Jump to content

Głośny wydech - problem na drodze?


marcinsu
 Share

Recommended Posts

Hej

Przymierzam się do zmiany w swoim motocyklu wydechu z akcesoryjnego Arrow na SC Project S1.

Na stronie producenta oznaczony jest jako "for racing use only".

 

Zastanawiam się czy bywają jakieś problemy z policją itd. Czy w razie kontroli komuś zdarzyło się aby sprawdzali jaka jest głośność?

 

Wiem ze takie testy nie powinni robić na ulicy, z uwagi na to że nie są to odpowiednie warunki, no ale.

Dokładnie nie wiem jakie mamy te przepisy. W jednym artykule znajduję informację że max 96dB w innym 74dB.

 

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, marcinsu napisał:

Zastanawiam się czy bywają jakieś problemy z policją itd.

oczywiście, że bywają.

 

19 minut temu, marcinsu napisał:

Czy w razie kontroli komuś zdarzyło się aby sprawdzali jaka jest głośność?

Drogówka (poza ekipami technicznymi) nie ma czym zmierzyć głośności. Mogą Cię wysłać z zablokowanym dowodem na przegląd :)

Kiedyś był przypadek wstępnego pomiaru głośności smartfonem: https://tvn24.pl/krakow/pomiar-glosnosci-motocykla-smartfonem-ra583071-3313791

Dyskusji o głośności było już dość, wniosek jest taki, że jeździsz i liczysz się z możliwością mandatu.

Link to comment
Share on other sites

Z doświadczenia innych motocyklistów wiem, że głośne wydechy dobre są na tzw. krótką metę. Jeśli jeździsz dużo to sam dojdziesz do wniosku, że przyjemności w tym to nie za wiele.

A i ryzyko trafienia na jakiegoś gorliwego stróża prawa wzrasta.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak napisał @Bemol jeśli zamierzasz jeżdzic na dłuższe wycieczki to szkoda własnego słuchu. Co do policji to jeśli przelecisz przez miasto na jednym kole z prędkością dźwięku tudzież będziesz odstawiał inne szopki i zatrzyma cię policja to głośny wydech jest po prostu jednym z punktów do których będą mogli się uczepić. Dochodzi jeszcze kwestia tego że głośny wydech jest na tor, a z tego co wiem tory też maja swoje ograniczenie co do głośności wydechu i każą dbkillery zakładać. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, marcinsu napisał:

oznaczony jest jako "for racing use only".

W tym przypadku dB nie mają znaczenia, ten wydech nie jest poprostu homologowany i w świetle prawa nie można go używać na drodze. 

Mam też taki tłumik, nie ma on nawet możliwości założenia dB-killera ale nie jest też jakoś przesadnie głośny w moim odczuciu. Będzie okazja to zmierzę z ciekawości 

Link to comment
Share on other sites

W sumie każdy ma rację. Sam musisz zdecydować.
Mam u siebie również "Race use only" na akrapie. Mam kompletny układ z  kolektorami. Nigdy nikt nawet o to nie pytał, na torze, na trasie ani na przeglądzie.
Jeżdżę w zatyczkach, bo szum wiatru jak to w nakedzie potrafi zepsuć wieczór po dniu jazdy w siodle.

Link to comment
Share on other sites

Głośny wydech na drodze nie będzie problemem. Ale przygazówki, popisówki na osiedlu mogą źle się skończyć SWKk9kpTURBXy9hYzc4NjQyMzdmMDg3NGEwYTM2ZmRlNjY0YzY3ZGE5Yi5qcGeSlQMAzKTNA7rNAhmVAs0DBwDDw4GhMAE.jpeg.aabf30638bab4ed1cc23a72eae76a32b.jpeg

 

Link to comment
Share on other sites

@karwoj25

W zasadzie to inny wygląd. Seryjny/akcesoryjny nie bardzo się podoba.

Planowałem kiedyś po zakupie moto zmianę na jakiś inny. Przeglądałem listę dostępnych i trafiłem na dwa - sc project i spark. Dość zbliżone z wyglądu.

W przypadku spark nie ma w zestawie db killera. Sc Project już ma.

 

Przez obecną sytuację i jeszcze zimę takie pomysły przychodzą do głowy 🤪

 

Nie przekraczam prędkości na moto w sposób znaczący, szczególnie w mieście lub wsi. Także za samą jazdę nie obawiam się.

O głośność raczej się nie obawiam. W kasku obecnie niewiele słyszę obecny wydech.

W poprzednim moto GSXR-600, miałem jakiś GP Racing. Dźwięk nie przeszkadzał, tylko niewygodna jazda. No ale co zrobić jak sport kusił, trzeba się przekonać :)

 

Raczej się zdecyduję, dzięki za wszystkie informację :)

Edited by marcinsu (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Czyli zwiększona głośność jest jakby w gratisie do wyglądu :)

Pod tym linkiem zebrano wszystko, o czym pisaliśmy wcześniej (no może poza pianką montażową): https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/motocykle/glosny-wydech-mozesz-zaplacic-mandat/4jcw6zw

Z ciekawości: czy masz na tabliczce znamionowej ilość dB? Ile podali jako normę?

Link to comment
Share on other sites

[mention=5208]karwoj25[/mention]

103 dB @ 5850 rpm (with dB-Killer on)
109 dB @ 5850 rpm (without dB-Killer)
 

Jakby tak policzyć 7dB za dużo

Edited by marcinsu (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, marcinsu napisał:

Jakby tak policzyć 7dB za dużo emoji6.png

7 decybeli różnicy (103 vs. 96) to ponad dwukrotnie większe ciśnienie akustyczne, więc dość mocno odczuwalny wzrost. I mówimy tutaj o połowie obrotów użytecznych, ciekawe co się dzieje pod czerwonym polem.

Niemniej, jeśli potrzebujesz dobrego wyglądu i konkretnie ten model Ci się podoba, to nie masz wyjścia :) najwyżej dokupisz stopery jak wspomniano wyżej :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...