Jump to content

Brak Wolnych Obr. W Cbr 125


Olo
 Share

Recommended Posts

Odkręciłem króciec żeby zobaczyć czy nie ma zwężki, następnie wyczyściłem filtr powietrza. Skręciłem wszystko. Odpalam, a obroty weszły na 5 do 5.5 obr/min. Wykręciłem śrubkę od niskich obr. całą, nic w ogóle nie reaguje. Sprawdziłem czy się przepustnica zawiesiła się, też nie - Dołączona grafika

Już nie mam pomysłów

Edited by Olo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

W poprzednim moto jak łapało lewusa przy króćcu to w ogóle nie było wolnych obr. za dużo powietrza łapał i żeby nie zgasł trzeba było śrubkę od obr. na maksa wkręcić. Tu jest śrubka na maska odkręcona. Nie rozumiem tego gaźnika. Od czego jest ta przepustnica z iglicą, kiedy się ona podnosi? Tą drugą przepustnicę manetką się obraca.

Link to comment
Share on other sites

W gaźniku zauważyłem 2 przepustnice, pewnie jest jeszcze trzecia od ssania. Jedna bliżej głowicy otwiera się przy przekręceniu manetki, a ta na zdjęciu pewnie się otwiera przez ciśnienie wypychające iglicę. Pompka raczej powinna być po inaczej by nie miało co podnieść tej przepustnicy

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

sprawdź Olo po kolei:

czy wszystko jest dokładnie poskładane (szczeliny, szpary)

masz tam dwie śruby regulacyjne - skład mieszanki i wolne obroty, składem nie kręciłeś?

Sprawdź jaka będzie reakcja przy wykrecaniu śruby obrotów od oporu, tzn od maksymalnie wkręconej odpuszczaj ją po ćwierć obrotu.

Zobacz też, czy obie przeustnice nie są nigdzie zablokowane, no i czy... linka gazu nie jest nigdzie przycięta, nadmiernie wyciągnięta, czy jej pancerz nie oparł się o gniazdo w obudowie gaźnika powodując uchylenie przepustnicy. To na poczatek. ;)

Link to comment
Share on other sites

100% kręciłem śrubką od obr. jest przy lince i blokuje mechanizm od przepustnicy jak mocno ma się zamknąć. Przepustnicami ruszałem, ta na zdjęciu jest zamknięta więc odpada, może ta co się steruje manetką, ale wtedy byłby luz na manetce, a nie ma. Śrubkę kręciłem na różne sposoby reakcji nie było, ale i nie dało się sprawdzić bo obroty cały czas lekko falowały. Linki sprawdzałem. Szczelność jeszcze jutro sprawdzę, ponieważ wydaje mi się, że to jest najprawdopodobniej tego przyczyna. W cbr 125 jest strasznie badziewne zastosowanie kolektora ssącego, jest gumowy i na opaski uciskowe :/

Nie pracowałem nigdy z gaźnikiem który ma pompkę przyspieszenia. Zwykle jak na zwykłym gaźniku łapało lewusa, to wkręcało się maksymalnie śrubkę od obr. było wtedy też tak ponad 5 tysięcy obr. min dopiero wtedy silnik nie gasł.

Przy gaźniku z pompką jak łapie lewusa, wtedy dostaje więcej powietrza i zwiększa się ciśnienie, daje więcej paliwa, przez co obroty rosną?

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

sprawdź jeszcze sprężyny obu przepustnic, czy są całe, czy nie zsuneły się z miesc swojego oparcia. No i ssanie - zobacz, czy nie jest uchylone na stałe (sprwdzenie j.w), jeśli jest, przelewa paliwo i obroty idą w górę.

Pompka przyspieszacza w klasycznym gaźniku odpowiada właśnie za "impulsowe" dawkowanie większej dawki paliwa przy zwiekszonej ilości ładunku powietrza, jak parametryczne wzbogacanie mieszanki, reaguje szczególnie widocznie podczas przyspieszania no i przy ruszaniu. Gdybyś to rozebrał i pokręcił manetką pompka siknie Ci strużką paliwa na kilka metrów ;) jak ze strzykawki.

Link to comment
Share on other sites

Dokręciłem kolektor ssący z całej siły, efekt się nie zmienił :/ Odkręciłem dla ciekawości trochę jedną obejmę i odpaliłem. Obroty piękne 1500, ale słychać syczenie jak łapie lewusa, brzydko wchodził oraz schodził z obrotów. Dokręciłem znów obejmę na maksa z myślą, że się naprawiło ale tak jak poprzednio ponad 5000 obr. Po włączeniu ssania, obroty jeszcze wyższe rosną. Jeśli chodzi o sprężyny, to przepustnicę z iglicą można bez problemu podnieść do góry i w dół też ładnie schodzi. Dla 100% pewności jeszcze raz odkręcę i bezpośredni zobaczę tą drugą przepustnicę regulowaną manetką.

