ostrowski Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Na początek swojej przygody z forum chciałem spróbować opisać doświadczenia z eksploatacji Hondy CB500, którą jeżdżę na co dzień. Moto w Polsce popularne, więc dziwne, że jeszcze nie ma tu tematu o nim. Swoją Hondę kupiłem 2 lata temu, sprowadzoną z Anglii ze stanem licznika 14400 mil = 23000 km. Obecnie dokręcam do 29000 mil = 46000 km. Moto jest z rocznika 2000, używane głównie do codziennej jazdy po Łodzi i okolicach, ale również ma za sobą trasy wakacyjne po 500 km w jedną stronę i częste jazdy do Warszawy. Muszę powiedzieć, że większych problemów nie stwierdzam. W trakcie eksploatacji wymieniane były płyny zgodnie z książką serwisową, jak również opony, napęd i olej w lagach. Poza niespodziewanym padem akumulatora, zaliczonym niedawno, większych problemów nie stwierdziłem. Otwarcie A2 dało mi szansę wyciągnięcia z Hondy maksimum mocy - i okazuje się, że mimo wieku moto nadal trzyma fabryczne wartości - czyli jedzie 190 km/h przy 9000 rpm. Rok temu, podczas Motoniedzieli, wrzuciłem ją na hamownię i wynik 52 KM również niewiele odbiega od danych fabrycznych. W mieście sprawdza się dobrze, jako że jest wąska, daje możliwość przeciskania się nawet przez potężniejsze korki i zostawiania za sobą samochodów. Pali umiarkowanie - 4,5 do 5,5 l/100 km. Przećwiczyłem na niej paliwo ze wszystkich stacji w Łodzi i nie jest wybredna, nie krztusi się nawet na benzynie z Carrefoura. Jeśli mam podać jakieś minusy, no to cóż... na dłuższych trasach czuć, że jest za mała rozmiarami. Mam 187 cm wzrostu i po godzinie nogi i tyłek bolą niemiłosiernie (twarde siedzenie). Druga rzecz to dość średnie hamulce - trzeba nieźle dusić dźwignię, żeby szybko wytracić prędkość. Może sprawienie sobie przewodów w oplocie załatwi sprawę. No i ostatnia rzecz. Mimo, że silnik nie kaprysi, to w moim egzemplarzu pojawia się dziwne zjawisko - podczas jazdy z prędkością ok. 60 km/h pojawia się tendencja do lekkiego shimmy, która o dziwo zanika przy mniejszych i większych prędkościach. Wiem, że motocykl jest bezwypadkowy, więc trochę mnie to dziwi. Może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł co do tego? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajejman Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Co do shimmy to moze byc wina nie wywazenia opony lub jej uszkodzenie/zuzycie,lub inne o ktorych nie wiem.Mialem podobnie i wymiana laczka pomogla.Niech dobrze sluzy. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Jeśli mam podać jakieś minusy, no to cóżI wolno się zbiera przez co ciężko nadążyć za zx10 Kuby . Mnie tak telepało kierownicą jak miałem za mało powietrza w przednim kole Natomiast hamulce mam całkiem oki 0 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nameless Opublikowano 3 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 U mnie również problemem było nie wyważenie przedniego koła. Fajne moto na pierwszy sprzęt. Ale słabe hamulce i mała moc powodują, że szybko chcesz się przesiąść na coś mocniejszego 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piyok Opublikowano 3 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 dobry, nowy płyn hamulcowy, dobre klocki oraz przewód w stalowym oplocie powodują że hamulce w cebuli są bardzo dobre, pomimo jednej tarczy 0 Cytuj nie ufaj, nie proś, nie bój się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostrowski Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Mnie tak telepało kierownicą jak miałem za mało powietrza w przednim kole A możesz powiedzieć, jak masz napompowane koła? Ja, zgodnie z instrukcją, z przodu 2 bar, a z tyłu 2,3 lub 2,5 kiedy z pasażerem. