Jump to content

Jaka szyba do kasku


Enter
 Share

Recommended Posts

Ktoś wspominał na spotkaniu, że zmienna szybka w kasku jest bezpieczniejsza niż ta wysuwana blenda, także warto się ubezpieczyć w szybkę zwykłą oraz przyciemnianą, jeżeli fundusze pozwalają.

Link to comment
Share on other sites

Z przyciemnianą szybką jest ten problem, że jak jest ciemno to guzik przez nią widać i wypadałoby wtedy włożyć bezbarwną albo jechać z podniesioną. Natomiast ma plusa w słoneczne dni no i +5 do lansu oczywiście :riding:

Link to comment
Share on other sites

Ktoś wspominał na spotkaniu, że zmienna szybka w kasku jest bezpieczniejsza niż ta wysuwana blenda, także warto się ubezpieczyć w szybkę zwykłą oraz przyciemnianą, jeżeli fundusze pozwalają.

Kiepski pomysł. Kiedyś analizowałem kwestię zmiany wizjera w kasku przy 150 km/h w lewym winklu jak z lasku z grzybiarkami wyjechałem na słoneczne pole z traktorzystką. Lipa!
Link to comment
Share on other sites

Jak już poprzednicy wspomnieli: ciemny wizjer nie nadaje się do jazdy przy słabym oświetleniu (o nocnej jeździe nie ma mowy),, najlepszym rozwiązaniem jest podwójny wizjer (zamiast okularów przeciwsłonecznych, lub wymiany na inny wizjer),co do bezpieczeństwa: w kaskach z podwójnym wizjerem nie! ścigamy się, tak jak i z zapięciem "cywilnym"!!, tym bardziej nie robimy tego w okularach,, do tego służą kaski wyścigowe,,, Jak wiadomo jakość idzie z ceną, więc od tanich kasków nie możemy wymagać,, natomiast w kaskach średniej i wysokiej półki firmy starają się o użycie jak najlepszych materiałów,,, meritum: do normalnej! jazdy nie wymyślono nic lepszego niż podwójny wizjer...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

A ktoś może wyjaśnić w kilku zdaniach czy lustrzanka, ciemna, kolorowa różnią się od siebie jedynie punktami za lans, czy mają też praktyczne przełożenie? Czy np w klasycznej sytuacji, kiedy robi się szarówka, słońce chyli się ku zachodowi...co nie przeszkadza mu walić prosto w oczy, lepiej sprawdzi się któryś z wymienionych rodzajów szybki?

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście mam szybkę białą a jak jest za jasno to mam okulary które mogę założyć pod.Co do szybki ciemnej i jasnej to raczej ciężko się to wozi i zmienia. Szczególnie jak jedziecie po trasie wpadacie do miasta i macie dużo zacienionego obszaru.Nie wiem tylko dlaczego blenda miałaby być bardziej niebezpieczna niż sama szybka wizjera.

Link to comment
Share on other sites

Jeżdże w kasku z blendą juz trzeci sezon i jak dla mnie jest to super rozwiązanie,we wczesniejszym kasku używałem okulary przeciwsłoneczne ale był problem jak zapomniałem zabrac a trzeba było jechać pod słońce.

Link to comment
Share on other sites

Kaski z blendą są chyba najbardziej uniwersalne ale wydaje mi się, że nie ma co liczyć na dobry garnek z blendą w niskiej cenie. Na własnym przykładzie mogę to potwierdzić- kupiłem Naxe F0B za 260zł, początkowo bez zastrzeżeń ale po ok. pół roku blenda się poluzowała i przy wjeździe w jakąś dziurę po prostu sama opada :/

Link to comment
Share on other sites

Tylko blenda! Nie widzę innej opcji!Miałem już kilka kasków i brak blendy jest tragedią. Przecież nikt na moto nie będzie w trakcie jazdy przepinał szyby :biggrin:.Jeśli idziesz polatać to może, ale w turystycznej jeździe albo przyciemniana (jeśli wiesz, że nie jeździsz w nocy) albo biała + blenda od słońca. Jak jedzie się pod słońce umie się docenić blendę...

Link to comment
Share on other sites

Przy kupnie kasku polecam sprawdzić jak wypada w testach Sharp'a:http://sharp.direct.gov.uk/

Link to comment
Share on other sites

Uważacie testy sharp za rzetelne?

