Jump to content

Suzuki GS500


karwoj25
 Share

Recommended Posts

W październiku roku covidowego 2020 trafiła się okazja zakupu Suzuki GS500. Było blisko, cena mieściła się w budżecie, więc kupiłem.

Moc: 48KM
Przebieg 52 tys. km.
Wyposażenie dodatkowe: szyba Puig
Rok produkcji: 2003
Wyprodukowany w Hiszpanii, od nowości zarejestrowany w Polsce.

Z rzeczy nadmiarowych mam do wymiany uszczelkę miski olejowej, a standardowo na wiosnę olej :)

Domyślam się, że temat będzie służył mi głównie jako dziennik kosztów.

gs500_mcp.jpg

Link to comment
Share on other sites

To jest najczęściej nie do zajechania sprzęt.

Link to comment
Share on other sites

@Piuriel taką mam nadzieję. M.in. dlatego nie zastanawiałem się długo i nie robiłem żadnych poważnych oględzin. Jeździ, skręca, hamuje :)

Powoli zbieram rzeczy potrzebne do wiosennego serwisu:

 

IMG_20210222_085133.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
karwoj25

Sezon 2021 otwarty 🙂

Miałem przygotowany dodatkowy akumulator na dłuższe kręcenie, a okazało się, że po 4 miesiącach postoju silnik zagrał na dotknięcie startera. Co prawda zrobiłem tylko 25km żeby nieco rozgrzać silnik przed wymianą oleju, ale to już coś 🙂

Olej wypłukany (Liqui Moly 1657),  zmieniony na Mannol 7812, nowy filtr HF133.

Udanego sezonu!

 

Link to comment
Share on other sites

jaquzie

Udanego 👍😎

 

20210326_172539.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
karwoj25

Powoli dokładam kilometry do stanu licznika, bardzo powoli :)

Podczas wymiany oleju znalazłem drobinki czerwonego silikonu w starym oleju. Nigdzie nie było widać tego silikonu, więc temat zostawiłem. Ale ostatnio zauważyłem znacznie zwiększony pobór oleju. Niby ostrzegali, że ten silnik lubi wypić, ale bez przesady, żeby między tankowaniami znikało 300-400ml oleju :o po małej konsultacji w @MOTORWINGS uznałem, że sam sprawdzę co się dzieje.

216075784_220573619922883_5811302972078651332_n.thumb.jpg.7be07e3b71142384240498d1c820ebed.jpg

Jak widać wyciek był dość mocny, a lało się z simmeringu wysprzęglika. A co jeszcze lepsze, ktoś ten simmering uszczelniał, zamiast go wymienić 😐 a teraz pokażę sposób w jaki sobie poradzili:

1626162531069.thumb.jpg.d1fc3df1b077d23178a4de10b9c6244d.jpg

Na wałek wysprzęglika są założone dwa oringi, na to podkładka i miedziana tulejka dystansowa, która opierała się o obudowę. Wszystko było obklejone czerwonym silikonem. Sam wałek też miał silikon na całej długości. Patent niby działał, jednak ten wysprzęglik pracuje i silikonowa powłoka zaczęła przepuszczać olej, co dawało efekty jakie widać na pierwszym zdjęciu. Całkowity koszt naprawy to śmieszne 41zł, bo dokupiłem jeszcze nowy pierścień segera Z25 na wałek zdawczy.

Po czasie muszę przyznać, że druciarstwo trzyma się mocno w narodzie. @MOTORWINGS jak podoba wam się ten sposób naprawy?

Link to comment
Share on other sites

Mario74

Najlepiej jak się ma pojęcie i czas to naprawiać samemu.

Link to comment
Share on other sites

karwoj25

Pojęcia wielkiego tutaj nie potrzeba, a czasu najwięcej (2 dni) zajęło czekanie na simmering ;) chyba to było powodem takiego rozwiązania sprawy, że ktoś chciał to na szybko ogarnąć 😐

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Suzuki od tygodnia zimuje w garażu. Zatankowany pod korek, z zimowym dodatkiem do paliwa STP. Dziś zdemontowanej jeszcze torbę z siedzenia i wyjąłem akumulator, który ma teraz 4 miesiące odpoczynku w domu. Zostało mi tylko wyczyścić łańcuch i czekać na wiosnę 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...