Jump to content

Rozgrzewanie Dwusuwa - Jak To Z Tym Jest?


NoPel
 Share

Recommended Posts

Witam. O ile przy rozgrzewaniu mojego rometa, było oczywiste wszystko - niech sobie te 5 minutek pochodzi na luzie, potem pierwszy kilometr (na oko oczywiscie :P) wolniutko jade, i już.

O tyle podobno z 2T jest trudniej tzn. inaczej. Ja robie tak, że 3-4 minutki stoi na luzie, a potem przez pierwsze 10 minut jadę baaaardzo powoli, np. przy 20kmh zapinam 6tke, no ogólnie na tych ok. 3k rpm (jałowe mam 1200, a silnik kręci się do ok. 13). Czy to dobrze? Bo niby im mniej otwarta przepustnica, tym gorsze smarowanie (korzystam z dozownika). Jak to z tym jest? Kurcze, bo jak zamykam przepustnice, np. zjezdzam z górki, to tez nie ma albo jest bardzo słabe smarowanie.! Czy to dobrze że jadę rozgrzewając go tak jak pisałem?

Na forach tematycznych piszą sami 13stolatkowie, więc nie korzystam z tamtejszych porad, chyba że coś na serro ma sens.

PS: Do głowicy idze taka rurka, dosyć cienka, i idzie ona do... gaźnika. Czy to może być jakiś dodatkowy układ smarowania, aby nie zacierał się jak puści się gaz i schodzi z obrotów?

Nie chcę jej odczepiać, bo już wczoraj zdjemowałem bak, i rurki są tak ponaciągane, że troche sie z tym męczyłem :P

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co przesadzać z tak długim rozgrzewaniem Kuba. Z mojego niedużego doświadczenia, to 2T wymaga trochę więcej rozgrzewki niż 4T, ale to tylko na odpalaniu przy zimnym silniku i pierwszych kilometrach. Jak dobrze pamiętam to Twój model jest na wtrysku, więc nie jest potrzebne wyczekiwanie, aż silnik osiągnie konkretną temperaturę, a ta cienka rurka, to nie czasem smarowanie właśnie? btw. jak odpalasz maszynę to ciągniesz za gaz, bo myślisz, że nie ma smarowania i zatrzesz silnik? :decayed:

 

Niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony i zorientowany, ale po odpaleniu na zimnym, rób pierwsze 1000m "nie na pełnej" i potem jedź normalnie.

Link to comment
Share on other sites

Marcin, niestety jest na gazniku. Chyba to jest smarowanie ta rurka do głowicy. Mam takie obsesje, bo nie chce uszkodzić Skarba :P

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

Ło matko,ale temat.Ta rurka to nic innego jak znana nam z aut "ODMA" czyli opary oleju i innych są ponownie spalane.a co do rozgrzewania to-odpalasz sobie,pochodzi sobie-ubierasz siebie i jedziesz(pierwsze metry wolniej).Ot i cała filozofia a potem wiadomo-koło w góre koniom lżej http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

Link to comment
Share on other sites

każdy silnik rozgrzeje się najszybciej podczas normalnej pracy to jest normalnej jazdy czyli bez pizdowania do odciny,

nie ma sensu stać i patrzyć się jak ciele w malowane wrota na moto aż się rozgrzeje, wsiadać i spokojnie jechać, no chyba że ktoś ma turbinę w swoim motocyklu tudzież motorowerze, wtedy sprawa wygląda inaczej, reszta teorii to zabobony i gusła

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...