Skocz do zawartości

Odpowiednie ciśnienie w oponach motocyklowych


Suchy-wolk

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy nie zagłębiałem się w temat opon motocyklowych, ale są bardzo różne opinie na temat odpowiedniego ciśnienia w oponach motocyklowych i chciałbym poznać waszą opinię. Z racji, iż moja opona, która dzisiaj poszła do wymiany, na zakrętach nie chciała ze mną współpracować i czasem trochę zarzucało (może to mój brak wprawy, ale na innych motocyklach nie odczułem takiego przypadku), więc postanowiłem, że w nowej oponce dopilnuję, aby ciśnienie było odpowiednie i jeżeli będzie znowu coś nie tak, to wtedy będę szukał winowajcy. W internecie ludzie sieją opinię, że najlepiej pompować na maksa, a maksymalna wartość jest podana na oponach. Drudzy zaś piszą, że to zależy od rodzaju opon (każda opona lubi inne ciśnienia), a trzeci zaś regulują ciśnienie w zależności czy jadą sami, z bagażem czy też pasażerem. Z kogo teraz brać przykład? :smile: Mechanik, którego odwiedzam zawsze na przeglądzie zajmował się ciśnieniem w oponach, ale pech chciał, że od czasu zakupu nowej maszyny pojechał na wakacje, a w dodatku nie mam dużej potrzeby robić przeglądów itd. Jak będę odbierał oponę, to zapytam jakie ciśnienie dał wulkanizator, ponieważ nie mam ciśnieniomierza, ale jak się odnieść do jego wypowiedzi, gdy poda mi wartość w [bAR].

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo wbijał z tyłu. Moja serwisówka podaje 2.5 na przód i tył zarówno solo i z pasażerem. Choć wg mnie przy dłuższej jeździe z plecaczkiem warto wbić z tyłu te 0.3-0.4 Bara więcej. Ściągnij serwisówkę do swojego moto i przeczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim podaje serwisówka:2,5 bara - przód2,5 bara - tył solo2,9 bara - tył z plecaczkiema moto waży 241 kg z płynami, więc przy mniejszej wadze moto i jeździe samemu, wydaje mi się że wystarczyłoby Suchemu max 2,5 bara w przedniej i tylnej...@Mawet, coś nie tak z tą serwisówką, tylne ciśnienie takie same z/bez plecaczka ?te 2,5 bara coś mi się wydaje mało...

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dość, że w serwisówce tak mam to jeszcze na naklejce na osłonie łańcucha;] Też mi tu coś nie gra, na pewno jakbym miał jechać w trasę z plecaczkiem to wbiłbym te 2.9. Na krótkich odcinkach z pasażerką nic nie ruszam, bo mi się nie chce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zakrętach nie chciała ze mną współpracować i czasem trochę zarzucało

Ja słyszałem, że ma nowej gumie pierwszych kilkadziesiąt km należy przejechać bardzo spokojnie(bez zbędnego szarżowania, przyspieszania i mocnego pochylania się w zakrętach itp), ponieważ opona posiada pierwszą niewidzialną dla oka powłokę/ warstwę, która może niemiło zaskoczyć kierowcę. Po jakimś czasie eksploatowania motocykla można zauważyć ślady na oponie, które powstają w wyniku ścierania się owej warstwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim podaje serwisówka:2,5 bara - przód2,5 bara - tył solo2,9 bara - tył z plecaczkiem

a w troche starszych niz Twoj GSX-Fach - czyli np. moim serwisowka podaje 2.25 bara na przod, a 2.5 bara na tyl

https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group

 

http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6
http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR

http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie: TyresFront pressure2.1 bar - 2.3 Kg/sq cm (5.07 lb/sq cm)Rear pressure:2.2 bar - 2.4 Kg/sq cm (5.29 lb/sq cm)As tyre pressure is affected by temperature and altitudevariations, you are advised to check and adjust itwhenever you are riding in areas where ample variationsin temperature or altitude occur.

icon3.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się doczytałem, to u mnie zalecają:Przednie koło - 2,2 dla normalnej jazdy, zaś 2,5 przy maksymalnym zalaniu płynów oraz szybkich prędkościach.Tylne koło - 2,5 do 2,9 (analogicznie stosując się jak do przedniej opony).

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, według mnie i producentów motocykli ciśnienie powinno być takie jak manual przewiduje chyba ,że producent danej opony dedykuje konkretną oponę do konkretnych motocykli to wtedy podaje ciśnienia jakie powinny być, tak naprawdę to każda opona jest dedykowana do konkretnych zastosować więc i odpowiednich ciśnień. W goldasie mimo masy 400kg przód ma 2,25 a tył 2.5, chyba że producent danej opony przewiduje inaczej. A niezapominajcie Panowie i Panie ,że podczas jazdy laczki się dośc mocno grzeją co przy dużej szerokości opony i wysokim profili powoduje znaczny wzrost ciśnienia w kole. Ja osobiście uważam,że lepiej mieć tyle co fabryka proponuje niż przepompować gdyż wtedy niszczy się zawieszenie i nasze kręgosłupy, po za tym zmniejsza się powierzchnia styku opony z asfaltem a ta w przypadku motocykli jest dośc mała. W sytuacji gdy jest sucho można sobie jeszcze pofolgować ale gdy warunki są trudniejsze to już prawie samobójstwo. Pozdrawiam Gazela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...