Jump to content

Prawidłowo Naciągnięty Łańcuszek Rozrządu


Witek209
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam w hani napinacz manulany. Sam wkręcam go tyle ile uważam za stosowne. Teraz rodzi sie moje pytanie. O ile wiem kiedy łańcuszek jest za lekko naciągnięty to nie wiem, kiedy za bardzo. Jak odpowiednio dobrać siłę z jaką wkręcić napinacz. Jakie są objawy zbyt mocnego naciągnięcia łancuszka?

 

Z góry dziękuje za odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

toś se zabawkę sprawił :decayed: będziesz tam teraz co jakiś czas musiał zaglądać :whistling:

z tego co pamiętam po wymianie napinacza na MCCT (manualny), zamontowaniu go na miejscu, srube napinacza po całkowitym wyciszeniu biegu łańcucha przekręcasz o ćwierć obrotu aby go zluzować, jeśli bedzie zbyt głośno, to w drugą stronę do połowy obrotu śruby i taka to zabawa :decayed: nadmiernie naciągnięty łańcuch nie wykazuje tendencji do falowania podczas swojego biegu i jego bieg będzie cichy ale metaliczny.

Jak prześpisz temat później z kontrolą i regulacją tegoż ustrojstwa, części w silniku zaczną zużywać się szybko, mocno zauważalnie szybko - po dodaniu gazu napinacz hydrauliczny lub sprężynowy niweluje naciąg lub nadmiernyluz na łańcuchu rozrządu - MCCT stoi za to bez ruchu jak zaklęty. Pierwsze wytrą się ślizgacze, wyżłobią prowadnice, łańcuch powyciąga się nierówno i grzechot masz jak w banku, Tak więc nie zaniedbuj tego raczej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...