Skocz do zawartości

Suzuki Gsx-R 600 K6/k7 Vs Yamaha R6 2006/2007


_Michał_

Rekomendowane odpowiedzi

Interesują mnie wszystkie opinie użytkowników na temat motocykli wymienionych w tytule tematu ;) Najlepiej aby wypowiedziały się osoby, które mają bądź miały wyżej wymienione motocykle :smile:

Edytowane przez _Michał_ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki gsx-r z 2007r. Co tu dużo pisać. Szybka jak na 600, daje rade na 1 biegu do 120/130 km/h :P jeśli tobie to potrzebne. Łatwo wchodzi na koło (podobno), jest bardzo ale to bardzo zwinna, idealnie wchodzi w zakręty chyba przez to, że jest dosyć lekka. Minusem bądź też plusem (jak dla mnie) może być fakt, że jest mała gabarytowo. Hamulce wymagają założenia stalowego oplotu, przynajmniej przód, fabryczne kable są cienkie niestety. Po tym jak wymieniłem u siebie kompletny silnik z k7 na k9 (siła wyższa) nie mam żadnych zastrzeżeń :P Jeśli przesiadasz się z 1000 na 600 odczujesz bardzo mocno stratę mocy, wiem bo sam to przeżywałem. Przeszedłem z zx10r z 04r. na gsx-r 600 z 07r. Chyba ze trzy miechy zajęło mi przestawienie się ze prawie 180 kucy na 120 :smile: Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam R6 moim zdaniem lepsza choć GSX-r z 2007 nie jeździłem, jeździłem poprzednim modelem,

 

opinia bardzo subiektywna bo w sumie wszystkie R6 mi leżą :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce wymagają założenia stalowego oplotu, przynajmniej przód, fabryczne kable są cienkie niestety.

To jak w każdym moto japońskim praktycznie :P hehe ;)

 

Jeśli przesiadasz się z 1000 na 600 odczujesz bardzo mocno stratę mocy, wiem bo sam to przeżywałem. Przeszedłem z zx10r z 04r. na gsx-r 600 z 07r. Chyba ze trzy miechy zajęło mi przestawienie się ze prawie 180 kucy na 120 :smile:

Nie jestem nastawiony na jakieś ostre zapie*******e :P Generalnie uważam, że jak się potrafi to można nieźle polatać na 600 ;) Nie muszę oglądać 299 na liczniku więc 600 myślę, że spokojnie styka ;) Tym bardziej, że teraz raczej będę latał solo aniżeli z "plecakiem" :P Moim zdaniem, litry po 2004 r mają za dużo kucy, jest to praktycznie ciężkie do ogarnięcia i nie wykorzystuje się tego tak naprawdę :P

 

Ewentualnie jeszcze tak sobie myślę o GIXie 750 no ale są droższe od 600 szczerze mówiąc zastanawiam się czy będzie "aż" taka różnica między 600 a 750 :P

 

R6R chyba ma najwiekszego kopa z 600ccm i najbardziej jest rasowa

Największego kopa z 600 to ma przerośnięte 636 :P A tak na poważnie - osiągi w 600 są chyba zbliżone więc pewnie jakiś różnic wielkich nie będzie... R6 nawet mi się podoba tylko ta przednia owiewka jakaś mała się wydaje, ciekawe jak to jest z ochroną przed wiatrem :P

 

Orientuje się ktoś bardziej jak to było z ramami w GIXie 600/750 K6/K7??? Gdzieś mi sie rzuciło w jakimś artykule, że były przypadki pękania ram - potwierdza ktoś??? :P

Edytowane przez _Michał_ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale 636 to stare czasy ,kiedy to kawasaki chciało się wyróżnić !! ??? co doprowadziło do tego że zniknęli z MŚ

teraz już jest ZX6R i to pelna gębą 600ccm

nie napiszę ci że gixxer jest zły ale zabiły go normy emisji spalin dotyczy to roczników 2007 wzwyż ,dawniej był narowistym ścierwem ,czego nie mozna powiedzieć teraz

Powiedź mi tylko dlaczego nie szukasz czegoś pośredniego np.750 K8 itp,o przypadłościach pekania ram w 600-tkach nie słyszałem ale być może przejęły pałeczkę po swoim mocniejszym bracie 1000ccm

 

Powodzenia ci życzę w szukaniu maszynki ,a jak już faktycznie nastawiasz się na 600-te to szukaj R6

TZR 80RR->GSXR 600K2->CBR 600 RR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale 636 to stare czasy ,kiedy to kawasaki chciało się wyróżnić !! ???

