Jump to content

Odszkodowanie z OC sprawcy - szkoda całkowita czy naprawa w aso czy co? Pilna sprawa.


setool
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

mam mega problem. Babka zajechała mi drogę (skręt w lewo z prawego pasa na jednokierunkowej) uderzenie przodem motocykla w bok przy niedużej prędkości.

Ja obecnie płytka w ręku. Motocykl w ASO. Uszkodzone lagi, półki, plastiki, lusterka, wgniotka na baku, wydechu, chłodnicy.
Motocykl Suzuki SV 650X - 2019, rejestracja 2020, przebieg 2690km. Garażowany, nie jeździłem nawet w deszczowe pogody bo mi było szkoda.

Jestem załamany. 

Wartość wg. rzeczoznawcy 24.800

Co robić w takiej sytuacji?
Naprawa w ASO czy szkoda całkowita, bo nie wiem czy dłubanie u jakiegoś "szpeca" w warsztacie?
To ostatnie odpada. Kurła jestem też wściekły. Odkładałem, zbierałem, kupiłem nówkę bo się nie znam i nie chciałem mieć ulepa jakiegoś zza oceanu.
I jeb!

Operacja, rehabilitacja i użeranie się z ubezpieczycielami.

Proszę o porady doświadczonych motocyklistów.

Ja otwierając zamknąłem sezon pierwszego dnia lepszej pogody.

Uważajcie na siebie i szerokości!

 

Edited by setool (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze "naprawa w ASO czy szkoda całkowita" nie zależy od Ciebie, ale od wyceny z ubezpieczalni. Jeśli wg ubezpieczyciela koszt naprawy przewyższy wartość pojazdu, to może uznać szkodę całkowitą. Co nie oznacza też, że pojazd trzeba skasować, mówi tylko tyle, że wg ubezpieczyciela naprawa jest nieopłacalna.

Jeśli moto jest w ASO niech oni kontaktują się z ubezpieczalnią - przecież od tego są 🙂

Link to comment
Share on other sites

Już szklane kule i inne głupie gadki. 

Łatwiej wziąć część kasy i sprzedać wrak, łatwiej Moto po kolizji, w tym sensie.

Proponuje by zabrał głos ktoś wie jak to działa. Po ostatnim wpisie widzę, że nie bardzo kompetentna osoba odpowiedziala.

Wiemy jak działa np. szkoda całkowita?

Edited by setool (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@setool weź głęboki oddech, widać że jestem znerwicowany, ale nie jeden z nas już przez to przechodził i musisz chwilę się uzbroić w cierpliwość. Nikt dokładnie nie wie jak sprawa może się potoczyć, wpierw poczekaj na informację o wariantach od ubezpieczalni - najpierw zapewne dostaną wycenę z ASO, jak ta przewyższy wartość motocykla w 50-60% to dostaniesz status "szkoda całkowita" i nie masz nic do gadania, możesz wziąć to co Ci zaoferuje ubezpieczyciel, a jeśli uznasz, że to za mało - idziesz na drogę sądową po wcześniejszych kilku próbach grzecznościowego podniesienia kwoty.

Moim zdaniem najkorzystniejsze jest poczekanie jakie masz opcje i wybranie takiej, abyś odzyskał maksymalnie dużo kasy i oddał motocykl ubezpieczycielowi do sprzedania. Mając kasę w ręku zadecydujesz co dalej robić, a mają uszkodzony motocykl będziesz tylko tkwił w niepewności czy jeszcze coś nie dojdzie do wyceny, czy jednak wszystkie części są dostępne od ręki i przy dalszej odsprzedaży za kilka lat zawsze będzie to wpływało na negocjacje cenowe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...