Jump to content

Crash pady - fakty i mity


Suchy-wolk
 Share

Recommended Posts

W moim motocyklu nie posiadam coraz popularniejszych crash padów. Zazwyczaj nie są stosowane w fabrycznych maszynach, natomiast opisy mówią, że warto zainwestować w takie zabezpieczenie motocykla przed porysowaniem i/lub innym uszkodzeniem owiewek i silnika.

 

Opis pojęcia Crash Pad z motocykl-online.pl:

Osłona, w postaci walca lub grzybka, najczęściej wykonana z tworzywa, wystająca poza obrys motocykla. Ma za zadanie złagodzenie skutków upadku maszyny.

Znalazłem firmę ZIPSER, która 95% crash padów ma w cenie 250zł jako standard. Także myślę, że to nie jest wygórowana cena, w porównaniu do innych producentów, gdzie ceny zaczynają się od 400zł za takie akcesoria. Dodatkowo taki produkt, można nabyć do wielu motocykli, bez konieczności wiercenia owiewek.

 

Ktoś z was używa crash padów? Guma raczej sama się nie ściera, a uchwyt nie rdzewieje, także jakie jest wasze zdanie na ten temat...

Link to comment
Share on other sites

Troszkę się interesowałem tym tematem. Osobiście uwazam, że warto je mieć. Crashpady nie tylko chronią motocykl przed upadkiem, ale w trakcie slizgu powodują hamowanie maszyny. U mnie się sprawdziły. To chyba najlepsza rekomendacja, bo jestem świeżo po slizgu. Jeden crashpad mnie wyhamował, a drugi sprawił, że nie wbilem się pod auto. Jeśli chodzi o polskie produkty to oprócz firmy Zipser jest również Womet-tech. Nie bierzcie nigdy chińskich. Potrafią się urwać tuż przy uderzeniu, a czasem potrafią więcej zrobić szkód, np wygiac ramę. Ja miałem crashpady za 150zl wykonane przez 'lasooch-a' z svforum. Polecam.

Link to comment
Share on other sites

Tak firma Womet-tech też mnie zainteresowała, posiada tańsze crash pady, bo za ok.200zł, tylko już nie wyglądają na te z porządniejszych, ale mogę się mylić :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam crash pady założone w tym samym dniu w którym nabyłem moto. Zastanawiałem się potem po co mi to tak naprawdę ... a potem miałem ślizg i nie mam już wątpliwości. Dzięki nim mam tylko trochę zjechaną owiewkę i porysowany wydech ale silnik jest OK.

Link to comment
Share on other sites

Na przykładzie kolegów Tom3czka i Endera widać, że Crash pady w dużym stopniu niwelują zniszczenia powstałe w wyniku ślizgu. Nie boje się użyć stwierdzenia, że w takie dodatkowe zabezpieczenie powinien zaopatrzyć się każdy szanujący swój sprzęt motocyklista http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/tomato.gif

Link to comment
Share on other sites

Moje crash pady wyglądają tak:

 

Dołączona grafika

 

Zdają się być solidne ale mam nadzieje, że nigdy się o tym nie przekonam.

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam komplety crashpadów. Nie tylko tych dużych na ramę, ale także na wahacz i na oś koła przedniego. Małe crashpady to koszt ok 50-100zł, ale przynajmniej moto ma szanse ocaleć w bardzo dużym stopniu.

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam komplety crashpadów. Nie tylko tych dużych na ramę, ale także na wahacz i na oś koła przedniego. Małe crashpady to koszt ok 50-100zł, ale przynajmniej moto ma szanse ocaleć w bardzo dużym stopniu.

Tak, taki zestaw pozwala ograniczyć skutki szlifu do minimum. Warto wspomnieć także o końcówkach kierownicy, które również ochronią nasz motocykl.
Link to comment
Share on other sites

Rzecz obowiązkowa na motocyklu :smile: niektórzy, co grosza nie skąpią, potrafią nimi jeszcze upiększyć motocykl... Polecam przyjrzeć się produktom przykładowo firm Rizoma, lub DPM:http://www.vcustoms.co.uk/cmsimages/3411ZKW012B_lg.jpghttp://csimg.leguide.com/process_image.php?req=PL/2902228843154/T/340x340/C/FFFFFF/url/crash-pady-puig-kawasaki.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wiele razy słyszałem że jak założy się crash pady to długo nie trzeba czekać na pierwszy ślizg,więc ja nie zakładam.Obym się nie mylił.

Link to comment
Share on other sites

Wiele razy słyszałem że jak założy się crash pady to długo nie trzeba czekać na pierwszy ślizg,więc ja nie zakładam.Obym się nie mylił.