I to się udało :smile: Wystarczy tylko spojrzeć w dane techniczne rocznika 05/06 - 136 KM - najmocniejsza "600" w historii :P Zresztą to moto naprawdę ma pazur :smile:

 

Powiedź mi tylko dlaczego nie szukasz czegoś pośredniego np.750 K8

Nie ten przedział cenowy... K8 fajnie wygląda tylko, że za zadbany egzemplarz trzeba dać sporo powyżej 20 tys. zł

 

Powodzenia ci życzę w szukaniu maszynki ,a jak już faktycznie nastawiasz się na 600-te to szukaj R6

A dziękuję :smile: Na spokojnie, nie mam ciśnienia na zakup ;) Właściwie jest już po sezonie :P Może nawet w listopadzie czy też zimą coś się trafi ;)

 

Jeśli to kolejny motocykl, to kup sobie lepiej litra.

Miałem litra i jakoś bardziej mniej teraz ciągnie w stronę 600 :P Mniejsza masa, bardziej poręczne a też zapitala :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to się udało Wystarczy tylko spojrzeć w dane techniczne rocznika 05/06 - 136 KM - najmocniejsza "600" w historii Zresztą to moto naprawdę ma pazur

potwierdzam, za***rdala

 

nie napiszę ci że gixxer jest zły ale zabiły go normy emisji spalin dotyczy to roczników 2007 wzwyż ,dawniej był narowistym ścierwem

nie zgodze się z tym, suzuki zmieniło podejście, wystarczy zmienić lekko przełożenie(dodać ze 2 zęby z tyłu) i znów będzie narowisty, suzuki podeszło z dystansem do swoich nie ogarniętych klientów(zadbało o ich zdrowie), kto ne wierzy niech porozmawia z ludźmi którzy zmieniali w swoich maszynach przełożenia na torowe

 

Hamulce wymagają założenia stalowego oplotu, przynajmniej przód, fabryczne kable są cienkie niestety. To jak w każdym moto japońskim praktycznie hehe

przewody gumowe gdy sa nowe bardzo dobrze się sprawdzają na ulicy, na tor trzeba wymienić, a stare przewody to jak ze starymi oponami, niby się toczą ale d*py nie urywa

 

Ewentualnie jeszcze tak sobie myślę o GIXie 750

fajny sprzęt bo dużo mocy, ma praktycznie na górze tyle co R1 z 2003(na dole i w środku na pewno czuć ze to nie litr) , fajny sprzęt dobrze mi się jeździło jak na 600 tylko tych kucy sporo więcej;)

 

R6 nawet mi się podoba tylko ta przednia owiewka jakaś mała się wydaje, ciekawe jak to jest z ochroną przed wiatrem

jak szukasz ochrony przed wiatrem kup jakiegoś turystyka, np hayke, ścigacze nie błyszczą w tej dziedzinie

 

Orientuje się ktoś bardziej jak to było z ramami w GIXie 600/750 K6/K7??

same z siebie nie pękały, w 1000 to się zdarzało, ale po dzwonie widizałem gsx-r'y podzielone na pół i nie były to pojedyncze przypadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody gumowe gdy sa nowe bardzo dobrze się sprawdzają na ulicy, na tor trzeba wymienić, a stare przewody to jak ze starymi oponami, niby się toczą ale d*py nie urywa

Przewody gumowe wg producentów powinny być wymieniane co 5 lat. Więc w takim sprzęcie z 2006 / 07 r. jest już taka konieczność. Wiadomo, że guma się starzeje itd.

