Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Matthewsmoto

Matthewsmoto

Recommended Posts

Matthewsmoto

Lubie opowiadac o jezdzie motocyklem, chociaz nie zdobywalem w zyciu pucharow w tej dyscyplinie scigajac sie zawodowow na torze. Narodzilo sie to tylko i wylacznie z pasji do motocykli! Ale najpierw byly setki godzin jazdy, tysiace okrazen, dziesiatki tysiecy przejechanych kilometrow, wiele przeczytanych ksiazek w tematyce motocyklowej, dziesiatki zjechanych opon, wiele rozmow z doswiadczonymi motocyklistami. Caly czas pracuje nadal nad poprawa swojej jazdy ale tez zarazam pasja innych. Bo w zyciu trzeba miec jakas zajawke! Czasami zeby pokonac jeden malutki kroczek trzeba wylac litry potu i nie poddawac sie! Kazdy moze jezdzic lepiej, szybciej, pewniej i sprawiac tym sobie ogromna satysfakcje. Kazdy moze zaczac pracowac nad poprawa swoich umiejetnosci! Kazdy moze robic postepy, trzeba tylko odwazyc sie zaczac rozmawiac o tym a nastepnie probowac to wdrozyc w zycie! Bede tu wrzucal fajne fragmenty swojej moto przygody a wiecej jest na moim blogu fb Matthewsmoto.

FB_IMG_1569174072987.jpg

  • Lubię to 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Cisnienie w oponach, rzecz bardzo wazna. W motocyklu cisnienie trzeba sprawdzac czesto. Wskazane zeby to robic przynajmniej raz w tygodniu przy jezdzie po ulicy. Na torze cisnienie sprawdza sie po kazdym zjezdzie z sesji.  Wazne jest bardzo cisnienie w przedniej oponie bo to z przodu jest trudniej utrzymac na wlasciwym poziomie.  Polecam zakupic dobry cisnieniomierz i sprawdzac jak najczesciej bo roznice wychodza czasami spore a kazde 0.1 bara ma kolosalny wplyw na prowadzenie motocykla.

FB_IMG_1569174053247.jpg

Edited by Matthewsmoto (see edit history)
  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Praca cialem na motocyklu, rozdzial nr 2 mojego poradnika. Pomaga praktycznie w wiekszosci przypadkow w pokonaniu optymalnej, bezpiecznej nitki przejazdu. W konsekwencji mozemy mniej zlozyc motocykl w zakrecie a wiec bezpieczniej przejechac a przede wszystkim mocniej odkrecic gaz w srodku zakretu i na wyjsciu. Na zdjeciu gaz praktycznie na full juz na wyjsciu z zakretu i prostowaniu motocykla ze zlozenia. Dopoki motocykl chociaz odrobine jest w zlozeniu to dziala na nas sila odsrodkowa. Wychylenie cialem do wewnetrznej zakretu umozliwia latwiejsze obranie dobrej lini wyjscia i mozliwosc wykorzystania w pelni manetki gazu redukujac w ten sposob wpadanie tylnego kola w slajd przy niepotrzebnym mocniejszym zlozeniu motocykla. Krotko mowiac latwiej przyspiesza sie im mniej mamy zlozony motocykl a wiec jak najszybsze wyprostowanie motocykla na wyjsciu i odpowiednie wychylenie cialem to recepta na urywanie ulamkow sekund na torach.

DSC_7638.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Srodek zakretu i nawijanie gazu. Na kilka spraw trzeba zwrocic uwage. Za duze dodanie gazu w zlozeniu powoduje slajd tylnej opony i pojawia sie niebezpieczenstwo utraty przyczepnosci tylu i najgorszy mozliwy scenariusz czyli wystrzal w kosmos z motocykla podczas highside. Za duze odciazenie przyspieszeniem moze doprowadzic do zbytniego odciazenia przodu i poslizgu przedniej opony. Recepta jest praca cialem, przeniesienie srodka ciezkosci do wewnetrznej zakretu i mozliwe jak najwieksze wyprostowanie motocykla ale do tego potrzebne jest dobre obranie nitki przejazdu. To ten element, na ktorym skupiam sie teraz najbardziej w treningach i cwiczylem to przez wszystkie wizyty na torach w tym roku. Jak sobie z tym radzicie i co sprawia Wam najwieksza trudnosc w srodku zakretu?

20190916_212629.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×