Skocz do zawartości

Kufry, Tankbagi, Sakwy I Inne


Tomi

Rekomendowane odpowiedzi

Dżerry zaproponowany przez Ciebie tangbag Held'a prezentuje się naprawdę całkiem przyzwoicie. Zastanawia mnie natomiast ta wodoodporność, o której pisałeś. Twój model niby posiada 100 % odporności na wodę, ale widzę, że nie można się do końca sugerować informacjami i zapewnieniami podanymi przez producenta.. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/thumbdown.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Suchy-wolk

    6

  • bleft-style

    5

  • JAREK-XJR

    5

  • rook

    4

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Faktycznie wg opisu producenta jest wodoodporny... nawet nie wiedziałem :P W takim razie jeszcze śmieszniej bo zapewniam, że taki nie jest :biggrin: No, może przez pierwsze 20-30min. W Held'ach masz o tyle pewność, że dodają wodoodpornego kondoma więc nawet jeśli torba sama w sobie przepuszcza to można ją jeszcze zabezpieczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Odświeżę nieco ten wątek, ponieważ mam zamiar zakupić stelaż + kufer centralny. Otóż najbardziej zainteresowała mnie firma Kappa, ciesząca się dobrą opinią i bogatą ofertą. Dobór wielkości czy wyglądu pozostawiam do własnej oceny, ale... interesuje mnie prędkość z jaką można się poruszać, mając założony taki kuferek. Producent tego raczej nie podaje (nie doczytałem się), ale wyczytałem wyrywkowo, gdzieś na forach, że ludzie jeżdżą max.100km/h - pytanie czy to prawda? - Bo wydaje mi się, że ta prędkość jest osiągalna raczej dla motocykli ze stelażem i kuframi bocznymi. PS: Proszę bez zbędny wypowiedzi, bo będę je kasował (mam oko na spamerów :decayed: )

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kuferek spokojnie wytrzymal 200km/h :P Wcale nie prostestowal (wkoncy nie bylem na niego wpatrzony w niego tylko na droge ) Ale calkiem dal sobie rade :biggrin:

MOTORY SĄ WSZĘDZIE!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój starszy jak miał TDM-a + kufer centralny to nie narzekał przy prędkościach około 180, a czasem i większych.Wszystko zależy od tego jak jest mocowany i jakie materiały są do tego użyte, ale skoro kufer, płyta i stelaż markowy to spokojnie wytrzyma. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Osobiście mogę się wypowiedzieć o kufrze centralnym jaki posiadam.

Na początku zeszłego sezonu zakupiłem wspaniały kufer GIVI MAXIA 52 ze stelażem, płytą M3, światłem stop oraz oparciem dla pasażera :decayed:

http://www.givi.it/cases/monokey/E52-MAXIA

http://www.givi.it/soft-luggages/Soft-bags-complements/E95S

http://www.givi.it/Fitment-kits/Optionals/M3

http://www.givi.it/soft-luggages/Soft-bags-complements/E97

 

Jestem z niego bardzo ale to bardzo zadowolony. Duża pojemność pozwala na schowanie 2 kasków szczękowych i jeszcze zostaję troszkę miejsca na jakąś szmatkę. Moto używam na co dzień więc często wożę ze sobą różne potrzebne rzeczy a dzięki bezpiecznemu zamkowi w jaki jest wyposażony nie obawiam się o jego zawartość jak moto stoi na mieście. Deszcz czy mycie moto na myjni to żaden kłopot, jeszcze ani razu nie przeciekł. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

Dodatkowe akcesoria sprawują się bardzo dobrze. Moja żonka jest bardzo zadowolona z oparcia i czuje się bezpiecznie. A dodatkowe światło STOP jest tak mocne że nawet śpiącemu kierowcy 4oo oczy się szeroko otworzą jak zaczniesz hamować :riding:

Przed zakupem długo się rozglądałem i zbierałem opinie, patrzyłem na kufry bardzo tanie jak i te drogie. Niestety doszedłem do wniosku że jakości i pewności nie da kufer za parę złoty http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/pout.png Nie stać mnie na zakup z którego nie będę zadowolony...

Jeśli chodzi o prędkość to wg załączonej instrukcji nie powinno się przekraczać 120 km/h no ale przy 170 też wytrzymał...

 

W chwilo obecnej planuję zakup sakw bocznych takich jak te:

http://allegro.pl/sakwy-oxford-first-time-48l-kurier-0zl-i1956505106.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich.Chciałbym w najbliższym czasie zakupić do swojej cbf'ki (naked) kufer centralny i mam taki dylemat. Ponieważ jestem ukierunkowany głównie na turystykę moja cbf'ka jest moim "przejściowym" motocyklem, dlatego też nie wiem czy jest sens inwestować w drogie kufry typu Givi bądź Kappa. Znalazłem na Allegro kufer Awina o pojemności 50 l w cenie ok 100 zł. Moje pytania brzmi, czy taki kufer nie rozleci mi się po miesiącu ? czy ma ktoś doświadczenie z tą firmą (bądź tego typu) ? Z tego co widziałem na fotkach moim zdaniem źle wyglądają plastikowe zawiasy (jakieś krzywe) i boje się że rozlecą się bardzo szybko. Przyszłościowo będę szukał motocykla typowo turystycznego już z kuframi, lub zakupię porządne, by służyły mi długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyles moze na sakwy tekstylne? Bez stelazy i sa uniwersalne ja kupuje w tym miesiacu takie bo to naprawde fajna sprawa i alternatywa dla kufra centralnego :smile: No i wyglada spoko :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyles moze na sakwy tekstylne? Bez stelazy i sa uniwersalne ja kupuje w tym miesiacu takie bo to naprawde fajna sprawa i alternatywa dla kufra centralnego :smile: No i wyglada spoko :smile:

