Skocz do zawartości

Tłumiki/wydechy - czy firma ma znaczenie?


Suchy-wolk

Rekomendowane odpowiedzi

mogę się wypowiedzieć co do Takkoni bo takowy posiadam, z tego co wiem to wydechy Takkoni są "budżetowymi" wyrobami Ixila, na ile to prawda nie wiem, ale nie jest to nie możliwe.Co do dźwięku, z wyjętym dbkillerem zawstydzę swoją cebulą nie jednego czopka, mogę gdzieś podjechać w dobrym terminie i zaprezentować, tyle że nie ma co porównywać 2 garów do 4, 2 gary brzmią ładniej :Djednak można sobie wyrobić opinię na temat wykonania i dźwięku z i bez dbkillera,ps. nie wiem czy czasem z tym dedykowaniem wydechów to nie jest tak że końcówka jest jedna, a różnią się połączeniem z kolektorem, inne dla każdego moto

nie ufaj, nie proś, nie bój się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że Takkoni to klasa sama w sobie, jakości wyrobów tej firmy nikomu nie trzeba udowadniać. Nie dosyć że optycznie wydechy są piękne, to wykonanie i dźwięk na najwyższym poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drażni mnie w tych produktach Takkoni, że są robione tak samo - jeżeli chodzi o wygląd. Nie ma czegoś takiego jak "bogaty" wybór :biggrin: To mnie tylko smuci, bo ceny wszystkich wydechów bardzo zbliżone są do siebie, ale ciągle ta sama puszka.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Nie zakładam nowego tematu, ponieważ moje pytanie dotyczy wydechu. Otóż w niedalekiej przyszłości mam zamiar zmienić mój seryjny wydech na coś lepiej brzmiącego :smile: Dostałem ofertę kupna nowej końcówki wydechu Devil GP Replica dedykowanej do mojego motocykla za 1,5k i nie wiem czy to aby mi się opłaci. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tego wydechu, czy ktoś ma, bądź słyszał jak taki wydech pracuje? czy nie jest za głośny? I nie wiem jeszcze jak z ceną czy nie jest za duża, bo nigdzie nie mam porównania.Fota:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przeznaczenie ma mieć nowy wydech?Chcesz tylko zmienić dźwięk czy oczekujesz podniesienia mocy? Jeżeli mówimy o pierwszej opcji (dźwięk), to 1,5k to trochę wysoka cena, zaś jeśli interesuje cię druga opcja (wyższa moc) to lepiej się rozejrzeć za jakimś GPR'em w trochę niższej cenie.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładam nowego tematu, ponieważ moje pytanie dotyczy wydechu. Otóż w niedalekiej przyszłości mam zamiar zmienić mój seryjny wydech na coś lepiej brzmiącego :smile: Dostałem ofertę kupna nowej końcówki wydechu Devil GP Replica dedykowanej do mojego motocykla za 1,5k i nie wiem czy to aby mi się opłaci. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tego wydechu, czy ktoś ma, bądź słyszał jak taki wydech pracuje? czy nie jest za głośny? I nie wiem jeszcze jak z ceną czy nie jest za duża, bo nigdzie nie mam porównania.Fota:

Zależy ci na mocy to kup cały układ wydechowy yoszichmury..;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bandit miałem LeoVince. Bardzo mi pasował dzwiękiem. Zakup spowodowany był rozwarstwieniem się tłumika seryjnego w środku.Cena no cóż poszło chyba z 1500.Montaż jakoś 4 godzinyJakość wykonania brak zastrzeżeńOsiągi hamowany odnalazło się parę konikówCo do samoróbek - w H-D poprzedni właściciel nawiercił wydech. Efekt 3000-4000 obrotów pojawiała się odczuwalny spadek mocy. Zaspawałem otwory i po problemie.Ogólne do prucia wydechów przez rzemieślników podchodzę sceptycznie. Za dużo zmiennych wchodzi, aby wyprucie do pustej puszki dało super efekt.Do H-D to z wydechami jakaś masakra, ceny z kosmosu, a wybór raczej mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesuje mnie tylko dźwięk, zresztą jak rozmawiałem z serwisantem to powiedział mi, że marne szanse są żeby zmianą tłumika podnieść moc, 1 czy 2 konie to max. co można osiągnąć, od podnoszenia mocy jest Power C :smile: . Zresztą sprawdzę go na hamowni przed i po zmianie i wtedy będę wiedział czy dostał parę kucy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama koncowka mocy nie podniesie trzeba wymieniac caly uklad wraz z kolektorami do tego regulacja gaznikow i filtr i masz te 8 kucy wiecej ;) A jezeli wydaje sie ze zmiana koncowki cos dala to tylko i wylacznie odczucie przyspieszenia poprzez dzwiek ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co regulacja gaźników wymianie wydechu?

