Jump to content

Problem Z Pompą W Rs 50


ClearWater
 Share

Recommended Posts

Siema, niedawno kupiłem rs 50 po lekkiej glebie. Był w niej do wymiany pompa ham. przód. Zamówiłem pompę i spróbowałem założyć ją, ale mi się nie udało dobrze odpowietrzyć. Czy może mi ktoś podać link albo napisać krok po kroku jak zalać pompę, a nie wymienić płyn. Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

No to żeczywiście straszny problem. Ogólnie to patent jest taki: naciskasz klamkę ( i trzymasz ), lekko odkręcasz odpowietrznik ( nadal trzymasz klamkę wciśniętą ), jak przestanie sikać z odpowietrznika, to go zakręcasz ( tylko go nie urwij ) i puszczasz klamkę... no i tak do skutku. W tym twoim pierdzipędzie masz jednotarczowe hample, więc rozdzielacza nie masz ( bo nie ma na co rozdzielać ), więc jak powtórzysz zabieg z odpowietrzaniem ( tym razem prawidłowo ) kilka razy, to powinno pomóc. Pamiętaj po pierwsze, nie zamykaj pokrywki pompy do puki nie skończysz ( bo jak ci zabraknie płynu to trzeba dolać ) i uważaj żeby pompka nie złapała powietrza ( wtedy cała zabawa od nowa, tylko więcej roboty ) . Dobra rada, weź sobie jakiegoś kumpla do pomocy, chyba że masz łapy jak orangutan i sięgasz wygodnie do klamki i zacisku jednocześnie :P

Jakbyś coś pomylił, to masz numer do mnie, dzwoń to ci podpowiem co i jak :P 530 578 292

 

Pozdro

Regis

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak napisał Regis ja tylko dodam od siebie ze czasem trzeba zaczac od odpowietrzenia na srubie przewodu przy pompie czyli pompujemy i trzymajac wcisnieta klamke luzujemy przewód ,skrecamy i puszczamy klamke i tak pare razy .Trzeba pamietac o tym zeby obłozyc jakimis szmatkami srube bo bedzie plyn pryskał a ma negatywne działanie na lakier , jesli juz prysnie na lakier to mozna go zneutralizowac wodą.
Link to comment
Share on other sites

Chłopie jakiego tutka wyżej Ci to dokładnie i prosto opisali, prościej się nie da jeśli nie potrafisz tego zrobić dla Twojego bezpieczeństwa oddaj moto do mechanika.

Link to comment
Share on other sites

Ajj, Jeśli tego nie zrozumiał to ja bym żadnych linków nie wstawiał,ponieważ to może pierdzidło ale się rozpędza,szkoda 30zł a zepsuć może więcej jak zrobi odpowietrznik w najlepszym wypadku na "okrągło"

Edited by SOBOL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wiem jak się odpowietrza układ, robiłem to z 10 razy z moim bratem lecz klamka cały czas jest miękka. Można docisnąć do kierownicy bez żadnego oporu. Nie wiem czy ja coś robię źle czy coś jest zepsute. Układ na 100% szczelny. Wydaje mi się, że jedyna rzecz jaka może nawalić to pompa hamulcowa.

Moje pytanie brzmiało jak zalać hamulce od zera a nie jak odpowietrzać. Gdybym chciał pojechać do mechanika to dawno bym to zrobił, jak już się za to zabrałem to dokończyć a przy okazji czegoś się nauczyć. Nie jestem debilem nie zmiele śruby(to tego mam klucz oczkowy)

 

Jeżeli ktoś chce naprawdę mi pomóc to proszę rozpisać poradnik krok po kroku jak zalać hamulce płynem od zera

 

1 W przewodach hamulcowych, hamulcach, zbiorniczku znajduje się powietrze

2 Odkręcam pokrywkę zbiorniczka z płynem

3...

4...

5...

Link to comment
Share on other sites

Nie mozna zalac ukladu plynem plyn musi sie przecisnac od zbiorniczka wycisnac cale powietrze i to wlasciwie tyle.

