Jump to content

Kufry, Tankbagi, Sakwy I Inne


Tomi
 Share

Recommended Posts

Na ten temat wpadłem dzięki wypowiedzi kolegi x10d. Nie znam się na tym kompletnie, więc z ciekawości:

- na co powinno się zwracać uwagę przy kupnie

- jakie firmy produkują dobrej jakości akcesoria

- zagadnienia prawne (oświetlenie, homologacje)

- itd.

 

Jak to z tym wszystkim jest?

 

ps. Prosiłbym o wymienianie konkretnych modeli i ew. linki do tych modeli na stronach producenta. Niech potomni też coś z tego mają ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Suchy-wolk

    6

  • bleft-style

    5

  • JAREK-XJR

    5

  • rook

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Również z Emilem jesteśmy zainteresowani kupnem takich akcesoriów, natomiast upatrzyliśmy sobie konkretne torby, tj.

 

1. Modeka Travelstar za 250zł - LINK

 

2. Modeka Tank Bag za 175zł - LINK

 

Jednak czy aby takie torby na bak są bezpieczne? Nie zsuwają się podczas jazdy? I pytanie czy nie zasłaniają kokpitu... Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

- na co powinno się zwracać uwagę przy kupnie

- jakie firmy produkują dobrej jakości akcesoria

 

Ja moge wypowiedziec sie tylko na temat kufrów i mocowań do nich.

Od kilku lat uzywam kufrów włoskiej firmy GIVI, a ostatnio równiez Kappa (tansza linia tej samej firmy). Obie linie maja ogromny wybór pojemności, nawet do 55-litrowych.

Jest to porzadny sprzet, znany na calym swiecie i za bardzo nie ma tutaj chyba nad czym się rozwodzić.

 

Natomiast jedno na co na pewno nalezy zwrocic uwage to system zapięć kufrów. Otóż firma Givi wymyslila sobie ich 2 rodzaje - MonoLock oraz MonoKey. Oczywiscie - jedno do drugiego nie pasuje, dlatego nalezy się zdecydować, ktore mocowania wybieramy i - analogicznie - kufry musza byc w tym samym systemie.

Czym sie one roznia? Generalnie MonoKey to nowsze i bardziej wytrzymałe zapięcia, przez co kufry maja wiekszy udzwig - zazwyczaj do 10kg (Monolock do okolo 3-4kg) i mozna z nimi troche większe prędkości osiągać, niz z Monolockiem. Oczywiscie - zeby nie bylo za milo - jednoczesnie kufry z tym systemem sa drozsze. Ale zakup kufrów to raczej nie jest wydatek comiesieczny, więc mozna chyba raz zainwestowac w drozsze i miec spokoj na lata Dołączona grafika

 

Slowo na temat samych mocowan kufrów bocznych:

Wiadomo, ze gdy juz zamontujemy sobie stelaż, to w przypadku kiedy nie mamy zalozonych kufrow bocznych - taki zalozony stelazyk szpeci troche motocykl. Szukalem jakiegos rozwiazania i znalazlem cos takiego, co nazywa sie Quick Lock. Produkuje to firma SW-Motech .

Zalozenie jest nastepujace: gdy mamy zamiar zdjac kuferki na dluzej, to zdejmujemy rowniez wieksza czesc stelaza, a na moto zostaja 3 niemal niewidoczne uchwyty. Dodatkowo zakladanie i zdejmowanie takich stelazykow zajmuje gora 30 sekund.

 

Tutaj przykladowy filmik jak wyglada demontaz takiego ustrojstwa:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=-dNjguV0Kso

 

 

Zdecydowanie polecam, jesli ktos mysli o kuferkach bocznych.

Link to comment
Share on other sites

Tankbag to super opcja, nic się nie zsuwa, nic nie zasłania (prócz wlewu paliwa:P ) Tankbag trzyma się na magnesach (więc zbiornik musi być metalowy!) do tego zapina się taśmą na fastexa za kierownicę, mocowanie kiery, półkę, jak komu wygodnie i jak mu moto na to pozwala:). Ja ze swoim tankbagiem leciałem trochę ponad 160 i nic się nie działo, a mam przecież golasa.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba się zastanowić nad zakupem takiego cacka. Osobiście przypadły mi do gustu tankbagi i to chyba za nimi będę się rozglądał po powrocie do Łodzi ;) Kufry zdecydowanie omijam szerokim łukiem ze względu na ich turystyczne zastosowanie. Najczęściej poruszam się w mieście pokonując małe dystanse gdzie jedynym bagażem są moje cztery litery :laugh2: Dzięki FŁM coraz częściej będzie trzeba opuszczać rodzinne miasto i tu moim zdaniem znajdzie zastosowanie ów tankbag.Mała, poręczna i wygodna rzecz w sam raz na kilkudziesięcio kilometrowe wypady w połączeniu z plecakiem powinna w zupełności wystarczyć.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj dowiedziałem się dziwnej rzeczy, mianowicie jeśli ma się aluminiową ramę w motocyklu to kufry i sakwy nie są wskazane. Prawda to?

