Jump to content

Crash Fork Protector


Nameless
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie, używał ktoś tego, miał styczność?

Chodzi mi o to, czy warto wydać 200 zł?

Czy w razie szlifu rzeczywiście ochroni w jakiś sposób tarcze lub zaciski?

Oczywiście mam crashpady, to miałby być tylko dodatek, wg opisu chroniący przednią oś.

 

Gdyby ktoś nie wiedział, to chodzi mi o coś takiego: http://allegro.pl/crash-fork-protector-triumph-daytona-street-triple-i2495138349.html

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

rantu felgi nie ochroni, tarczę czy zacisk może (o ile nie uderzy w np krawężnik), to co ochroni to przednia oś piasty koła i powierzchnia lagi przy osi. Czy się opłaca - oceń sam.

Link to comment
Share on other sites

Przy zwykłym szlifie coś tam ochroni,moje są już ciut przytarte :whistling: lepiej one niż aluwahacz, lagi WP, czy zacisk. Zależy tez od konstrukcji moto,w SM się akurat dobrze sprawdzają.

Link to comment
Share on other sites

Crash pad nie tylko chroni. Podstawą jest zwalnianie prędkości przy szlifie. Jeżeli masz zbędne 200 zł, zainwestuj.

Link to comment
Share on other sites

W ZX9R i obecnie w ZX10R mam założone crash-pady na lagach, aczkolwiek na szczęście do tej pory nie musiałem sprawdzać ich przydatności :P

Wcale nie trzeba wydawać 200 zł. Ja swoje kupiłem na brytyjskim ebayu za około 10 funtów. Z przesyłką do kolegi, który mieszka w UK wyszło w przeliczeniu na PLN niespełna 70 zł. Na pewno w dużym stopniu zabezpieczają lagi w przypadku szorowania. Te które mam wykonane są z tworzywa podobnie jak standardowe crash-pady ramy. W mojej ocenie te które kupiłem nie różnią się (za wyjątkiem kształtu i są "no-name") od tych markowych np. womet-tech lub R&G za które faktycznie trzeba dać 200 zł

 

Crash-pady to temat rzeka. Jeśli jest "zwykły szlif" czy "parkingówka" mogą uratować moto od większych strat i kosztów naprawy a jak mamy pecha i moto uderzy w krawężnik czy też w inny sposób to crash-pad może narobić większej szkody - np wyrwać się z ramy...

 

Ja wychodzę z założenia, że jeżeli można niewielkim kosztem zabezpieczyć moto w postaci crash-padów to warto je założyć ;)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Nameless - proszę ;)http://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-Daytona-Street-Triple-675-Fork-Crash-Protectors-/350570940761?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item519fa80959

 

Pierwsza lepsza aukcja :P Tak jak mówiłem ;) Za kilka funtów możesz mieć takie crash-pady :smile: To są chyba nawet tej samej "firmy", które ja mam w ZX10R..;)

Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie zamawiałem z zagranicy nie mam konta na Ebay ani PayPall, masz jeszcze w UK tego kolege? Może on by mógł to zamówić i przesłać do PL, a ja bym mu kase przelał? Zawsze to pewniejszy sposób niż tak wysyłać kase za granicę :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pogadam z kolegą, dam Ci znać na PW ;) Ale myślę, że nie będzie większego problemu ;)

Link to comment
Share on other sites

tak spytam z ciekawości, jak to się montuje?

Przez ośkę przechodzi stalowy pręt, zakłada się crash-pady, na crash'e idą podkładki i dokręcamy nakrętkami ;) Przynajmniej tak było w wersjach, które ja miałem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki Michał, napisz jak będziesz coś wiedział.

Dokładnie, w przedniej osi jest przejście na wylot. A najlepsze jak byłem w Liberty i się pytam, czy mają coś takiego. Tylko mówię na przednią oś, bo na wahacz z tyłu mam. Facet mówi 90 zł, ale musi sprowadzić z Anglii. No to mówię ok. Po miesiącu (w dzisiejszych czasach tyle trwa sprowadzenie czegoś z wysp?) co się okazało, że oczywiście sprowadził rolki wahacza :P I mówi, że innych nie produkują :smile:

Link to comment
Share on other sites

Crash-pady to temat rzeka. Jeśli jest "zwykły szlif" czy "parkingówka" mogą uratować moto od większych strat i kosztów naprawy a jak mamy pecha i moto uderzy w krawężnik czy też w inny sposób to crash-pad może narobić większej szkody - np wyrwać się z ramy...

wlasnie z tego powodu zrezygnowalem z crash padow ale te na ośke wydaje mi sie ze nie powinny wyrzadzic wiekszych szkód o ile pręt je trzymający ma odpowiednią wytrzymałość
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...