Link to comment
Share on other sites

ale mi się nie udało dobrze odpowietrzyć

 

hmm

 

jak zalać pompę

 

wlać do niej płyn

 

Wiem jak się odpowietrza układ, robiłem to z 10 razy

 

anulujesz swój post

Moje pytanie brzmiało jak zalać hamulce od zera

 

dać im pić

 

 

A teraz na poważnie-zapewne masz u siebie coś takiego jak regulacja skoku klamy,zapewne masz podparty tłok pompy hamulcowej tą regulacją,poluzowałeś do wyczuwalnego luzu regulację przed odpowietrzaniem?

Link to comment
Share on other sites

Ludzie, dajcie spokuj, jak poczytałem co ten młody pisze, to mi łapska opadły. Jakie w punktach, napisałem ci dzieciaku krok po kroku jak to zrobić, więc przestań pierdoły wypisywać i albo wreszcie zrób te hample, albo oddaj do mechanika, bo faktycznie je zepsujesz do końca... Aż żałuję że ci cokolwiek napisałem.

Link to comment
Share on other sites

zapewne masz u siebie coś takiego jak regulacja skoku klamy,zapewne masz podparty tłok pompy hamulcowej tą regulacją,poluzowałeś do wyczuwalnego luzu regulację przed odpowietrzaniem?

 

Regulacja klamki jest dobrze ustawiona, popycha tłoczek do końca.

 

 

Ludzie, dajcie spokuj, jak poczytałem co ten młody pisze, to mi łapska opadły. Jakie w punktach, napisałem ci dzieciaku krok po kroku jak to zrobić, więc przestań pierdoły wypisywać i albo wreszcie zrób te hample, albo oddaj do mechanika, bo faktycznie je zepsujesz do końca... Aż żałuję że ci cokolwiek napisałem.

 

Regis dzięki za ten post, który na początku napisałeś. Myślałem, że do napełniania hamulców jest inna technika niż do odpowietrzania, stąd wynikał mój trzeci post. Dzisiaj próbowałem jeszcze raz napełnić i odpowietrzyć, nie udało się. Może pompa hamulcowa jest zepsuta(kupiłem używkę po glebie). Proszę o komentarze typu: "młody", "dzieciaku" zachować dla siebie.

Link to comment
Share on other sites

Regulacja klamki jest dobrze ustawiona, popycha tłoczek do końca.

Ło matko,to że popycha go do końca to nie znaczy że po puszczeniu klamy tłok otwiera okienko przez które płyn zaciąga

 

Piszesz głupoty ponieważ klamę ustawia się na wyczuwalny luz a nie żeby tłoczek pchała do końca

Edited by SOBOL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Młody, to daj znać gdzie ten motór trzymasz, to przyjadę na czasie z Yumii i ci zrobimy te hample, bo mi się ciebie aż żal zaczyna robić... Tel do mnie: 530 578 292. Przedzwoń to się jakoś ustawimy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Po długiej przerwie, zabrałem się ponownie za hamulec. Rozebrałem wszystkie lementy na części pierwsze. Zacząłem go składać. Gdy zacisk był już złożony, doszedłem do wniosku, że muszę mieć pewność, że w każdej części układ jest sam płyn, a nie powietrze. Wziąłem strzykawkę, i zacząłem wstrzykiwać płyn do zacisku. Po pewnym czasie już nie chciał się tam dostawać. Wtedy wiedziałem, że był pełny płynu. Następnie powtórzyłem tę czynność z przewodem. Po wykonaniu tych czynności zabrałem się za odpowietrzenie układu. Z zacisku, przez wężyk nie wylatywały bąble powietrze, więc chyba się udało. Teraz założyłem układ na tarczę, oraz pompę na kierownicę, i zacząłem pompować klamką. Robiła się coraz twardsza. :giggle:  Po wykonaniu kilkunastu ruchów wajcha była  zupełnie twarda. :decayed: Teraz moja rs'ka chamuje jak szalona, chociaż testowałem tylko w garażu, gdzie nie ma za dużo miejsca.  

 

Poprzednio, kiedy odpowietrzałem, nie udało się ponieważ w jednej części zacisku było nadal powietrze. Nie mam pojęcia, dlaczego podczas poprzednuch prób robienia tej czynności, nie wyszło mi to. Może pominąłem jakiś etap, lub źle go wykonałem.

Regis, Madpawel, Olo, Andrzej CBRF2, dziękuję Wam za pomoc :cheers:

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

Zdarza się że niektóre układy trzeba odpowietrzyć od drugiej strony,spoko dobrze że się udało,sezon przed toba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...