Jump to content

Honda CBR 954- opinie


Dżerry
 Share

Recommended Posts

Planuję zmienić sprzęta na przyszły sezon i mimo, że obecny trwa to już po głowie kotłują mi się różne opcje. Min. Cbr 954- czy ktoś miał styczność z tym moto i może coś o nim powiedzieć? Chodzi mi głównie o pozycję i komfort? Motocykla używam na codzień do miasta ale w wakacje zawsze jakiś dłuższy wypad czy to Mazury czy Alpy- także troszkę komfortu nie zawadzi. Ew. jakieś inne propozycje? Zależy mi na owiewce i na elastycznym silniku- powiedzmy 90KM w górę. :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Nieskromnie polecę mój motocykl, 105 koni powinno Ci wystarczyć skoro oczekujesz 90 i więcej. Silnik elastyczny jak wspomniałeś. Co do Cebry, to się nie wypowiem, bo nie miałem styczności Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Miałem styczność z 954 - mechanik mówi, że jest to bardzo dobry motocykl :smile: Generalnie podobno pod względem mocy nie ma szału, ale to już raczej indywidualna opinia :P No i klasa 1000, czyli masz elastyczność silnika i nie musisz tak kręcić... Kiedy przesiadłem się z Ninjy ZX6R z 2004 na Yamahe R1 RN 09 2003 i poczułem ten magiczny zapas momentu obrotowego od razu wiedziałem, że więcej na 600 ccm nie wsiądę :P Generalnie, bardziej Ci polecam R1 niż 954 :smile: R1 jest bardziej agresywna, niegrzeczna, pozycja na R1 RN 09 jest też dość wygodna... Postaram się opisać tą RN 09 którą posiadałem w dziale ' nasze motocykle ' może to pozwoli Ci rozwiać choć trochę wątpliwości...

Link to comment
Share on other sites

Nie pytam ile masz zamiar na to przeznaczyć, ale zwrócę uwagę żebyś się lepiej nie pakował w starsze roczniki w ogóle... Myślę że po prostu będzie Ci bardzo trudno o sztukę która nigdy nie leżała, czy też nie jest wskrzeszonym trupem :sad2: Motocykl jest rewelacyjny, ale tak jak mówię, musisz się liczyć z ciężkimi poszukiwaniami :/ z Tego co wiem to pozycja jest w miarę znośna nawet przy dłuższych trasach, ale to takie bardzo ogólne wiadomościNie określiłeś się za bardzo czy celujesz w sporty, jto wiadomo jaki możesz mieć wybór: R6, R1, Ninje, GSXR-y, właśnie Fireblade, itp... Jednak jak napisałeś że jeździsz po mieście, a nierzadko i dłuższe wypady to oto kilka moich, nie aż tak sportowych propozycji:- Honda VFR 800 V-tec - masz owiewki i sporą moc, aczkolwiek moto bardziej turystyczne :> Co do v-tec, to jak chcesz to jeździsz ekonomicznie, a jak chcesz poszaleć to bardziej odkręcasz manetkę :smile: Podobno ten silnik można kochać, lub nienawidzić - ocenę pozostawiam Tobie- Yamaha FZ1 - czyli to co miałeś do tej pory mniej lub bardziej z większą mocą :biggrin:- Suzuki Bandit 1200 S - klasyka, aczkolwiek dosyć ciężki- Honda Varadero XL 1000 - mega uniwersalny, chociaż może niezbyt piękny. Ale za to jaki komfort jazdy < 3Trudno coś więcej powiedzieć, może jak się bardziej 'określisz' to padnie więcej propozycji;]

