Olo Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Mam teraz ściągniętą głowicę i naszedł mi pomysł, żeby tą całą chropowatą powierzchnie która idzie od gaźnika do zaworu ssącego przejechać papierem ściernym, a później przejechać pastą polerską. Miało by to na celu swobodniejszy przepływ mieszanki Co o tym sądzicie? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crosiak Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Uwazaj tylko zeby po tej modyfikacji nie zrzucilo cie z moto Moja opinia jest taka ze jezeli ma to byc tylko jedna modyfikacja to nawet nie odczujesz roznicy jakbys robil szereg modyfikacji naraz to roznica by jakas byla ale po polerce gaznika a raczej kolektora ssacego nie odczujesz roznicy. Ale jezeli ci sie nudzi to do dziela Moze jakos efekt placebo zadziala Juz robilem takie przerobki i efekt byl strasznie miznerny 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian-xj600 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 ja akurat w aucie polerowalem kolektory i roznica odczuwalna ale co do twojego motorka to niewiem:) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crosiak Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 w aucie jest inna kwestia w aucie polerujesz duzy obszar a w 50-tce ktora ma 2km to jaka moze byc roznica? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Silnik w którym poleruje to 110ccm. Zawór wydechowy się w nim wypalił i rozkręcony czeka na części, a nie mam co robić to wpadłem na taki pomysł Nie tylko kolektor, ale jeszcze w głowicy też poleruje. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 skoro masz to już rozbabrane - poleruj, zrób jeszcze honowanie gniazda zaworu - nic co poprawia czy wygładza przebieg strugi nie zrobiło nikomu krzywdy - z tym, że nie spodziewaj się jakiejś powalającej zwyżki mocy tylko przy tym "modzie" 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajejman Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Tylko,ze dolotu nie powinno sie polerowac na lustro.Kierunkowo pozostawic delikatne ryski.Wydechowy kanal to tak,najlepiej na lustro. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 To nie będę brał pastą polerską. Papierem sciernym najlepiej do jakich ziaren? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 200-400 ale narobisz sie przy tym a mocy nie odczujesz, 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajejman Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Wiecej zyskasz jak sprawdzic osiowosc polaczen,tj glowica,dolot,gaznik uszczelka,czy nie ma przesuniec,uszczelka nie jest za mala itd.Czasem takie niedorobki sie zdazaja.Ja w b6 skladajac gazniki zauwazylem,ze krocce ssace sa nierowno spasowane z glowica i to skorygowalem.Nie zauwazylem roznicy,ale czulem sie lepiej :-) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Gaźnik musiałem podnieść na mocowaniu przy kolektorze ssącym. Kolektor ssący z gaźnikiem mają 26mm, a otwór w głowicy z uszczelką 24mm, rozwierciłem oczywiście tak, że nie ma żadnych progów Teraz tylko jeżdżę papierem ściernym żeby nie było chropowatej powierzchni. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Tylko,ze dolotu nie powinno sie polerowac na lustro.Kierunkowo pozostawic delikatne ryski. ułaaa! ... a to niby dlaczego??? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif tłumacz, nie bij... 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sir.Wojciech Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 ułaaa! ... a to niby dlaczego??? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif tłumacz, nie bij... Ryski są po to aby rozbić cząsteczki powietrza i z homogenizować mieszankę paliwowo powietrzna . Polerowanie niema sensu, gdyby ta powierzchnia miała by być gładka, z pewnością była by przy obecnych technikach odlewów ciśnieniowych. Ważnym aspektem jest aby, Gaźnik- kolektor, kolektor -głowica, nie miały na swym połączeniu tzw progów. Spasowanie tych elementów ze sobą przynosi efekty, sprawdź tez dokładność wykonania uszczelek, czasem zdarza się ze uszczelka jest zbyt mała w swej wewnętrznym wymiarze. Dla przykładu podam słynnego już fiata 126p, zdarzało się ze przesuniecie pomiędzy głowica a kolankami wydechowymi przekraczało 1 cm!! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajejman Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Dziekuja sir.Wojciech,ze odwaliles za mnie brudna robote :-) Rowniez slyszalem o zalewaniu zimnego silnika po polerce,gdyz z gladkiej powierzchni gorzej odparowuje paliwko. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Ryski są po to aby rozbić cząsteczki powietrza i z homogenizować mieszankę paliwowo powietrzna . Polerowanie niema sensu, gdyby ta powierzchnia miała by być gładka, z pewnością była by przy obecnych technikach odlewów ciśnieniowych. bla bla bla ... wybacz Sir. Wojciech ale to bajanie Koszałka Opałka ... jesli już, to nie chodzi o "rozbijanie cząsteczek powietrza", a o paliwo, które przy niskich temperaturach ulega skraplaniu i osadzaniu na gładkiej - wypolerowanej gładzi ścianek wypolerowanego kolektora dolotowego, a to zjawisko z kolei nie korzystnie na tworzenie efektywnej w zapłonie mieszanki. Twój argument nie ma nic wspólnego z zasadmi termodynamiki przepływu Mało tego, nie dość, że można polerować kolektory ssące to jeszcze można podczas kształtowania tychże powiększyć ich średnice wewnętrzne jak i średnice wewnetrzne odpowiadających gniazd zaworowych zaworów ssących a jak ktoś chce to zrobić od poczatku do końca dobrze to jeszcze nadać przylgniom zaworowym inne, ostrzejsze kąty co zapewnia zwiększenie napełniania i opróżniania cylindrów. Pozostawianie rys czy rzazów po szlifowaniu ma na celu jedynie eliminację owego zjawiska skraplania - ale to dotyczy niskich temperatur (w motocyklu...??? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif ). Z zasad termodynamiki przepływu jasno wynika, że siła i prędkość zasysania strumienia mieszanki paliwowo-powietrznej następuje za pomocą podciśnienia wytworzeonego przez tłok (suw ssania) i to wartośc tego podciśnienia określa stopień możlieści napełniania. Aby zachować jak najmniej zachwiany proces przepływu tej mieszanki potrzebny jest "przewód" - tu kolektor i kanał ssący - o jak najniższych oporach przepływu - a więc o ściance możliwie najgładszej - bez rys czy rzazów. Niestety nie do końca zgodzę się również z argumentacją, że: Polerowanie niema sensu, gdyby ta powierzchnia miała by być gładka, z pewnością była by przy obecnych technikach odlewów ciśnieniowych. koszt operacji produkcyjnej w przypadku zgrubnych odlewów wysokociśnieniowych jest kilkukrotnie niższy niż taki sam odlew wykonany precyzyjnie i poddany jeszcze szlifowaniu - dlatego w produkcji wielkoseryjnej producenci tych elementów zachowują kompromis - produkując elementy wystarczająco gładkie, ale i wystarczająco tanie jednostkowo - ot, ekonomika produkcji Zapewniam Cię, że silniki przygotowywane do wyczynu mają ręcznie polerowane kolektory i kanały ssące - ale to procesy jednostkowe i wreszcie, obalając bajanie Koszałka Opałka a biorąc sobie na świadka współczynnik (lambda) Re - czyli liczbę Reynolds'a z równania termodynamiki Nikuradse - wprost ewidentnie wynika, że zgrubna warstwa chropowatości powierzchni na warstwie przyściennej przewodu o przpływie czy to laminarnym czy turbulentnym wpływa negatywnie na dynamizację prędkości przepływu ładunku paliwowo - powietrznego. A zatem pogarsza proces napełniania cylindra. Z resztą, inżynierowie obliczjący dopuszczalną wartość chropowatości ściany kolektorów dolotowych (ssących) jako podstawę wykorzystują równanie Darcy-Weisbacha, gdzie współczynnik (lambda) Re jest podstawowym parametrem - dla Twojej informacji - nie może przekraczać (lambda) =< 0,04 a wspólczynnik chropowatości nie może być wyższy niż sD/d = 64/Re. Poczytaj trochę o zagadnieniu Blasiusa w przypadku oporów przepływy w przewodach rurowych - a kolektor ssący to klasyczny tego przykład. W razie wątpliwości w w/w zagadnieniu - służę pomocą. 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajejman Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Moze nie jestem wielkim praktykiem i tearetykiem,ale podpieram sie wypowiedziami ludzi ktorzy mieli z tym doczynienia i testowali niektore rozwiazania,dlatego tez przychylam sie do tamtych wypowiedzi. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 ...a ja podaję tylko FAKTY z przemysłowego punktu widzenia konstruowania i eksploatacji silników spalinowych 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sir.Wojciech Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Od układów dolotowych wymaga się małych oporów przepływu na drodze od wlotu z atmosfery aż do wnętrza cylindra. Wiąże się to z ograniczeniem strat mocy na "przepompowywanie" mieszanki przez ten układ. W tej kwestii w pełni się z tobą zgadzam Działkowy. Lecz mówimy tu o silniku gaźnikowy o bardzo krótkim układzie dolotowym. W owym silniku wymagany jest możliwie najwyższy stopień odparowania mieszanki jeszcze przed osiągnięciem cylindra. Dobremu rozdrobnieniu i odparowaniu paliwa sprzyja duża prędkość przepływu i zawirowania w strumieniu, co niestety pozostaje w sprzeczności z osiąganiem małych oporów przepływu. Co do chropowatości odlewów, to z tego ci się orientuje to Ra=0,63 uzyskuje się w odlewach ciśnieniowych(chropowatość jak po szlifowaniu dokładnym), i niema to wpływu na koszta produkcji. No chyba ze kolektor jest wykonywany w kokilach. Swoja przygodę z termo dynamiką zakończyłem na 3 roku PŁ i żaden zemnie teoretyk. Nie uważam tez ze pozajadałem wszystkie rozumy, wyrażam moja subiektywną opinie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIANY Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Na gładkim ,czy chropowatym ,sssssię poślizgnierz .słuchajcie emeryta ,troszkę ma pojęcia ,ottej wiedzy troszkę wyłysiał .Pozdrowionka DZ 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 7 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 czy na gładko czy nie warto polerować type-R jest polerowana ręcznie, więc przychylam się do tego by polerować co bartku powiesz na: Lecz mówimy tu o silniku gaźnikowy o bardzo krótkim układzie dolotowym. W owym silniku wymagany jest możliwie najwyższy stopień odparowania mieszanki jeszcze przed osiągnięciem cylindra. Dobremu rozdrobnieniu i odparowaniu paliwa sprzyja duża prędkość przepływu i zawirowania w strumieniu, co niestety pozostaje w sprzeczności z osiąganiem małych oporów przepływ ciekaw jestem twojej opinii 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.