Skocz do zawartości

Pierwszy motocykl - 50 czy 125 ccm?


weronka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim !

Chciałabym rozpocząć swoją przygodę z jednośladami, jednak mam poważny dylemat.

Zastanawiam się czy lepiej zacząć od 50 czy 125. Mam prawko kat. B od 3 lat, więc z uprawnieniami nie ma problemu. Głównie jeździłabym do pracy i na uczelnię, generalnie po mieście. Nie jeździłam nigdy motocyklem wiec jestem totalnie zielona, mam miejsce w którym w bezpiecznych warunkach mogłabym poćwiczyć, ale wiadomo ruch miejski to inna bajka.

Dużym ograniczeniem jest też budżet, bo chciałabym się zapiąć w 5-6k maksymalnie (nie wiem czy się wkręcę i szkoda mi na ten moment inwestować więcej). Niby w tej cenie można kupić używaną Hondę czy Yamahe, ale tu pojawia się problem - nie znam się na tym zupełnie, nie znam nikogo kto się zna i zwyczajnie nie podejmę ryzyka kupowania używki. Więc pozostaje tylko nowy sprzęt. A za takie pieniądze kupię co najwyżej "chińczyka" z niższej półki o których krążą różne opinie.

No i też obawiam się czy 125 nie byłby za mocny na początek. Z drugiej strony 50 wydaje mi się bardzo słabe :/ I pewnie jak nabiorę wprawy, to będę żałować, że nie zdecydowałam się na 125

Reasumując, opcje są takie:

1. Kupić nową chińską 50, pojeździć rok-dwa, zobaczyć czy w ogóle mi się podoba i potem myśleć o lepszym motorze

2. Kupić nową chińską 125 i liczyć, że się nie rozleci - celowałabym tutaj w Rometa/Bartona/Junaka

3. Kupić w ciemno używaną 125 porządnej marki - z tym, że serio to by było w ciemno, bo nie znam się na motocyklach nic a nic - i to jest najmniej prawdopodobna opcja

 

Uff, rozpisałam się, ale mam mętlik w głowie. Mam nadzieję, że może ktoś mi tutaj doradzi :)
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach