Jump to content

V-Ka Z Łańcuchem


Rado
 Share

Recommended Posts

Sprawa wygląda tak: szukam zespołu napędowego w okolicach litra. Koniecznie klasyczna V-ka, problem w tym że koniecznie łańcuch. Kojarzycie jakieś sensowne ? Suzuki Boulevard M50 ? Duża gwiazdka niby pasuje ale to już silnik dużawy (1600).

Edited by Rado (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

VZ800 Marauder...?

co to znaczy klasyczna V-ka...?

a jak nie długoskokowy silnik to może coś wścieklejszego...?

VTR1000? SV1000? Rotax Aprilii np z Tuono? same łańcuchy ;)

a jak nie to bierz grzechotnika z Harasa, będziesz miał pasior, przynajmniej rąk sobie nie będziesz szmarem brudził :decayed:

Link to comment
Share on other sites

WZ800 to (popraw jak się myle) inna nazwa M50. Dla mnie klasyczna V-ka to duże tłoki i długi skok, technika na poziomie lat 60-tych. Wścieklejsze... nie, daj spokój. Bez szyby i w jecie już przy 150 jedzie się jak w myśliwcu z I wojny, także raczej odpuszczę (pomijając wszystko przy chopperowej ramie wyglądało by to dziwacznie).

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

WZ800 to (popraw jak się myle) inna nazwa M50. Dla mnie klasyczna V-ka to duże tłoki i długi skok, technika na poziomie lat 60-tych. Wścieklejsze... nie, daj spokój. Bez szyby i w jecie już przy 150 jedzie się jak w myśliwcu z I wojny, także raczej odpuszczę (pomijając wszystko przy chopperowej ramie wyglądało by to dziwacznie).

 

VZ800 i M50 - jeden czort, nie mylisz się ;) ... no to szału nie będzie z tym łańcuchowcem w dużej pojemności

pomyślmy:

Rusy? boxery i wałek

Szkopy? boxery i wałek

Japońce? sam widzisz, masz jeszcze Shadowa ale to trzy/czwarte, do litra daleko... albo Honda XRV Africa Twin

Hamburgery? ... masz Mieltłoki Wajbrejtor - ale to pasior - a to już rzeźba

 

no i całe stado tych wścieklejszych ;) niemieckie, japonckie, austriackie, włoskie ( a może coś ze Stukati? ... tylko , że to krótkoskokowce...)... MotozGruzji też boxer i wałek... sam nie wiem... jak mię olśni, dam Ci cynę :smile:

 

... jeżdżę bez żadnej szyby doooobrze ponad dwie paki i da się, tyle, że nie w dżecie... a nowoczesna V-ka w ramie od czopka - będziesz miał "draga" aż miło :smile:

 

pomyśl jeszcze nad silnikiem z TDM'a, to 2 garki, 900, ale niestety w rzędzie... tyle, że ma odwrócone czopy wału korbowego i pracuje dokładnie jak... 2 cylindrowa V-ka, ma duuuużo dółu i kupę mocy - do draga niezły pomysł :smile: masz jeszcze wcześniejszą wersję tego silnika (był w TRX850) z tym, że skok tłoka jest krótszy, to samo w SuperTenere

Edited by działkowy emeryt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Co do silników na rynku- też miałem takie wrażenie. Albo te małe, albo cudowanie z wywalaniem wału i przeróbką skrzyni. Problem z wścieklejszymi jest z kolei taki, że są zwykle traktowane "wścieklej" i o ile widziałem DragStary ktore przejechały 100 000 i jeśli chodzi o silnik były całkiem ok, o tyle te wściekłe mają dużo krótszy żywot (naturalna rzecz w sumie). Szukam łańcucha bo robię ramę na tylne koło 28 mm (uprzedzając pytania- jedynym uzasadnieniem jest "bo mi się taka podoba") a wałka ni cholery do tego nie spasuję. Nie wiem czy w końcu nie przemęczę się z pasem, byle to nie był HD bo kultura tego silnika żadna a części kosztują jak ze złota. Wygląda na to że Midnight Star to w sumie jedyna sensowna opcja.

 

PS. Chyba już drugie piwo Ci wiszę za pomoc, musimy się zgadać na "wypłacenie" :smile:

Edited by Rado (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

że Midnight Star to w sumie jedyna sensowna opcja.

PS. Chyba już drugie piwo Ci wiszę za pomoc, musimy się zgadać na "wypłacenie" :smile:

 

... no to jeśli masz miejsce w ramie, podwoiłbym pojemność do 1.9 :decayed: ... wał korbowy waży ze 25kg... to i ziemia wokół będzie się trzęsła ;)

 

pifffo... a czemu nie? zgadamy się kiedyś, choć nie ma za co:)

 

byle to nie był HD bo kultura tego silnika żadna a części kosztują jak ze złota

 

... i wszędzie te śruby calowe, jakby hamburgery nie mogli metrycznych zakładać http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/thumbdown.gif Edited by działkowy emeryt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

LOL to podwojenie pojemności... główny problem to wizyty na stacjach paliw wtedy, dlatego chciałem skromnie, coś koło litra. I tak za szybko jeździć nie będzie, byle miało trochę momentu od dołu i jakiś wygląd, więcej mi nie trzeba.

 

A rama taka (właśnie się spawa):

 

Dołączona grafika

Edited by Rado (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

trzeba było tak od razu ;)

nie komentuję samego pomysłu (choć wygląda całkiem ciekawie - najważniejsze, żeby Tobie się podobał) - ograniczam się jedynie do suchych spostrzeżeń :smile:

nie wstawisz tam dużej V-ki 90st, myślę że rozwarcie 60-65st to maximum - to ogranicza wybór jeszcze bardziej :smile: do silników cruiserowo-chopperowych ;)

ciężko będzie również upchnąć koło pasowe w wahacz przy zakładanej szerokości koła - rant opony już jest dość blisko a samo koło pasowe to bezpieczna szerokość ok. 30mm z odsadzeniem.

No i 1.9 też się nie zmieści w kołyskę 25cm :decayed: ... chyba, że zrobisz inaczej niż wszyscy - wstawisz wielki i szeroki silnior, a napęd dasz na zewnątrz http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif :decayed: na długiej piaście, tylko mocowanie koła musi być z betonu, bo inaczej moment gnący będzie przekaszał koło :smile:

Kąt główki ramy da ładnie odsunięty przód (ciekawe jak ze stabilnością w łukach?)

Link to comment
Share on other sites

Powoli coraz bardziej skłaniam się ku temu Midnight Starowi- chyba jedyna sensowna rzecz. Co do upchania napędu- łatwo nie będzie ale z drugiej strony- jak się kombinuje z wynalazkami to nie ma co liczyć że będzie jak z klockami lego. Od krawędzi opony do wewnętrznej krawędzi ramy mam 3.3 mm- w najgorszym wypadku po prostu zrezygnuję z opony 28 na rzecz czegoś TROCHĘ mniejszego (25 chociażby) i powinno wejść. Co do stabilności i prowadzenia- no podsterowne będzie toto na bank. Kąt główki- wiesz, raptem 35 stopni, jak na chopper (czy muscle chopper) to to żadna ekstrawagancja, wręcz nieprzyzwoity konserwatyzm.

 

A- gdyby ktokolwiek chciał rysunki techniczne ramy w wektorach to oczywiście służę uprzejmie.

Edited by Rado (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...