 

W moich sprzętach zawsze miałem stalowe oploty, w przypadku ZX6R i ZX9R były już założone jak kupiłem moto. Do ZX10R dokupiłem, więc przez jakiś czas latałem na gumowych. Różnica jest i to odczuwalna, zwłaszcza po kilku ostrzejszych hamowaniach ;)

 

jak szukasz ochrony przed wiatrem kup jakiegoś turystyka, np hayke, ścigacze nie błyszczą w tej dziedzinie

Tutaj się akurat nie zgodzę :P Wiele zależy od kształtu przodu, a te są bardzo różne... O ile powiedzmy sobie, że ZX6R (wersje G czy J) i ZX9R nie jest już typowym synonimem sportowego motocykla to ochrona przed wiatrem po założeniu akcesoryjnej szyby jest wzorowa :smile: W ZX10R jeździłem na 2 rodzajach szyb. Jedna sportowa, bardziej płaska i druga double-bubble. Również nie było się do czego przyczepić! Nawet przy prędkościach w okolicach 200 km/h nie było konieczności leżenia na baku ;)

 

Patrząc na GIX'a K6/K7 i R6 odnoszę wrażenie, że GIX a bardziej "rozbudowany" przód. W R6 z kolei przednia owiewka jest jakby mała i opadająca w dół :P W związku z tym wydawać się może, że w GIXie jest lepsza ochrona przed wiatrem ;)

 

W R6 od 2006 nie było już problemów ze skrzynią??? :P

Edytowane przez _Michał_ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 km/h nie było konieczności leżenia na baku

a jeździłeś hayką?? jeśli nie a się przejedziesz będziesz wiedział o co mi chodzi, ale to fakt w niektórych ala ścigaczach jest lepiej, no i zmiana szyba z oryginalnej na 100% pomoże

 

R6 od 2006 nie było już problemów ze skrzynią???

było dużo lepiej, jeśli coś poleciało to raczej wyżej, 5-6 bieg, potrafiły wejść tkw. "miedzybieg" "między luz" cos takiego :biggrin:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeździłeś hayką?? jeśli nie a się przejedziesz będziesz wiedział o co mi chodzi, ale to fakt w niektórych ala ścigaczach jest lepiej, no i zmiana szyba z oryginalnej na 100% pomoże

Tak, jeździłem Hayką 1 generacji ;) Moim zdaniem ochrona przed wiatrem na szybie seryjnej szału wielkiego nie robiła :P Odbijające się powietrze od owiewki uderzało w klatkę piersiową :P Pewnie to też kwestia wzrostu ridera ;) Tak naprawdę seryjne szyby są "płaskie" aby ładnie komponowało się to z owiewką. Wiele osób twierdzi, że założenie szyby "z garbem" psuje linię motocykla (sportowego czy sportowo-turystycznego) i wielu przypadkach tak bywa :P Wszystko jest też kwestią gustu, jednemu się podoba a drugiemu nie :P Reasumując - uważam, że koszt założenia szybki z "garbem" to nie jest wielki wydatek (można przecież kupić używaną) a komfort jazdy zdecydowanie się podnosi :smile:

 

było dużo lepiej, jeśli coś poleciało to raczej wyżej, 5-6 bieg, potrafiły wejść tkw. "miedzybieg" "między luz" cos takiego :biggrin:

A jakieś inne wady "mechaniczne" R6??? :P Nie słyszałem natomiast aby w R6 "pękła" kiedyś rama :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem natomiast aby w R6 "pękła" kiedyś rama

w sumie też mi się o uszy nie obiło nic takiego

 

uważam, że koszt założenia szybki z "garbem" to nie jest wielki wydatek

bardzo dobry pomysł, nowe na allegro chodzią po około 150zł (polska produkcja chyba) ale oczywiście puig'a polecam bardziej(okolo 300zł) są za***iste ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle, że do ciekania po mieście wystarczy r6, lest lekka zwinna i mocy wystarczy od świateł do świateł :decayed: bo liter do dobry na tor a i wprawiony rider litra objedzie na 600. Co do szyby r6 07 ładnie sie prezentuje z duble bubble od puinga nawet lepiej niż z seryjną. Ja na r6 z 2003 roku miałem konkretnego dzwona i rama ocalała jako jednyna z reszta nawet ograniczniki całe wiec rama jak najbardziej na plus. co do biegów to roczniki 98-2002 miały tendencje do wyrzucania 2ki, od 2003 roku skrzynie poprawiono i nie było juz problemów, czasami jak ktos pisał wczesniej trafił sie luz miedzy 5 a 6 tką ale to zwykle od za delikatnego wrzucenia.

Edytowane przez masiek (wyświetl historię edycji)

..................SEX, DRUGS, AND DRUM 'N' BASS.....................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...