkę na regulowaną (mam za troche za krótkie palce). Znalazłem na allegro klamki regulowane ale czy dobrze zakładam iż oprócz wymiany klamki muszę też kupić i wymienić mocowanie? :smile:

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Witajcie

 

Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu. Mam Bandit'a 600 i chciałbym wymienić klamkę na regulowaną (mam za troche za krótkie palce). Znalazłem na allegro klamki regulowane ale czy dobrze zakładam iż oprócz wymiany klamki muszę też kupić i wymienić mocowanie? :smile:

1 - temat o klamkach był

2 - nie, nie musisz - kupujesz klamkę regulowaną dedykowaną do danego modelu motocykla, tak by pasowała do fabrycznego mocowania

Link to comment
Share on other sites

ja wymieniałem mocowanie ponieważ do mojego fazera nie mogłem znaleźć takich klamek jak chciałem - były do thundercata  i te też kupiłem - ale musiałem zmienić mocowanie klamki sprzęgła i dorobić linkę - jak znajdziesz do swojego modelu to montaż jest banalnie prosty

Link to comment
Share on other sites

A: Kupuje klamkę

B; wyjmujesz ją z pudełka

C: Demontujesz starą klamkę z motocykla, odkręcając w sumie jedną nakrętkę kontrującą i wykręcając trzpień ( tak śrubka na której się klamka giba ) z osady klamki

D; Montujesz nowo zakupioną klamkę, wykonując te same czynności co przy demontażu, tylko w odwrotnej kolejności, potem ustawiasz sobie naciąg linki i położenie klamki...

 

 Proste ?? 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc:) Zapytałem ponieważ mam regulowaną klamkę od hamulca (co pewnie jest standardem) - mocowanie jest zupełnie inne. Mocowanie od sprzęgła jest osłonięte gumą i jak ją odsunąłem to znacząc różniło się od mocowania hamulca - stąd moje przypuszczenie iż będę musiał zmienić również mocowanie.

Link to comment
Share on other sites

Mocowania nie musisz, po prostu sprzęgło w bandziorze 600ccm masz na cięgle bowdena ( lince ) a champla przedniego masz na pompie hydraulicznej ... Z tąd też różnica w mocowaniach, przy champlu masz pompę przecież i klamka wciska tłok, a sprzęgłowa, ciągnie za linkę... No chyba że u mnie, to jest sprzęgło też na hydraulice... 

Link to comment
Share on other sites

 

a champla przedniego

Radosne słowotwórstwo... Jak już tworzysz wyrazy to chociaż postaraj się zachować poprawność ortograficzną. Jeśli ten 'champel' pochodzi od 'hamulec' to mógłbyś napisać to przez 'h'.

 

 

Z tąd

Z tąd, z tamtąd, ze wsząd...  :thumbdown:

 

Nie ma za co :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tomi, po pierwsze, to nie słowotwórstwo, te określenia krążą w środowisku od czasów niepamiętnych :P A po drugie, dziwne że się do "bowdena" nie przyczepiłeś, bo chyba tam byka zrobiłem... A tak poza tym, to chyba jest forum motocyklowe, a nie upierdliwych polonistów :P A temat był o wymianie klamki a nie o filmikach z nauką ortografii :P 

 Lecąc za twoim rozumowaniem, to takie słowa jak "laga", "lacze", " wacha" , "chabanina " , "paciara" , " wdeptacz" , "pierdzipęd" , czy temu podobne, też uważasz za słowotwórstwo?? Bo ja tam bardziej to postrzegam jako swoisty "slang" motocyklowy... Natomiast za diabła skumać nie mogę, o kiego wała ci biega, skora też motocyklistą podobno jesteś... no chyba że bardziej tutaj nauczać ortografii i słowo-pisowni zamierzasz, niż tematami przewodnimi forum swą głowę zajmować:biggrin:

 

 Z pozdrowieniami dla kolegi ortografa,

 Kolega Motocyklista,

 Regis :biggrin:

 

 P.S. A Chample, to chample i tyle :P A jak źle klamy do champli założysz i wiatru z paciary nie wygonisz, to ci się imadła nie będą na talerzach zaciskać :P

Link to comment
Share on other sites

 

A tak poza tym, to chyba jest forum motocyklowe, a nie upierdliwych polonistów

Dawno mnie tu nie było to musiałem się do czegoś doczepić :smile: 

Może i jestem upierdliwy, ale było to już tyle razy na forum wałkowane (poprawna pisownia), że aż szkoda znowu się rozpisywać. A przecież jest tyle możliwości sprawdzania pisowni. Robienie tego typu błędów to czysta głupota. Nie ma innego wytłumaczenia. 

 

Właśnie przez tego typu pisownię uważam, że internet dla niektórych powinien być tylko do odczytu... Tym samym kończę ten malutki OT. ;)

 

AMEN

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z tobą... ale co do internetowych odczytów... ludzie którzy się tematu nie trzymają ( tym bardziej że jest on prosty i oczywisty ), faktycznie powinni używać neta tylko do czytania a nie do wypisywania tego typu, niezwiązanych z pytaniem zadanym na początku, bzdur... Tak więc, uważam że masz rację ...

