Skocz do zawartości

Rozgrzewanie Dwusuwa - Jak To Z Tym Jest?


NoPel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. O ile przy rozgrzewaniu mojego rometa, było oczywiste wszystko - niech sobie te 5 minutek pochodzi na luzie, potem pierwszy kilometr (na oko oczywiscie :P) wolniutko jade, i już.

O tyle podobno z 2T jest trudniej tzn. inaczej. Ja robie tak, że 3-4 minutki stoi na luzie, a potem przez pierwsze 10 minut jadę baaaardzo powoli, np. przy 20kmh zapinam 6tke, no ogólnie na tych ok. 3k rpm (jałowe mam 1200, a silnik kręci się do ok. 13). Czy to dobrze? Bo niby im mniej otwarta przepustnica, tym gorsze smarowanie (korzystam z dozownika). Jak to z tym jest? Kurcze, bo jak zamykam przepustnice, np. zjezdzam z górki, to tez nie ma albo jest bardzo słabe smarowanie.! Czy to dobrze że jadę rozgrzewając go tak jak pisałem?

Na forach tematycznych piszą sami 13stolatkowie, więc nie korzystam z tamtejszych porad, chyba że coś na serro ma sens.

PS: Do głowicy idze taka rurka, dosyć cienka, i idzie ona do... gaźnika. Czy to może być jakiś dodatkowy układ smarowania, aby nie zacierał się jak puści się gaz i schodzi z obrotów?

Nie chcę jej odczepiać, bo już wczoraj zdjemowałem bak, i rurki są tak ponaciągane, że troche sie z tym męczyłem :P

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę teorii o dwusuwie:

http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,jak,to,dziala,12269.html

 

Trochę bzdurnego gadania o dwusuwie:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/30431-czy-dwusuwa-tez-trzeba-rozgrzewac

 

Każdy silnik należy rozgrzać przed jazdą.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co przesadzać z tak długim rozgrzewaniem Kuba. Z mojego niedużego doświadczenia, to 2T wymaga trochę więcej rozgrzewki niż 4T, ale to tylko na odpalaniu przy zimnym silniku i pierwszych kilometrach. Jak dobrze pamiętam to Twój model jest na wtrysku, więc nie jest potrzebne wyczekiwanie, aż silnik osiągnie konkretną temperaturę, a ta cienka rurka, to nie czasem smarowanie właśnie? btw. jak odpalasz maszynę to ciągniesz za gaz, bo myślisz, że nie ma smarowania i zatrzesz silnik? :decayed:

 

Niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony i zorientowany, ale po odpaleniu na zimnym, rób pierwsze 1000m "nie na pełnej" i potem jedź normalnie.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko,ale temat.Ta rurka to nic innego jak znana nam z aut "ODMA" czyli opary oleju i innych są ponownie spalane.a co do rozgrzewania to-odpalasz sobie,pochodzi sobie-ubierasz siebie i jedziesz(pierwsze metry wolniej).Ot i cała filozofia a potem wiadomo-koło w góre koniom lżej http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy silnik rozgrzeje się najszybciej podczas normalnej pracy to jest normalnej jazdy czyli bez pizdowania do odciny,

nie ma sensu stać i patrzyć się jak ciele w malowane wrota na moto aż się rozgrzeje, wsiadać i spokojnie jechać, no chyba że ktoś ma turbinę w swoim motocyklu tudzież motorowerze, wtedy sprawa wygląda inaczej, reszta teorii to zabobony i gusła

nie ufaj, nie proś, nie bój się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...