Skocz do zawartości

Pierwszy cruiser na dłużej.


Kreyzol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich motocyklistów. 

Jak nie jeden z Was zmagam się  z problemem , który dotyczy  kupna pierwszego motocykla.  Wybór padł na Cruisera , bo to jedyne motocykle , które mnie urzekły ( żadne inne mi się nie podobają i w żaden sposób jakoś nie przyciągają mojej uwagi). Mam 38 lat, 183 cm wzrostu i około 90 kg wagi. Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia  w jeździe motocyklami , jestem świeżo po zdanym prawku  ( ot jak każdy dorastający dzieciak  trochę pojeździłem na Romecie , Ws-ce ,Simsonie  no i na Etz 150 co miało miejsce lata temu).

Jestem ustabilizowanym ( chyba:)) facetem , który dorósł do tego by sprawić sobie i swojej żonie trochę przyjemności w postaci wspólnych przejażdżek na motocyklu. Głównie mają  to być wypady w niedalekie weekendowe  trasy takie do 50-100 km bez szaleństwa i bez brawury ( chodzi mi o to by poczuć wiatr we włosach i delektować się spokojna jazdą do max 100 km/h). Jak już wspomniałem głównie chcę jeździć z żonką więc motocykl ma dźwigać 2 osoby. ( żona mierzy około 160 cm i waży dużo mniej ode mnie) Na motocykl mogę wydać w granicach 16-19 tyś zł.

I tu pojawia się problem a mianowicie jaka pojemność i moc będzie właściwa.  Dodam , iż po zakupie motocykla nie chcę go sprzedawać za dwa sezony tylko jeździć nim przez  lata.                                   Myślałem o :

1. Kawasaki Vulcan VN 900

2. Suzuki VL 800  boulevard c50          

3. Yamaha Drag Star 1100

4. Honda VT 1100

Czy te wybory będą słuszne? Czy pojemności 800-900 wystarczą by cieszyć się jazdą w w/w warunkach? Czy może mimo wszystko szukać trochę wyższych pojemności? ( które mnie trochę przerażają :))

Proszę Was o pomoc i opinie , które pomogą mi podjąć słuszną i dobrą decyzje.

Dawid.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz jeździć we dwójkę, to 1100. Jak chcesz na lata, to 1100. Dlaczego? A no dlatego, że na początku może wydawać się dużo, ale skoro jesteś ustabilizowany, to będzie w sam raz. Jazda w 2 osoby też jest przyjemniejsza na większym, a i nie wyrośniesz z niego tak szybko. Generalnie skupiłbym się na hamulcach i pozycji. Jeżdżą te motocykle podobnie, ale hamują różnie. Poczytaj, które mają lepsze heble i wio. Najlepiej przymierz się do każdego i decyzja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią-każda sroczka..... ale dobrze radzi Ci Munga. Szukaj 1100. Przejażdżki 50-100km ? podejrzewam, że do czasu. Wypad do Łasku i z powrotem to już prawie 100 km :) 

yamaha-stars.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie 1100 dla tego typu motocykla to wymagane minimum zwłaszcza na jazdę w 2 osoby. Poza tym często mniejsze pojemności miały gorsze hamulce niz to samo w wersji 1000+ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówią dać im wódki ;). Od 1000 można powiedzieć że zapas mocy pozwala czuć się bezpiecznie np. przy wyprzedzaniu. Generalnie nie należy się bać mocy jeśli ma się poukładane w głowie. Generalnie Drag stary mają dobre opinie ale przecież jak Ci się trafi ładny inny egzemplarz i poczujesz to coś to sam będziesz wiedział `ze to to... Tylko pamiętaj się przymierzyć bo to kwestia indywidualna czy ci pozycja i maszyna pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za podpowiedzi i dobre porady. Teraz już wiem , że będę szukać motocykla o pojemności 1100 , i wybór zawęzi się pomiędzy hondą VT 1100 a Yamahą Drag Star 1100. Myślę że i jeden i drugi wybór na pewno nie będzie złym:) A czy gdy się już zdecyduję to jest jakaś istotna techniczna różnica pomiędzy motocyklami europejskimi , a tymi z ameryki oczywiście pomijając liczniki , które pokazują prędkości i przebieg w innych jednostkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak: honda VTX 1100 to chłodzenie wodą, przydaje się w miejskich korkach. XVS 1100 ładniej gada, ale problematyczny rozrusznik. Harley to Harley, ma wady i zalety, ale słabo hamuje i drogi serwis. Kawasaki odrzuć od razu. Skomplikowane silniki. Pomyśl o VTX 1300 lub 1800. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...