Suchy-wolk Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Nigdy nie zagłębiałem się w temat opon motocyklowych, ale są bardzo różne opinie na temat odpowiedniego ciśnienia w oponach motocyklowych i chciałbym poznać waszą opinię. Z racji, iż moja opona, która dzisiaj poszła do wymiany, na zakrętach nie chciała ze mną współpracować i czasem trochę zarzucało (może to mój brak wprawy, ale na innych motocyklach nie odczułem takiego przypadku), więc postanowiłem, że w nowej oponce dopilnuję, aby ciśnienie było odpowiednie i jeżeli będzie znowu coś nie tak, to wtedy będę szukał winowajcy. W internecie ludzie sieją opinię, że najlepiej pompować na maksa, a maksymalna wartość jest podana na oponach. Drudzy zaś piszą, że to zależy od rodzaju opon (każda opona lubi inne ciśnienia), a trzeci zaś regulują ciśnienie w zależności czy jadą sami, z bagażem czy też pasażerem. Z kogo teraz brać przykład? Mechanik, którego odwiedzam zawsze na przeglądzie zajmował się ciśnieniem w oponach, ale pech chciał, że od czasu zakupu nowej maszyny pojechał na wakacje, a w dodatku nie mam dużej potrzeby robić przeglądów itd. Jak będę odbierał oponę, to zapytam jakie ciśnienie dał wulkanizator, ponieważ nie mam ciśnieniomierza, ale jak się odnieść do jego wypowiedzi, gdy poda mi wartość w [bAR]. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 w manualu sa podane wartosci zazwyczaj 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BykuOCW Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Piotrek zawsze stosuje ciśnienie: przód 2.5 BAR tył 2.9 BAR 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 To sporo wbijał z tyłu. Moja serwisówka podaje 2.5 na przód i tył zarówno solo i z pasażerem. Choć wg mnie przy dłuższej jeździe z plecaczkiem warto wbić z tyłu te 0.3-0.4 Bara więcej. Ściągnij serwisówkę do swojego moto i przeczytaj. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 w moim podaje serwisówka:2,5 bara - przód2,5 bara - tył solo2,9 bara - tył z plecaczkiema moto waży 241 kg z płynami, więc przy mniejszej wadze moto i jeździe samemu, wydaje mi się że wystarczyłoby Suchemu max 2,5 bara w przedniej i tylnej...@Mawet, coś nie tak z tą serwisówką, tylne ciśnienie takie same z/bez plecaczka ?te 2,5 bara coś mi się wydaje mało... 0 Cytuj Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Nie dość, że w serwisówce tak mam to jeszcze na naklejce na osłonie łańcucha;] Też mi tu coś nie gra, na pewno jakbym miał jechać w trasę z plecaczkiem to wbiłbym te 2.9. Na krótkich odcinkach z pasażerką nic nie ruszam, bo mi się nie chce:) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 zalezy od typu moto u mnie z pasazerem jest na tył cos ponad 3,0 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 W SV650 z tego co kojarzę to przód powinien mieć 2.3, a tył 2.5. Niektórzy pompują 2.5 na przód, a 2.7 na tył. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 na zakrętach nie chciała ze mną współpracować i czasem trochę zarzucałoJa słyszałem, że ma nowej gumie pierwszych kilkadziesiąt km należy przejechać bardzo spokojnie(bez zbędnego szarżowania, przyspieszania i mocnego pochylania się w zakrętach itp), ponieważ opona posiada pierwszą niewidzialną dla oka powłokę/ warstwę, która może niemiło zaskoczyć kierowcę. Po jakimś czasie eksploatowania motocykla można zauważyć ślady na oponie, które powstają w wyniku ścierania się owej warstwy. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x10d Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 w moim podaje serwisówka:2,5 bara - przód2,5 bara - tył solo2,9 bara - tył z plecaczkiema w troche starszych niz Twoj GSX-Fach - czyli np. moim serwisowka podaje 2.25 bara na przod, a 2.5 bara na tyl 0 Cytuj https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerry Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 U mnie: TyresFront pressure2.1 bar - 2.3 Kg/sq cm (5.07 lb/sq cm)Rear pressure:2.2 bar - 2.4 Kg/sq cm (5.29 lb/sq cm)As tyre pressure is affected by temperature and altitudevariations, you are advised to check and adjust itwhenever you are riding in areas where ample variationsin temperature or altitude occur. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crazy Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 do mojego Fazera serwisówka zaleca 2,3 przód i 2,5 tył (oba solo). Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że w serwisie Kawasaki powiedziano mi, że oba koła po 2,8. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Z tego co się doczytałem, to u mnie zalecają:Przednie koło - 2,2 dla normalnej jazdy, zaś 2,5 przy maksymalnym zalaniu płynów oraz szybkich prędkościach.Tylne koło - 2,5 do 2,9 (analogicznie stosując się jak do przedniej opony). 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 W moim przypadku instrukcja obsługi zaleca:2.5 przód - kierowca/kierowca + pasażer.2.9 tył - kierowca/kierowca + pasażer. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazela Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam, według mnie i producentów motocykli ciśnienie powinno być takie jak manual przewiduje chyba ,że producent danej opony dedykuje konkretną oponę do konkretnych motocykli to wtedy podaje ciśnienia jakie powinny być, tak naprawdę to każda opona jest dedykowana do konkretnych zastosować więc i odpowiednich ciśnień. W goldasie mimo masy 400kg przód ma 2,25 a tył 2.5, chyba że producent danej opony przewiduje inaczej. A niezapominajcie Panowie i Panie ,że podczas jazdy laczki się dośc mocno grzeją co przy dużej szerokości opony i wysokim profili powoduje znaczny wzrost ciśnienia w kole. Ja osobiście uważam,że lepiej mieć tyle co fabryka proponuje niż przepompować gdyż wtedy niszczy się zawieszenie i nasze kręgosłupy, po za tym zmniejsza się powierzchnia styku opony z asfaltem a ta w przypadku motocykli jest dośc mała. W sytuacji gdy jest sucho można sobie jeszcze pofolgować ale gdy warunki są trudniejsze to już prawie samobójstwo. Pozdrawiam Gazela. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.