Niektóre tłumiki w instrukcji mają napisane, aby inaczej wyregulować gaźniki. Związane jest to z fizyką rozprężania gazów wylotowych i efektem pulsacyjny jaki istnieje w wydechu podczas pracy silnika. Szczególnie ważne to jest w 2T. W 4T też jest ważne, ale nie aż tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

oj, dość to skomplikowane ;)poczynając od tego sloganu: tanio to tylko w erze, albo cena czyni cuda ;) ... tanio będzie do bani... i tyle.Jest na świecie zaledwie kilkunastu producentów wyczynowych układów wydechowych, które mogą poszczycić się wzrostem mocy czy poprawą przebiegu krzywizny momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej wału korbowego... ale od początku. Gross firm oferuje wydechy "tjunigowe" dające efekty dźwiękowe - i niestety tylko dźwiękowe. Nie ma to nic wspólnego z poprawą osiągów, a niejednokrotnie pogarsza osiągi - ale psychika jeźdźca robi robotę i podświadomość na skutek ryku wydechu mówi - jest dobrze.Należy zacząć od tego, że zjawiska falowe zachodzące w układzie wylotowym silnika spalinowego są bardzo skomplikowane. Rozprężaniom gazów wylotowych towarzyszy ogrom zjawisk fizycznych, określanych dynamiką przepływu. Długość, kształt, średnice, czy wreszcie kąty krzywizn rur kolektorowych, grubość ścian z jakich są wykonane (tak, tak - odbiór ciepła to zasada zachowania energii - a tu klasyczne chłodzenie spalin to przekształcenie energii kinetycznej w cieplną...) czy wreszcie stopniowanie średnic, stosowanie kryz i dławików, celem regulowania nie dźwięku, ale długości fali odbitej na końcu wydechu - to istotne parametry. Dlaczego? bo w wolnossących, atmosferycznych silnikach spalinowych, decydują o czasie i stopniu napełniania cylindra w świeży ładunek mieszanki. To stad właśnie bierze się moc. I niestety - niewiele firm dysponuje generatorami szumu białego, służącymi do badania szybkości i kształtu przepływu fali przez wydech. Cała reszta to rycząca pucha i ładny wygląd. W wolnossakach (czyli naszych motocyklach, a przynajmniej większości... ;) ) profesjonalny tuning wydechu to zjawisko bardzo trudne. Z reguły pan Henio wymieniając jakąś tam rurkę robi to po omacku, wiedząc jedynie że "panie - ta krowa bedzie dobrze ryceć" a nie ma pojącia o ile i jak zubożył właśnie mieszankę i jak mocno i dużo podniesie się temperatura gniazd zaworowych i czy zawory spłyną jak woda, czy jeszcze trochę pochodzą, bo to że zabrał moment obrotowy - to niemal pewne w 99% :)Tak więc skromnym moim zdaniem odradzam wszelkie "samopały" i inne rynny o giga-średnicach, wyprute tłumiki czy inne dziadostwo. Jeśli wydech - to dobrego, renomowanego producenta z doświadczeniem - i o Kyrie Elejson - nie uniwersalne, tylko dedykowane ;) Powodzenia!

