Jump to content

Hid Xenon


AndrzejCBR
 Share

Recommended Posts

witam mam od dwóch lat zalozony zestaw hid do lapm hella z gladkim szklem auto golf 3. Jestem zadowolony z tych świateł bo oświetlenie drogi jest naprawdę dobre. Ale od pewnego czasu mam niby mały problem czasami podczas jazdy zgaśnie jedna lampa. Fakt faktem ze zestaw ma dwa lata ale czy miał ktoś taki przypadek? Czy to wina zarnika czy przetwornicy? Nie chce wpędzac się też w koszta dlatego rozważam też poprostu powrót do oryginału czyli jakieś dobrej marki żarówki halogenowe. Mam jeszcze pytanie jak wyglądała by sytuacja odpukac przy kolizji nie z mojej winny jeśli ktoś upierałbym się ze został oślepiony lub policjant stwierdził ze to nie miało homologacji. Czy ubezpieczyciel nie zasłaniałby się tym przed wyplata odszkodowania?

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Czy to wina zarnika czy przetwornicy?

 

Andrzej - jeśli to HID - to lampa wyładowcza - nie ma w jej konstrukcji żarnika, bo światło powstaje na skutek wyładowania łuku elektrycznego w oparach gazu szlachetnego.

Co do montowania tego typu samopałów w "tjuningfurach" - poczytaj wątek o ksenonach na moto... jak dla mnie to wiocha. Były już przypadki zatrzymania dowodów rejestracyjnych od samochodów czy motocykli za tzw "gównony" (nawet pokazywane parę razy w Uwaga Pirat czy jakoś tak na TVN, jak kazali faciowi rozbebeszać lampy na ulicy i zakładać zwykłe żarówki, albo utrata dowodu) - milicja to nie bystrzaki - ale nie idioci - w Golfie III wystawiasz się na "strzał" pierwszego rozgarniętego milicjanta, który zatrzyma Cię widząc z dala Twoje "gównony" i zapyta o układ samopoziomowania lampy i o odzielny układ oczyszczania klosza - po czym zabierze Ci dowód rej.

Kwestię ubezpieczenia po bombie w takim wydaniu - dopowiedz sobie sam. :smile:

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedź która sobie cenie co jesteś gościem znajacym się na rzeczy. Fakt to prawda z tym dowodem choć jeżdżę tak dla lata. Mam też pytanie, napięcie przy kostkach do żarówek jest trochę niższe niż na aku, chcialbym podłączyc zwykle markowe żarówki bezpośrednio do aku by dobrze świecily i jasno (chybiałbym wyeliminowac opory prądu które powstaly na kablach które mają swoje lata.) jak to podłączyc by to dobrze działało i oczywiście funkcjonowal włącznik świateł.

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Napięcie na odbiorniku prądu (w tym wypadku żarówka) zawsze będzie niższe niż na jego źródle (bateria), to normalne, bo przewody mają swoją oporność, a wraz z ich długością następuje spadek napięcia. Odradzam jednak podłączanie świateł na tzw. obejście, z pominięciem układu przekaźnikowego, bo w mig popalisz mikrostyki włącznika świateł. Do tego jeszcze bezpiecznik, którego też bym nie eliminował - w przypadku zwarcia w obwodzie fura znacząco się podgrzeje ;)

Jeśli uważasz, że wina leży w przewodach wymień wiązki, wyczyść styki, ewentualnie zamontuj nowe kostki. Zobacz w jakim stanie są odbłyśniki lamp, same klosze i kup dobre markowe żarówki - np Osram Nightbreaker'y czy inne podobne.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za info w poniedzialek mam dopiero wolne i zabiore sie za to i chyba wymontuje hidy bo ich usterki zaczynaja mnie denerwowac. Dzieki za info dzialkowy

 

jutro jadę kupić w żarówki hella long life czytałem o nich i dobrze się sprawuja oraz jest dobra cena 10zł sztuka. Ale chcialbym sobie wyregulowac światła. Czy robicie to samemu? Czy ktoś jest na forum kto się tym zajmuje? Czy najlepiej podjechac na stację?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...