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 A możesz powiedzieć, jak masz napompowane koła? Ja, zgodnie z instrukcją, z przodu 2 bar, a z tyłu 2,3 lub 2,5 kiedy z pasażerem.Też się tego trzymam 0 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostrowski Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 No i to jest trochę dziwne, bo na takich wartościach mi telepie (tak jak opisałem). Przed wymianą oleju w lagach też mi się zdarzało, ale na innym zakresie prędkości. Zawsze jest to przedział maksymalnie 10 km/h (przedtem ok. 40-50, teraz 55-65). Koło było wyważane i mam wrażenie, że jest OK, ale rozważam zrobienie tego ponownie. Inna sprawa, że teraz, jak się cieplej zrobiło, to jakby mniej się to czuje. Może to kwestia ciśnienia? Z przodu mam oponę Continental ContiGo, na której jest napisane, że niby należy do 2,8 bar pompować... ale trochę mi się nie chce wierzyć, żeby to była aż taka różnica - i mam rozterkę, komu wierzyć - producentowi motoru czy opony? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adany_76 Opublikowano 9 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 ja u siebie w gpz mam tył 2.9 przód 2.5 bara 0 Cytuj Na drodze spotykam się z masą nieodpowiedzialności,Wielu ludzi jeździ po wariacku, nie przestrzegają znaków,Ani ograniczeń prędkości, nie mają za grosz wyobraźni.Aż czasami ciężko ich wyprzedzić.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SztandeR Opublikowano 10 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Jak na oponie jest napisane 2,8 bara to tyle napompuj i spróbuj wtedy, zobaczysz czy to coś dało czy nie. A co do tego czy wierzyć producentowi motocykla czy opony to raczej zaufałbym temu drugiemu, z tego względu że konstruktorzy robili to moto ładne kilkanaście lat temu a technologia cały czas idzie do przodu ;P P.S. Jeśli narzekasz na twarde siedzenie to może warto zainwestować i oddać siodło do tapicera, niech wstawi żelową wkładkę ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makak Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Żelową wkładkę powiadasz? hmm a to Ci ciekawostka a kto takie robi w Łodzi? i ile to kaski? widziałem na allegro po 150 zł plus montaż do CB 500 ale tam nic o żelowej wkładce nikt nie pisał. A druga sprawa w CB hamulce to żyletka moim zdaniem. Co prawda nie mam stalowego oplotu ale w pazdzierniku zakładam - natomiast mam 120 kg wagi i dzieki temu moge klamke do maksa złapać hehehe nawet mi się to małe draństwo na suchym uślizgnąć nie chce natomiast mam spore zastrzeżenia do tylnego hamulca ale pewnie tam zero klocka jest jeszcze nie sprawdzałem) 0 Cytuj No No Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martini Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Powitać. Też mam i nie narzekam, na początek super moto, chcociaż powoli zaczyna brakować...zobaczysz tobie też zacznie i to całkiem niedługo, wierz mi. Zwłaszcza jak będziesz chciał polatać z mocniejszymi maszynami okaże się, że pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Głównie chodzi mi o krótkie biegi, no i niestety to największym minusem naked'ów jest to, że strasznie piździ przy większych prędkościach. A tak do rekreacyjnej jazdy spoko. Piszesz w powitalni, że jest w tragicznym stanie - nie martw się, ja też włożyłam w swoją dużo kasy, nie pytaj nawet ile, żeby miała ręcę i nogi. Dbaj o nią, a napewno ci się odwdzięczy bezawaryjnością. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 a gdzie kopiliście swoje moto?? 2,8 bar to chyba ciśnienie graniczne, nie sądzę że będzie się dobrze jeździło z takim ciśnieniem 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makak Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) a gdzie kopiliście swoje moto?? 2,8 bar to chyba ciśnienie graniczne, nie sądzę że będzie się dobrze jeździło z takim ciśnieniem ja prawde mowiac nie wiem ile mam w oponkacha co do MOTO Martyna i stanu technicznego to kupiłem za 3600 gościu powiedział że da sie jeździć i w sumie jest to prawda ale koło przednie podczas hamowania uskakiwało a podczas jazdy powyzej 120 myszkowało tak ze z moto trzeba było walczyc: - na poczatek musiałem wymienić tłumik bo był niefabryczny od suzi i z przedmuchami - kupiłem kierownice oryginał jest za mały, - ciężarki - nową dzwignię biegów i nowe klamki kiery - jeden boczek - pokrywe lancucha - zmienilem olej i filtry - kupiłem smar do łancucha bo był suchy - wymieniłem (i tu sie ucharałem) łożyska głowki ramy (z rozkuciem starych i zakuciem nowych łoży - masakra) - wymieniłem klocki hamulcowe przód i płyn