Jump to content

Brak ssania Kawasaki ZX 636 C


floruszek
 Share

Recommended Posts

floruszek

Witam, co może być przyczyną braku ssania w Kawasaki ZX 636 C rocznik 2006.Moto pali ale trzeba lekko przytrzymac manetke gazu do czasu rozgrzania. Obroty na zimnym faluja 600 ~ 700 . Po rozgrzaniu jest wszystko ok. 

Edited by floruszek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

karwoj25

W tym roczniku silnik jest już na wtrysku?

Po co trzymać manetkę gazu skoro obroty na zimnym masz 6k?

Link to comment
Share on other sites

floruszek

Pomyłka 600~700

Link to comment
Share on other sites

floruszek

Silnik na wtrysku, ssanie automatyczne. 

Link to comment
Share on other sites

karwoj25

Pierwsza myśl przy problemach z pracą na zimnym silniku to zawsze czujnik temperatury silnika. Najprostsze, co można zrobić na początek, to zlokalizować i odłączyć ten czujnik, później zaobserwować różnicę.

Link to comment
Share on other sites

floruszek

Chodzi o czujnik temperatury cieczy?. Wychodza z niego 3 piny. Z tego co pamietam steruje wskazaniem temperatury silnika i wentylatorem chlodnicy. Wskazania sa poprawne i zalączanie wentylatora tez dziala wiec czujnik najprawdopodobnie jest sprawny, jesli chodzi o ten oczywiscie. 

Link to comment
Share on other sites

floruszek

Chodzi o czujnik temperatury cieczy?. Wychodza z niego 3 piny. Z tego co pamietam steruje wskazaniem temperatury silnika i wentylatorem chlodnicy. Wskazania sa poprawne i zalączanie wentylatora tez dziala wiec czujnik najprawdopodobnie jest sprawny, jesli chodzi o ten oczywiscie. 

Link to comment
Share on other sites

floruszek

Po wypięciu czujnika moto nie odpala. Co jeszcze może być przyczyną braku ssania?. 

Link to comment
Share on other sites

MacGyver

3 piny - nie wypiąłeś przypadkiem Speed Sensor-a?

Link to comment
Share on other sites

MacGyver

Nie jestem pewny, ale czujnik temperatury będzie miał jedne kabel (możliwe że żółty tuż przy czujniku, później czarny )
Ewentualnie max 2 przewody. Wg. mnie

Zmierz rezystancję i podaj, najlepiej na zimnym i rozgrzanym silniku.

 

Jeśli dobrze wyczytałem, to
powinien mieć

przy

50 stopniach 9.18 ~9.94 KΩ
80 stopniach 2.50 ~3.06 KΩ
120 stopniach 0.65 ~0.73 KΩ
 

Można to dokładnie sprawdzić po jego demontażu, zanurzając go w wodzie, którą podgrzewany.

Niezbędny byłby więc też termometr włożony do wody, aby sprawdzać bieżącą temperaturę..

EDIt

Wygląd - Właśnie na Allegro znalazłem ... chyba do Ciebie?

https://allegro.pl/oferta/kawasaki-zx6r-zx-636-r-03-06r-czujnik-temperatury-7851481599
https://allegro.pl/oferta/kawasaki-zx-6r-636-05-06-czujnik-temperatury-10221707739
Choć gdzie indziej podają taki..
https://allegro.pl/oferta/kawasaki-zx-6r-636-05-06-czujnik-temperatury-10221766177

Edited by MacGyver (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

floruszek
W dniu 20.05.2021 o 20:44, MacGyver napisał:

Nie jestem pewny, ale czujnik temperatury będzie miał jedne kabel (możliwe że żółty tuż przy czujniku, później czarny )
Ewentualnie max 2 przewody. Wg. mnie

Zmierz rezystancję i podaj, najlepiej na zimnym i rozgrzanym silniku.

 

Jeśli dobrze wyczytałem, to
powinien mieć

przy

50 stopniach 9.18 ~9.94 KΩ
80 stopniach 2.50 ~3.06 KΩ
120 stopniach 0.65 ~0.73 KΩ
 

Można to dokładnie sprawdzić po jego demontażu, zanurzając go w wodzie, którą podgrzewany.

Niezbędny byłby więc też termometr włożony do wody, aby sprawdzać bieżącą temperaturę..

EDIt

Wygląd - Właśnie na Allegro znalazłem ... chyba do Ciebie?

https://allegro.pl/oferta/kawasaki-zx6r-zx-636-r-03-06r-czujnik-temperatury-7851481599
https://allegro.pl/oferta/kawasaki-zx-6r-636-05-06-czujnik-temperatury-10221707739
Choć gdzie indziej podają taki..
https://allegro.pl/oferta/kawasaki-zx-6r-636-05-06-czujnik-temperatury-10221766177

Czujnik to ten z ostatniego linku czyli wychodza 3 przewody. Jest jeszcze przy filtrze powietrza w airboxie czujnik temperatury zasysanago powietrza na 2 piny  i nie mam pojecia za co jest odpowiedzialny

Link to comment
Share on other sites

floruszek

Po wypieciu czujnika temperatury zasysanego powietrza nic sie nie dzieje. 

Link to comment
Share on other sites

MacGyver

Myślę że dla Ciebie powinien być istotny czujnik temperatury w chłodnicy. (Pierwszy link)

Choć on chyba najbardziej odpowiada za włączenie się Wentylatora na chłodnicy...

JA bym podjechał gdzieś na warsztat gdzie zczytają błędy.

Edited by MacGyver (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

floruszek

Za  zczytanie błędow policzył mi 250 złotych. Dla mnie to porażka za taką usluge wiec staram sie rozwiklac temat  z pomocą kolegów na forum. 

Link to comment
Share on other sites

floruszek

Jak podkrece obroty linką po lewej stronie owiewki pali od strzala  lecz po osiagnieciu odpowiedniej temperatury obroty sa za wysokie i trzeba zmniejszac. 

Link to comment
Share on other sites

floruszek

P. s  chlodnica nie ma zadnego czujnika jesli sie nie myle. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...