Suchy-wolk Posted August 14, 2011 Report Share Posted August 14, 2011 Borykam się z wymianą tylnej opony. Aktualnie jest zastosowana oponka MICHELIN PILOT ROAD 2 lub 3 (nie pamiętam) i gołym okiem widać, że środek jest trochę "łysawy" i boli mnie ten wygląd Z przodu został zastosowany inny model, czyli zwykły MICHELIN PILOT ROAD. Wychodzę z założenia, że jak zmieniać gumy, to na takie, aby z obu stron były te same modele - jednak czy to ma jakieś zastosowanie w praktyce? Tylna opona w wersji 2 lub 3, sama w sobie jest na środku pozbawiona większości bieżnika i nie przypada mi do gustu, dlatego chciałbym zwykłego Pilot Road'a dać na tył, aby to sensownie wyglądało no i zgrywało się z przednią oponą. Dodam, że model 1,2 czy 3 mają te samą specyfikację opony - moim zdaniem różnią się tylko wyglądem, ale skoro różnią się dodatkowo ceną, to zapewne każda ma inne zastosowanie. Jak to rozgryźć 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miki1996 Posted September 1, 2011 Report Share Posted September 1, 2011 Lepiej mieć komplet takich samych opon. Ja z tyłu mam oponke Michelin Pilot Power 2 2ct czyli opona dwuskładnikowa (bardzo fajna oponka. Polecam ), a z przodu Pirelli dragon supercorsa(opona torowa) i sprawa wygląda tak, że tylnia opona jest już cieplutka z przód jeszcze nie zaczął temperatury łapać. I problem polega na tym, że tył prowadzi się ładnie, a przód ucieka i ma takie jakby "uślizgi". Nie mówiąc już o mokrej nawierzchni. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suchy-wolk Posted September 2, 2011 Author Report Share Posted September 2, 2011 Zakupiłem również taką samą oponę do tyłu jak do przodu, ponieważ na zakrętach 90'stopniowych z dziurami na asfalcie, zarzucało mi po prostu tył. Nie wiem czy to wina innej opony z tyłu niż z przodu, ale w każdym bądź razie na komplecie praktycznie nowych opon jeździ się o niebo lepiej 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Michał_ Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Przede wszystkim przy wyborze opon należy się zastanowić do czego będzie Ci ta opona potrzebna...??? Do turystyki czy dzidowania po zakrętach??? Jak do turystyki to lepiej wybrać coś z kategorii opon sportowo-turystycznych z "twardszą" gumą. Dla przykładu ja miałem np w 9-tce po zakupie Pirelli Dragony, które stosunkowo szybko się skończyły. Później kupiłem Pirelli Diablo Strady, opona bardzo powoli się zużywała a przyczepność była w miarę dobra. Obecnie w 10-tce mam Pilot Power 2CT. Tak jak kolega Miki zauważył szybko się nagrzewa, ma BDB przyczepność ale szybko się zużywa :/ Coś za coś... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sasza Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Macie jakieś większe informacje na temat MICHELIN PILOT ROAD 3 ? Bo z tego co czytałem to bardzo fajne oponki nie dość że długo trzymają to mają miększą gumę po bokach na zakręty. Czy ktoś tą oponkę wypróbowywał albo jakiś znajomy kogoś ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mawet Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Ja mam z przodu Pilot Road 3 a z tyłu Pilot Road 2 - trzeba pamiętać, że to nie są sportowe gumy, raczej sportowo-turystyczne. Cóż, nie miałem z nimi żadnego problemu, zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Jednak nie jestem na tyle doświadczony, żeby coś dokładniej o nich powiedzieć. Na winklach w Beskidach zero niespodzianek. Znalazłem jednak informacje,że o ile tylny Pilot Road 3 jest jeszcze fajnieszą oponą od 2 to przód okazał się klapą i zużywa się znacznie szybciej od tyłu. Ja mogę powiedzieć, tyle - nakręciłem na razie 4 tys na tej gumie (a kupiłem już moto na tych laczkach, więc ma przejechane na pewno więcej) i nie widzę jakiegoś przyspieszonego tempa zużycia. Ogólnie gumy przy turystycznej, spokojnej jeździe mogą wytrzymać nawet 20 tys. km. Ponoć 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sasza Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 ja w sezonie robię około 10tyś kilometrów a winkle bardzo lubię lecz też nie mam na tyle kasy by ciągle kupować sportowe gumy a zainteresowałem się Pilot Roadami 3 właśnie z tego względu że podobno mają miększą gumę po bokach i jestem ciekaw jak to sie sprawdza na winklach w sportowej jeździe bo jak ok to super i biorę.. także jak by ktoś miał doświadczenie z tymi oponami w jeździe sportowej i na zakrętach z niskim schodzeniem to niech da znać to sobie cały komplet zamówię. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miki1996 Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Jakbyś chciał naprawde dobrą oponę to Pirelli dragon supercorsa. Długo łapią temp, ale maksimum przyczepności, aż do zamknięcia.Ja mam z tyłu pilot road 2 i daje rade opona jeśli 3 jest rzeczywiście lepsza to można śmiało brać. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.