Jump to content

Jaki Pierwszy Motocykl/kombinezon/kask ?


Uzdro
 Share

Recommended Posts

Witam,

że mieszkam koło Łodzi potruję wam na forum.

Wiem, że jest wiele postów w temacie jaki pierwszy motocykl, napisze to samo

bo czytam , czytam i im więcej czytam to jestem coraz głupszy.

 

Mam kumpli z Łodzi co mają tylko Hondy, mi tam marka jest obojętna więc zacząłem szukać i nie wiem co kupować.

 

Budżet: 8 tysięcy max na motocykl, Kombinezon/kask osobno budżet ; na kask liczyłem max 1000 zł, kombinezon 1500zł.

Wzrost: 178 cm

Waga : 120 kg do wiosny będzie 100 kg, niżej nie chcę zchodzić.

Dośwaidczenie: Brak, właśnie jestem w trakcie kursu na kat.A.

Cel : kupić motocykl, na którym nauczę się jeździć na jakieś 2,3 sezony może dłużej, preferuję raczej jazdę z

wyprostowanymi plecami, ale również żeby nie wyglądać na tym jak na komarku.

Motocykl chcę kupić teraz na zimę najtaniej.

Kombinezon/kask będę kupował na wiosnę jak już będzie seteczka.

 

Przy parametrach jak powyżej co kupić:

 

1.Motocykl ( co rozglądałem się za motocyklami to w tej cenie mam do wyboru):

Yamaha XJ 600 Diversion 2001-2003 rok

Yamaha FZS 2000-2003 rok

Suzuki GSF/Bandit 2000-2001 rok

Suzuki GS 500 2000-2003 rok

Honda CBF 500 2004-2006 rok?

Honda CB600 Hornet 2000-2003 rok

Honda NTV 650 Daeuvill 2000-2001 rok

Kawasaki ER5 2004-2006 rok

Kawasaki ZR 500 2001-2003 rok

Kawasaki GPZ 500 2000-2001 rok

 

zapewne coś jeszcze ominąłem by się znalazło, specjalnie podałem roczniki, bo aż tak nie czytałem a może jakiś rocznik ma już nowszą konstrukcję/ lepsze hamulce/ abs?

Pytałem o ABS w motorze i mechanik odradzał motocykle z ABSem, Że te mechaniczne abs-y są do d*py

 

2. Jaki kombinezon kupić ( brak wiedzy na ten temat)?

 

3. Jaki kask polecanie ( brak wiedzy jak wyżej)?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

że mieszkam koło Łodzi potruję wam na forum.

Wiem, że jest wiele postów w temacie jaki pierwszy motocykl, napisze to samo

bo czytam , czytam i im więcej czytam to jestem coraz głupszy.

 

Mam kumpli z Łodzi co mają tylko Hondy, mi tam marka jest obojętna więc zacząłem szukać i nie wiem co kupować.

 

Budżet: 8 tysięcy max na motocykl, Kombinezon/kask osobno budżet ; na kask liczyłem max 1000 zł, kombinezon 1500zł.

Wzrost: 178 cm

Waga : 120 kg do wiosny będzie 100 kg, niżej nie chcę zchodzić.

Dośwaidczenie: Brak, właśnie jestem w trakcie kursu na kat.A.

Cel : kupić motocykl, na którym nauczę się jeździć na jakieś 2,3 sezony może dłużej, preferuję raczej jazdę z

wyprostowanymi plecami, ale również żeby nie wyglądać na tym jak na komarku.

Motocykl chcę kupić teraz na zimę najtaniej.

Kombinezon/kask będę kupował na wiosnę jak już będzie seteczka.

 

Przy parametrach jak powyżej co kupić:

 

1.Motocykl ( co rozglądałem się za motocyklami to w tej cenie mam do wyboru):

Yamaha XJ 600 Diversion 2001-2003 rok

Yamaha FZS 2000-2003 rok

Suzuki GSF/Bandit 2000-2001 rok

Suzuki GS 500 2000-2003 rok

Honda CBF 500 2004-2006 rok?

Honda CB600 Hornet 2000-2003 rok

Honda NTV 650 Daeuvill 2000-2001 rok

Kawasaki ER5 2004-2006 rok

Kawasaki ZR 500 2001-2003 rok

Kawasaki GPZ 500 2000-2001 rok

 

zapewne coś jeszcze ominąłem by się znalazło, specjalnie podałem roczniki, bo aż tak nie czytałem a może jakiś rocznik ma już nowszą konstrukcję/ lepsze hamulce/ abs?

