Jump to content

Tłumik Przelotowy, Można Legalnie Używać ?


Andree-stary wyga
 Share

Recommended Posts

Andree-stary wyga

Z racji tego że sezon zakończony, moto i tak nie jeździ, więc pasuje przy nim trochę podłubać ;), w nie najlepszej kondycji są tłumiki w moim dziadku, więc pasowało by je trochę ogarnąć, a najlepiej wymienić, na przelotowe, takie jak na fotce niżej;

Dołączona grafika

 

i tutaj pytanie do Was, czy takie "rury" można gdzieś w Łodzi kupić ?, czy może ktoś w okolicy takie dorabia ?, no i też ważna sprawa., jakie mogą być koszty ?, i jeszcze ważniejsza :smile: , czy niebiescy się do takich tłumików nie przyczepią i dowodzik nie poleci :smile:

wszystkie rady mile widziane :smile:

Edited by Andree-stary wyga (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

czy niebiescy się do takich tłumików nie przyczepią i dowodzik nie poleci :smile:

 

Tłumiki muszą mieć homOLOgacje i spełniać normy głośności czyli 96db przy połowie wartości mocy albo maksymalnych obr dokładnie nie pamiętam Edited by Olo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Przy połowie obrotów mocy maksymalnej dla motocykli które max moc osiągają powyżej 5 tys, czyli praktycznie do wszystkich. Nie połowa skali na obrotomierzu, nie połowa obrotow max momentu. Na tablicze znamoionowej powinna byćwartość decybeli przy właściwych obrotach dla danego modelu.

http://motocykle-lodz.pl/topic/1070-pomiar-glosnosci-wydechu/

Link to comment
Share on other sites

Andree-stary wyga

na weteranie zakupy raczej w "ciemno", nie możesz nic przymierzyć dopasować, bo moto niema pod ręką, ale na pewno wdepnę, jestem z resztą na każdym ;)

Link to comment
Share on other sites

na weteranie zakupy raczej w "ciemno", nie możesz nic przymierzyć dopasować, bo moto niema pod ręką, ale na pewno wdepnę, jestem z resztą na każdym ;)

 

No chyba na weteranie jest możliwość najbardziej przymierzyć... Nawet jak nie chcesz płacić za wjazd to idzie sie dogadać i wjeżdżasz "za kaucją" Masz godzinę na przymiarki. Nie raz już tak robiliśmy. Nie mniej jednak lepiej poszukaj warsztatu gdzie takie rzeczy dorabiają bo wtedy będziesz miał "szyte na miarę".
Link to comment
Share on other sites

Andree-stary wyga

No chyba na weteranie jest możliwość najbardziej przymierzyć... Nawet jak nie chcesz płacić za wjazd to idzie sie dogadać i wjeżdżasz "za kaucją" Masz godzinę na przymiarki. Nie raz już tak robiliśmy. Nie mniej jednak lepiej poszukaj warsztatu gdzie takie rzeczy dorabiają bo wtedy będziesz miał "szyte na miarę".

 

teraz na tym zimowym Weteranie raczej przymiarka utrudniona będzie, bo się autem podjedzie, lub MPK, moto odpoczywa, pod pokrowcem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zastanów się dwa razy zanim założysz przelot i nie chodzi tu o przepisy. Przelotowy wydech może narobić więcej złego niż dobrego, zysk przyrostu mocy może być znikoma do tego odczuwalna w niepełnym zakresie obrotów, do tego może zacząć się branie oleju, nie mówiąc już o przypaleniu zaworów wydechowych.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Andree-stary wyga

Wziąłem pod uwagę wszystkie zaa i przeciw.. i zostaje przy starych orginałach, już zregenerowane ;)

Edited by Andree-stary wyga (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Co wy wogole gadacie jakie branie oleju od przelotowego wydechu?? Moc moze nie wzrosnie chociaz kiedys w LS 650 po zalozeniu oryginalu to ten motocykl wogole nie jechal ale tam byl singiel a to troche ineczej dziala na przelocie ;D Ale branie oleju? niby dlaczego? Che posluchac uzasadnienia tej kwesti...

 

Przelot zmienia tylko to ze spaliny latwiej opuszcza uklad wydechowy czasami trzeba wyregulowac gazniki ale branie oleju?

 

A w twoim modelu przelot da piekny ale to piekny dzwiek moj ojciec kupil sobie ostatnio taka zabawke zeby troche sobie na nia poprostu popatrzec Kawasaki Z400 wiec wiem jak te silniki pieknie chodza;)

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Przelot zmienia tylko to ze spaliny latwiej opuszcza uklad wydechowy czasami trzeba wyregulowac gazniki ale branie oleju?

 

niestety, mylisz się - i to bardzo... nie tylko to zmienia przelot, zmienia jeszcze wiele innych parametrów...
Link to comment
Share on other sites

Przelot zmienia tylko to ze spaliny latwiej opuszcza uklad wydechowy

to napewno ale za tym idą kolejne następstwa które odbijają sie na korbowodzie wałkach itp itp ;)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Może to mieć związek z ciśnieniem całego układu. Też słyszałem coś kiedyś o tym ale chętnie posłucham fachowca od silników....

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Może to mieć związek z ciśnieniem całego układu. Też słyszałem coś kiedyś o tym ale chętnie posłucham fachowca od silników....

kiedyś chciało mnie się smarować - dziś już mnie się nie chce, żaden tam ze mnie fachowiec od silników, ale przeczytaj moje posty z tego wątku:

http://motocykle-lodz.pl/topic/160-tlumikiwydechy-czy-firma-ma-znaczenie/page-2?hl=+czy%20+firma%20+znaczenie

 

jak będziesz chciał się zagłębić w zjawiska falowe w układach wydechowych czy zagadnienia wartości ciśnień zwrotnych w funkcji napełniania cylindrów mieszanką, daj znać ;)

Link to comment
Share on other sites

zagadnienia wartości ciśnień zwrotnych w funkcji napełniania cylindrów mieszanką

zyygy, chyba Cię obraził ;)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

Nie każdy silnik ma EGR.

a co ma piernik do wiatraka? :woot:tzn co ma recyrkulacja spalin do wartości napełniania cylindrów mieszanką pal/pow?

zaczynam odnosić nieodparte wrażenie, że motocykl to 2 koła siedzisko, kierat, parę lampek i "czypaki" na szafie ... :confused:

Link to comment
Share on other sites

Działkowy, koledze p_d pomylił się zawór z EGR z EXUP  :giggle: , który ma właśnie za zadanie utrzymanie ciśnienia w układzie wydechowym z wszystkimi parametrami na niskich i średnich obrotach. Zakładam że przy pełnej #iździe i tak przepustnica jest na maxa otwarta.
No chyba że ja się teraz mylę :confused:

A wracając do tematu to tłumik jak sama nazwa wskazuje ma zmniejszyć emisję hałasu. Czy będzie homologowany czy też nie to już kwestia czepialstwa Pana policjanta lub diagnosty na przeglądzie, ale jedno jest pewne jak nie będzie wku#wiał ludzi nadmiernym hałasem to hulaj dusza lataj na przelotowym.
Chociaż zdecydowanie odradzam Ci ten zabieg bo tylko możesz pogorszyć charakterystykę silnika :nono:  Lepiej zostań przy oryginałach.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...