Patrzyłem, ale z tego co kojarzę (jeśli chodzi o centralną torbę) to stawia się ją na części kanapy przeznaczonej dla pasażera co uniemożliwia jazdę we dwoje. Widziałem fajną torbę 4 w 1 z tego co pamiętam była to torba centralna z możliwością zmiany jej pojemności jak i torba na bak - taka jeszcze by wchodziła w grę. Ewentualnie torby boczne - z kolei one nie są zbyt duże. A plusem takiego kufra jest dla mnie również to, że mógłbym w nim schować kask (a nawet dwa)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez myslalem o zakladaniu kufra centralnego ale do SV to poprostu nie pasuje wiec kupuje te sakwy boczne i tankbag i mysle ze pakownosc zla nie bedzie jak tak patrzylem na zywo jak to wyglada. Co do tych kufrow Awina to powiem tak moj ojciec ma Givi a jego kumpel Awine i jak porownalem jakosc to praktycznie podobne sa do siebie chyba tylko tym ze to kufer. Calkowicie inna jakosc, poprostu wygladaja juz na samym poczatku na takie hmmm niskobudrzetowe :sad2: Jezeli chcesz za rok zmieniac moto to nie inwestuj w kufry poczekaj sezon kup sobie tekstylne narazie a pozniej juz w tym docelowym moto zamontuj zestaw givi :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez myslalem o zakladaniu kufra centralnego ale do SV to poprostu nie pasuje wiec kupuje te sakwy boczne i tankbag i mysle ze pakownosc zla nie bedzie jak tak patrzylem na zywo jak to wyglada.Co do tych kufrow Awina to powiem tak moj ojciec ma Givi a jego kumpel Awine i jak porownalem jakosc to praktycznie podobne sa do siebie chyba tylko tym ze to kufer. Calkowicie inna jakosc, poprostu wygladaja juz na samym poczatku na takie hmmm niskobudrzetowe :sad2: Jezeli chcesz za rok zmieniac moto to nie inwestuj w kufry poczekaj sezon kup sobie tekstylne narazie a pozniej juz w tym docelowym moto zamontuj zestaw givi :smile:

No wiec będę jeszcze myślał, najlepiej by było zobaczyć na żywo ten kufer, bo wydaje mi się, że te tanie kufry są podobnej jakości co skrzynki na narzędzia za 10 zł które po 5 użyciach się same otwierają. Pomyśle też o tych torbach tekstylnych choć dla mnie głównym minusem jest to, że nie da się raczej kasku zapakować. Czekam również na opinie innych użytkowników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze 1 plus kufra, jak cos w niego schowasz, zostawiasz moto razem z kufrem (bardzo często chowam kask i kurtkę, nie muszę tego tachać odchodząc od moto).sakwy z kolei trudno zostawić, gdyż... po powrocie może już w nich nic nie być - oczywiście można założyć kłódkę, etc, ale sakwę można przeciąć, kufer raczej ciężko.co do kupna kufra, przecież płyty pod kufry np. givi często są uniwersalne, czyli jeśli kupisz taką samą płytę pod kufer do następnego moto, kufer będzie pasował - a więc możesz go sobie zostawić.gorzej ze stelażami - te raczej do innego moto pasować nie będą ;)

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sie co czarowac. Cena jest adekwatna do jakosci ale..No wlasnie, jezeli potrzebujesz kilka razy w roku go zapiac, spakowac graty i smignac w polsketo IMHO nie ma sensu pakowac jakiejs koszmarnej kasy w kufer.Osobiscie wolalbym zaoszczedzona kase wydac na paliwo :smile:

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma piernik do wiatraka? :biggrin: - Tak jak wspomniał @Jaquzie, kufry są uniwersalne, a stelaże nie.1. Jeżeli kupisz sobie słaby kufer, niskobudżetowej firmy, to polatasz i będziesz musiał go wymieniać prawdopodobnie niedługo lub oddać razem z motocyklem.2. Kupując dobry kufer np. Givi/Kappa będziesz miał pewność, że starczy na kilka dobrych sezonów (w zależności od intensywności użytkowania) + ew. go zmienisz na większy/mniejszy w razie potrzeby.3. Kupując kufer znanej firmy, zyskasz możliwość dokupowania akcesoriów i różnych stelaży, do wszelkiego rodzaju motocykli.Osobiście zaopatrzyłem się w kufer niedawno i jeszcze nie miałem okazji go testować, ale biorąc pod uwagę fakt, iż przy +25*C będę miał na sobie cały ubiór, to nie wyobrażam sobie przy postoju znowu nosić 'tobołów'! - Wsadzam do kufra, zamykam i gra gitara. W tekstylnych łatwiej o kradzież i uszkodzenia.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic dodać, nic ująć :smile: ja się tylko uśmiechałem, jak łaziłem ze znajomkami po Czestochowie (na święceniu) w tłumie i upale.ja bez kurtki i kasku (bo leżały w kufrze :smile:), spokojnie wszedłem do baru by kupić hot doga i fryty :Dpomyślcie co przeżywali znajomi ;)

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami :smile:

Kufer, akcesoria i płytę możesz przekładać między motocyklami. Jedynym ograniczeniem jest stelaż.