Link to comment
Share on other sites

Fakt, może nie sprecyzowałem za bardzo. W sporta raczej nie celuje 954 to mój taki 'odpał' bo przyznam, że bardzo mi się podoba. Najbardziej to chyba coś takiego uniwersalnego. Dobrze trafiłeś bo właśnie intensywnie się zastanawiam nad kilo fazerem i vfr czy to Fi czy V-tec. I chyba jednak najbardziej podchodzi mi fazer. Vfr też niczego sobie ale chciałbym coś z większym 'kopem' a Vfr jest niewiele mocniejsza od mojego obecnego sprzęta za to trochę cięższa... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Cóż, myślę że różnica między fz6 a fz1 jest podobna jak między hornetem 600 a 900 - czyli mimo wszystko duża... Kilofazerek ma naprawdę pożądny odpał podobno, a poza tym to cóż... tak jak mówiłem, nie będziesz mieć dużej różnicy, tak więc jeżeli nie chcesz radykalnych zmian to kilofazer jest dla Ciebie ;) VFR to zupełnie inny motocykl od Twojego FZ6... tam masz silnik, nie dosyć że V, to jeszcze właśnie z tym v-teciem. Szczerze mówiąc to nie jeździłem tym nigdy, ale zdycham z ciekawości i prawdopodobnie będę w taką hondę celować jako następne moto. Taki silnik to zupełnie inne oddawanie mocy, no i właśnie... jak chcesz, to możesz jeździć bardziej ekonomicznie :biggrin: Kolejnym plusem jest to, że mając ok 14-16 tyś. możesz mieć wersję tę starszą, ale tzw. full wypas - czyli z ABSem no i może nawet z jakimiś kuframi fajnymi - sporo ludzi przy sprzedaży dorzuca takie bonusy, bo jak wiadomo VFRka to turystyk ;] Jeżeli celujesz w coś uniwersalnego, to naprawdę odpuść sobie tę 954... Potwierdzam, że to super moto, ale raczej nie do takiego użytku jaki preferujesz :sad2:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Jeżeli celujesz w coś uniwersalnego, to naprawdę odpuść sobie tę 954... Potwierdzam, że to super moto, ale raczej nie do takiego użytku jaki preferujesz :sad2:

Tak jak kolega napisał, 954 to nie jest moto uniwersalne :P

 

Miałem okazję przejechać się tym sprzętem zaraz jak kolega sobie sprawił :smile: 954 to rasowy sport ;) Pozycja za kierownicą pochylona, więc jeśli ktoś preferuje motocykle "wygodne" - uniwersalne to raczej odpada :P Oczywiście, że da się nią pojechać np nad morze czy w góry aczkolwiek 954 nie jest turystykiem :P Co do plusów tej maszyny: na pewno mocny i trwały silnik (kultura pracy silnia dostateczna na tle poprzednich 900 RR), zawieszenie UPS, dobre heble, świetne osiągi :smile:

 

Jeśli ktoś chciałby kupić coś "plastikowego" i w miarę wygodnego, ze sporym zapasem mocy i momentu obrotowego to z tego wszystkiego najbardziej można polecić ZX-9R :smile: Sam miałem 9-tkę (ostatni wypust oznaczony literką F - czyli nowe zaciski, poprawiona rama, zmodyfikowane mocowanie silnika, zmodyfikowany wahacz, ładniejszy "ogon" :smile: ) i muszę szczerze powiedzieć, że wspominam ją najlepiej :smile: Moto jak na sporta bardzo wygodne, pozycja leciutko pochylona, podnóżki nie są zbyt wysoko, wygodne siedzenie dla pasażera :smile: 9-tka na tle 954 wypada moim zdaniem o niebo lepiej jeśli chodzi o "uniwersalność" w codziennym użytkowaniu :smile: A jeśli już kupować 9-tkę to najlepiej tą ostatnią (F) czyli lata produkcji 2002-2003.

Link to comment
Share on other sites

wiem że ktoś z forum zamienił niedawno 954 na R1 jak sobie przypomnę to dam znać kto to. Ale jak widzę czego szukasz to z kilofazera napewno będziesz miał frajdę. Mówię z doświadczenia. Choć mnie już brakuje czegoś więc poszukam w przyszłym sezonie czegoś typowo sportowego. 954 jechałem i wydaje się małe czułem że kask mam za owiewką. I choć do R1 się nie umywa to ma podobno wiele atutów i na zapas mocy nie można narzekać. Kolega w pracy jeździ od roku więc jak coś mogę was spyknąć.

Link to comment
Share on other sites

Na forum fireblade .pl masz każdy model skrupulatnie opisany tak jak 954 wady zalety etc :biggrin: :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

slowa slowami opisy opisami . Najlepiej by bylo sie karnoc kazdym z tych celowanych przez ciebie motorkiem i zobaczysz co najlepiej ci pasuje w twoim odczuciu :riding:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Co sadzicie o Fireblade 954? Czy ktos z was kiedys posiadal to moto? Czywarto? Motocykl bede glownie uzywal do dojazdow do pracy (autostrada 50mil dziennie) jak i do weekendowych szalenstw.Obecnieposiadam CB1000R, czy odczuje duza roznice w mocy? Jakie sredniespalanie? Na co zwrocic uwage przy kupnie? Jakie wady, zalety? Na motochcialem przeznaczyc ok 3500 funa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...