Jump to content

Miękka Klamka Hamulca Po Wymianie Plynu I Odpowietrzeniu


Recommended Posts

Witam,

 

Wymienialem plyn hamulcowy jakis czas temu, bo mialem miękką klamkę hamulca i nie czulem sie bezpiecznie. Nic to nie dalo,wiec odpowietrzylem uklad. Efekt jest ten sam,czyli mizerny. Hamulce dzialaja,ale mam wrazenie ze jakbym chcial ostro zahamowac to braknie miejsca pod klamka...ogladalem ostatnio klocki-jest ich jeszcze calkiem sporo. Macie jakies pomysly? A moze GPZ500 tak po prostu ma? To jest wersja z dwoma tarczami z przodu.

Link to post
Share on other sites

Zdejmij zaciski, klamką pod-pompuj by troszkę wyszły tłoczki wraz z klockami. Następnie cofnij klocki łyżką czy śrubokrętem tak by zacisk z klockami ciasno wchodził na tarcze. Zamontuj na tarczę. Daj znać czy pomogło. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

Link to post
Share on other sites
działkowy emeryt

Zdejmij zaciski, klamką pod-pompuj by troszkę wyszły tłoczki wraz z klockami. Następnie cofnij klocki łyżką czy śrubokrętem tak by zacisk z klockami ciasno wchodził na tarcze. Zamontuj na tarczę. Daj znać czy pomogło. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

 

o Kyrie Eleyson! http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif ... a co to za "ciekawostka serwisowa"? ...i jeszcze klocki śrubokrętem? do tego jest inne "urządzenie" pachnie mi tu metodą na taksówkarza albo handlarza "złomem"

...

odpowietrz (ale dobrze) hamulec, jeśli masz dwa zaciski, to najpierw ten dalszy od pompy, potem ten bliższy

sprawdź czy jest poprawa

jeśli nie, rozbierz pompę i obejrzyj układ tłoczek/cylinderek i uszczelniacze oraz zaworek - w razie W kup komplet naprawczy i reanimuj

jeśli jest dobrze, oglądaj przewody i ich końcówki przy pompie i zacisku (a ile sznurki mają lat?) ... w razie W kup nowe i wymień

i musi być dobrze.

Link to post
Share on other sites

Odpowietrzalem bardzo dokladnie. Poruszalem przewodami, stukalem w trojnik i roznicy nie ma. Ale wydaje mi sie,ze gdyby bylo cos zapowietrzone to klamka robilaby sie twardsza, a tu takiego objawu nie ma. A moto z 2002r

Link to post
Share on other sites

Jak mięknie to słabo.. W tym wieku?! Słabo.. ;-)

 

1. Zestaw naprawczy zacisku: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-kawasaki-bj250-gpz500-i2509221439.html

2. Zestaw naprawczy pompy: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-kawasaki-gpz500-kfx-250-700-i2511811699.html

3. Przewody w stalowym oplocie + dot 5.1

Po tym wszystkim - musi być twardo!

 

Jak nie będzie to sprawdź stan tarczy i klocków, może skończył się ich żywot.

Link to post
Share on other sites

Pooglądałem manetkę z rana i doszedłem do wniosku, że mam regulację samej klamki :decayed: ustawiłem na pozycję "1" i jest znacznie lepiej. Choć na zestawem d regeneracji pompy też się zastanowię.

 

Dzięki

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Lord Vader

Jeżeli ustawisz klamkę nawet najbliżej manetki to nie powinno być problemu ze skutecznym hamowaniem, więc albo masz podgiętą klamkę albo zapowietrzone hamulce. Co zrobić dokładnie napisał już działkowy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...