Jump to content

Tiger 1050 znalezione w misce olejowej


tomail
 Share

Recommended Posts

Po odkręceniu miski olejowej takie coś znalazłem na dnie. Cieniutkie blaszki, które kuszą się w palcach. Co to może być?

20200104_155804.jpg

Link to comment
Share on other sites

Opiłki metalu w misce to najczęściej remont. Rzadziej zwiastun wygranej w totka lub niespodziewanego spadku.
Możesz to złożyć, zalać nowym olejem i sprawdzić co się będzie działo, ale nie radzę, ponieważ zapytałeś "co to" więc może masz zbyt małą wiedzę o mechanice?! Możesz oddać też do sprawdzonego mechanika, który to zweryfikuje.

1 godzinę temu, jaszczomb napisał:

sprawdź może jak wyglądają cylindry

Kolega zmienia olej nie zdejmuje głowice i pruje cylindry :D

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Piuriel said:

Kolega zmienia olej nie zdejmuje głowice i pruje cylindry :D

jasna sprawa, ale od czasu jak w biedronce były endoskopy po 80 zł, wiele osób posiada je w swoim warsztacie, więc do pobieżnej oceny stanu cylindrów wystarczy wykręcić świece i do dzieła 👍 

Link to comment
Share on other sites

Optymistycznie to nie wygląda.  Obstawiam, że oględziny cylindrów niczego nie wykażą.  To raczej coś z dolnej części silnika. Na zdjęciu nie widać dokładnie - czy materiał tych wiórków jest jednorodny czy może z jednej strony są matowo szare a z drugiej błyszczące (materiał warstwowy) ?   Jeżeli to drugie to będą fragmenty jakiejś panewki ale wtedy  powinno być słychać jakieś niepokojące odgłosy.

Chyba,  że to pozostałości starej awarii po której ktoś przy naprawie nie oczyścił dokładnie silnika.

Te śmieci mogą też pochodzić niekoniecznie z samego silnika a reszty napędu (skrzynia, sprzęgło itp.)

Generalnie tej wielkości odłamki to już niezła rzeźnia więc należałoby sprawdzić wszystkie punkty łożyskowań w całym silniku (zajrzeć do każdej panewki) oraz inne miejsca gdzie w jakiś sposób może dojść do zetknięcia części ruchomych z obudową.  Warto byłoby skonsultować temat z kimś kto ma doświadczenie w serwisowaniu tego konkretnego modelu bo może ma on jakąś przypadłość do powstawania awarii w konkretnym punkcie - byłoby łatwiej szukać przyczyny.

Edited by jcb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wladca-Swiata

Już chyba trzeci raz przeglądam ten temat i zachodzę w głowę co mogło "pociągnąć" taki wiór w silniku. Kompletnie nic mi nie przychodzi do głowy.

Przed zdjęciem miski chodził normalnie? Jakieś puki, stuki? Wypadające biegi? Wyjąca skrzynia? Duże opory podczas rozruchu? Czy był przegrzany albo przekręcony (np. zła redukcja)? Taki ładny, niepomielony wiór to chyba tylko bok krzywki wałka rozrządu mógł z głowicy zdjąć. Wałek dostał nadmierny luz wzdłuż swojej osi i bokiem haczy o głowicę. Może zrzuć pokrywę i sprawdź?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...