Pytałem o ABS w motorze i mechanik odradzał motocykle z ABSem, Że te mechaniczne abs-y są do d*py

 

2. Jaki kombinezon kupić ( brak wiedzy na ten temat)?

 

3. Jaki kask polecanie ( brak wiedzy jak wyżej)?

 

Na poczatek to powitalnia sie klania http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/nono2.gif
Link to comment
Share on other sites

Masz trochę rozrzut. od 50KM przy Kawie ER5 do 100KM przy FZS'ie - to całkiem sporo.

Wagowo też całkiem niezły rozstrzał.

Może prześledź jeszcze dokładniej propozycje, i wróć z 3 modelami, to co nieco postaramy się opowiedzieć.

 

Co do kasku, cenowo celujesz dobrze, w sumie każdy przy cenie ok. 1k będzie już kaskiem w miarę z wyższej półki, także ok.

Co do kombiaka, tutaj chyba bym nie dał na 1 raz kombi i ceny 1,5k, a raczej celował w jakieś dobre ciuchy tekstylne (będzie dobrze, a zapłacisz połowę tego, co planujesz), a kombi przyjdzie z czasem, wraz z mocniejszym/cięższym (etc.) moto.

 

No i co do ABS, nie wiem jaki "patałach" tak poradził, powiem tak, po 10 latach jazdy na moto (od około 2 lat z absem), w praktyce wygląda to jak na filmie (na mokrym):

więc nie wiem nad czym tu się zastanawiać - jeśli masz kasę, brałbym z ABS.

Edited by jaquzie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

już ...

 

Masz trochę rozrzut. od 50KM przy Kawie ER5 do 100KM przy FZS'ie - to całkiem sporo.

Wagowo też całkiem niezły rozstrzał.

Może prześledź jeszcze dokładniej propozycje, i wróć z 3 modelami, to co nieco postaramy się opowiedzieć.

 

Co do kasku, cenowo celujesz dobrze, w sumie każdy przy cenie ok. 1k będzie już kaskiem w miarę z wyższej półki, także ok.

Co do kombiaka, tutaj chyba bym nie dał na 1 raz kombi i ceny 1,5k, a raczej celował w jakieś dobre ciuchy tekstylne (będzie dobrze, a zapłacisz połowę tego, co planujesz), a kombi przyjdzie z czasem, wraz z mocniejszym/cięższym (etc.) moto.

 

Co do motocyklu, właśnie zielony jestem nic nie wiem , co mi ktoś powie tak zrobię, Jak powiecie czym się kierować to coś może zawężę.

Pierwsza podpowiedź ABS, będę sprawdzał, które mają ABS z tych co wymieniłem.

 

Co do strojów, kasku, co konkretnie szukać: firma, typ kasku, to samo odnośnie kombinezonu, jakiej firmy szukać, jaki model

Edited by Uzdro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

przy Twoim wzroście i wadze, ogarniesz spokojnie motocykl przy wadze około 200kg (+/-), jak 1 moto (i dopiero będziesz po egzaminie), nie proponuję nic mocniejszego niż 100KM.

 

Pytanie podstawowe zawsze brzmi, czego oczekujesz od 2 kółek?

Jazdy po truskawki do biedronki 100m od domu? jazdy po mieście? dalszych wypadów turystycznych? z plecakiem czy bez?

Asfalt? Szutry?

Bagaż?

Link to comment
Share on other sites

przy Twoim wzroście i wadze, ogarniesz spokojnie motocykl przy wadze około 200kg (+/-), jak 1 moto (i dopiero będziesz po egzaminie), nie proponuję nic mocniejszego niż 100KM.

 

Pytanie podstawowe zawsze brzmi, czego oczekujesz od 2 kółek?

Jazdy po truskawki do biedronki 100m od domu? jazdy po mieście? dalszych wypadów turystycznych? z plecakiem czy bez?

Asfalt? Szutry?

Bagaż?

 

Pojeździć po mieście, jak będzie ładna pogoda czasami do pracy dojeżdzać 60km w obie strony. Wypady turystyczne - na razie bliższe.

Bagaż niekoniecznie. Asfalt zdecydowanie.

 

Już widzę ze na ABS mnie nie stać, motorki z większymi silnikami to mają od 600 cc w górę a przedewszystkim od 12 tyś zł więc finansowo odpada.

Edited by Uzdro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Z tych moto które wymieniłeś ja oczywiście polecam CB 600 z 2003 po lifcie bo sam takim jeżdżę i jest to mój pierwszy motocykl ale proponuję przejechać się najpierw jakąś 600tką bo to nie to samo co 250tka na kursie :smile: Ja po przejechaniu się zx6r miałem wątpliwości.

Jeżeli chodzi o kask to w moim przypadku wybór padł na Caberg Ego między innymi ze względu na blendę, pinlocka i oczywiście cenę.

Kupując ubranie zastanawiałem się nad kombinezonami firmy TSCHUL. Słyszałem o nich dobre opinie, a ceny są wyjątkowo przystępne jak na skórę. Kupiłem jednak osobno kurtkę ze skóry i tekstylne spodnie.

Link to comment
Share on other sites

oczywiscie że FZS :-)

 

Zależy co się komu podoba. FZS jest na pewno wygodniejszy więc dobry na dalsze wyjazdy ale moim zdaniem wyglądu to nie ma wcale :smile:
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie chcesz wyglądać, jak na komarku i chcesz mieć wyprostowane plecy, to dobrym wyborem może być:

Honda Daeuville, BMW F650 (GS w tym przedziale cenowym raczej się nie znajdzie), Aprillia Pegaso, Honda Transalp, Honda Dominator, Yamaha Tenere. Poza Deauvillem, każde z nich ma jeszcze ten plus, że nie boi się dziurawych dróg, mocą nie powala, więc spokojnie się wprawisz, a do jazdy po mieście i okolicach w zupełności starczą. Do dalszej turystyki też poradzą (wpiszcie w google choćby "na jedwabnym szlaku 2011) ;)

 

Jeżeli chcesz jeździć wyprostowany, to może zamiast kombinezonu warto rozejrzeć się za tekstylnymi kurtką i spodniami (Modeka/ Wolf?)?

 

Bezpieczny kask kupisz nawet poniżej 600 zł. Polecam ranking crashtestów sharp http://sharp.direct.gov.uk/

Edited by Logan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

To już totalnie nie wiem, szukałem motorów na otomoto.pl i raczej szukałem w kategorii szosowy/turystyczny, te co wymienił Logan to są Enduro/Funbike

patrząc na ich wygląd to niewiele różnią się od szosowo/turystycznych i raczej nie są to enduro a raczej funbike.

 

Szczerze to na chwilę obecną raczej wolałbym coś z tych co wymieniłem, bo o tamtej kategorii motocykli nic nie wiem.

A tak szczerze to one niewiele się różnią z wyglądu od siebie, chyba, że się mylę.

Poza zabudową np. Aprilia Pegaso to moim zdaniem niewiele się różni od Yamahy XJ 600 Diversion w wyglądzie motoru, pozycji kierowcy.

Kurde raz się przejechałem właśnie na Diversion tylko było to chwilę i nie jestem pewien czy to była pozycja siedząca czy trochę pochylona.

 

Ok Honda 250 na której się uczę jest trochę mniejsza i tam siedzę wyprostowany.

Link to comment
Share on other sites

Aprillia Pegaso konstrukcyjnie jest prawie identyczna za BMW F650, Pegaz ma 5-zaworową głowicę i trochę więcej pali. Sam miałem F650 i pozycja jest bardzo komfortowa. To co wymieniłem oczywiście nie jest przeznaczone do jazdy takiej, jak KTM EXC, czy choćby Suzuki DR, ale chciałeś moto do codziennej jazdy, a nie na poligon ;) Natomiast na dziurawych drogach, wystających poprzecznie torowiskach, szutrach radzą sobie bardzo dobrze. Na nich mimo stosunkowo niewielkiej mocy możesz komfortowo zobaczyć kawał świata. Oczywiście, jeżeli chcesz podróżować szybciej niż 110-140 km/h, to żaden Ci nie podpasuje. Zaproponowałem te, ponieważ piszesz, że to pierwsze moto, a wiem, że jeżeli nie ma się doświadczenia, to nawet 48KM potrafi czasem zaskoczyć.