Ale tak na prawdę co to za ograniczenie? Jak za rok zmieniasz moto to przy sprzedaży stelaż zdejmiesz i sprzedasz...

Jak szukałem tego tematu dla siebie to mocno śledziłem ceny używek, będziesz mógł go sprzedać prawie za takie pieniądze jak kupiłeś - czyli żadna strata http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

Zrobisz jak chcesz ale z doświadczenia wiem że jak się sporo jeździ to bezpieczny porządny kufer jest zbawieniem :biggrin:

Zostawiasz w nim co chcesz, kask, kurtkę itp, odchodzisz od moto i nie martwisz się czy Twój kask zmieni właściciela.

... no zawsze zostaje alternatywa noszenia wszystkiego ze sobą.... :decayed:

 

Koledzy w wcześniejszej części tematu mówili o sakwach bocznych...

Jest to również super sprawa ale tylko na dłuższe wypady, na co dzień nie wyobrażam sobie z nich korzystać z powodu braku możliwości odpowiedniego zabezpieczenia ich zawartości oraz trudności w odpowiednim, bezpiecznym i szybkim zamontowaniu.

Poza tym mają jeszcze jedną, jak dla mnie dużą wadę:

Nie ma możliwości tak ich założyć aby nie pracowały, tzn. poruszały się, ślizgały itd.

Wychodzi z tego temat zarysowań lakieru w okolicach siedziska pasażera.

Innym problemem jest to że często bardzo trudno jest je zamontować na sportowych maszynach ponieważ "wchodzą" pod tylne koło i trzeba się bardzo mocno namęczyć z tym tematem.

Czego byś nie zrobił to życzę powodzenia i zadowolenia z zakupów :riding:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Podłącze się pod temat.Jeżeli chodzi o kufry/ sakwy bez stelażowe, to najprawdopodobniej będe miał zamiar kupić takie coś. Znajomy z forum xj posiadał takie ustrojsto i przy 190 nic mu się nie działo i nie oderwały się itp. Wiekszość moich wypadów jest solo i przeważnie pakowałem się w kostkę która szła na miejsce pasażera + inne graty.A wracając to kuferków niedość, że idą 2-3 taśmy, pod siedzeniem jedna i pozostałe na nim, to jeszcze posiadają troki do ściągniecia, żeby nie pracowały pod czas jazdy.A jak "będe" przedawał sprzęt to zostawie sobie do innej maszynki. Napewno przed zakupem podjade zamontuje, zobacze co i jak, a później zostanie podjęta decyzja, i musze przerobić płyke od kuferka kappy(42l) więc w takim zestawie można już śmigać.

LwG!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie w Łodzi znajdę jakiś dobry (najlepiej tani) sklep gdzie będę mógł porównać kufry givi i kappa ? Najbardziej to mi zależy, żeby był to pełen zestaw, łącznie ze stelażem i płytą pod cbf 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelaży to nie znajdziesz w sklepach, ponieważ 90% tylko na zamówienie. Polecam zajrzeć do http://motopublica.pl/ mają kilka kufrów Kappy i przyzwoite ceny, gdy weźmiesz stelaż itp.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bemotor tez widzialem, ze maja Kappe i tez sobie obejrzec mozesz.

Miedzy Kappa a Givi dosc subtelna roznica, zwlaszcza ze obie linie produkuje firma Givi. Ja mam jedne i drugie - Givi wydaja sie byc odrobine solidniejsze, ale nie moge powiedziec ze te Kappy to jakis badziew - calkiem przyzwoicie sa wykonane.

https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group

 

http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6
http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR

http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
No to może sposiłkuję się waszą wiedzą :smile: Szukam jakiegoś tankbaga zapinanego na quicklocka. Problem jest taki, że potrzebuje w miarę dużą rozmiarówkę, tzn od małego (do np przejadu do pracy - drugi zestaw ubrań) do takiego, w który będę mógł się spakować na dalszą wyprawę. Przeglądałem givi - one mają tylko dlikatną regulację, SW-Motech ale jest drogi (w sumie trzebaby kupić dwa żeby mieć dużą pojemność). Najlepszy byłby właśnie dwuczęściowy spinany ekspresem + możliwość regulacji ekspresem wysokości (aktualnie mam taki ale na magnesy a zmieniłem moto na plastikowy bak :biggrin:)

 

Znacie coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
  • Dodaj nową pozycję...