Skocz do zawartości

Dolewka Płynu Hamulcowego?


Koper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu, po wymianie przednich klocków hamulcowych nie został dokręcony dekiel od pojemniczka na płyn i zanim to zauważyłem, trochę tego płynu podczas hamowania ubyło. Po dokręceniu nie zauważyłem żadnego pęcherzyka powietrza w wizjerku, a i sama klamka hamulca reaguje na nacisk tak samo jak wcześniej, jednak mam wrażenie, że motocykl hamuje dużo słabiej. Pytanie, czy za taki stan rzeczy może odpowiadać owy ubytek płynu, czy np. klocki nierenomowanej firmy?

 

Pytanie drugie, czy płyn hamulcowy można bezczelnie dolać, odkręcając owo wieczko, zdejmując uszczelkę i wlewając kilka mln, czy trzeba odprawić całą procedurę z wymianą, której szczerze powiedziawszy sam odprawiać się boję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpowietrzeniu, i przejechaniu kilkudziesięciu km dobrze jest jeszcze raz odpowietrzyć. Klocki nie mają tu za wielkiego znaczenia,chyba że ostro jeździsz i będą się mocno grzały i zagotujesz płyn hamulcowy - to tak, straci parametry.

 

Możesz dolać jak wymieniałeś niedawno, jak kilka mc temu wymieniałeś to zalej cały od nowa.To tania sprawa. Polecam DOT 5.1

 

w razie czego u Jakubka zrobisz cała procedurę pewnie w miarę tanio :smile:

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli hamulce są zapowietrzone to nie hamuje prawie wcale i masz miękką klamkę ale tak jak by wcale nie łapała, mała ilość płynu nie spowoduje że będzie gorsze hamowanie, chyba że było go aż tak mało że zapowietrzył się układ. Hamowanie może być gorsze przez gówniane klocki.

 

Możesz dolać płynu bez żadnego problemu tylko warto żeby był to płyn który ma takie same parametry jak wcześniejszy, ogólnie idea jest taka że łącząc płyny układ przejmuje właściwości gorszego.

 

Ogólnie to nic trudnego ale jak się boisz to lepiej podjedz do fachowca żeby mieć spokojną głowę w końcu to hamulce :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie wymieniałem wcale, więc musiałbym chyba cały wymienić. Generalnie klamka się nie zapada, dozowanie jest takie jak przedtem, mimo to hamuje słabiej, może to faktycznie gówniane klocki, bo jeszcze im się zdarza popiskiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nowe klocki musie się dotrzeć względem tarczy,druga sprawa jakoś klocków(firma) też ma znaczenie a trzecie spuszczasz stary płyn zalewasz nowy odpowietrzasz i po sprawie..Jak chcesz podjedź do mnie z nowym płynem i ci wymienie i po sprawie...

 Nie mam siły, by wstać,

nie mam siły, by iść.
Nie mam siły, by grać,
nie mam siły, by żyć.
Eksploduje mój mózg,
atakuje mnie chłód.
Zasypuje rój gruz,
to rujnuje mnie znów,
ale nagle w żagle łapię ciepły wiatr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie drugie, czy płyn hamulcowy można bezczelnie dolać, odkręcając owo wieczko, zdejmując uszczelkę i wlewając kilka mln, czy trzeba odprawić całą procedurę z wymianą, której szczerze powiedziawszy sam odprawiać się boję?

 

Można dolewać (taki sam jak był)... Lepiej jest jednak wymienić cały (koszt 20zł). Jak się boisz sam podjedź w pierwszą sobotę miesiąca do warsztatu Kuby (wtedy jest dzień otwarty i na pewno coś Ci podpowie jak to zrobić) a jak nie to na pewno ktoś Ci pomoże wymienić a jak nie to wogóle daj do Kuby na wymianę... Roboty przy tym jest 15 minut

pozdrawiam
Micek

-----------
Yamaha Virago XV 750 ' 1993
----------------------
Nice to Be Important, But More Important to Be Nice
MOTOCYKLE-ZGIERZ.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jakiej firmy klocki kupowałem, ale mam gdzieś paragon, to zerknę. Zrobiłem juz na nich ponad 600km, więc powinny się dotrzeć. Co do płynu i jego wymiany, to jeszcze posprawdzam przez weekend, bo może to po prostu efekt placebo, widok wypływającego płynu tak na mnie zadziałał. A jeśli nie, to kupię jutro płyn i po weekendzie będę Cię prosił o pomoc :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić płyn jest prosto... Kiedyś nawet filmik gdzieś tu był ale nie mogę znaleźć.. Tu masz podobny o Virago ale sama technika jest taka sama

http://www.youtube.com/watch?v=QaEPf3rUP0M&feature=related

Najważniejsze żeby nie zapowietrzyć bo wtedy jest gorzej...

pozdrawiam
Micek

-----------
Yamaha Virago XV 750 ' 1993
----------------------
Nice to Be Important, But More Important to Be Nice
MOTOCYKLE-ZGIERZ.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o piszczenie to mogą być dwie przyczyny

1. klocki są gówniane i po prostu tak mają i mieć będą

2. Klocki się dociera tak jak pisał Daniel, i przez pierwsze 200-300km powinno się nimi hamować pulsacyjnie nie doprowadzając do ich przegrzania (ale takiej mądrości nabywa się zazwyczaj po ptokach :decayed: no bo jak nowe klocki to opór i imadło na klamkę żeby sprawdzić jak nowy nabytek działa :decayed: ) jeśli się tego nie zrobi to dostają takiej szklistej powłoki co powoduje piszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał zapowietrzony układ to po kilku naciśnięciach klamki czułbyś, że punkt zadziałania hamulców jest coraz wcześniej. Jeżeli po kilku naciśnięciach nie czujesz zmiany to zapowietrzone raczej nie są. Tak czy inaczej jeżeli płynu nie wymieniałeś to warto to zmienić. Są różne szkoły, ortodoksyjna mówi, że płyn należy zmieniać co roku, inni, że co dwa - trzy lata. Ja jestem bliższy opcji numer dwa, ale to dlatego, że nie kręcę dużych przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...