Skocz do zawartości

Jakie lejecie paliwo?


Suchy-wolk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Suchy-wolk

    5

  • Tomi

    5

  • nocnymar29

    5

  • Toschie

    5

Top użytkownicy w tym temacie

Ostatnio zalazłem 98-Ultimate na stacji BP. To za sprawą "marketingowego" chwytu, który opisuje właściwości tegoż paliwa. Z racji tego, że mam stację BP najbliżej domu, to pozostanę przy tej stacji i tym paliwie, ponieważ liczę na to, że po kilkuset kilometrach odczuję różnicę pomiędzy zwykłym PB95 :biggrin:

 

http://www.bp.com/retail/ultimatearticlesection.do?categoryId=9037015&contentId=7068385

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od Pb 98 nie przybywa mocy silnika. Jednak posiada dodatki zapobiegające spalaniu stukowemu przy eksploatacji silnikówz prędkościami pod vmax – długotrwała praca silnika w wysokiej temp.W manualu zalecane 87/91oktan, to wg norm amerykańskich. Odpowiednikiem jest mniej więcej norma europejska Pb 95.EdytPrzyrost mocy silnika daje benzyna 99+ oktan. Między innymi: BP Ultimate i Shell V-Power 99 posiadające dodatki związków eterycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko 98 zazwyczaj BP (gaźnik). Tak podczepiając się jeszcze do wypowiedzi poprzednika-to że mamy napisane Pb95/98 wcale nie znaczy że mamy 95/98 oktanów ;)

It`s that old running wide problem again.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wiele teorii i jakoś mało konkretów.

Liczba oktanowa podana przez producenta jest minimalną liczbą oktanową przewidzianą przez producenta.

Liczba oktanowa oznacza - http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

 

Nie wszystkie silniki znoszą spalanie paliwa o wysokiej liczbie oktanowej. Powód konstrukcja silnika np. gaźnikowce trzeba przestawić zapłon. W nie których silnikach ECU sam bada, jakie jest paliwo i ustawia odpowiednia mapę zapłonu.

 

Czasami nierówna praca silnika po wlaniu lepszego paliwa może wynikać z:

- silniejsze środki myjące

- brud w układzie paliwowym

- za wysoka temperatura spalania powodująca wypalanie się nagaru i występowanie samozapłonu czyli z benzynowca robi się diesel

 

 

Przyrosty mocy dzięki paliwu, no cóż w wysilonych jednostkach to tak, ale nie w seryjnych silnikach.

Ilość oktanów ma znaczenie jak tworzy się nową mapę wtrysku po modyfikacjach, wtedy łatwiej uniknąć spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki a jak sprawdzić czy moja honda vtx ma wysoki stopień sprężania czy niski.Moja honda vtx 1300c ma Stopień sprężania 9.2:1 czy to jest wysoki czy niski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale według tego linka który podał x10d to paliwo 100oktanowe z shela może podnieść moc bo są dodawane inne dodatki niż do 98 i 95 mianowicie związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu i to właśnie czyni to paliwo lepszym i tam pisze że wysoka liczba oktanowa jest jakby efektem ubocznym no i też wiem z dobrego źródła że paliwo 100 oktanowe na shela przyjeżdża z niemiec a wszystkie inne paliwa są z polski czy to Lukoil Orlen czy BP także mom zdaniem lać 95 albo V-power shella ale to tylko moje zdanie.A jeszcze mi się przypomniało że rajdowcy amatorzy dolewają eteru do paliwa by zwiększyć moc, osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo 100 oktanowe może podnieść moc. Sam takie leje, do Skylina, aby uniknąć spalania stukowego. Powód tego jest taki, że komp nie jest dobrze wystrojony, czekam na nowy komp, który będzie to bardziej ogarniał.

Eter się dolewa, ale jest suchym paliwem i czasami się tak dzieje, że silnik nie gaśnie.

 

Co do paliw większość paliw pochodzi z polskich rafinerii. Kiedyś taka legenda krążyła ze 100 oktanowe paliwo to import z innych rafinerii. Ale w Orlenie też kupisz rajdowe paliwa, łącznie ze 100 octanowym. Ale nie na stacji, tylko w beczkach.

 

Ogólnie oktany to nie wszystko co najważniejsze w paliwie. Dochodzą jeszcze inne dodatki np,

- środki łagodzące proces spalania

- anty utleniacze różnej maści

- środki myjące

- środki anty korozyjne

- środki przyspieszające parowanie

- środki smarne

- środki dopalające - czyli takie które zmniejszają ilość nagaru

- i inne różne tajemne zależne od producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki już nie będę drążył tematu bo to paliwo to temat rzeka ja do swojego vtxa będę lał 95 czasami zaleje go 100ką, 98 będę omijał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas całe paliwo idzie zorelnu albo lotosu. Toschie a czy paliwo które stało 6 miesięcy w baku może stracić swoje właściwości? Pytam bo po zimie coś strasznie dużo mi moto wychlało tego starego paliwa. Wyszło ponad 7.5l/100 gdzie normą jest ok 5.5-6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toschie a czy paliwo które stało 6 miesięcy w baku może stracić swoje właściwości? Pytam bo po zimie coś strasznie dużo mi moto wychlało tego starego paliwa. Wyszło ponad 7.5l/100 gdzie normą jest ok 5.5-6

Po tak długim czasie to jest już przeterminowane. Nie sądzę, aby trzymało parametry.Wiem, że są preparaty zapobiegające utleniniu paliwa do pilarek i kos spalinowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt paliwo rozwarstwia się po dłuższym czasie ale nie oznacza to że jest nie do użytku. Jest mniej wydajne i nie wiem czy nie wpływa negatywnie na silnik. Każdy kto tankuje pod korek na koniec sezonu wyciąga moto na wiosnę może spokojnie śmigać prawda? Ja zawsze staram się po kilkudziesięciu pierwszych km dolać świerzynki i tak kilka razy.Co do 98 a 95 to nie zauważyłem różnicy w mocy ani w przejechanych km no chyba ze to była trefna waha. Odradzam LUKoil. Tutaj różnica jest wyraźna. Przejechałem dokładnie raz 17 a raz 15 km mniej na baku!!! a do tego dużo gorzej odpalał mi moto gdy było zimno.

CENTRUM UBEZPIECZEŃ ul. Snycerska 1 róg ul. Zachodniej i Limanowskiego, Tel: 693 188 184

motocykle, samochody, mieszkania, domy, firmy, OC podróżne, polisy na życie, NNW i motocykle

 

Służymy Wam również doradztwem, także dzwońcie, piszcie jeśli tylko macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy w spr. ubezpieczeń. nasze.ubezpieczenie@gmail.com

 

ZAPRASZAMY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja zazwyczaj leję PB95 z Lotosu czasem PB98 z tego względu że na mojej stacji jest kilka groszy droższe a podobno lepsze ;D Według mnie czasem warto zalać moto jakimś lepszym paliwem ze względu np. na przeczyszczenie silnika. Ostatnio wlałem PB95 FuelSave z Shella. Jest w cenie zwykłej PB95, nawet tańsza niż na konkurencyjnych stacjach Statoil czy nawet Orlen. Za litr zapłaciłem 5.62

608_motocykle_pasja_ycie.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej leje na Shellu wspomnianą już PB95 FuelSave, czasem się zdarza się że tankuje na innych stacjach ale wybieram jakieś markowe; Orlen,Statoil itp.

W 100% unikam stacji typu Tesco, Carefour i innych typu krzak. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
  • Dodaj nową pozycję...