Jump to content

Kupię przyczepkę na motocykle lub proszę o poradę.


Kastomek
 Share

Recommended Posts

Cześć

Potrzebuję nabyć przyczepkę na dwa motocykle. Interesuje mnie sztuka przyjemna w użytkowaniu. Chciałbym aby 120km/h było możliwe do osiągnięcia z przyczepą na haku. Może ktoś ma i chce się pozbyć, albo ktoś jest zadowolony i chciałby mi coś doradzić. 

Z góry bardzo dziękuję i pozdrowienia dla Wszystkich!

Link to comment
Share on other sites

Łoo Panie przyczepka to nie rakieta misiaki tylko czekają na takie "strzały".

Może do szybszego transportu bedzię lepszy bus blaszk? Kipa pod kluczem moto bezpieczne.

Link to comment
Share on other sites

Neptun Moto 3, targaliśmy na takiej że znajomym 2 moto do Chorwacji.  Autostradowo 130/h nie robiło wrażenia na przyczepce jak i aucie. 

Ze swojej strony dołożył bym kilka mocowań pasów. 

 

PS. Nie sprzedaję, wypożyczałem 

Screenshot_20210228_171726_com.android.gallery3d.png

Link to comment
Share on other sites

On 2/28/2021 at 3:57 PM, Kastomek said:

Chciałbym aby 120km/h było możliwe do osiągnięcia z przyczepą na haku.

Dozwolona prędkość z przyczepą to 80 kph :)

Edited by marr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Piuriel
2 godziny temu, marr napisał:

Dozwolona prędkość z przyczepą to 80 kph :)

Zgadza się.
A masz może jakąś przyczepę do polecenia zatem do 120km\h komfortowej? Czasem wiatr od przodu itp.

Edited by Piuriel (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kastomek

Kupię coś co komfortowo jedzie 120km/h , to będę mógł 80 jechać w spokoju z zapasem. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I jak sytuacja?   Masz już lub polecisz jakiś model.

Myslałem jeszcze o standardowej z adaptacją do przewozu motocykla, taki uniwersał. Gadżetów typu uchwyty i stojaki jest sporo to może coś by się "ulepiło"

Link to comment
Share on other sites

Mario74

Ja kupuję zwykłą i zakładam mocowania do motocykla. Moto będę wiózł raz może dwa w roku a zwykła przyda się częściej.

Link to comment
Share on other sites

No i git.  To chyba najlepsze wyjście. 

Jakaś konkretna firma?

Link to comment
Share on other sites

Mario74

Jestem na etapie poszukiwań ale do końca tygodnia coś wybiorę to napiszę.

Link to comment
Share on other sites

Mario74

Jak obiecałem tak pokażę co wybrałem. Wybrałem taką bo motocykle będę wiózł może dwa razy w roku a później będzie wykorzystana ze swoim przeznaczeniem. I do kompletu uchwyty do mocowania będą przykręcone do podłogi.

Przyczepa

https://allegro.pl/ogloszenie/niewiadow-265x132x39cm-lekka-przyczepa-dwuosiowa-9730206998

Uchwyt

https://allegro.pl/oferta/stojak-motocyklowy-uchwyt-kolo-opone-motocykla-7347024158

Link to comment
Share on other sites

MacGyver

Jak mam co prawda zwykła - jednoosiowa przyczepkę, za to na resorach z amortyzatorami.

Też w przyszłości myślę o transporcie na  nim moto.

Moje przemyślenia dotyczą, takiego szczegółu którego nie widzę w tym ogłoszeniu.

Mianowicie brak info o amortyzatorach, i resorach, wile przyczep tego nie ma i "skaczą" po dziurach.

Mi ktoś dorobił, amortyzatory do przyczepy i jest duża różnica w komforcie jazdy.
Nie skacze tak na dziurach, czyli pewniej się prowadzi.

Przy czym ja jeszcze zwróciłem uwagę na całkowitą szerokość przyczepy.
Nie wystaje poza obrys samochodu, w ten sposób nie biorę dodatkowych poprawek do odległości bocznych przy wymijaniu itp.