 

 A wracając do tematu, to jak poszło z klamką od sprzęgła ? :P    (mam nadzieję że błędu stylistycznego ani ortograficznego nie zrobiłem, bo się znowu OT zacznie ) :P

Link to comment
Share on other sites

Hej :smile: Nie spodziewałem iż moim techniczny pytaniem wywołam tak techniczną ;) dyskusje na temat ortografii motocyklowej ;)

Link to comment
Share on other sites

Dominiku, czy dobrze rozumiem. Chcesz zakłócić  harmoniczną oryginalność byłej mojej miłości SUZI jakąś tandeciarską regulowaną klamą. Pamiętaj bieg wyższy wbijaj bez sprzęgła a redukcję chwytaj dwoma palcami i wystaczy. pozdro :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej :smile: No co Ty. Szukałem oryginalnych - z jazda nie mam problemu, ale z 4 razy po tym jak przejechałem miedzy autami na początek - brakło mi paluszków aby płynnie i szybko ruszyć - no i mi zgasł :smile: A co wbijania wyższego to czytałem o tym ale nie stosowałem by byłem pewny iż to niszczy skrzynie biegów.:smile: ?

Link to comment
Share on other sites

też tak kiedyś myślałem , dopóki mechanik mi nie wytłumaczył. Powiem więcej okazało się, że sprzegło nawet się oszczędza tylko trzeba to robić dynamicznie .

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

jakąś tandeciarską regulowaną klamą

nooo... szczególnie jak kolega wybierze produkt rizomy, pazzo, asv'a albo beringer'a... :decayed:

Link to comment
Share on other sites

kolega mnie zaciekawił wyższym biegiem bez sprzęgła, w puszce czasem stosowałem bez problemu, ale w motongu nie słyszałem o tej technice.

Link to comment
Share on other sites

kolega mnie zaciekawił wyższym biegiem bez sprzęgła, w puszce czasem stosowałem bez problemu, ale w motongu nie słyszałem o tej technice.

Broto bez urazy ale coś mało dochodzą  do ciebie dobre techniki użytkowania motunga ;)  zastosuj to od 2 biegu w górę :P  a się przekonasz :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

ta zmiana bez sprzęgła a później pomóżcie biegi nie wchodzą... ale to kwestia czy ktoś dla o swój sprzęt albo ma dużo kasy i czasu na naprawy.  A jak tak bardzo chcecie bez sprzęgła to quickshifter do PC i wio lubi inne tańsze ustrojstwo 

Link to comment
Share on other sites

fakt że bez sprzęgła biegi wchodzą ciszej, pewniej no i kilka milisekund da się zyskać :smile: na początku nie zawsze wychodzi

Link to comment
Share on other sites

ta zmiana bez sprzęgła a później pomóżcie biegi nie wchodzą... ale to kwestia czy ktoś dla o swój sprzęt albo ma dużo kasy i czasu na naprawy.

tu się nie zgodze z toba drogi kolego,,... ;)

Praktyka czyni mistrza...najpierw w góre ćwiczyłem a potem w dół..i jakoś 4 sezon bedzie na karku z Hanią i nic nie pokojacego się nie dzieje i nie bedzie działo mam nadzieje a zaraz będzie pełnoletnia Hania.. :decayed:  :decayed:

Edited by daniel33650 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 jak ci się udaje to spoko ja nie będę w tym moto próbował bo mi trochę szkoda , jak coś to kupie quickshiftera jak mi się jeszcze jeden kask sprzeda :P Bo ta zima strasznie doinwestowała moto...

Edited by Nicram (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Broto bez urazy ale coś mało dochodzą  do ciebie dobre techniki użytkowania motunga ;)  zastosuj to od 2 biegu w górę :P  a się przekonasz :biggrin:

okazuje się że w puszce jest bardzo niebezpieczne chyba że ktoś to naprawdę umie zrobić, natomiast w moto wręcz przeciwnie. Też kiedyś myślałem tak jak ty" jak to możliwe bez sprzęgła bieg i po skrzyni". Oświecił mnie mechanik TEAMU HONDY i przekonał do tej techniki, jedank nauczenie jej trwało kilka chwil i nie mówię tu o wstrzeliwaniu wyższego biegu przy chęci uzyskania jak nalepszego odejścia , spokojnie stosuje się tą technikę przy bardzo wolnej jeździe podstawowa zasada trzeb to zrobic dynamicznie i bieg wskakuje cichutko-szybciutko. Nie ma mowy o uszkodzeniu skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

 

kolega mnie zaciekawił wyższym biegiem bez sprzęgła, w puszce czasem stosowałem bez problemu, ale w motongu nie słyszałem o tej technice.

 

większość wbija biegi bez klamy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...