Skocz do zawartości

Tiger 1050 znalezione w misce olejowej


tomail

Rekomendowane odpowiedzi

Opiłki metalu w misce to najczęściej remont. Rzadziej zwiastun wygranej w totka lub niespodziewanego spadku.
Możesz to złożyć, zalać nowym olejem i sprawdzić co się będzie działo, ale nie radzę, ponieważ zapytałeś "co to" więc może masz zbyt małą wiedzę o mechanice?! Możesz oddać też do sprawdzonego mechanika, który to zweryfikuje.

1 godzinę temu, jaszczomb napisał:

sprawdź może jak wyglądają cylindry

Kolega zmienia olej nie zdejmuje głowice i pruje cylindry :D

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, Piuriel said:

Kolega zmienia olej nie zdejmuje głowice i pruje cylindry :D

jasna sprawa, ale od czasu jak w biedronce były endoskopy po 80 zł, wiele osób posiada je w swoim warsztacie, więc do pobieżnej oceny stanu cylindrów wystarczy wykręcić świece i do dzieła 👍 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz. I teraz i dla mnie jest to jasne co miałeś na myśli.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymistycznie to nie wygląda.  Obstawiam, że oględziny cylindrów niczego nie wykażą.  To raczej coś z dolnej części silnika. Na zdjęciu nie widać dokładnie - czy materiał tych wiórków jest jednorodny czy może z jednej strony są matowo szare a z drugiej błyszczące (materiał warstwowy) ?   Jeżeli to drugie to będą fragmenty jakiejś panewki ale wtedy  powinno być słychać jakieś niepokojące odgłosy.

Chyba,  że to pozostałości starej awarii po której ktoś przy naprawie nie oczyścił dokładnie silnika.

Te śmieci mogą też pochodzić niekoniecznie z samego silnika a reszty napędu (skrzynia, sprzęgło itp.)

Generalnie tej wielkości odłamki to już niezła rzeźnia więc należałoby sprawdzić wszystkie punkty łożyskowań w całym silniku (zajrzeć do każdej panewki) oraz inne miejsca gdzie w jakiś sposób może dojść do zetknięcia części ruchomych z obudową.  Warto byłoby skonsultować temat z kimś kto ma doświadczenie w serwisowaniu tego konkretnego modelu bo może ma on jakąś przypadłość do powstawania awarii w konkretnym punkcie - byłoby łatwiej szukać przyczyny.

Edytowane przez jcb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba trzeci raz przeglądam ten temat i zachodzę w głowę co mogło "pociągnąć" taki wiór w silniku. Kompletnie nic mi nie przychodzi do głowy.

Przed zdjęciem miski chodził normalnie? Jakieś puki, stuki? Wypadające biegi? Wyjąca skrzynia? Duże opory podczas rozruchu? Czy był przegrzany albo przekręcony (np. zła redukcja)? Taki ładny, niepomielony wiór to chyba tylko bok krzywki wałka rozrządu mógł z głowicy zdjąć. Wałek dostał nadmierny luz wzdłuż swojej osi i bokiem haczy o głowicę. Może zrzuć pokrywę i sprawdź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...