Emil Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Ostatnio zainteresował mnie temat naprawy doraźnej opon. Naprawę doraźną przeprowadzamy poza warsztatem wulkanizacyjnym bez zdejmowania opony z obręczy. Naprawa taka jest krótkotrwała i wymaga ponownej naprawy w warsztacie wulkanizacyjnym z wyłączeniem opon pojazdów wolnobieżnych. Na rynku można znaleźć szereg wszelkiego rodzaju preparatów i zestawów do samodzielnej naprawy ogumienia.Metoda naprawy doraźnej posiada swoje plusy i minusy. Do najważniejszych można zaliczyć:- Brak użycia profesjonalnych, często skomplikowanych narzędzi naprawczych.- Łatwość i szybkość przeprowadzenia naprawy.- Naprawę może wykonać praktycznie każda osoba, bez wymogu wcześniejszego, specjalistycznego przeszkolenia.- Możliwość przeprowadzenia czynności naprawczych w każdych warunkach.- Krótki okres żywotności naprawianej opony.- Brak możliwości specjalistycznej oceny uszkodzenia oraz stanu technicznego opony.Doraźna naprawa to często pierwszy krok w kierunku naprawy trwałej. Zaleca się, aby dystanse pokonywane na oponie naprawionej samodzielnie ograniczały się do najbliższego zakładu wulkanizacyjnego, gdzie oględzinami i profesjonalną naprawą zajmie się wykwalifikowany pracownik.Rodzi się pytanie, czy ogólnie znane i dostępne sposoby samodzielnej naprawy opon znajdą zastosowanie w oponach motocyklowych? Jeżeli tak, to jakie? Która z metod daje najlepsze efekty?Może macie jakieś doświadczenia, opinie i uwagi odnośnie tego tematu? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 No ja wlasnie wczoraj złapałem gume latajac po krawężnikach wiec temat na czasie dla mnie 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SztandeR Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Ja słyszałem że można kołkować opony w przypadku przebicia w trasie ale jest to metoda krótkotrwała i trzeba się po tym udać do wulkanizatora ale sam jeszcze tego nie próbowałem 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Ja słyszałem że można kołkować opony w przypadku przebicia w trasie ale jest to metoda krótkotrwała i trzeba się po tym udać do wulkanizatora ale sam jeszcze tego nie próbowałem Zgadza się. Doczytałem się, ze metoda kołkowania jest zalecana w przypadku przebicia gwoździowego, gdzie skutkiem jest minimalne uszkodzenie opony. W takim przypadku problem na dobra sprawę dotyczy utrzymania odpowiedniego ciśnienia w oponie, a sama naprawa ma na celu uszczelnienie jej. Jak słusznie zauważyłeś kołkowanie, ale także pozostałe metody naprawy doraźnej opon wymagają ponownego przeprowadzenia naprawy w zakładzie wulkanizacyjnym [naprawa trwała]Podczas kołkowania opony motocyklowej zaleca się uwzględnić poniższe zasady: - maksymalnie można stosować 1 wkład naprawczy w jednej oponie,- kołkowanie opon stosuje się w ilości max. 4 kołków na oponę. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffojtus Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Podobno te tzw. łaty w sprayu - mogą mocno zaszkodzić oponie. Generalnie pomysł z tym to rewelacja, o ile potem się nie okaże że dzięki temu przejechaliśmy bezpiecznie te 500m do wulkanizatora, który by nam powiedział że opona up**** w środku jak stół w TVN-ie i nie ma jej co naprawiać, tylko trza na nową wymienić ;/ 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Muszę coś kupić w sklepie moto-akcesoria, znalazłem też spray do opon - http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=26735 Chyba go zakupię, ale mam nadzieję, że się nie przyda. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffojtus Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 nie będę uchodzić za znawcę tematu. Ale biorąc pod uwagę hipotetyczną sytuację opisaną przeze mnie powyżej, celowałbym w coś z nieco wyższej półki - ok. 40zł. To i tak jednorazowy wydadtek, a nóż może kiedyś uratuje Ci oponę od wymiany :> 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Takie łatki w sprayu na pewno nie zaszkodzi zabrać w dłuższe trasy, podobnie jak takie fajne mini gaśnice Oczywiście o ile mamy gdzie schować taki asortyment http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/pout.png 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffojtus Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 zapomniałem dopisać, ja obecnie posiadam Motula takie cudo.. Trudno mi mówić o jego walorach użytkowych w praktyce, bo jeszcze nigdy nie musiałem z tego korzystać, ale kosztowało ok 40zł:> 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.