BykuOCW Opublikowano 23 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Kuba, widziałem ostatnio, jak tankowałeś LPG :PJa preferuję BIODiesel. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 23 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Ostatnio zalazłem 98-Ultimate na stacji BP. To za sprawą "marketingowego" chwytu, który opisuje właściwości tegoż paliwa. Z racji tego, że mam stację BP najbliżej domu, to pozostanę przy tej stacji i tym paliwie, ponieważ liczę na to, że po kilkuset kilometrach odczuję różnicę pomiędzy zwykłym PB95 http://www.bp.com/retail/ultimatearticlesection.do?categoryId=9037015&contentId=7068385 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAKUBKO Opublikowano 23 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 byku do kuchenek gazowych nic sie nie leje więc nie rozumiem twojej odpowiedzi 0 Cytuj www. Serwisuj sie u KUBY .pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian-xj600 Opublikowano 24 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 ogolnie tez polecam 98 jaki tak przyjemniej:D 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazek Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Od Pb 98 nie przybywa mocy silnika. Jednak posiada dodatki zapobiegające spalaniu stukowemu przy eksploatacji silnikówz prędkościami pod vmax – długotrwała praca silnika w wysokiej temp.W manualu zalecane 87/91oktan, to wg norm amerykańskich. Odpowiednikiem jest mniej więcej norma europejska Pb 95.EdytPrzyrost mocy silnika daje benzyna 99+ oktan. Między innymi: BP Ultimate i Shell V-Power 99 posiadające dodatki związków eterycznych. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KidRackBrawura Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 tylko 98 zazwyczaj BP (gaźnik). Tak podczepiając się jeszcze do wypowiedzi poprzednika-to że mamy napisane Pb95/98 wcale nie znaczy że mamy 95/98 oktanów 0 Cytuj It`s that old running wide problem again. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi,lepsza,E95,czy,E98,16094.html taki przykładowy artykuł na temat paliw 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nocnymar29 Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Według linka który podał kolega ( x10d ) tego PDFa to wynika ze trzeba lac 95 albo 100 oktan, omijac 98. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toschie Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Wiele teorii i jakoś mało konkretów. Liczba oktanowa podana przez producenta jest minimalną liczbą oktanową przewidzianą przez producenta. Liczba oktanowa oznacza - http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa Nie wszystkie silniki znoszą spalanie paliwa o wysokiej liczbie oktanowej. Powód konstrukcja silnika np. gaźnikowce trzeba przestawić zapłon. W nie których silnikach ECU sam bada, jakie jest paliwo i ustawia odpowiednia mapę zapłonu. Czasami nierówna praca silnika po wlaniu lepszego paliwa może wynikać z: - silniejsze środki myjące - brud w układzie paliwowym - za wysoka temperatura spalania powodująca wypalanie się nagaru i występowanie samozapłonu czyli z benzynowca robi się diesel Przyrosty mocy dzięki paliwu, no cóż w wysilonych jednostkach to tak, ale nie w seryjnych silnikach. Ilość oktanów ma znaczenie jak tworzy się nową mapę wtrysku po modyfikacjach, wtedy łatwiej uniknąć spalania stukowego. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nocnymar29 Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Dzięki dzięki a jak sprawdzić czy moja honda vtx ma wysoki stopień sprężania czy niski.Moja honda vtx 1300c ma Stopień sprężania 9.2:1 czy to jest wysoki czy niski? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toschie Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Jest to niski stopień sprężania 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nocnymar29 Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Czyli nie opłaca się lać 98 i więcej. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toschie Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Wielkiego efektu nie będzie. Raczej poprawa samopoczucia kierowcy, że jedzie na lepszym paliwie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 raz na ruski rok skusi mnie zeby zalać 98 albo na motocyklowej niedzieli jak 98 w cenie 95 jest 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nocnymar29 Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Ale według tego linka który podał x10d to paliwo 100oktanowe z shela może podnieść moc bo są dodawane inne dodatki niż do 98 i 95 mianowicie związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu i to właśnie czyni to paliwo lepszym i tam pisze że wysoka liczba oktanowa jest jakby efektem ubocznym no i też wiem z dobrego źródła że paliwo 100 oktanowe na shela przyjeżdża z niemiec a wszystkie inne paliwa są z polski czy to Lukoil Orlen czy BP także mom zdaniem lać 95 albo V-power shella ale to tylko moje zdanie.A jeszcze mi się przypomniało że rajdowcy amatorzy dolewają eteru do paliwa by zwiększyć moc, osiągi. