Tomi Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Na ten temat wpadłem dzięki wypowiedzi kolegi x10d. Nie znam się na tym kompletnie, więc z ciekawości: - na co powinno się zwracać uwagę przy kupnie - jakie firmy produkują dobrej jakości akcesoria - zagadnienia prawne (oświetlenie, homologacje) - itd. Jak to z tym wszystkim jest? ps. Prosiłbym o wymienianie konkretnych modeli i ew. linki do tych modeli na stronach producenta. Niech potomni też coś z tego mają 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Również z Emilem jesteśmy zainteresowani kupnem takich akcesoriów, natomiast upatrzyliśmy sobie konkretne torby, tj. 1. Modeka Travelstar za 250zł - LINK 2. Modeka Tank Bag za 175zł - LINK Jednak czy aby takie torby na bak są bezpieczne? Nie zsuwają się podczas jazdy? I pytanie czy nie zasłaniają kokpitu... 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x10d Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 - na co powinno się zwracać uwagę przy kupnie - jakie firmy produkują dobrej jakości akcesoria Ja moge wypowiedziec sie tylko na temat kufrów i mocowań do nich.Od kilku lat uzywam kufrów włoskiej firmy GIVI, a ostatnio równiez Kappa (tansza linia tej samej firmy). Obie linie maja ogromny wybór pojemności, nawet do 55-litrowych. Jest to porzadny sprzet, znany na calym swiecie i za bardzo nie ma tutaj chyba nad czym się rozwodzić. Natomiast jedno na co na pewno nalezy zwrocic uwage to system zapięć kufrów. Otóż firma Givi wymyslila sobie ich 2 rodzaje - MonoLock oraz MonoKey. Oczywiscie - jedno do drugiego nie pasuje, dlatego nalezy się zdecydować, ktore mocowania wybieramy i - analogicznie - kufry musza byc w tym samym systemie. Czym sie one roznia? Generalnie MonoKey to nowsze i bardziej wytrzymałe zapięcia, przez co kufry maja wiekszy udzwig - zazwyczaj do 10kg (Monolock do okolo 3-4kg) i mozna z nimi troche większe prędkości osiągać, niz z Monolockiem. Oczywiscie - zeby nie bylo za milo - jednoczesnie kufry z tym systemem sa drozsze. Ale zakup kufrów to raczej nie jest wydatek comiesieczny, więc mozna chyba raz zainwestowac w drozsze i miec spokoj na lata Slowo na temat samych mocowan kufrów bocznych: Wiadomo, ze gdy juz zamontujemy sobie stelaż, to w przypadku kiedy nie mamy zalozonych kufrow bocznych - taki zalozony stelazyk szpeci troche motocykl. Szukalem jakiegos rozwiazania i znalazlem cos takiego, co nazywa sie Quick Lock. Produkuje to firma SW-Motech . Zalozenie jest nastepujace: gdy mamy zamiar zdjac kuferki na dluzej, to zdejmujemy rowniez wieksza czesc stelaza, a na moto zostaja 3 niemal niewidoczne uchwyty. Dodatkowo zakladanie i zdejmowanie takich stelazykow zajmuje gora 30 sekund. Tutaj przykladowy filmik jak wyglada demontaz takiego ustrojstwa: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=-dNjguV0Kso Zdecydowanie polecam, jesli ktos mysli o kuferkach bocznych. 0 Cytuj https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Tankbag to super opcja, nic się nie zsuwa, nic nie zasłania (prócz wlewu paliwa:P ) Tankbag trzyma się na magnesach (więc zbiornik musi być metalowy!) do tego zapina się taśmą na fastexa za kierownicę, mocowanie kiery, półkę, jak komu wygodnie i jak mu moto na to pozwala:). Ja ze swoim tankbagiem leciałem trochę ponad 160 i nic się nie działo, a mam przecież golasa. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pecha Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 takze polecam GIVI jezeli chodzi o kufry 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Trzeba się zastanowić nad zakupem takiego cacka. Osobiście przypadły mi do gustu tankbagi i to chyba za nimi będę się rozglądał po powrocie do Łodzi Kufry zdecydowanie omijam szerokim łukiem ze względu na ich turystyczne zastosowanie. Najczęściej poruszam się w mieście pokonując małe dystanse gdzie jedynym bagażem są moje cztery litery Dzięki FŁM coraz częściej będzie trzeba opuszczać rodzinne miasto i tu moim zdaniem znajdzie zastosowanie ów tankbag.Mała, poręczna i wygodna rzecz w sam raz na kilkudziesięcio kilometrowe wypady w połączeniu z plecakiem powinna w zupełności wystarczyć. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Wczoraj dowiedziałem się dziwnej rzeczy, mianowicie jeśli ma się aluminiową ramę w motocyklu to kufry i sakwy nie są wskazane. Prawda to? 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x10d Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Wczoraj dowiedziałem się dziwnej rzeczy, mianowicie jeśli ma się aluminiową ramę w motocyklu to kufry i sakwy nie są wskazane. Prawda to? W takim razie taki Triumph Sprint GT 1050 jest zle zaprojektowany i nie powinien w ogole powstac, bo ma aluminiowa rame i fabrycznie montowane boczne kufry... A na powaznie - nigdy nie slyszalem o tym, zeby cos takiego mialo znaczenie czy rama jest stalowa czy aluminiowa. Obie sa wytrzymale, wiec co za roznica dla tych 20kg po obu stronach? 0 Cytuj https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Też się zdziwiłem. Zwłaszcza, że dopuszczalna masa całkowita mojego moto to 400kg (nawet z pasażerką i kuframi bym nie przekroczył). Jako poparcie tamtej tezy usłyszałem, że z kuframi jest większa siła gnąca działająca na ramę. Może po prostu nie ma co przesadzać z wielkością kufra? 