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

do pełnej odpowiedzi to jeszcze trochę brakuje - ale jesteś bardzo miły B) w kwestii regulacji gaźnika po zmianie parametrów wydechu najistotniejszy jest stosunek stechiometryczny wyrażany stosunkiem jednostek powietrza do jednostek paliwa 14,8:1 :smile: czyli współczynnik lambda wynosi równiutko = 1. Wówczas zachowana jest idealna parametrycznie ilość powietrza do paliwa, zachowany jest dla danego silnika sosunek opróżniania cylindra ze spalin do jego napełniania świerzą mieszanką. To właśnie lambda określa ubogość lub bogatość składu mieszanki. Oczywiście, rzeczona 1-ka jest wartością teoretyczną, a w praktyce rzadko osiąganą, ale... co to ma wspólnego z tłumikiem motocyklowym? Ano to, że firmy "tjuningowe" oferują masę różnych samopałów, które dają kupę hałasu i pogarszają tylko osiągi. Gdyby silnik motocykla był doładowany nie byłoby problemu. Układ wydechowy za turbosprężarką to "maszyna prosta" i w zasadzie wystarcza rura o sumarycznej średnicy x-krotności gniazd zaworowych wydechu danego silnika - co z reguły zapewnia sama flansza sprężarki, ale w motocyklach niestety tak nie jest... to silniki atmosferyczne...Silniki motocyklowe, pisząc o układzie 4-suwowym ( w 2-suwie należy jeszcze rozpatrzeć samą pojemność układu wydechowego, czyli jego objętość w ccm) to z reguły silniki o wysokim stopniu sprężania (a więc o wysokiej wartości energii kinetycznej wyrzucanych z cylindra spalin). W silnikach wielocylindrowych (np 4 w rzędzie) pulsacja spalin jest określona długością kolektora i czasem otwarcia zaworu wydechowego (zależnego od wzniosu krzywki wałka rozrządu). Pulsacja ta jest o tyle istotna, że zaburza proces napełniania cylindra paliwem i powietrzem. Układ wylotowy ma ją wygładzić - czym? Ano regulacją długości fali odbitej, mierzonej przy końcówce wylotu do atmosfery. I teraz z ręką na sercu, czytając w/w posty - idź do Pana Henia czy Edzia i zapytaj skąd zna parametry trakcyjne i czasy napełnień danego silnika motocyklowego, skoro zabiera się za prucie wydechów??? Toż to czyste barbarzyństwo... no chyba, że ma tylko ryczeć... to efekt będzie osiągniety. Uwalniając wydech, nie tylko zaburza wartośći ciśnień w układzie, zaburza jego pracę zjawsk falowych, to jeszcze zaburza stosunek stechiometryczny. I efekt częstokroć jest taki, że moto traci "dół", nie chce jechać z niskich obrotów, pali więcej. Rzeczone przeciwciśnienie reguluje czasem i wielkością napełniania cylindra co zapewnia moment obrotowy. Moc nie jest tu istotna. Zyski mocy, nawet jeśli, uzyskuje się w górnym rejestrze obrotów, tyle tylko że to jest do wykorzystania na torze, ale nie na ulicy... na ulicy potrzebny jest moment obrotowy - a ten masz albo nie dzięki poprawnej konfiguracji wydechu - również dolotu.Zalecenia regulacji gaźnika po zmianie wydechu robią ci producenci tłumików, którzy przynajmniej mają świadomość, że ich końcówka wydechu ma taki a nie inny wpływ na silnik i jego działanie. W przypadku wtrysku regulacje te dokonuje się Power Commanderami czy innymi emulatorami map zapłonu - robi to zamiast miechanika elektronika pojazdu. Regulacja składu mieszanki - bo znów chodzi o wartość stechiometryczną - to w zasadzie konieczność.Pozwala uniknąć wielu niefajnych niespodzianek, o których wcześniej wspomniałem. I dochodząc do sedna - garażowe czy "tjuningowe" wydechy fajnie robią na ścianie nad łóżkiem w sypielni - ale nie na motocyklu. ;) to z grubsza tyle ;)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna porcja wiedzy, szczególnie dla osób, które założyły przelot i odczuły wyraźną poprawę dynamiki:). Jednak prawda jest też taka, że nie wszyscy zakładają akcesoryjne tłumiki w celu "poprawy" osiągów, a dla dźwięku. I tutaj nie potrzeba drogiego dedykowanego tłumika renomowanej marki. Jednak zgadzam się, że po takiej modyfikacji trzeba zrobić regulację gaźników, żeby dostroić moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