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę Twój wzrost i wagę (ponownie), oraz przeznaczenie, ER5 (i podobne) bym odrzucił.

http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ER5,w,uzytku,955.html

 

Raczej stawiał na jak to ująłeś "szosowo-turystyczne", a więc bardziej w stronę Fazerki:

http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZS,600,Fazer,1998,%202003,605.html

 

Sprzęt zabudowany, ale nie do końca, co sprawdza się i w mieście i na trasie. Mocowo 100KM, tylko żebyś się nie przeliczył (od razu po egzaminie)

Na Twoją wagę i wzrost w sam raz.

Cenowo? za 8k (może kilka zł więcej) winienneś kupić coś fajnego w roczniku 2000-2003 (tylko trzeba by było dobrze poszukać).

ABS faktycznie odpada w tej cenie.

 

Jak upierasz się na kombi, TSchul faktycznie robi fajne kombiaki. Swego czasu polowałem na model 737, cenowo dla Ciebie.

http://allegro.pl/tschul-737-titanium-z-garbem-skorzany-2-cz-mm-tech-i2696948975.html

 

Kask jak już pisałem, wsio ryba, za 1k kupisz coś dobrego. Brałbym zintegrowany, a nie żaden otwierany etc. Wymienna wyściółka etc, łatwość nabycia nowej szybki (żeby nie szukać potem) - patrz na takie rzeczy.

 

a potem zdać egzamin i w drogę ;)

Link to comment
Share on other sites

A ja z uporem maniaka będę za Banditem 600. Dlaczego? Bo przy Twoich gabarytach na 500cc będziesz wyglądał jak na hulajnodze i będzie Ci niewygodnie zwłaszcza w dłuższych trasach, więc te możesz odrzucić na wstępie. A Bandit jak dla mnie ma wiele zalet, a jego jedyna wada, którą jest waga, w Twoim przypadku nie będzie miała znaczenia. Pisałam o tym tysiąc razy, ale powtórzę - wybacza błędy (nisko środek ciężkości - nie tak łatwo się położyć), tani w zakupie i eksploatacji, wszelkie części tanie i łatwo dostępne, niskie spalanie, wygodna pozycja. Jak Ci się znudzi sprzedasz go bez problemu. A na razie mocy będziesz miał pod dostatkiem.

Link to comment
Share on other sites

Ogranicz wybór pomiędzy FZS, a hornetem. Kup jak najtaniej i na jeden sezon. Z rozpiętości Twojej listy wynika, że sam jeszcze nie wiesz, do czego będzie Ci potrzebny motocykl i na jakim czułbyś się najlepiej. Wypierasz się funbike/enduro, a po sezonie i jeździe poza asfaltem może się okazać, że to właśnie to i będziesz celował w DL650 albbo GSa. Nie kupuj 500 po miesiącu będziesz chciał zmienić. Na GS500 i CB500 z Twoją masą będziesz wyglądał jak na komarku. Z Twoimi warukami fizycznymi i jeżeli masz rozsądne podejście do mocy poradzisz sobie i na 100 konikach. Przeczytaj ten artykuł

http://www.scigacz.pl/Uzywane,Honda,Hornet,600,vs,Yamaha,Fazer,600,17843.html

Jeżeli byś jeździł tylko po mieście proponowałbym hondę, ale jeżeli nie tylko, to się nie zastanawiaj i bierz FZS.

 

Kask. Nad kaskiem się dobrze zastanów. Czy wolisz integralny, czy szczękowy. Ponownie jest to uzaleznione od Twoich preferencji do jazdy. Dwie podstawowe rzeczy: blenda i pinlock. Ale, te z pinlockiem są droższe, możesz kupić z powłoką antifog, a potem dokkupić pinlocka (powłoka się wyciera). Bardzo ważne. Nie kupuj kasku bez przymierzenia. Nawet jeżeli zdecydujesz się na allegro, to najpierw przymierz w jakimś sklepie. Rozmiarówki są różne. Pochodź trochę po sklepachi poprzymierzaj, np. Profi - Shoei, Motorwings - Airoch, Motopublica - Caberg, Schubert i chyba HJC, ale nie jestem pewien.