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj dowiedziałem się dziwnej rzeczy, mianowicie jeśli ma się aluminiową ramę w motocyklu to kufry i sakwy nie są wskazane. Prawda to?

 

W takim razie taki Triumph Sprint GT 1050 jest zle zaprojektowany i nie powinien w ogole powstac, bo ma aluminiowa rame i fabrycznie montowane boczne kufry... Dołączona grafika

 

:biggrin:

A na powaznie - nigdy nie slyszalem o tym, zeby cos takiego mialo znaczenie czy rama jest stalowa czy aluminiowa. Obie sa wytrzymale, wiec co za roznica dla tych 20kg po obu stronach?

Link to comment
Share on other sites

Też się zdziwiłem. Zwłaszcza, że dopuszczalna masa całkowita mojego moto to 400kg (nawet z pasażerką i kuframi bym nie przekroczył). Jako poparcie tamtej tezy usłyszałem, że z kuframi jest większa siła gnąca działająca na ramę. Może po prostu nie ma co przesadzać z wielkością kufra?

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj dowiedziałem się dziwnej rzeczy, mianowicie jeśli ma się aluminiową ramę w motocyklu to kufry i sakwy nie są wskazane. Prawda to?

 

Ja wyłącznie spotkałem się z opiniami, że tankbagi nie są wskazane do ram aluminiowych - nie doczytałem się konkretnych argumentów niestety Dołączona grafika

 

Natomiast sakwy nie są aż tak wielkim obciążeniem dla motoru i myślę, że dobry stelaż poradzi sobie z naciskiem.

Link to comment
Share on other sites

używam na co dzień tankbaga held model tour champ - rewelacja:) nie raz jechałam w deszczu, oczywiście bez pokrowca - i wszystko było suchutkie:) Ten model pozwala mi nie tylko na przetransportowanie jednej ;P zmiany odzieży, która po wyjęciu nie ma zbyt wielu zagnieceń, ale też na przewiezienie dokumentów i segregatorów A4. W formie skompresowanej zupełnie nie przeszkadza w prowadzeniu, przy rozłożeniu - lampki kontrolne i dół wskaźników w moim moto są niewidoczne. Stąd sądzę, że tankbagi o większej pojemności (powyżej 18 litrów) będą niewygodne do jazdy na co dzień. Czy mój się trzyma? Jechałam z prędkością 150 km/h, aczkolwiek nie ciągłą, wyłącznie na magnesach i wszystko było w porządku :smile: Minusem tego modelu jest brak pasków na ramię, które uniemożliwiają jego transformację w formę plecaka - można go tylko zarzucić na ramię jak tradycyjną torbę. I jeszcze jedno - przed jego założeniem trzeba czyścić powierzchnię zbiornika - oczy estety natychmiast ukłują pojawiające się w zatrważającym tempie zarysowania :sad2: :( :sad2:. Aczkolwiek słyszałam, iż jest na to "domowy" sposób - przezroczysta folia reklamowa, która naklejona bez pęcherzyków i zakładek na zbiornik stanowi niewidoczną i skuteczną barierę ;) Ale nie sprawdzałam...

Link to comment
Share on other sites

Te modele, które z Emilem wypatrzyliśmy na szczęście mają opcję noszenia jako plecak Dołączona grafika Dodatkowo mają pokrowce przeciwdeszczowe, więc nie powinno być tragedii :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mam tankbag Kappa i chyba będę chciał się go pozbyć bo jakoś nie mogę się przekonać. Gdyby ktoś był zainteresowany to możemy się spotkać na przymiarkę i negocjacje. Spotkanie może mieć jednak miejsce po 22 sierpnia bo jutro jadę na urlop.

Link to comment
Share on other sites

wygląd torby masz w linku jaki wrzuciłem. Za torbę dałem 300 zł więc cena oscylowała w okolicy połowy tej kwoty, no może troszkę więcej. Jutro rano jadę na urlop więc albo dziś możesz podjechać okolice pl.Barlickiego albo musisz poczekać do 22.VIII.

Link to comment
Share on other sites

Co do tankbagów jeżeli bak jest czysty nie powinno być większych kłopotów z rysowaniem baku. Zależy jeszcze jak wykończono spód torby ale w większości nie ma z tym problemów. Ostatnio na wyjeździe przejechałem 4,5k km z załadowanym tankbagiem i nie zauważyłem żadnych zarysowań. Trzeba pilnować żeby nie pakować zbyt ciężkich przedmiotów i żeby nie latały one luźno po torbie- może być kłopot na winklach. Z obserwacji mogę polecić torby Held'a np model Martello (link) ceny napewno nie najniższe ale jakość wykonania niesamowita a także dużo ciekawych i przydatnych patentów np. odpinana saszetka na pasku. Osobiście używam Metro link jego wielką zaletą jest cena i pakowność natomiast jest totalnie przemakalny a i jakość wykonania też nie rozpieszcza :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • Create New...