Mawet - "czuć", to czasem "czuję", że łupie mnie w kolanach - a poprawa dynamiki - cóż 100 szelestów i hamownia prawdę Ci powie ;) to tak jak z chłopem co na oko mierzył... a co do stosunku lambda - masz miernik i sprawdzasz sobie lambda-ratio, albo po prostu mierzysz EGT przy kolektorze i wyciągasz odpowiednie wnioski - mierzyłeś kiedyś? ;) ;)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem do czego pijesz, bo ja się ze wszystkim co piszesz zgadzam i chłonę wiedzę:smile:. Pisałem tylko, że jak masz cel - poprawić TYLKO akustykę to nie trzeba się bawić w dedykowane wydechy, bo i uniwersalne dadzą radę. Ja nic nie mierzyłem, jeżdżę na seryjnym tłumiku, choć chętnie bym go zmienił, ale tylko ze względu na dźwięk:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

nie piję do niczego, absolutnie :smile: piszę tylko, że nie da się nic "na oko" i na "wydaje mi się że" ;)poprawa akustyki to jedno, a psucie fabrycznych parametrów silnika to drugie ;)Zmiana jest możliwa, ba nawet polecana - ale mądrze, z pewną świadomością na co się zmienia i po się to robi i co chce się uzyskać.Dobre firmy tłumikowe nie pozwolą sobie na wypuszczenie "boba" na rynek, a rzeczony pan Henio... hmmm ;)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A ja trochę odkopie temat i podpytam się czy ktoś miał do czynienia z tłumikami DOMINATOR w Suzuki GSXF 600 albo GSF 600 bo to te same silniki z takim samym układem wydechowym :P Mam jajko własnie i chciałbym fabryczny tłumik wymienić na coś głośniejszego, bardziej basowego. Widziałem parę filmików na youtubie. Niby wszystko fajnie i cena bardzo przystępna ale ciężko znaleźć jakieś opinie użytkowników.

Wiem że za chwile odeślecie mnie do wpisów powyżej ale od razu powiem że nie chce wydawać na tłumik ponad połowę wartości motocykla zwłaszcza że za około 2 lata będę chciał zmienić na mocniejszy.

Jeżeli ktoś posiada przy swoim motocyklu właśnie DOMINATORA to bardzo proszę o jakiś opis jak się sprawuje. Czy brzmienie faktycznie jest bardziej basowe. Od razu mówię że nie zależy mi na przyroście mocy.

Za pomoc dziękuję :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ovala u siebie i jak dla mnie dźwięk jest super;) na moto jest dość głośno, ale jak już się słucha z boku to bardzo fajnie mruczy, chociaż wiadomo- co kto lubi;) także ja polecam;) możemy się gdzieś ustawić to sam zobaczysz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Guzik poszukaj Edka (Edhaust), przerobi Ci seryjny wydech na jaki tylko chcesz, krótki długi 'bassowy' czy rodem z F1, a jeśli potrzeba to dBkillera też da radę dorobic, efekt super a cena ? 1/2 ceny takiego dominatora :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Dominatora w SV-ce (okrągły w carbonie) od ponad roku i sprawuje się OK, brzmienie się bardzo poprawiło względem serii. Osiągów nie sprawdzałem przed zmianą i po na hamowni, bo też mi na tym nie zależało. W SV-ce montaż banalny, jakość spoko, więc z czystym sumieniem mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek robi naprawde swietna robote! Przerabial mi wydech w SV i bylo swietnie to wyslalem mu wydechy od Aprili SL 1000  jakosc wykonania i dzwiek powalily mnie na kolana... spaw bardzo ladny a nawet ladniejszy od oryginalnego, zastosowal przelot stozkowy na wlocie do tlumika 45mm a wylot 60mm po odpaleniu zaniemowilem dzwiek jest super jest glosno (bo tak chcialem) ale tez basowo slychac go z 3km jak burze z piorunami a wiec tak jak litrowa V powinna gadac! 

 

Co do kosztow to razem z przesylka wyszlo 530zl za 2 tlumiki. Dla porownania akcesoryjne 2.5tys a wiec jest roznica... Edek daje tez dozywotnia gwarancje na jego produkt a zastosowane w nim materialy niczym nie odbiegaja od tych stosowanych w Akrapach czy Leo a nawet jego srodek jest wykonany bardziej starannie z wykorzystaniem kocykow szklanych czego nie znajdziecie u wiodacych producentow. 

 

506-436-737 "Edhaust"   Jak ktos chce miec super dzwiek a oryginalny wyglad to polecam w 100% :smile: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...