Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
LepiejSzybciej

125/50

Recommended Posts

LepiejSzybciej

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak przerejestrować motocykl 125 na 50 gdybym zdecydował się zakupić 125? Wystarczy udac się do urzędu czy trzeba zakupić jakąś ramę od 50? Bo takie rzeczy też słyszałem. Jak to wszystko wyglada, z góry dziękuje 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

musisz zmienić silnik na 50ccm, później wykonać ekspertyzy, przegląd i do urzędu. Wygląda to tak, że się nie opłaca więc taniej wyjdzie sprzedać 125 i kupić 50

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
LepiejSzybciej

Ok, dzięki. Czyli sprawa z 50cc przerobionych na 70cc lub 90 cc wyglada tak samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
salat

przerabianie 50 na 70 czy 90 to generalnie temat rzeka ze sporą dawką VOODOO tzn wielu mitów. Głównie chodzi mi o niespotykany wzrost mocy i momentu obrotowego po przeróbce. Z moich własnych obserwacji wynika że lepiej kupić dobrą 50 i nic nie robić niż kombinować. W zdecydowanej większości przypadków przeróbka na 70 nie wymaga zmian w dowodzie rejestracyjnym bo silnik wizualnie się nie zmieni a przy tak znikomej zamianie koszty zmian urzędowych są nieopłacalne. Ja kilka lat temu jeździłem motorowerem Junak 901 który podobno fabrycznie miał montowane cylindry 72 ccm a homologacja była na 49 ccm, nigdy nie sprawdzałem czy to prawda ale jeśli tak to mimo większej pojemności pod górę wspinał się z niemałym trudem (ważę ponad 90kg), a przyspieszenie od 0-65 można było mierzyć za pomocą kalendarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robaszek

Znajomy kupował 50 routera i mówił, że wystarczyło by dopłacić 50zł i miałby zamiast 50cm silniczek 125. Taka mała różnica była w tańszych motorkach. Przeróbka w dół raczej nieopłacalna i lepiej kupić lepszą używkę. Faktycznie są zestawy przeróbek na większą pojemność. Nawet do moeje suzuki 250 jest głowica z tłokiem na 300cm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
LepiejSzybciej

Chodzi o to, ze mam prawo jazdy kat B, ale dopiero od paru miesięcy i nie mogę jeszcze jeździć na 125, ale jakoś 50cc mnie nir przekonuje wiec kombinuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

czyli przychodzisz na publiczne forum i liczysz że obcy ludzie powiedzą ci jak kręcić wałki? o_O

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×