Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Matthewsmoto

Matthewsmoto

Recommended Posts

Matthewsmoto

Cisnienie w oponach, rzecz bardzo wazna. W motocyklu cisnienie trzeba sprawdzac czesto. Wskazane zeby to robic przynajmniej raz w tygodniu przy jezdzie po ulicy. Na torze cisnienie sprawdza sie po kazdym zjezdzie z sesji.  Wazne jest bardzo cisnienie w przedniej oponie bo to z przodu jest trudniej utrzymac na wlasciwym poziomie.  Polecam zakupic dobry cisnieniomierz i sprawdzac jak najczesciej bo roznice wychodza czasami spore a kazde 0.1 bara ma kolosalny wplyw na prowadzenie motocykla.

FB_IMG_1569174053247.jpg

Edited by Matthewsmoto (see edit history)
  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Praca cialem na motocyklu, rozdzial nr 2 mojego poradnika. Pomaga praktycznie w wiekszosci przypadkow w pokonaniu optymalnej, bezpiecznej nitki przejazdu. W konsekwencji mozemy mniej zlozyc motocykl w zakrecie a wiec bezpieczniej przejechac a przede wszystkim mocniej odkrecic gaz w srodku zakretu i na wyjsciu. Na zdjeciu gaz praktycznie na full juz na wyjsciu z zakretu i prostowaniu motocykla ze zlozenia. Dopoki motocykl chociaz odrobine jest w zlozeniu to dziala na nas sila odsrodkowa. Wychylenie cialem do wewnetrznej zakretu umozliwia latwiejsze obranie dobrej lini wyjscia i mozliwosc wykorzystania w pelni manetki gazu redukujac w ten sposob wpadanie tylnego kola w slajd przy niepotrzebnym mocniejszym zlozeniu motocykla. Krotko mowiac latwiej przyspiesza sie im mniej mamy zlozony motocykl a wiec jak najszybsze wyprostowanie motocykla na wyjsciu i odpowiednie wychylenie cialem to recepta na urywanie ulamkow sekund na torach.

DSC_7638.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Srodek zakretu i nawijanie gazu. Na kilka spraw trzeba zwrocic uwage. Za duze dodanie gazu w zlozeniu powoduje slajd tylnej opony i pojawia sie niebezpieczenstwo utraty przyczepnosci tylu i najgorszy mozliwy scenariusz czyli wystrzal w kosmos z motocykla podczas highside. Za duze odciazenie przyspieszeniem moze doprowadzic do zbytniego odciazenia przodu i poslizgu przedniej opony. Recepta jest praca cialem, przeniesienie srodka ciezkosci do wewnetrznej zakretu i mozliwe jak najwieksze wyprostowanie motocykla ale do tego potrzebne jest dobre obranie nitki przejazdu. To ten element, na ktorym skupiam sie teraz najbardziej w treningach i cwiczylem to przez wszystkie wizyty na torach w tym roku. Jak sobie z tym radzicie i co sprawia Wam najwieksza trudnosc w srodku zakretu?

20190916_212629.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Ktoś mówił, że się nie uda, że to niemożliwe. Owszem ale być może dla niego! W życiu ciągle ktoś twierdzi, że coś jest mało prawdopodobne albo, że nie dasz rady. Grudzień to czas podsumowań mijającego roku. Większość motocyklowych postanowień udało mi się wykonać ale też kilka zostanie do zrealizowania w 2020 roku. Było kilka małych sukcesów ale też np. odniesionych kontuzji czy chwil zwątpienia. Gdy prawie pół roku próbowałem wyrównać swój życiowy czas innym o wiele trudniejszym motocyklem miałem już różne złe myśli i wtedy Ci sceptycy mówili sobie po cichu „a nie mówiłem”. Rzadko pisze typowo motywujące teksty ale końcówka roku jest dobrym do tego momentem. Bo porażka albo chwilowe niepowodzenie zawsze dokłada nam jeden malutki kroczek do przyszłego sukcesu. Miejcie w nosie co mówią inni, nie przejmujcie się negatywnym gadaniem innych. Róbcie to co kochacie ale też pracujcie nad poprawą swoich umiejętności. Gdy kiedyś szukałem tej motocyklowej zajawki i byłem znudzony poszukiwaniami najlepszego hobby w życiu też czułem zwątpienie. Na odnalezienie pasji nigdy nie jest za późno więc wykorzystajcie rok 2020 na zmiany. Zmiany, które przyniosą Wam sukces nieważne, w której dziedzinie życia! Tylko od Was zależy czy sukces pojawi się szybko, czy nie poznacie jego smaku nigdy! Sukces to nie tylko zdobywanie pucharów ale głównie pokonywanie swoich słabości. Chcesz wymiatać motocyklem po zakrętach to trenuj! Zagrajcie wszystkim niedowiarkom i sceptykom na nosie i zejdźcie na kolano albo łokieć w 2020 roku ale najpierw z pierwszym krokiem zmieńcie swoje nastawienie i po prostu postanówcie, że już niedługo pojawią się u Was zmiany. Do dzieła!