hamulcowy - rozebrałem lagi i wymieniłem olej i uszczelniacze (jedna sie masakrycznie pociła ale chyba o dziwo jest ok) - kupiłem podnóżki pasażera - wymyłem układ chłodzenia - kupiłem termostat bo nie było - nalałem nowego płynu chłodniczego - jutro robie sprzegło bo sie uślizguje tragnicznie - przestał działać wiatrak na chłodnicy i albo padł albo czujnik/włącznik chłodnicy - musiałem zmienic przednią opone bo było jej jakies 50 % i pewno by dała rade ale jak zobaczyłem ze jest nie z 2011 roku tylko 2001 to od razu mi sie odechciało na nie jeździć - musze zrobić siodło bo oryginał to masakra bo 2 h jazdy cieżko jest - kupiłem lusterka - musze zrobić głowicę bo nie da sie juz regulować zaworów - padła uszczelka pod głowicą - cieknie chłodnica - wymieniłem tarcze zegarów na km/h a nie mile...mimo że przebieg to nadal mile - regularnie (czasem co godzine) przepala mi się bezpiecznik 15 A ten drugi licząc od tyłu motoru.. no coś robi zwarcie ale wkurza mnie to - nawet nie wiem jak zdjagnozować usterke na razie mysle jak wyciagnac bezpiecznik na gore zeby sie go latwo wymieniało hehehehe - aaaa i jeszcze czujnik luzu pada... nauczyłem sie dwoch rzeczy ( poza oczywście sprawnościami w mechanice): po pierwsze jak bym teraz miał kupić cebule to doskonale wiedziałbym co sprawdzić i jak (powiem wprot moj motor nie byl wart wiecej niz 2500 zł po drugie moto nie wolno kupować od handlarza i wsiuna/niedbalucha tylko trzeba je zdecydowanie kupić od kogoś kto używając motoru na codzień jest zmuszony do regularnych napraw i serwisów Edytowane 25 Września 2012 przez Makak (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj No No Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 - przestał działać wiatrak na chłodnicy i albo padł albo czujnik/włącznik chłodnicy sprawdź czy chłodnica ma podłączoną masę(bo jest na gumkach i czasem przewód od masy odrywa się od chłodnicy, czujnik temperatury raczej się nie psuje) - musze zrobić głowicę bo nie da sie juz regulować zaworów - padła uszczelka pod głowicąmoże nie ma sensu lepiej kupic drugi silnik, koszty mogą być mniejsze niż naprawa glowicy( za 500zł się kupi) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regis Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Poczytałęm, pośmiałem.. jak zwykle zresztą ... Ostrowski, obejrzyj lagi, główkę ramy i stan układu hamulcowego z przodu. Jak masz wyważone koło, to ci może nic nie dać, bo możesz mieć coś nie tak z gumą, warto by sprawdzić... polecam zrobić to zanim rozgrzebiesz cały zawias 0 Cytuj - Regis- - Airbrush & Tattoo Artist- -Wolna grupa Wujków Motocyklowych Łódź- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makak Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 jakies pomysly na kolor cebuli? w sensie owiewek i baku? i zadupka? 0 Cytuj No No Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makak Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 0 Cytuj No No Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Bardzo ładny kolorek 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 naturalny kOLOr cebuli przy takich tuningowych kierunkach musisz uważać na przerywacz, potrafi się spalić i impuls wtedy nie idzie do żarówek tylko przez ramę motocykla i potrafi skrzywić po przez zbyt duże natężenie pola magnetycznego. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makak Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 dziekuje 0 Cytuj No No Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arteklik Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 naturalny kOLOr cebuli przy takich tuningowych kierunkach musisz uważać na przerywacz, potrafi się spalić i impuls wtedy nie idzie do żarówek tylko przez ramę motocykla i potrafi skrzywić po przez zbyt duże natężenie pola magnetycznego. Dobre 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Makak,10 klocków już pękło? z zakupem czy jeszcze nie? 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makak Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 finanse i miłość nigdy nie idą w parze 0 Cytuj No No Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.