Nie wiem czy to dobre rozumowanie, ale jak kto woli :biggrin: Osobiście czym prędzej chcę mieć z głowy zakup tego dodatku :smile:
Link to comment
Share on other sites

Wiele razy słyszałem że jak założy się crash pady to długo nie trzeba czekać na pierwszy ślizg,więc ja nie zakładam.Obym się nie mylił.

 

Zakupilem, nie zalozylem - pozniej mialem glebe-parkingowke. Prowadzi to do pytania: czy slyszales o tym ze jak sie zalozy czy zakupi?

:P :P :P

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie niskobudżetowa propozycja. Nie mam żadnego doświadczenia z tego typu zabezpieczeniami motocykli, ale osobiście dołożyłbym 100 zł i zainwestował w produkty bardziej znanej firmy :rolleyes: Zipser :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Zakupilem, nie zalozylem - pozniej mialem glebe-parkingowke. Prowadzi to do pytania: czy slyszales o tym ze jak sie zalozy czy zakupi? :P :P :P

 

Jak widać sam zakup przynosi pecha ;)

 

Cena mnie zachęca, ale jakość już chyba nie - http://allegro.pl/cr...1750644744.html

 

Co sądzicie o budżetowych wynalazkach..

 

Cokolwiek założysz lepsze niż nic. Jakby Tomek nie miał Crash-padów to moto by mogło byc do kasacji...

 

Ja na razie nie mam tego dylematu, po prostu jeszcze nie robią do mojego moto...

Muszę liczyć na opatrzność i sprawne moto :smile:

Link to comment
Share on other sites

Zipser, coś znaczy na rynku i można dokupić poszczególne części, nie wiem czemu nadal chcę zaoszczędzić te kilka złotych Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Jak widać sam zakup przynosi pecha ;)

Pewnie to jest tak: zakup = gleba na parkingu, a zalozenie = slizg :P

 

 

A na powaznie:

Ja na razie nie mam tego dylematu, po prostu jeszcze nie robią do mojego moto...

Czyli Pit jednak nie dorabia do nowych jajek?

 

Co sądzicie o budżetowych wynalazkach..

Jesli jest to zrobione porzadnie, przez znawce tematu i sprawdzone - to czemu nie? Koledzy 'jajcarze' pokupowali takie 'nie firmowe', robione przez jedna konkretna osobe i kilku z nich mialo potem slizgi - i sie sprawdzily.
Link to comment
Share on other sites

Zipser'y wczoraj zamontowałem :smile: Prezentują się okey, konstrukcja wygląda na solidną i co ważne wystają kilka cm za owiewki, ale mam nadzieję, że się nie przydadzą - ja wolę jednak "chuchać na zimne"

Link to comment
Share on other sites

(...)ale mam nadzieję, że się nie przydadzą - ja wolę jednak "chuchać na zimne"

Crash'e, stroj i wszystko tego typu sie zaklada, zeby sie jednak 'nie przydalo'... :>
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja mam LSL, drogie jak diabli były jak je kupowałem, ale 7 lat temu nie było zbytniego wyboru na rynku. Raz moto gibnęło mi się przy stawianiu na centralkę i raz jak przednim kołem pod zbyt małym kątem podjechałem na krawężnik. Crash-pad ma ślady - motocykl nie.Poza tym, w tym roku kumpel miał szlifa na swojej XJR i niestety żeberka silnika poszły w ... diabły, bo crash-padów niet.

Link to comment
Share on other sites

mi sie gmole przydaly na samym poczatku przygody z motocyklem - dobrze ze poprzedni wlasciciel je zalozyl :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mam crash-pady womet techa. Wyglądają naprawdę solidnie i mają taką przyjemną fakture. :decayed: Nie miałem okazji ich przetestować i mam nadzieje, że nie będę miał, ale za taką cene(250zł) można je śmiało brać.Mam zamiar jeszcze kupić slidery na wachacz womet techa i te crashpady na przednią ośke też womet techa. Crash pady własnej produkcji to często przynoszą więcej szkód niż korzyści. Crash pad ma być elastyczny, żeby siłe uderzenia tłumił i nie przenosił na rame.Czesto takie samoróbki nie spełniają właśnie swojego zadania. Najlepiej zrobić je z ertalonu. http://allegro.pl/walek-pret-poliamid-czarny-fi-50-ertalon-tarnamid-i1797786266.html

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

ja cały czas biłem się z myślami- ale skutecznie wyleczył mnie widok FZ6 z wyrwaną ramą właśnie w miejscu gdzie był montowany crash -pad, żałuje że nie zrobiłem foto, ale jeżeli trafię jeszcze takie moto to zrobię i wkleję

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...