_EGC2349.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Mocarny litr czy maly motocykl typu 250-400cm na maly tor? Kazdym da sie pojechac rownie szybko. Maly jest lekki i duzo latwiejszy w prowadzeniu, duzy wymaga troche innej techniki zwlaszcza podczas nawijania gazu w zakrecie i mocnej kondycji. Ten maly w srodku winkla pojedzie szybciej, duzy z wielka moca zrywa przyczepnosc tylu bardzo szybko i trzeba nim zupelnie inaczej jezdzic. Najwazniejsze, ze po treningu i dobraniu odpowiedniej techniki jednym i drugim mozna wykrecic podobny czas na malutkim torze. Natomiast zmieniajac tor na wiekszy ten duzy ma juz znacznie wiecej do powiedzenia i wg mnie ten mocny jest bardziej uniwersalny ale tych dobrych riderow na slabiutkim z pozoru motocyklu absolutnie nie mozna lekcewazyc. Wielokrotnie na torze w Lodzi majac przed soba 300 cm musialem sie niezle skupic zeby jechac jego tempem. Zaloze sie, ze posiadacze tych malych motocykli maja duza satysfakcje z przejechanego dobrze kolka na rowni z litrowym, trzy lub czterokrotnie mocniejszym motocyklem. I to jest piekne w tym sporcie, nie ma znaczenia na czym jedziesz bo decyduje Twoj skill a jadac slabszym w przypadku gorszego czasu zawsze masz wymowke ze masz tylko np. 45 KM a Ty masz ponad 200 KM :)!

untitled-302.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Jesli ktos jeszcze nie zaplanowal sobie treningow na torze z fajna ekipa Paramoto to wrzucam rozpiske treningow na torze w Lodzi. W swoim imieniu i calej druzyny Paramoto zapraszam wszystkich chetnych do wejscia z umiejetnosciami na wyzszy level. Trening bez dwoch zdan pomoze w jezdzie po ulicznych zakretach i obudzi bakcyla smigania po torowych winklach. Serdecznie zapraszam

FB_IMG_1581970592982.jpg

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Jedziemy tam :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto
Dnia 23.02.2020 o 11:47, Piuriel napisał:

Jedziemy tam :D
 

no to pojezdzimy;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Jazda w grupie poczatkujacego motocyklisty. Niech rzuci kamieniem ten, ktory nigdy nie jeździł w większym gronie. Kilka bądź kilkanaście motocykli jadących jeden za drugim i glośnie podjeżdzających na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną wzbudza wiele emocji i to nie tylko przechodniów bądź kierowców aut ale też samych motocyklistów. Nie zawsze towarzyszące wtedy emocje są pożądane na drodze. Często budzi sie w niektórych żyłka sportowca i chęć rozpędzenia się szybciej niz kolega obok. Jaki ma to wpływ na tych poczatkujących a no wlaśnie taki, że czasami próbujemy dorównać, dogonić, nie zgubić się. Bo przecież mam prawo jazdy A i już trochę jeżdże więc pojadę rowno z resztą. Czasami sie udaje ale czy zawsze? Czy zatem początkujący motocyklista powiniez jeździc w grupie? Odpowiedź brzmi moim zdaniem tak powinien ale przy spełnieniu określonych warunków. Nie wskazane jest aby różnica w umiejętnościach była znaczna a jeśli ktoś jeździ dobrze to musi zdawać sobie sprawę, że za nim jadą inni. Ten najlepszy w grupie pownien jechać pierwszy ale kontrolując całą grupę albo ostatni pilnując tyły i przedostatniego w całej stawce motocykli. Nikt przecież nie może się zgubić. Droga publiczna to nie jest miejsce na próby dogonienia innych jeśli nie radzimy sobie z dyktowanym tempem. Trzeba potrafić to ocenic, schować swoją dumę w kieszen i zwolnić jeśli jest za szybko. Poczatkujący motocyklista powinien nauczyć sie jak nie ulegać emocjom a Ci doswiadczeni musza go w tym wspierać. Jeżdząc z dobrymi riderami możemy podpatrzeć ich jazdę i ocenić swoją ale rownież możemy wpędzić się w duże kłopoty jeśli nie damy rady! Dobierajmy sie do jazdy w taki sposob żeby ten wolniejszy mógł czuć się bezpiecznie a ten szybki służył pomocą, miał oczy z tyłu głowy i nie zgubił reszty motocykli.

FB_IMG_1586426866978.jpg

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
salat

W sytuacji o której piszesz najlepszą praktyką jest aby najmniej doświadczony lub po prostu najwolniejszy z grupy jechał jako drugi za prowadzącym, tak aby lider mógł go widzieć w lusterku i dopasowywać tempo jazdy. Doświadczony lider może wtedy delikatnie pokazywać "młodemu" że da sie dynamiczniej pokonać drogę zachowując pełne bezpieczeństwo.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wojtas

Pamiętam swój pierwszy raz z grupą motocyklową chyba z forum "nagumiepun" zbiórki pod Profi na Al.Włókniarzy. Jeździłem Hornetem 900 na trzecich światłach/skrzyżowaniu straciłem grupę z oczu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marci1N

Dlatego też nie lubię jeździć w grupie, zawsze będą zapierdalacze i zamulacze. Dla mnie 5 moto to już tłok 😆 ogólnie preferuje jazdę solo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marci1N
Dnia 17.02.2020 o 21:26, Matthewsmoto napisał:

rozpiske treningow na torze w Lodzi.

Jak wygląda taki trening bardziej wolne jazdy typu  trackday czy szkolenie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto
29 minut temu, Marci1N napisał:

Jak wygląda taki trening bardziej wolne jazdy typu  trackday czy szkolenie? 

To jest szkolenie, 3 grupy zaawansowania. Wyklady i jazdy z cwiczeniami na przemian. Do tego poprawki i wskazowki w trakcie jazdy na nitce toru ( wylapujemy i zatrzymujemy kogo trzeba).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×