Jump to content

Pierwszy turystyk.


rajaner
 Share

Recommended Posts

Siemano.

Sprzedałem po 3 latach swoją Er6n i zamarzyło mi się "coś" większego. Głownie kręcę się w koło komina, zdarzają się przejażdżki +/- 150km, ale chciałbym też wybrać się np. nad morze. Potrzebuję Waszej porady i Waszego doświadczenia żeby wybrać jakiś rozsądny model, mam 180cm wzrostu i nie chcę żeby był też za duży,  budżet to 15k zł mam kilka typów:

1. Suzuki V Strom, nie ukrywam że wygrywa wyścig ale nie wiem czy 650 czy 1000. Poczytałem opinie i wydaje się być dobrym motocyklem.

2. Honda Varadero, na początku mojej przygody z motocyklami siedziałem na takiej i się przestraszyłem gabarytów, ale byłem świeżak

3. Honda Deauville 700, bardzo mi się podoba ale boję się że będzie słabszy nawet od Er6n a wolałbym coś szybszego, no i do tego niezdejmowane kufry boczne.

4. Yamaha FJR,  nie wiem co o niej myśleć, na plus to chyba kardan, w tym budżecie mniejszy wybór

5. Może jakieś BMW?

 

Podzielcie się swoim doświadczeniem, może polecacie jakiś komis gdzie są pewne motocykle?

LWG!

 

Link to comment
Share on other sites

Wybór padł na Vstroma 650 lub 100, ewentualnie Honda CBF1000. Pozostaje poszukać zadbanego egzemplarza, a w łódzkich okolicach krucho z tym....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja niedawno stałem przed podobnym wyborem. 
Rozum podpowiadał v-stroma 650 po lifcie 2012.

Ale serce wybrało BMW i nie żałuję, warunek konieczny to możliwość samodzielnego serwisu. W innym przypadku koszty serwisu z kosmosu

Link to comment
Share on other sites

Ja to zawsze myślałem, że motocykl turystyczny to Honda Goldwing, Yamaha Royal Venture, BMW K1600 czy chociaż jakiś cruiser z kompletem sakw, a teraz to nakedy, plastiki i terenówki są uważane za turystyki, wystarczy do nich doczepić pojemniki na bagaże... Dziwny jest ten świat. 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o Vstroma to może zaleje Cię trochę teorią :

Z tego co pamiętam (mogłem gdzieś się machnaąć bo pamieć już nie ta sama xD):

Produkowany od 2002 roku V-Strom 1000 bazuje na silniku V2, który początkowo był zaprojektowany dla Suzuki TL1000S oraz TL1000R. Ponadto układ wtryskowy wzorowany jest na tym z modelu GSX-R.

W 2004 roku na rynek weszła mniejsza wersja: V-Strom DL650 produkowany w fabryce Suzuki w Toyokawie sprzedawany jest na rynkach Europy, oceanii i ameryki. Od 2012 roku w sprzedaży jest druga generacja tego modelu.

Historia zmian modelowych
DL1000

2003(K3) – dodano regulator wstępnego napięcia zawieszenia. Podniesiono moc alternatora z 350 do 400W. W późniejszych egzemplarzach zmieniono osłonę pyłową siłownika sprzęgła.
2004(K4) – Przeprojektowano zestaw wskaźników i osłonę silnika. Zastosowano nowe kierunkowskazy i mocniejsze osłony dłoni. Wprowadzono regulowaną szybę oraz ulepszono lusterka dla lepszej widoczności.
2005(K5) – Kolor ramy ze srebrnego zmieniono na czarny. Nowa, cichsza obudowa sprzęgła. Dodano wyłączanie świateł przednich w trakcie startu silnika.
2007(K7) – Nowe przezroczyste soczewki kierunkowskazów i nowe pokrywy sworznia wahacza.

DL650
2004 – pierwszy rocznik modelowy
2005 – Dodano wyłączanie świateł przednich w trakcie startu silnika.
2007 – Opcjonalny układ ABS. Wzrósł rozstaw osi z 1539 mm do 1554 mm i zwiększono długość wahacza o 15 mm. Wprowadzono podwójne świece zapłonowe na cylinder oraz usunięto śrubę regulacyjną wolnych obrotów.
2008 – Moc alternatora wzrosła z 375W do 400W.
2009 – Zmodernizowano mocowanie tylnej osi poprzez zastosowanie nakrętek stalowych zamiast zawleczek, stosowanych dotychczas. Podobnie jak w większym bracie kierunkowskazy dostały nowe, przezroczyste soczewki.
2011 – Wszystkie modele w USA wyposażone w ABS
2012 – Na rynek wprowadzono drugą generację modelu DL650, która pociągnęła za sobą szereg zmian: odnowiony wygląd zewnętrzny; zmniejszona pojemność zbiornika paliwa z 22l do 20l; zwiększona wysokość siedzenia o 1,5cm; zmieniona skrzynia biegów, żeby zredukować hałas i polepszyć moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów; wzrost mocy z 63,5 KM do 66,2KM oraz momentu obrotowego; zwiększony skok tylnego zawieszenia z 4” do 6,3”; przeprojektowany zestaw wskaźników; zmniejszone DMC o 8,16kg; zintegrowany system antykradzieżowy.