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Wczoraj dowiedziałem się dziwnej rzeczy, mianowicie jeśli ma się aluminiową ramę w motocyklu to kufry i sakwy nie są wskazane. Prawda to? Ja wyłącznie spotkałem się z opiniami, że tankbagi nie są wskazane do ram aluminiowych - nie doczytałem się konkretnych argumentów niestety Natomiast sakwy nie są aż tak wielkim obciążeniem dla motoru i myślę, że dobry stelaż poradzi sobie z naciskiem. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 A co mozecie polecic do supermoto 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pecha Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 ktm zawsze cos mial w swoim katalogu 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 taa kosmiczne ceny 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pecha Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 no niestety, to ktma moze maly tankbag niemagnetyczny i przymocowac go do ogona? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bloodletter Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 używam na co dzień tankbaga held model tour champ - rewelacja:) nie raz jechałam w deszczu, oczywiście bez pokrowca - i wszystko było suchutkie:) Ten model pozwala mi nie tylko na przetransportowanie jednej ;P zmiany odzieży, która po wyjęciu nie ma zbyt wielu zagnieceń, ale też na przewiezienie dokumentów i segregatorów A4. W formie skompresowanej zupełnie nie przeszkadza w prowadzeniu, przy rozłożeniu - lampki kontrolne i dół wskaźników w moim moto są niewidoczne. Stąd sądzę, że tankbagi o większej pojemności (powyżej 18 litrów) będą niewygodne do jazdy na co dzień. Czy mój się trzyma? Jechałam z prędkością 150 km/h, aczkolwiek nie ciągłą, wyłącznie na magnesach i wszystko było w porządku Minusem tego modelu jest brak pasków na ramię, które uniemożliwiają jego transformację w formę plecaka - można go tylko zarzucić na ramię jak tradycyjną torbę. I jeszcze jedno - przed jego założeniem trzeba czyścić powierzchnię zbiornika - oczy estety natychmiast ukłują pojawiające się w zatrważającym tempie zarysowania :( . Aczkolwiek słyszałam, iż jest na to "domowy" sposób - przezroczysta folia reklamowa, która naklejona bez pęcherzyków i zakładek na zbiornik stanowi niewidoczną i skuteczną barierę Ale nie sprawdzałam... 0 Cytuj Erst wenn du laut bist, wird man dir zuhören. Und wenn sie taub sind, dann lass sie spüren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Dzięki Gosiu za wyczerpującą wypowiedź!Nastraszyłaś mnie trochę mówiąc o tych wszystkich zarysowaniach... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Te modele, które z Emilem wypatrzyliśmy na szczęście mają opcję noszenia jako plecak Dodatkowo mają pokrowce przeciwdeszczowe, więc nie powinno być tragedii 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAREK-XJR Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Mam tankbag Kappa i chyba będę chciał się go pozbyć bo jakoś nie mogę się przekonać. Gdyby ktoś był zainteresowany to możemy się spotkać na przymiarkę i negocjacje. Spotkanie może mieć jednak miejsce po 22 sierpnia bo jutro jadę na urlop. 0 Cytuj Forum Yamaha XJR Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Ale masz go na magnesy czy na paski? 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAREK-XJR Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Pięć mocnych magnesów. Są też oryginalnie przyszyte uszy i dołączone paski jak ktoś tak woli albo musi. Oto taka właśnie torebka. 0 Cytuj Forum Yamaha XJR Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 do plastikowego baku magnesy mi sie nie przydadza http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/confused.gif 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAREK-XJR Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ...to prawda. Paski, tak jak napisałem też są. 0 Cytuj Forum Yamaha XJR Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleft-style Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 jaka cena ? jakies foto? gdzie mozna przymierzyc ? 0 Cytuj Bleft-Style Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAREK-XJR Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 wygląd torby masz w linku jaki wrzuciłem. Za torbę dałem 300 zł więc cena oscylowała w okolicy połowy tej kwoty, no może troszkę więcej. Jutro rano jadę na urlop więc albo dziś możesz podjechać okolice pl.Barlickiego albo musisz poczekać do 22.VIII. 0 Cytuj Forum Yamaha XJR Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżerry Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Co do tankbagów jeżeli bak jest czysty nie powinno być większych kłopotów z rysowaniem baku. Zależy jeszcze jak wykończono spód torby ale w większości nie ma z tym problemów. Ostatnio na wyjeździe przejechałem 4,5k km z załadowanym tankbagiem i nie zauważyłem żadnych zarysowań. Trzeba pilnować żeby nie pakować zbyt ciężkich przedmiotów i żeby nie latały one luźno po torbie- może być kłopot na winklach. Z obserwacji mogę polecić torby Held'a np model Martello (link) ceny napewno nie najniższe ale jakość wykonania niesamowita a także dużo ciekawych i przydatnych patentów np. odpinana saszetka na pasku. Osobiście używam Metro link jego wielką zaletą jest cena i pakowność natomiast jest totalnie przemakalny a i jakość wykonania też nie rozpieszcza 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.