Jump to content

Kask integralny - na cały rok


andmst
 Share

Recommended Posts

Przymierzam się do zakupu kasku integralnego, takiego do jazdy na cały rok. Aby był bezpieczny, wytrzymały, dobrze chronił przed uszkodzeniami oraz chłodem.

Jeżdżę na co dzień na Suzuki GSX-R 600.

Link to comment
Share on other sites

IMO Shoei jest bardzo dobry. Waściwości użytkowe - bez zastrzeżeń. Bezpieczeństwo - trzeba opierać się na testach, crash testach, bo przecież samodzielnie nie będzie go testował we własnym zakresie :)

Jest wytrzymały, dobrze wentyluje. To co jest istotne, to aby był dobrze dopasowany do głowy. Aby nie był zbyt ciasny oraz zbyt luźny.

Shoei daje radę np model NXR Stab TC-2: https://moto-tour.com.pl/pl/products/kask-integralny-shoei-nxr-stab-tc-2-123764.html

Edited by trst (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jedź do sklepu, np. 4ride lub Liberty.

Tam Ci podpowiedzą, pokażą

A Ty pomacasz i przymierzysz.

Link to comment
Share on other sites

Ponoć Arai są najbezpieczniejsze.. Ale każdy producent ma "swój" kształt skorupy. Mi np. kilka super modeli, które mi się bardzo podobały i były bezpieczne przeszło koło nosa. Musisz po prostu ustalić sobie budżet i powiedzieć o tym w sklepie. A potem wybrać ten, który najlepiej jest dopasowany do Twojej głowy.
Mi dobrze leży Shark i Arai.
Shoei, Bell, nie pasowały na mnie. Albo za ciasny i uwierał w jednym miejscu albo totalnie za luźny. Shoei miał dla mnie za blisko szczękę, dotykało ciągle do ust i bym ślinił :D  -też odpada.
Idź mierzyć :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, trst napisał:

IMO Shoei jest bardzo dobry. Waściwości użytkowe - bez zastrzeżeń. Bezpieczeństwo - trzeba opierać się na testach, crash testach, bo przecież samodzielnie nie będzie go testował we własnym zakresie :)

Jest wytrzymały, dobrze wentyluje. To co jest istotne, to aby był dobrze dopasowany do głowy. Aby nie był zbyt ciasny oraz zbyt luźny.

Jesli chodzi o bezpieczenstwo to mysle, ze najlepiej pogadac z tymi, ktorzy jezdza na torach, scigaja sie, trenuja na torach. Duzo takich osob mialo przygody w postaci mniej lub bardziej powaznych incydentow torowych typu wywrotek, hihgsidow czy lowsidow. W Liberty jest do wgladu np kask chyba Nolan  (nie mam pewnosci jaka to marka ), z ktorego prawie nic nie zostalo po powaznym torowym wypadku ale glowe i zycie ochronil. Tylko ze to beda kaski typowo torowe wiec czesto po miescie w takich nie jezdzimy ale marka i technologia wykonania kaskow drogowych jest podobna badz ta sama. Marek na rynku jest sporo a rozpietosc cen tez zaskakuje wiec nie znam Twoich wymagan ale najlepiej pogadac z kims kto przetestowal kask podczas wypadku albo na ulicy albo na torze wtedy masz miarodajna ocene i sugestie wyboru. Ktos kto przylozyl przy 3 cyfrowej predkosci glowa o asfalt mysle, ze ma najwiecej do powiedzenia w tej kwestii. Podpytaj np na forach torowych u praktykow w tej dziedzinie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

W Liberty Nolan jest "po demonstracyjny" :decayed:. Dobra reklama też. To chyba Radka. Przyszedł pokazał kask ponoć i powiedział, że chce taki sam, bo się spisał :D

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, ze Arai mnie ochronil i jemu ufam.  Nolan Carbonowy tez sie spisuje jak widac i jest o polowe tanszy. Jest naprawde ogromny wybor na rynku dobrych kaskow.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Mario74

No taki ze sklepu BHP ma daszek może być zapinany pod brodą jest w wielu malowaniach opcja bez dopłaty! Jesienią ochroni przed liśćmi,zimą przed śniegiem a wiosną przed deszczykiem. Dobrze że nie napisałeś że na lato też bo bym nie miał co zaproponować ponieważ latem może być trochę za gorąco. A jeszcze zapomniałem napisać że cenowo to rewelacja bo to jakoś w okolicach 100zł. i niech się frajerzy bujają ze swoimi Arai-ami Shoei-ami za kilka tyś zł.:hihi:

A tak na poważnie to nie słyszałem żeby były kaski na różne pory roku.

A i pytanie mało precyzyjne na jaki motocykl? - cross, naked,sport itd?

Edited by Mario74 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

W czymś takim na pewno będzie cieplej w łepetynę ;) Natomiast poważnie to każdy dobry kask ma kanały wentylacyjne które można zamknąć, a niektóre mają specjalne zastawki w wyściółce do odcinania części kanałów wentylacyjnych. Dodatkowo jak koniecznie chcesz jeździć przy temperaturach bliskich 0 st możesz założyć kominiarkę narciarską. Natomiast jeśli chodzi o kaski sezonowe to bardziej na lato i temperatury 30+ jakiś lekki kask otwarty, oczywiście wtedy bezpieczeństwo spada drastycznie ale co kto woli.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...