Jump to content

Ciężarki Kierownicy


Olo
 Share

Recommended Posts

oryginalne ciężarki mają lepszy, pewniejszy montaż poza tym wykonane są z trwalszego materiału, ale nie jest to reguła i często płaci się za logo

Link to comment
Share on other sites

Być może mają wpływ na redukcję drgań na kierze, więc jeżeli założysz lżejsze podróby to zjawisko będzie mniej niwelowane. Ale przyzna się, że sam jeździłem bez i jakieś wielkiej różnicy nie zauważyłem. Na pewno dobrze sprawdzają się jako zabezpieczenie kiery przy położeniu moto.  

 

A btw, czy duża różnica w cenie jest między oryginałem a podróbą? 

Link to comment
Share on other sites

Mówiąc mi, że ciężarki są ciężarki na pewno dużo wywnioskuje się z Twojej wypowiedzi...

 

Kierownica jest stosunkowo lekka, nie wiem czy trzymałeś ciężarek w dłoni, motocykl lepiej się prowadzi przy oryginalnych ciężarkach, możesz kupić używane i pomalować, ja kupiłem używkę za 25 zł w brzezinach i malowanie 5 zł a nowy coś koło 100 zł albo i więcej już nie pamiętam dokładnie.

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

"ciężarki" kierownicy to końcówki antydrganiowe, jak sama nazwa wskazuje, powieszone na długim ramieniu kierownicy zapobiegają niekontorlowanym drganiom harmonicznym, wykorzystując efekt żyroskopowy toczącego się koła i wzajemną interferencję czyli nakładanie a w efekcie znoszenie się powstających fali drgań harmonicznych - naprzemiennie - dlatego są dwa i dlatego są mocowane w jak najbardziej oddalonych punktach od siebie...

rzuclaiście w szkołę kamieniami jak była fizyka...? :woot: :decayed:

Link to comment
Share on other sites

W mojej cbr wydaje mi się, że same ciężarki nie wpływają na drgania, bo są zamontowane do takiego jakby wkładu z gumami wchodzącego do manetki :confused: http://allegro.pl/mgf-cbr125-cbr-125-r-kierownica-wklad-ciezarek-i2976866943.html zmiana na oryginalne albo akcesoryjne nic nie zmieni?

Edited by Olo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

nie chodzi o sposób mocowania - chodzi o to że ten ciężarek tam jest, w ściśle określoniej symetrii i o określonej masie

 

i nie chodzi o drgania kierownicy, które czujesz pod dłonią jako mrowienie, czy drgania przenoszone od silnika, ale o drgania o bardzo małej częstotliwości, które mają tendencję do kiwania kierownicą lewo-prawo itd, gdzie całe ramię kierownicy działa jak wahadło, a osią jego obrotu jest główka ramy, mocną odmianą tych drgań jest shimmy, a krańcową - tankslapper :smile:

 

ale jeśli macie inne zdanie, a inżynierowie konstruujący motocykle powiesili to tam bo "było ładniej" to pozdejmujcie te ciężarki i problem z głowy  :P

Edited by działkowy emeryt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Teraz mam zamontowane jakieś agrotuningowe, karbonowe :disgusted: średnio mi przypadają do gustu i tak właśnie nie wiem czy zamontować pierwsze lepsze http://allegro.pl/koncowki-ciezarki-kierownicy-rozne-kolory-lodz-i2917068386.html akurat w Łodzi czy poszukać, dołożyć i oryginalne kupić.

Edited by Olo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

dołożyć i oryginalne kupić.

oooo to... albo inne, tjuningowe, mogą być innego kształtu, ale o zblizoenj do oryginału masie

Link to comment
Share on other sites

rzuclaiście w szkołę kamieniami jak była fizyka...? :woot: :decayed:

Miałem coś o tym w gimnazjum, równowaga dźwigni czy coś takiego  :whistling: Tylko że tam było przedstawione jakby kierownica się trzymała na samej główce ramy  :decayed:

 

Dzięki za objaśnienie tematu  :bye:

Edited by Olo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

dobrze kombinujesz ;) ... i model taki jest, jakby kiera opierała się tylko jednym punkcie podparcia (główka ramy) - koło "nie waży", bo wiruje, więc jest żyroskopem ;)

Link to comment
Share on other sites

 

dobrze kombinujesz ... i model taki jest, jakby kiera opierała się tylko jednym punkcie podparcia (główka ramy) - koło "nie waży", bo wiruje, więc jest żyroskopem

Maj gasz  :wry: Ja tylko chciałam powiedzieć, że w mojej r6 są takie plastikowe... cosie... co wyglądają jak korki od szampana. Jak je zmienię na coś co waży trochę więcej niż ten ultralekki kawałek plastiku to mogę od przyszłego sezonu mianować się "królową shimmy"?
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Maj gasz  :wry: Ja tylko chciałam powiedzieć, że w mojej r6 są takie plastikowe... cosie... co wyglądają jak korki od szampana. Jak je zmienię na coś co waży trochę więcej niż ten ultralekki kawałek plastiku to mogę od przyszłego sezonu mianować się "królową shimmy"?

no nie - w drugą stronę ;) ...teortycznie ciężej, mniej telepania... a shimmy... Jula... musisz zacząć wykorzystywać te 120KM... wtedy może się przydarzy :decayed::whistling:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...