Jump to content

Wymiana Filtra- Zwyżka Mocy ?


Rado
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś z Was ma doświadczenia z zakładaniem customowych filtrów powietrza ? Tak czy tak pewnie będę musiał wymienić, wiec myślę czy może nie założyć od razu hyperchargera. Podobno zyski z tego tak naprawde żadne (1-2 KM max) ale może ktoś może powiedzieć coś więcej ?

Link to comment
Share on other sites

Ja probowalem zalozyc filtr k&n do mojego bandita.Nie jest to cruiser,ale problemow bylo sporo.Mieszanka ciagle za uboga,dziura w obrotach na srednich.Nawet po ppodniesieniu iglic,pomimo,ze bylo lepiej,to i tak na orginale chodzil lepiej.Potrzebna by byla zmiana dysz glownych na wieksze,ale juz mi sie nie chcialo.Sa firmy ktore stroja to na hamowni, i faktycznie bedzie zysk,ale to koszt ok 400 zl.Wiec na razie u mnie pozostanie ori.

Link to comment
Share on other sites

No wiesz- hypercharger to jakies 1600... do tego wydech też trzeba zmienić bo na fabrycznym nie ma sensu ale pytanie co się zyskuje. Jesli by silnik faktycznie dłużej pożył, fajniej popracował- moze i bym się zastanowił, ale właśnie- za mało ma wiedzy więc pytam mądrzejszych, może ktoś coś wie.

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

post ajejmana wyjaśnia praktycznie wszytko. Silnik to taki zespół naczyń połączonych. Jeżeli dasz swobodniejszy dolot (np filtr o obniżonych oporach przepływu - szumnie zwanym "sportowym") to dasz więcej powietrza w tej samej jednostce czasu pracy silnika. Tym samym zubożysz mieszankę i zmienisz stosunek stechiometryczny (modelowy ideał 14,7:1). Zubożona mieszanka nie podniesie mocy, pogorszy za to proces spalania. To tak, jakbyś chciał trochę pojeździć bardziej na powietrze. Zubożona mieszanka to także podniesienie temperatury zapłonu i większe grzanie się silnika. Aby miało to sens z mechanicznego punktu widzenia, musiałbyś dodać paliwa, przynajmniej w zakresie obrotów użytecznych danego silnika - a więc elektronicznie zmienic mapę napełniania silnika jeśli masz wtrysk paliwa (Power Commandery, Jukeboxy czy inne emulatory), lub podać więcej paliwa mechanicznie, zmieniając dysze paliwowe główne, jeśli masz gaźniki. Po tym obowiązkowe strojenie na hamowni - na oko się nie da. Spodziewaj się większego spalania - to logiczne. No i na koniec, ostatnie z połaczonych naczyń to wydech - a przynajmniej tłumik wydechu o obniżonych oporach przepływu spalin - i znów strojenie. Tak to powinno wyglądać, jeśli ma być zrobione dobrze.

Samo zakładanie filtra "sportowego" i głoszenie, że "mocy przybywaj" to czysty farmazon - wpływa znacząco na poprawę samopoczucia posiadacza, natomiast z reguły psuje fabryczne parametry trakcyjne silnika i podnosi temperaturę jego pracy (co w długofalowych konsekwencjach ma szereg wad dla samej jego konstrukcji).

Moc nie bierze się z powietrza - poprawa procesu napełniania komory spalania mieszanką musi mieć związek z większa ilościa paliwa i swobodą usuwania spalin, co znowu pociąga za sobą właściwe napełnianie (to silnik atmosferyczny ;) ) wykorzystując zjawiska falowe w dolocie i wydechu.

Tak więc albo robisz to dobrze od początku do końca, albo robisz to na farmazon.

Ot, takie to bydlątka te silniki spalinowe :decayed:

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

O widzisz- czegoś się nauczyłem. Bardzo dziękuję.

 

bardzo proszę :smile:

 

Emeryt, Ty masz encyklopedie przed soba czy w glowie? :P

 

nie rzucałem w szkołę kamieniami, tylko grzecznie uczęszczałem na zajęcia :P
Link to comment
Share on other sites

nie rzucałem w szkołę kamieniami, tylko grzecznie uczęszczałem na zajęcia :P

Działkowy kujonie :P, trzeba było robić PhD ;)

W sumie to jeszcze nic straconego

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...