Warto też zwrócić uwagę na wtyczki, są 2 standardy - 7 i 13 Pinów.
13 pinowa, ma z tego co pamiętam dodatkowo światło cofania, wyjście dodatkowe +, do szczegółów odsyłam do Gogole, chciałem tylko zwrócić uwagę na te szczegóły
Mam nadzieję że te drobne spostrzeżenia się przydadzą. 🙂

 

https://tinyurl.com/3xwus45f

Edited by MacGyver (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mario74

Ta przyczepa ma osie na belce skrętnej - bez resorów i amortyzatorów . To prawda że na pusto bądź z lekkim ładunkiem resorówka jest lepsza . Ale ja wybrałem świadomie taką i na dwóch osiach bo jest wytrzymalsza i jak będę chciał coś przewieść cięższego np 1T oczywiście po swoim prywatnym terenie :hihi:to ona da radę. Argument nr. dwa za wyborem dwu ośki to nacisk na hak w samochodzie typowy to ok. 80-90kg. :blink:więc przy pojedynczej łatwo przekroczyć. Dwu osiowa tak nie ciśnie na haka. Jak patrzyłem na ogłoszenia z tymi na resorach to widziałem jak to jest zrobione i niestety ale większych obciążeń to nie wytrzyma. Co do szerokości to jest 132cm i dwa motocykle się zmieszczą i takie były założenia przy wyborze. Odnoście szerokości to chciałem nawet 150cm bo mnie nie przeszkadza że będzie wystawać z za obrysu auta ale nic nie mogłem znaleźć na teraz i w dobrych pieniądzach. Wtyczki to nie problem są adaptery.

Link to comment
Share on other sites

MacGyver

Adapter z 13 pinów na 7 ok. W drugą stronę nie zadziała wsteczny - choć pewnie przyczepka i tak go nie ma..
Opcja głównie dla przyczep kempingów...

Oczywiście 2 osie dają lepszy rozkład masy, jednak nie ochronią przed skakaniem po nierównościach.

Amortyzatory (u mnie)  lepiej się sprawują właśnie przy większym obciążeniu... Ale do tego resory piórowe..

Nie neguję Twojego wyboru.

Dodałem swoje uwagi, które dla innych poszukujących czegoś podobnego, mogą otworzyć oczy, na które rzeczy umykają przy pierwszym zakupie...

Wiem, bo sam to przeżyłem...

 

Oczywiście wybór należy do nas - ale trzeba być w pełni świadomym tego wyboru.

 

Edited by MacGyver (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jedyny minus 2 osi to opory toczenia ,reszta to same plusy. Jeszcze drajwer musi być ogarnięty  co by siary nie narobić ,cofając np. Tyłem do garażu 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mario74

Teraz po przetestowaniu mogę napisać i pokazać jak mój patent wygląda na wożenie motocykli. Odnośnie przyczepki to marketowa tandeta no ale za taką kasę nie można było się wiele spodziewać. Jak przyszła to zwątpiłem czy wytrzyma dwa motocykle i czy je zabierzemy. Rama z cienkich zimno giętych profili. Podłoga z płyty 9mm za słaba do zamocowania oczek do pasów. Był plan położenia drugiej płyty ale nie było czasu bo przyszła dzień przed wyjazdem. Więc pod stopkę blacha a pod oczka poszły od spodu wzmocnienia z płyty 32mm. Na tył przyczepy poszły jeszcze najcięższe rzeczy które nie weszły do auta. Przyczepa nie była przeciążona a mimo to po przyjeździe na miejsce okazało się że tył ramy lekko się wygiął. I na koniec prędkość jaką wytrzymała to gdzie się dało to 130km. Mocowanie mojego motocykla musiałem wzmocnić z uwagi na to że nie mam centralnej stopki i trzymanie boczne w znacznej części przenosił uchwyt. Tak motocykle przejechały bezpiecznie 3100km.

Fotki

IMG_20210617_120018.jpg

IMG_20210617_120026.jpg

IMG_20210617_120223.jpg

IMG_20210617_120230.jpg

IMG_20210703_202547.jpg

IMG_20210703_202556.jpg

IMG_20210703_202636.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...