Jump to content

Odpowiednie ciśnienie w oponach motocyklowych


Suchy-wolk
 Share

Recommended Posts

Nigdy nie zagłębiałem się w temat opon motocyklowych, ale są bardzo różne opinie na temat odpowiedniego ciśnienia w oponach motocyklowych i chciałbym poznać waszą opinię. Z racji, iż moja opona, która dzisiaj poszła do wymiany, na zakrętach nie chciała ze mną współpracować i czasem trochę zarzucało (może to mój brak wprawy, ale na innych motocyklach nie odczułem takiego przypadku), więc postanowiłem, że w nowej oponce dopilnuję, aby ciśnienie było odpowiednie i jeżeli będzie znowu coś nie tak, to wtedy będę szukał winowajcy. W internecie ludzie sieją opinię, że najlepiej pompować na maksa, a maksymalna wartość jest podana na oponach. Drudzy zaś piszą, że to zależy od rodzaju opon (każda opona lubi inne ciśnienia), a trzeci zaś regulują ciśnienie w zależności czy jadą sami, z bagażem czy też pasażerem. Z kogo teraz brać przykład? :smile: Mechanik, którego odwiedzam zawsze na przeglądzie zajmował się ciśnieniem w oponach, ale pech chciał, że od czasu zakupu nowej maszyny pojechał na wakacje, a w dodatku nie mam dużej potrzeby robić przeglądów itd. Jak będę odbierał oponę, to zapytam jakie ciśnienie dał wulkanizator, ponieważ nie mam ciśnieniomierza, ale jak się odnieść do jego wypowiedzi, gdy poda mi wartość w [bAR].

Link to comment
Share on other sites

To sporo wbijał z tyłu. Moja serwisówka podaje 2.5 na przód i tył zarówno solo i z pasażerem. Choć wg mnie przy dłuższej jeździe z plecaczkiem warto wbić z tyłu te 0.3-0.4 Bara więcej. Ściągnij serwisówkę do swojego moto i przeczytaj.

Link to comment
Share on other sites

w moim podaje serwisówka:2,5 bara - przód2,5 bara - tył solo2,9 bara - tył z plecaczkiema moto waży 241 kg z płynami, więc przy mniejszej wadze moto i jeździe samemu, wydaje mi się że wystarczyłoby Suchemu max 2,5 bara w przedniej i tylnej...@Mawet, coś nie tak z tą serwisówką, tylne ciśnienie takie same z/bez plecaczka ?te 2,5 bara coś mi się wydaje mało...

Link to comment
Share on other sites

Nie dość, że w serwisówce tak mam to jeszcze na naklejce na osłonie łańcucha;] Też mi tu coś nie gra, na pewno jakbym miał jechać w trasę z plecaczkiem to wbiłbym te 2.9. Na krótkich odcinkach z pasażerką nic nie ruszam, bo mi się nie chce:)

Link to comment
Share on other sites

W SV650 z tego co kojarzę to przód powinien mieć 2.3, a tył 2.5. Niektórzy pompują 2.5 na przód, a 2.7 na tył.

Link to comment
Share on other sites

na zakrętach nie chciała ze mną współpracować i czasem trochę zarzucało

Ja słyszałem, że ma nowej gumie pierwszych kilkadziesiąt km należy przejechać bardzo spokojnie(bez zbędnego szarżowania, przyspieszania i mocnego pochylania się w zakrętach itp), ponieważ opona posiada pierwszą niewidzialną dla oka powłokę/ warstwę, która może niemiło zaskoczyć kierowcę. Po jakimś czasie eksploatowania motocykla można zauważyć ślady na oponie, które powstają w wyniku ścierania się owej warstwy.
Link to comment
Share on other sites

w moim podaje serwisówka:2,5 bara - przód2,5 bara - tył solo2,9 bara - tył z plecaczkiem

a w troche starszych niz Twoj GSX-Fach - czyli np. moim serwisowka podaje 2.25 bara na przod, a 2.5 bara na tyl
Link to comment
Share on other sites

U mnie: TyresFront pressure2.1 bar - 2.3 Kg/sq cm (5.07 lb/sq cm)Rear pressure:2.2 bar - 2.4 Kg/sq cm (5.29 lb/sq cm)As tyre pressure is affected by temperature and altitudevariations, you are advised to check and adjust itwhenever you are riding in areas where ample variationsin temperature or altitude occur.

Link to comment
Share on other sites

do mojego Fazera serwisówka zaleca 2,3 przód i 2,5 tył (oba solo). Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że w serwisie Kawasaki powiedziano mi, że oba koła po 2,8.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się doczytałem, to u mnie zalecają:Przednie koło - 2,2 dla normalnej jazdy, zaś 2,5 przy maksymalnym zalaniu płynów oraz szybkich prędkościach.Tylne koło - 2,5 do 2,9 (analogicznie stosując się jak do przedniej opony).

Link to comment
Share on other sites

Witam, według mnie i producentów motocykli ciśnienie powinno być takie jak manual przewiduje chyba ,że producent danej opony dedykuje konkretną oponę do konkretnych motocykli to wtedy podaje ciśnienia jakie powinny być, tak naprawdę to każda opona jest dedykowana do konkretnych zastosować więc i odpowiednich ciśnień. W goldasie mimo masy 400kg przód ma 2,25 a tył 2.5, chyba że producent danej opony przewiduje inaczej. A niezapominajcie Panowie i Panie ,że podczas jazdy laczki się dośc mocno grzeją co przy dużej szerokości opony i wysokim profili powoduje znaczny wzrost ciśnienia w kole. Ja osobiście uważam,że lepiej mieć tyle co fabryka proponuje niż przepompować gdyż wtedy niszczy się zawieszenie i nasze kręgosłupy, po za tym zmniejsza się powierzchnia styku opony z asfaltem a ta w przypadku motocykli jest dośc mała. W sytuacji gdy jest sucho można sobie jeszcze pofolgować ale gdy warunki są trudniejsze to już prawie samobójstwo. Pozdrawiam Gazela.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...