 

Ubranie. Jeszcze bardziej porąbany temat. Masz tak duży wybór cenowy, jakościowy, modelowy o różnym przeznaczeniu, że sam musisz poszperać u wujka google. Moja jedyna rada. Jeżeli będziesz się decydował na kurtkę skórzaną, to szukaj wyprodukowanej w technologii TFL. Ona pozwoli przetrwać Ci latem. Taką mają w MotorWings Helda. Pamiętaj o dobrych butach.

Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru.

Link to comment
Share on other sites

Poczytałem trochę i faktycznie powoli skłaniam się do dwóch modeli:

Yamaha FZS 600

Honda CB600 Hornet

 

ale bardzo mocno się zastanawiam nad mniejszą mocą::

Honda CBF 500

 

OK mówicie, że się szybko znudzi to najwyżej zmienię, ale jednak wolałbym zacząć od 60KM a nie 100KM.

 

Link to comment
Share on other sites

Wypowiem się nt. GPZ, bo go posiadam. Na regularne przejażdżki po 60km to bardzo niewygodny sprzęt się robi (chociaż jestem niższy i pewnie bardziej pochylony), ale ma plus bo jest lekki więc manewrownie na parkingu jest ok. Na pierwszy motocykl spokojnie starcza 60KM, aby zaznajomić się z tematem. Nawet na tym można sobie zrobić tzw. kuku. Po pierwszym sezonie mogę powiedzieć tak: Dobrze, że wybrałem najmocniejszą z popularnych 500 :riding: Chociaż jakby było czym żwawiej pogonić :whip: to bym się nie obraził :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Albo zastanów się nad CBF 600. Ten sam silnik co w Hornecie ale ma zmniejszoną moc. W dodatku większość z nich ma ABS. Teraz stoją na Allegro ok. 9k ale może zimą za 8k coś znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze doprecyzuj, czy te 8k, to tylko na zakup, czy na zakup i przystosowanie? Ja zawsze po zakupie używanego wymieniam filtry i płyny, olej i uszczelniacze w lagach, klocki hamulcowe, do tego regulację zaworów (i jeśli jest, to gaźnika z czyszczeniem). Oczywiście nie trzeba, jak moto jest pewniakiem, ale jeżeli sprzedającego nie znam, to wolę nie ryzykować, bo zdrowie ma się jedno. Pierwsze moto kupowałem sam, bez nikogo, kto by doradził i kupiłem- z jednym klockiem hamulcowym. To tak, żeby nikt nie popełnił mojego błędu, świadczącego o ówczesnej skrajnej głupocie.

Link to comment
Share on other sites

No budżet masz taki, że jest w czym wybierać. Tylko uważaj na miny i maszyny potrzebujące 'inwestycji', jak Logan zauważył powyżej ;]

 

Mówisz że prawdopodobnie będziesz wybierać między Hornetem a FZS 600, ale przy tym nie chcesz siedzieć na maszynie jak na 'komarku'. Od siebie zaznaczę tyle, że nim w ogóle zdecydujesz się na szukanie Horneta, to spróbuj się z kimś ustawić i przysiąść się do niego. Prawda jest bowiem taka, że nie jest to gabarytowo duży motocykl, tak więc różnie możesz mieć z komfortem jazdy. Dodatkowo gdybyś chciał jeździć z pasażerem, to też raczej średnia opcja, bo raz że mało miejsca, dwa że moto mocno przysiądzie. Generalnie jakbyś miał jakieś pytania o Hornety, to wal na PW, albo szukaj na polskim forum hornetowym ;)

 

Co do CBF, to faktycznie, powiedziałbym że jest to taka ugrzeczniona wersja Hornetów. Mniejsza moc, trochę inny wygląd, ale z takim samym budżetem kupisz znacznie młodszą maszynę. Jeżeli masz mieć bzika na punkcie stanu lakieru, przebiegu, itp. to raczej szukaj CBF. Jednak Hornet starczy Ci na dłużej, bo z takim zapasem mocy pewnie prędko się nie znudzi :smile:

 

A z kasków w budżecie do 1000 zł mogę z lekkim sercem polecać Nolany, np. model N85. Nieźle wyciszony, prosty stylistycznie no i dobrze wyposażony - blenda przeciwsłoneczna, pin'lock i możliwość dołożenia słuchawki n-com ;]

Edited by ffojtus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...