Absolutnie nie, ma się to nijak moim zdaniem do bezpieczeństwa. Wystarczy spojrzeć na testy kasków Caberg i Schuberth.
Link to comment
Share on other sites

Mój kask ma tam 2 punkty a zanim go kupiłem czytałem test inny kasków i był na 4 miejscu z 15 ogółem a na 5 pod względem bezpieczeństwa więc coś badziewna ta stronka.

Link to comment
Share on other sites

podobno warto wziąć pod uwagę czy garnek ma certyfikat snell, organizacji non-profit testującej kaski i dającej certyfikat, wszystkie informacje na stronie (po angielsku)

http://www.smf.org/home

 

trochę więcej info o testach kasków i normach

 

http://www.scigacz.pl/Bezpieczenstwo,motocyklistow,zaczyna,sie,od,kasku,12218.html

Link to comment
Share on other sites

A wracając do szybki to czy ktoś z obecnych na forum jeździ np z pinlockiem fotochromem ??Jestem ciekaw jak to się sprawuje bo jakoś mnie blenda nie przypada do gustu a poza tym aktualnie nie planuje zmieniać kasku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dzisiaj wreszcie odebrałem w Liberty moją nową szybkę do AGV Stealth, lekko przyciemnianą. Niestety, do tej pory nie uzyskałem nigdzie informacji czy szybki typu lustro albo rainbow różnią się czymś od lekko przyciemnianych lub np pomarańczowych prócz poziomem lansu. Na pewno różnią się ceną i to znacznie. Za moją przyciemnianą dałem 130zł, a lustrzanki i inne wodotryski kosztują ok 215zł. Nie jestem pewien, ale przypuszczam, że dobrym rozwiązaniem mogą być szybki pomarańczowe. Odbijają one promienie słoneczne, nie zaciemniając przy tym obrazu, wydaje mi się, że taki efekt jest w goglach narciarskich.

Link to comment
Share on other sites

Arecki_ELW

Osobiście nie posiadam, ale słyszałem opinię odnośnie szybek pomarańczowych, że w szarówce i po zmroku poprawiają widoczność, obraz jest bardziej kontrastowy, sam posiadam żółte okulary dla kierowców, ale jeszcze nie miałem okazji ich używać....

Link to comment
Share on other sites

Swojego czasu przerabiałam tematy kolorów jak szukałam okularów na rower.Tak co pamiętam.Odcienie żółtego, pomarańczowego itp. eliminujące barwy niebieskie nadają się na brzydką pogodę, typu mgła, zachmurzenie, przy świetle dziennym. Wycięcie niebieskiego zapewni większy kontrast widzenia i rozjaśniają. Czy żółte do nocnej jazdy się nadadzą? Różnie ludzie piszą, ale zawsze nawet najsłabszy filtr zmniejszy ilość światła. Przy intensywnym słońcu żółte raczej nie ochronią, prędzej już brązowe.Brązowe, szare, niebieskie do jazdy w słoneczny dzień. Chociaż nie wiem czy słuszne jest kupowanie np. niebieskiej szyby, skoro kontrast i komfort widzenia poprawia się po wycięciu niebieskiego, a tutaj jeszcze się dorzuci. Prędzej już brązowe (pomarańczowe?)W przypadku szyby do kasku pomarańczowej trzeba ocenić, czy da ochronę przed świecącym słońcem czy jednak bardziej na chmurki, bo na zmierzch to mogą być za ciemne. Może to być kategoria filtra S1 i dużo światła przepuści albo mniej przy kategorii S2 i tu już się prawdopodobnie na słońce będą nadawać (ciemniejsze barwy to kat. S3 na mocno słoneczny dzień). Spotkałam się z różnymi opiniami, jednym pasuje pomarańcz na dzień, innym nie. Trochę postrzeganie kolorów się zmieni przy tych odcieniach bursztynowych. :PSą jeszcze różowe i czerwone, które też wycinają niebieskie promieniowanie. Pewnie dają też + do optymizmu ;) I zielone. Ale to raczej spotykane w szkłach na narty czy okularach sportowych.No tak tyle co pamiętam, mam nadzieję, że nie pomieszałam czegoś. :P

Link to comment
Share on other sites

ja wieczorami jeżdżę w przezroczystej, a za dnia (i potężnego słońca) w irydiumowej.Irydiumy mają 1 "wadę", i trzeba na to uważać - brak homologacji na drogi, są tylko i wyłącznie na tor, więc jeździmy na swoją odpowiedzialność.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...