Dane technicznei DL1000
Rok produkcji 2002-2008
Silnik Czterosuwowy, chłodzony cieczą, V2 90°, SDOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 996 cm3
Średnica x skok tłoka 98 x 66 mm
Stopień kompresji 11,3:1
Układ paliwowy wtrysk z 45mm przepustnicą
Zapłon/Rozrusznik Cyfrowy, tranzystorowy/elektryczny
Sprzęgło mokre, wielotarczowe hydrauliczne
Moc 98KM @ 7400rpm
Moment obrotowy 101 Nm @ 6400rpm
Skrzynia biegów/napęd Sześciostopniowa/łańcuch
Przednie zawieszenie teleskopowe, sprężynowe, tłumienie olejowe
Tylne zawieszenie wahacz, zawieszenie sprężynowe z tłumieniem olejowym z regulacją wstępnego napięcia i tłumienia odbicia
Przednie hamulce Podwójna tarcza 310mm, zaciski dwutłoczkowe
Tylne hamulce Pojedyncza tarcza 260mm, zacisk jednotłoczkowy
Przednia opona 110/80 R19
Tylna opona 150/70 R17
Waga 207 kg (bez płynów)
Pojemność zbiornika paliwa 22 l
Wysokość siedzenia 830mm
Prędkość maksymalna 207,5 km/h


Model Suzuki V-Strom DL650
Rok produkcji 2004 -2011
Silnik Czterosuwowy, chłodzony cieczą, V2 90°, SDOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 645 cm3
Średnica x skok tłoka 81 x 62,6 mm
Stopień kompresji 11,5:1
Układ paliwowy wtrysk elektroniczny z przepustnicą 39mm
Zapłon/Rozrusznik Elektroniczny/elektryczny
Sprzęgło mokre, wielotarczowe, linkowe
Moc 66,6KM @ 9000rpm
Moment obrotowy 63,1 Nm @ 7600rpm
Skrzynia biegów/napęd Sześciostopniowa/łańcuch
Przednie zawieszenie teleskopy, sprężynowe, tłumienie olejowe, z regulacją wstępnego napięcia
Tylne zawieszenie Typu Link, sprężynowe, tłumienie olejowe z regulacją wstępnego napięcia i tłumienia odbicia
Przednie hamulce Podwójna tarcza 310mm, zaciski dwutłoczkowe
Tylne hamulce Pojedyncza tarcza 260mm, zacisk jednotłoczkowy
Przednia opona 110/80 R19
Tylna opona 150/70 R17
Waga 189 kg (bez płynów)
Pojemność zbiornika paliwa 22 l
Wysokość siedzenia 820mm
Prędkość maksymalna 179,8km/h

Model Suzuki V-Strom DL650
Rok produkcji 2012+
Silnik Czterosuwowy, chłodzony cieczą, V2 90°, SDOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 645 cm3
Średnica x skok tłoka 81 x 62,6 mm
Stopień kompresji 11,2:1
Układ paliwowy wtrysk elektroniczny
Zapłon/Rozrusznik Elektroniczny/elektryczny
Sprzęgło mokre, wielotarczowe, linkowe
Moc 66,6KM @ 8800rpm
Moment obrotowy 60 Nm @ 6400rpm
Skrzynia biegów/napęd Sześciostopniowa/łańcuch
Przednie zawieszenie teleskopy, sprężynowe, tłumienie olejowe,
Tylne zawieszenie Typu Link, sprężynowe, tłumienie olejowe
Przednie hamulce Podwójna tarcza 310mm, zaciski dwutłoczkowe
Tylne hamulce Pojedyncza tarcza 260mm, zacisk jednotłoczkowy
Przednia opona 110/80 R19
Tylna opona 150/70 R17
Waga 214 kg (bez płynów)
Pojemność zbiornika paliwa 20 l
Wysokość siedzenia 835mm






Odnośnie Twojej opinii o zadbanym Vstromie to hmmmmm..... Kupiłem dopiero 6sty oglądany, a X ofert odrzuciłem po samych zdjęciach.. jestem wybredny bo moto kupuje zawsze na lata i nie widzę sensu kupienia motocykla co strach wyjechać poza granice Łodzi, a przywrócenie go do stanu używalności to równowartość zakupu..

Kupiłem Moto z Łodzi z 2007 co przez 2 lata zrobiło ok 400 km wg wpisów z przeglądów.. jak zacząłem go synchronizować i przygotowywać do jazdy 90% śrub było ustawionych na fabryczne znaki malowane farbą co było słychać bo kochał i prychal i palil więcej niż powinien

Odnośnie spalania mojego:
2 osoby + 3 kufry + namiot + karimaty i śpiwory przytroczone do kufrów (ponad 500kg wagi z moto jak sumować przestałem):
Trasa 120 - 5,4
Trasa 100 - 4,51 - 4,6
Trasa 120-150 - 5,87
Trasa 130-140 - 5,63

Miasto 5,94, 6,38, 6,79 - Orlen. 7,46 Lukoil
Miasto zabawa ze ścigaczami - 7,55 Orlen.

Moje wartości 1000 K7 - miasto Łódź.

Styl jazdy - bez zamulania bliżej trybu dziadka xD

Ma swoje wady i zalety ale kocham Suzi taka jaka jest

Co do 650 a 1000 ani razu mi nie przeszło mi przez myśl aby kupić 650, a przesiadłem się z 250cm.
Niestety to już jest indywidualna sprawa każdego.

Czasami na forum Vstroma (a są 2 fora) można wyłapać bardzo zadbaną sztukę bo ktoś przesiada się na nowszy model.
Nie podam Ci adresów www bo już raz za to zostałem zbanowany.

Powodzenia :)

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...