Skocz do zawartości

22 Motocyklowe Mity? Czyli Jak Zepsuć Motocykl


Aidekk

Rekomendowane odpowiedzi

Wklejam link do artykułu, który znalazłem w necie:

http://moto.pl/Motocykle/1,113811,2667234.html?as=1

http://moto.pl/Motocykle/1,113811,2667234.html?as=2

Generalnie myślę, że większość to prawda i ogółem artykuł godny uwagi.

 

Komentujcie, zgłaszajcie uwagi i jeśli gdzieś gość napisał brednie to podyskutujmy :smile:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO bardzo sensowne. Jedno co trochę (też nieprzesadnie) wydaje mi się naciągane to te prostowanie ramy. Przy sportach pewnie to prawda, ale w wietrzypachach sporo jeździ ram- samoróbek i IMO osoba która umie zrobić taką ramę umie też ją naprawić. Oczywiście- nie będzie to zwykły kowal ze wsi pod lasem.EDIT: no i regeneracja silnika... japończyki- ok ale taki np. Harley może przy tym jeszcze zyskać. Wymiana tłoków na kute jest wcale nie taką rzadką przeróbką (już nawet nie wspomnę o bardziej zaawansowanych zabiegach jak rozwiercanie cylindrów). Inna rzecz że od strony kosztów- tylko dla orłów. Chyba też bym kupił "nowy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

elementarz dla początkujących - nic dodać, nic ująć... jest OK.ostrożnie tylko z klejami Loctite'a - ponieważ to kleje anaerobowe, czyli działające bez dostępu powietrza, można już śruby nigdy nie odkręcić - jest ich cała paleta, kolory i zastosowania - najpopularniejszy Loct. 243 - ale z rozwagą.no i silikony - czerwony silikon to przeżytek - są dziś na rynku znacznie lepsze i nowocześniejsze szczeliwa kompozytowe - o antracytowym lub czarnym kolorze - ale też trzeba wiedzieć jak, gdzie i do czego je stosować... widziałem już pozatykane silikonowymi babolami kanały olejowe silników - tak więc też z rozwagą :smile:

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki o 1 pkt już dyskusja była i można się kłucić

 

Hmmm a jak to jest z tymi sprzęgłami ?? pkt 3.

Bo co moto to innaczej sprzęgło reaguje na ruch klamki.

Czasem jest tak że by wrzucić bieg (albo zrzucić bo do góry można jechać bez sprzęgła)

musze "puścić" manetkę bo klamkę trzeba docisnąć prawie do samej manetki a tego bardzo nie lubię ;)

Wiec jak to sobie sensownie ustawić by było oki ??

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

ridrick - tak to już niestety jest - piszą prawdę :smile:

u mnie na ten przykład jest pompa i sprzęgło rozłączane hydraulicznie wysprzęglikiem. Nie mam możliwości regulacji luzu, bo ten kasuje się automatycznie sprężynami, mam natomiast dwupalcową klamkę i jeśli używam sprzęgła dosłownie muskam ją palcami.

W mechaniźmie klasycznym, na linkę, przy zdrowych okładzinach ciernych luz na końcu klamki (o fabrycznej długości) powinieneś ustawić pomiędzy 0,5 a 1 cm i nie mniej ani nie więcej. Inaczej albo będą trzaski przy zmianie biegów, albo bedziesz przypalał ślizgające się sprzęgło. Można to ustawić, ale wymaga to trochę zabawy metodą prób i błędów - można wypracować zmianę biegów na tzw "krótkie sprzęgło" czyli muskanie klamki palcami, ale trzeba bardzo precyzyjnie ustawić luz klamki, bliżej 0,5 cm. W miarę zużywania się okładzin ciernych wraz z nawijanymi kilometrami takie ustawienie będzie wymagało kontroli i korekty. Brak korekty będzie zmieniał ustawiony luz i sprzęgło będzie coraz "głębsze". Generalnie zastosowanie takiego ustawienia to sportowy styl jazdy. Oczywiście cały mechanizm sterowaniem sprzęgła musi być bez zarzutu - nie dopuszczalne są zapieczone linki, muszą być idealnie nasmarowane i gładziutko pracować w pancerzu, osadzenie wałeczka końcówki linki w dźwigni sprzęgła przy silniku nie może być wyrobione czy wypracowane a sprężyna samej dźwigni nie może być wyklepana (żużyta) - inaczej będziesz miał problemy z precyzyjnym ustawieniem i spotkasz właśnie takie efekty o jakich piszesz ;)

 

aha... można zbijać biegi bez sprzęgła również w dół - to skrzynie z ubogą synchronizacją ;) , więc kombinacja odpowiedniego gazu, obrotów silnika przy danym przełożeniu i wprawna stopa działają cuda. Oczywiście potrzebne jest dobre wyczucie własnego sprzętu i trochę wprawy. No i rzecz jasna znowu precyzyjnie działający mechanizm dźwigni i cięgła zmiany biegów. ... motocykl to jednak precyzyjne bydlę - nie młockarnia :decayed:

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...