Skocz do zawartości

Suzuki Sv 650S - 2003R.


kramer

Rekomendowane odpowiedzi

Puknięcie może być przez stary olej. Ja tak miałem w swoim. Dobijało wszędzie, pukało itd. Zmieniłem olej i problemu nie ma.

Potwierdzam - u mnie to samo było. Zmiana oleju załatwiła sprawę, nie uszczelniaczy.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działkowyyyyy do odpowiedzi ;)

 

:P ...

taaa, pierwsze primo - ostudźcie emocje ;) bo mieszacie pojęcia... - pomiar oczywiście na kole jak mniemam, tak? hamownia (oby po dobrej kalibracji...) była zapewne elektromagnetyczna, z rolkami bezwładnościowymi - moc szczytowa wypluta przez ten motocykl na tylnym kole jest mało realna, a sam tłumik, a choćby Bos'a, bez emulacji mapy zapłonu, zabiera wartość szczytową momentu obrotowego na korzyść peak'u mocy maksymalnej - to standardowe zjawisko (dobre na tor wyścigowy, ale nie na ulicę ... http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/giggle.gif ) przy efekcie grzmiącej rury... i tylko grzmiącej rury (ale o tym było w innym wątku, kto chciał przeczytał ze zrozumieniem, kto nie, wyje dalej po dziś dzień po ulicach i myśli że ma moc i torque ;) )

Przede wszystkim zacznijmy od tego, że wartości podawane przez producenta motocykla to dane według norm DIN 70020 ale na sliniku! Wartości na kole - czyli to co realnie nas odpycha od ulicy, to wartości mierzone na kole - z uwzględnieniem oporów toczenia, strat mocy i momentu generowanych przez sprzęgło, skrzynię biegów i wreszcie przekładnię łańcuchową. Jeśli założymy, że pomiar dał 59Nm to i tak jest dobrze. Ale parametr mocy wydaje się być mało realny - dlatego zawsze, by uniknąć błędów dokonuje się minimum trzech następujących bezpośrednio po sobie pomiarów - zwłaszcza na hamowniach bezwładnościowych. Jeśli naprawdę kolega chce wiedzieć czy ma prawdziwy wykres czy farmazon, powinien pojechać na dokładnie SKALIBROWANĄ hamownię i dokonać najlepiej minimum trzech pomiarów. ... Takie mierzenie na stacjach BP czy innych festynach częstokroć to nabijanie kasy u naiwnych, ale nie ma odniesienia do rzeczywistości - choć nie upieram się - nie wiem, nie było mnie tam, ja tego motorku nie hamowałem... B)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego motorku nie hamowałem...

ja w zasadzie też nie, i nauczony doświadczeniami z 4 kołami przyznaję Ci racje, ale skoro mamy specjalistę ( nie mówię tego z przekąsem) moje pytanie brzmi, gdzie w ludzkiej kasie mogę zestroić motocykl w nowym sezonie i czy wart wymieniać filtr na K&Na? Co do tłumika, no cóż taki już był ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mamy specjalistę

 

yyy... to nie wiem -_-

 

gdzie w ludzkiej kasie mogę zestroić motocykl w nowym sezonie i czy wart wymieniać filtr na K&Na? Co do tłumika, no cóż taki już był ;)

 

strojeniem motocykli - profesjonalnym - z moich skromnych informacji w naszym smutnym mieście nie zajmuje się nikt. Jest u nas mechanik przygotowujący sprzęty do Endurance i SuperbikeCups, ale tanio nie będzie, nie wiem czy w ogóle się podejmie. Reszta, to z całym szacunkiem - w tej akurat materii - harcertwo...

Samo strojenie to zabawa nie skomplikowana - zwłaszcza że instalujesz PCII albo PCIII i kryncisz, tyle, że musisz mieć hamownię do takiej zabawy.

Sam filtr + wydech bez emulacji mapy i składu mieszanki to mit. Mus jest dobrać parametry stosunku stechiometrycznego Lambda, mus jest dobrać ilość powietrza i paliwa w funkcji prędkości obrotowej i obciążenia silnika na poszczególnych przełożeniach... tyle, że to wszystko kosztuje i zabiera sporo czasu jak się domyślasz.

Filtr da więcej jednostek powietrza w danym czasie w stosunku do paliwa, jak chcesz podać więcej paliwa bez emulacji map?

Oczywiście, można zakładać wszystko, filtry, tłumiki, trupią czachę na lusterko, ważne, by robić to świadomie i z głową, znając cel i założenia oraz potrafiąc sterować efektami. Wszystko inne to "tjuning" :smile: nie mający większego znaczenia.

