kamilTsn Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Witajcie !! Mam pytanko odnośnie malowania wydechu, ponieważ już nie mogę znieść widoku takiego jak na załączonym obrazku. Chodzi mi nie tylko o to miejsce po szlifie a również to skupisko rdzy za kolektorami. I tera pytanko. Czym najlepiej to wyczyścić i pomalować ? Papier ścierny będzie wystarczający ? No i jaki lakier polecacie, może już ktoś jakiś ma, że tak powiem "ulubiony" I jeszcze kwestia samego czyszczenia. Lepiej pewnie zdemontować wydech i zrobić to osobno niż na moto ? (pytanie retoryczne, ale mam nadzieje, że może jednak na moto też się da, bo pewnie jak rozbiorę wydechy to już ich nie złożę xD) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiciania Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Ja pomalowałam czarnym odpornym na temp.(Pl. Zwycięstwa 12) . Też nie mogłam znieść tego widoku. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Bierzesz wiertarkę (może być zwykła) zakładasz szczotkę drucianą do niej i heja aż zejdzie cała rdza. (możesz się męczyć papierem ściernym ale nie radzę). Po akcji z wiertarką, zakamarki jeżeli takowe będą dokończ papierem. Jak to już ładnie oczyścisz to porządnie odtłuść a potem pryśnij lakierem, nie za grubo ale kilka warstw (3). Co do lakieru to zwykły do pieców odporny na temp czarny mat dostępny np róg "Przybysza" i Przędzalnianej lub markety. Jak to pryśniesz to niech na spokojnie dobrze wyschnie. Na początku będziesz trochę czuć spaleniznę ale potem się dopali:) i będzie git. Ja na Twoim miejscu bym to zdemontował - o wiele wygodniej a trudność prawie żadna. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajejman Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) Tez malowalem sam wydech u siebie i tez uzylem farby zaroodpornej czarnej.Pomimo , ze to aluminium , pol roku farba trzyma sie dosyc dobrze.Odrbina zeszla mi od buta i tyle.Tak wiec smialo.Jak ma to wygladac dobrze wymontuj wydech do czyszczenia/odtluszczania/malowania. Edytowane 19 Września 2012 przez ajejman (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) Tu zdaje się mowa o "kawałku zwykłej rury" więc nie ma problemu, że coś jest aluminiowe. Jeżeli mowa o alu to by się przydał podkład, żeby to miało ręce i nogi, zależy jakiego efektu oczekujemy Równie dobrze można rurę, ceramiczną farbą prysnąć zamiast zwykłą "piecówką w spray'u" wtedy efekt jeszcze lepszy.. i od buta tak łatwo nie zejdzie ...ale czy warto w tym przypadku.. wątpię Edytowane 19 Września 2012 przez Lord Vader (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 W moim moto kolektor wydechowy zrobił się siwy, przetarłem benzyną ekstrakcyjną i pomalowałem sprayem do wydechów do 690C. Po przejechaniu 1000km kolektor zrobił się na nowo siwy http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 20 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 (edytowane) Dzięki za podpowiedzi Olo ja bym się cieszył jakbym miał siwy wydech a nie rdzawy I jeszcze pytanko co do tego miejsca szlifowanego. Jak to by najlepiej zrobić ? Jak wyczyszczę to miejsce to wymalować całą "rurkę" czy tylko to miejsce obkleić i wymalować ? Tak żeby to miało ręce i nogi i żebym nie musiał malować drugiej, żeby to jakoś wyglądało jako całość Edytowane 20 Września 2012 przez kamilTsn (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatcartman Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 niestety malowanie tymi spray'ami żaroodpornymi to robota głupiego... i tak zrobi się siwy albo rdza wyjdzie po jakimś czasie.. jak chcesz jako tako zrobić to bardzo dobrze oczyść i odtłuść zanim pomalujesz - możesz nawet się pobawić kilkoma gradacjami papieru żeby było jak najlepiej oczyszczone, i maluj od razu całość tylko bardzo cienkimi warstwami... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 I jeszcze pytanko co do tego miejsca szlifowanego. Jak to by najlepiej zrobić ? Jak wyczyszczę to miejsce to wymalować całą "rurkę" czy tylko to miejsce obkleić i wymalować ? Tak żeby to miało ręce i nogi i żebym nie musiał malować drugiej, żeby to jakoś wyglądało jako całość Czyścisz cała rurę łączącą kolektor z tłumikiem czyli na tym odcinku gdzie widać rdzę. Następnie malujesz ją tak jak opisywałem. Wiadomo, że malowanie takimi sprayami to robota "chałupnicza" i nie ma co oczekiwać efektu, który pocieszy oko przez lata. Niemniej jednak myślę, że w tym przypadku to spokojnie starczy. Jeżeli dobrze to oczyścisz i pryśniesz prawidłowo kilka warstw ( tak żeby farba się nie zlewała po każdej warstwie) to na tym odcinku rdza tak szybko się nie pojawi. Mnie ładnych parę lat temu spokojnie wytrzymało 2 sezony (co potem nie wiem bo moto zmieniło właściciela). Ja odświeżałem łącznie z kolektorem z tym, że jego piaskowałem a reszta była czyszczona i malowana w sposób jaki opisałem wcześniej. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiciania Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Ja pamiętam, że jak były malowane moje rurki to musiały być rozgrzane - ale to może kwestia zastosowanego spray'u, tak więc przeczytaj dokładnie co jest napisane na puszce. (być może mówię o czymś co jest powszechnie wiadome, ale nikt wcześniej o tym nie pisał - więc to tak na wszelki wypadek... ;-) ) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Ja pamiętam, że jak były malowane moje rurki to musiały być rozgrzane Może chodzi Ci o wypalenie w celu "utwardzenia" farby? (ale to już po malowaniu) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 No dobra to przy wolnej okazji i pogodzie będzie trzeba się wziąć do roboty A jak z tym miejscem szlifowanym na wydechu, jeszcze tylko mi powiedzcie ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 A jak z tym miejscem szlifowanym na wydechu, jeszcze tylko mi powiedzcie ?Nie wierze... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiciania Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Może chodzi Ci o wypalenie w celu "utwardzenia" farby? (ale to już po malowaniu)Instrukcja była taka - oczyścić powierzchnię, podgrzać lekko (jedno kółko wokół komina) i nałożyć pierwsza warstwę. Później znów ze dwa kółka wokół komina, żeby pierwsza warstwa wyschła i się utwardziła i później kolejna warstwa. Malowanie trzyma się ładnie, nie zrobiło się siwe, farba nie zeszła etc. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Instrukcja była taka - oczyścić powierzchnię, podgrzać lekko (jedno kółko wokół komina) i nałożyć pierwsza warstwę. Później znów ze dwa kółka wokół komina, żeby pierwsza warstwa wyschła i się utwardziła i później kolejna warstwa. Malowanie trzyma się ładnie, nie zrobiło się siwe, farba nie zeszła etc.Czyli utwardzenie.. ale to po malowaniu i najlepiej w piekarniku Malowanie rury rozgrzanej powiedzmy powyżej 30paru C raczej mija się z celem. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiciania Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Być może, ale kazali lekko rozgrzać przed pierwsza warstwą i działa 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Nie wierze... Nie rozumiem ? Wiem, że ładnie opisałeś cały proces i dzięki Ci za to Na pewno skorzystam. Ale Twoja odpowiedź : Czyścisz cała rurę łączącą kolektor z tłumikiem czyli na tym odcinku gdzie widać rdzę. ... Odpowiada na pierwsze pytanie a mi chodziło o miejsce na tłumiku przerysowane. No chyba, że faktycznie jestem taki tępy i nie umiem czytać ze zrozumieniem xD 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Odpowiada na pierwsze pytanie a mi chodziło o miejsce na tłumiku przerysowane. No chyba, że faktycznie jestem taki tępy i nie umiem czytać ze zrozumieniem xD To co pisałem tyczyło samej rury. Jeżeli mowa o tłumiku to zakładam, że nie jest to alu skoro widać na tym foto rdzę. Jeżeli tak jest, to nie wiem czy nie łatwiej będzie rozwiercić nity i przewinąć go w nowe "opakowanie" niż paprać się w prostowanie, klepanie, malowanie podkładami a na koniec czarna farbą.. Jeżeli to kwasówka to będziesz miał niestety mały problem żeby to zrobić dobrze i tanio. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 No i gitara To w takim razie nie będę tego ruszał jedynie rury. A jeszcze tak przy okazji. Jaki byłby taki orientacyjny koszt wymiany tłumków ? Zamiast 2 to zrobić w jeden. Pytam bo szukałem jakiś dedykowanych do tego moto, ale niestety nic nie znalazłem no i jeśli bym chciał wymienić to pewnie będzie trzeba spasować co może podnieść cenę wymiany. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 (edytowane) Podjedź na Kolumny 105B Przerobią, pomalują ...a cena nie wiem ale myślę, że na oko do 150-200 zl max zależy co sobie tam zażyczysz oczywiście. Edytowane 21 Września 2012 przez Lord Vader (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Dzięki wielkie Lord za pomoc. Będę musiał wszystko na spokojnie przemyśleć. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyygy Opublikowano 22 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 a brałeś pod uwagę piaskowanie i malowanie proszkowe? efekt jest perfekcyjny trwałość również, i temperatura tego też nie ruszy. Koszty niskie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 22 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Proszek z piaskowaniem nie jest w cenie puszki sprayu niestety.. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 22 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 No niestety nie jest. Zyygy a tak mniej więcej ile by wyszło ?? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyygy Opublikowano 22 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 to zależy gdzie najlepiej poszukać wśród znajomków. Najlepszy patent o którym już mówiłem gdzieś to idziesz mówisz że masz do pomalowania 1000 tłumików tylko chcesz zobaczyć jak to wyjdzie na próbę i Gość Ci robi najlepiej jak potrafi W normalnej wersji piaskowanie około 20-40 zł i malowanie od 20 - 80 zł wszystko zależy jaka firma jak tnie klientów. Realny koszt robocizny i materiału maksymalnie 5 - 20 zł 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.