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toschie Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Paliwo 100 oktanowe może podnieść moc. Sam takie leje, do Skylina, aby uniknąć spalania stukowego. Powód tego jest taki, że komp nie jest dobrze wystrojony, czekam na nowy komp, który będzie to bardziej ogarniał. Eter się dolewa, ale jest suchym paliwem i czasami się tak dzieje, że silnik nie gaśnie. Co do paliw większość paliw pochodzi z polskich rafinerii. Kiedyś taka legenda krążyła ze 100 oktanowe paliwo to import z innych rafinerii. Ale w Orlenie też kupisz rajdowe paliwa, łącznie ze 100 octanowym. Ale nie na stacji, tylko w beczkach. Ogólnie oktany to nie wszystko co najważniejsze w paliwie. Dochodzą jeszcze inne dodatki np, - środki łagodzące proces spalania - anty utleniacze różnej maści - środki myjące - środki anty korozyjne - środki przyspieszające parowanie - środki smarne - środki dopalające - czyli takie które zmniejszają ilość nagaru - i inne różne tajemne zależne od producenta 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nocnymar29 Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Dobra dzięki już nie będę drążył tematu bo to paliwo to temat rzeka ja do swojego vtxa będę lał 95 czasami zaleje go 100ką, 98 będę omijał. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 u nas całe paliwo idzie zorelnu albo lotosu. Toschie a czy paliwo które stało 6 miesięcy w baku może stracić swoje właściwości? Pytam bo po zimie coś strasznie dużo mi moto wychlało tego starego paliwa. Wyszło ponad 7.5l/100 gdzie normą jest ok 5.5-6 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toschie Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Toschie a czy paliwo które stało 6 miesięcy w baku może stracić swoje właściwości? Pytam bo po zimie coś strasznie dużo mi moto wychlało tego starego paliwa. Wyszło ponad 7.5l/100 gdzie normą jest ok 5.5-6Po tak długim czasie to jest już przeterminowane. Nie sądzę, aby trzymało parametry.Wiem, że są preparaty zapobiegające utleniniu paliwa do pilarek i kos spalinowych. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemski Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Fakt paliwo rozwarstwia się po dłuższym czasie ale nie oznacza to że jest nie do użytku. Jest mniej wydajne i nie wiem czy nie wpływa negatywnie na silnik. Każdy kto tankuje pod korek na koniec sezonu wyciąga moto na wiosnę może spokojnie śmigać prawda? Ja zawsze staram się po kilkudziesięciu pierwszych km dolać świerzynki i tak kilka razy.Co do 98 a 95 to nie zauważyłem różnicy w mocy ani w przejechanych km no chyba ze to była trefna waha. Odradzam LUKoil. Tutaj różnica jest wyraźna. Przejechałem dokładnie raz 17 a raz 15 km mniej na baku!!! a do tego dużo gorzej odpalał mi moto gdy było zimno. 0 Cytuj CENTRUM UBEZPIECZEŃ ul. Snycerska 1 róg ul. Zachodniej i Limanowskiego, Tel: 693 188 184 motocykle, samochody, mieszkania, domy, firmy, OC podróżne, polisy na życie, NNW i motocykle Służymy Wam również doradztwem, także dzwońcie, piszcie jeśli tylko macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy w spr. ubezpieczeń. nasze.ubezpieczenie@gmail.com ZAPRASZAMY!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 E95 Shell i BP (raz Lukoil i Neste). 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filet Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 e 95 shell i orlen 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoPel Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 95, lukoil, shell, czasem orlen. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SztandeR Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Ja zazwyczaj leję PB95 z Lotosu czasem PB98 z tego względu że na mojej stacji jest kilka groszy droższe a podobno lepsze ;D Według mnie czasem warto zalać moto jakimś lepszym paliwem ze względu np. na przeczyszczenie silnika. Ostatnio wlałem PB95 FuelSave z Shella. Jest w cenie zwykłej PB95, nawet tańsza niż na konkurencyjnych stacjach Statoil czy nawet Orlen. Za litr zapłaciłem 5.62 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszZR7 Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Najczęściej leje na Shellu wspomnianą już PB95 FuelSave, czasem się zdarza się że tankuje na innych stacjach ale wybieram jakieś markowe; Orlen,Statoil itp. W 100% unikam stacji typu Tesco, Carefour i innych typu krzak. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.