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amen. Czyli swierzy filterek w zupelnosci mu wystarczy :smile:

 

Ej mialem wrzucic filmik jak suzi pracuje na tym inne wydechu ale ma takiej dawce byloby to chyba nietaktem :smile:

 

Nie bijcie nie mogłem się powstrzymać ;)

https://picasaweb.google.com/lh/photo/m3quxuxK-y4mD2jdMyviS6zPFOGWKDf-B-rtuYGfoQM?feat=directlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl stoi w cieplutkim garażu razem z wartbim, a ja właśnie zdałem sobie sprawę, że nie mam nic poza kaskiem ;/ na całe szczęście dziś stałem się posiadaczem

Dołączona grafika

 

czy ktoś miał do czynienia z takimi bucikami ? proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladna sv ;) Co do tej mocy powiem tak... To byla hamownia BP na ktorej kazdy motocykl mial wieksza moc niz podawane moce przez producenta (na wale) a wiec wziete z kosmosu bo poprostu ta hamownia jest do d..y... Sam wydech szczegolnie w wersli wtryskowej nie zmieni nic a moze nawet troche pogorszyc ale za to odczucia sluchowe daja nam wrazenie "piekielnej mocy" .

 

Ja do amorkow zalalem 20W i jak dla mnie jest to idealna sprawa moze i rece bola ale jezeli chcesz wykorzystac 100% potencjalu to inaczej sie nie da;)

 

Jezeli chodzi o wypowiedz Fatum odnosnie osiagow SV to w wersli gaznikowej wszystko jest strasznie agresywnie... Mi to sie bardzo podoba ale jak sie przejechalem na wtryskowej to lipa straszna (odczucie -10KM) To ze wszystkie 600 objezdzaja SV to nieprawda... Liczy sie kierowca bo jak scigalem sie z paroma osobami z naszego forum to na starcie ja bylem pierwszy dopiero powyzej 200 SV rzeczywiscie traci ale k**wa o jakiej predkosci my rozmawiamy? Przeciez na codzien tak sie nie lata no moze oprocz kawalka na dellu...

 

Jedyny mankament moim zdaniem to za nisko umieszczone podnozki bo w zakretach poprostu sie nimi trze i nie zejdzie sie nizej ;(

 

Jeszcze jedna kwestia to jazda na kole co moim zdaniem na SV jest banalne ale tylko na 1 bo na 2 bardzo latwo jest przegiac przy przebijaniu z 1 na 2... Marcin na XT ma gdzies nagrane moje przebijanie ;D bylo blisko bo sv ma moment od dolu niestety;D haha ;D

 

Jak dla mnie motocykl idealny a szczegolnie spalanie tylko dla mnie faworytem jest wersja gaznikowa ;) a uslizgi tylnego kola na wyjsciach z winkli to jest poprostu piekna sprawa ;))

Edytowane przez crosiak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem w nich jak były nowe, wtedy bardzo dobrze trzymały kostkę i przylegały do nogi na tyle że miałem czasem słabe czucie biegów, ale nie były rozruszane.

Teraz wydają się być bardziej elastyczne/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Co by nie było, że przyszedł świeżak, pokazał motocykl a teraz ma w nosie ;] 

 

Kolejne części układanki, które zacznę składać jak tylko puści mnie choroba ;] 

 

Dołączona grafika

 

i mały prezent o szwagra z UK ;]

 

Dołączona grafika

Edytowane przez kramer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że dbasz o motocykl. To się chwali:) 

Zastanawia mnie tylko Twój wybór lepkości oleju do zawieszenia. Masz, lub planujesz jakieś zmiany w tłumiku? Oryginalnie suzuki wlewa olej 10w. Obawiam się, że taka lepkość oleju znaczącą zmuli Ci zawiechę. Bez przezaworowania (o ile tam jest w ogóle tłumi oparty o shimstack) może się okazać, że zawiecha jest przetłumiona. Objawiać się to będzie pogorszeniem trakcji. Szczególnie na szybkich, następujących po sobie nierównościach. Możesz mieć wrażenie, że amortyzator nie nadąża za wybieraniem nierówności i cały przód nerwowo podskakuje.

Pamiętaj też, że lepkością oleju nie reguluje się twardości zawieszenia, a charakterystykę tłumienia. Od twardości są sprężyny (bo preload też nie za dużo daje). 

I fajne buty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, wybrałem to co lał poprzedni właściciel, posiłkując się wiadomościami od użytkowników, którzy przód sv-ki charakteryzują generalnie jako "miękki" , moją opinie wyrażę po sezonie, jeśli okaże się, że d*pa to będę coś kombinował  ;] , ale nie ukrywam, że każda rada jest cenna. 

 

BTW. przed sezonem chciałbym jeszcze sprawdzić rozrząd i zsynchronizować przepustnice, możecie polecić kogoś godnego zaufania ? 

Edytowane przez kramer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. motocykl znam z svforum. z tego co właściciel pisał to moto zadbane i będzie Pan zadowolony :smile: . Martwi mnie ten olej w lagach bo SV znane jest z miękkiego zawiasu i każdy leje min. 10W lub nawet 5W. Mam nadzieję, że w sezonie będzie parę okazji żeby porównać SV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja z tym olejem. Jakiejś zaćmy dostałem :sad2:

Chociaż 20W to twardo ją na wiosnę zalewane 15W

 

Ją się przymierzam do większego serwisu SV na wiosnę i m.in. ma być sprawdzony luz i inne takie tam

Edytowane przez Krzysiek_Z (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...