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Olo, wynika z tego co opisujesz, że jest za dużo paliwa w stosunku do podawanego powietrza. Spróbuj podążać tym śladem i sprawdzaj jeszcze raz krok po kroku skąd ta większa dawka paliwa. Jeszcze raz:

linki gazu i ssania

sprężyny na przepustnicach

regulację wolnych obrotów (jeśli ta ma wpływ na wstępny naciąg linki gazu lub na odchylenie dźwigni przepustnicy)

położenie pływaka w komorze pływakowej - ale tego nie ruszałeś?

regulację składu mieszanki (nie zmieniałeś, ale może... jednak nastaw się odchylił po wyczyszczeniu filtra? choć mało prawdopodobne...)

gażnika nie odkręcałeś od podstawy? sprawdź dokręcenie

sprawdź, czy nie ma układu swobodnego zalewania opadowego gażnika (jakieś PRI) ... może tam?

co to za gaźnik? Keihin? Mikuni? BRI? DelOrto? Solex? jak możesz, podaj typoszereg numeryczny, spróbuję pokombinować...

 

echhhh to korespondencyjne diagnozowanie... jak ślepy normalnie... :/

Edited by działkowy emeryt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Masz tu eksperta od porad ale może uda się coś podpowiedzieć ;)

 

Ja w cebuli miałem problem z obrotami to okazało się że była jeb... uszczelka przy śrubce od regulacji obrotów.

Tam był taki mały o-ring. Najlepsze było to, że oglądałem go 5 razy i nie było widać uszkodzenia.

Dopiero kuba wziął ją w łapy i jak ją zgiął to pęknięcie się rozeszło. Oczywiście po wymianie wszystko wróciło do normy.

Link to comment
Share on other sites

Gaźnik Keihin VK, nie mogę znaleźć nigdzie w necie jego budowy :/ Gaźnika nie ruszałem, wiec pływak nie miał jak się przestawić. Wpływ mieszanki po wyczyszczeniu filtra, raczej by takiego silnego wpływu nie miał, że obr urosły o 4000. Podstawa, co to jest? Swobodnego zalewnia nie udało mi się sprawdzić.

 

Dla większej pewności posprawdzałem tak jak mówiłeś rzeczy na które wcześniej już zwróciłem uwagę. Gaźnik odkręciłem od kolektora ssącego. Przepustnice zamknięte. Linki wydawały się ok. Śrubka od obrotów w pewnym momencie zaczęła się wykręcać bez żadnego oporu. Poszedłem tym tropem, po rozchyleniu wiązki przewodów i poświecenia latarką ujrzałem jak śrubka od objemki kolektora ssącego blokuje dźwignię od przepustnicy http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/cry.png Przesunąłem obejmę, odpaliłem moto i ustawiłem właściwe niskie obroty :wry: Co sprawdzałem przepustnicę to musiałem obejmę odkręcić i dlatego się nie udawało :/

Jak już moto zrobiłem to śnieg zaczął padać http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif

 

Dzięki za cenne porady :cheers:

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

heh, czyli potwierdziło się jedno z moich przypuszczeń :smile: dźwignia i uchylona / niedomknięta przepustnica, i w efekcie wzbogacona mieszanka.

Najważniesze, że udało się znaleźć bubu ;)

Keihina VK akurat nie mam, mam FCR'a PC28 i parę Mikuni... to tak na wszelki wypadek ;)

Trzymaj się Olo! ;)

Link to comment
Share on other sites

A masz może Mikuni VM22? Potrzebuje ustawić prawidłowy poziom pływaka, bo trzeba cały czas kranik zakręcać

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

scoot czy oldtimer...? ;) ... nie mam VM'ki, ale to stosunkowo prosty gaźnik, ma chyba nawet karby osadzenia pływaka na iglicy

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem właśnie od czego jest :biggrin: Ja go mam w silniku 139FMB 110ccm. Karby osadzenia na czym to polega? Zwykle to się ściągało komorę pływakową, mierzyło się i zginało blaszkę

Edited by Olo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

VM'ki są właśnie powszechne do scootów i często w starych klasykach ;) nie pamiętam dokładnie właśnie czy w VM'ce są karby czy blaszka - zamiast zaginania blaszki na osi iglicowej są czasem karby, na które, poszczególnie, zapina się pływak w jego odpowiedniej pozycji, zwiększając / zmniejszając skokowo poziom paliwa w komorze pływakowej

Edited by działkowy emeryt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...