Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Jagusek

ZX6R podpowiedz , pomoc

Recommended Posts

Jagusek

Witam wszystkich LWG , mam problem ze "swoim"  motocyklem

Mianowiscie zakupiłem motocykl zx6r z 1998 roku 600 poj . Wszystko na oględzinach wyglądało ładnie pięknie jazda testowa też spoko chwilę bo chwilę mój błąd mogłem to sprawdzić odrazu co ? - układ chłodzenia/uszczelka/termostat/chłodnica i tu jest problem bo nie wiem co może być przyczyną .

Po zakupie powrót do domu na kołach jakieś 30 km . wszystko okey trochę rama nagrzana myślałem że to nic dziwnego silnik pracuje wytrwarza ciepło temperatura okey 4 kreski bez obaw , dojechałem na miejsce docelowe pod garaż i motocykl na postoju złapał 5 kresek i strzelił płyn na ziemie , szybko zgasiłem motocykl przemiesciłem w inne miejsce i dzwonie do właściciela że dlaczego przyczyna powód jakaś podpowiedź wszystko na spokojnie , okey przyjechał  zdgianozował strzelił mały przewód chłodnica-zbiorniczek wyrównawczy , zmieniłem wężyk zalałem płynem samochodowym taki akurat miałem pod ręką (koncentrat rozczienczony) używam go  w swoim aucie wszystko okey (lato-zima) .
Dalej przejechałem się dziś po odebrania prawo jazdy i znów sama jazda 4 kreski bez tragedi korek 5 kresek zgasiłem silnik i poczekałem chwile spadło do 4 kresek , pojechałem na garaż odstawić bo w czwartek mam mechanika do diagnozy tego ściga też wskoczyło 5 kresek nic nie strzeliło itp , po chwili tak samo temperatura spadła do 4 kresek

Licznik mam USA , czyli w milach i nie normalna wskazówka temeratury tylko kreski zakres ( od 1  do 8 ) dla mnie 4 okey ale 5 to chyba za dużo jak na zwykłą jazdę bez odkręcania manety .

Pytanie do was CO TO MOZĘ BYĆ BO JUZ SAM NIE WIEM . Nie potrafie sprawdzić czy to pompa wody , wiem że chłodnica jest szczelna , nic nie wycieka nigdzie , co mogę dodać na rozgrzanym silniku jakby ciężko mu było schodzić z obrotów nasuwa mi się myśl czy to nie zła regulacja gaźnika ? wnioski po jednej jeździe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

Sprawdź termostat, albo oddaj maszynę kupującemu skoro już od startu masz takie przeboje.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagusek

Termostat jest ciepły jak silnik pracuje i chłodnica też ciepła czyli wychodziło by że jest obieg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb
1 hour ago, Jagusek said:

Termostat jest ciepły jak silnik pracuje i chłodnica też ciepła czyli wychodziło by że jest obieg

ale załącza wentylator?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagusek

Wentylator załączył się raz jak strzelił wężyk i potem odrazu uruchomił się wentylator , dziś przy 5 kreskach nie odpalił .

Nalewałem płyn chłodniczy to również odpowietrzyłem układ . Pytanie jest czy 5 kresek to odpowiednia ilość dla moto z zakresem do 8

7 to pomaranczowe pole

8 to czerwone pole 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gary
Dnia 15.07.2019 o 17:35, Jagusek napisał:

zmieniłem wężyk zalałem płynem samochodowym taki akurat miałem pod ręką (koncentrat rozczienczony) używam go  w swoim aucie wszystko okey (lato-zima) .

Odpowietrzyłeś układ po zalaniu?

Tak czy siak, nie bawiłbym się w uleczanie tego tylko oddał sprzęt kupującemu. Taka usterka po 30km od zakupu? Nie płakał jak sprzedawał?

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rooland

Z ciekawości jak można wiedzieć oczywiście (może być priv) ile za niego dałeś ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagusek

Wychodzi na to że chłodnica to już tragedia , dziś była diagnoza , wentylator nawet ledwo przez nią przepycha powietrze . odpowietrzenie było okey , dziś zagotowana do 6 kresek wentylator odpalił , ale brak przewiewu zapchana piaskiem itp , się skończyła  :P , zobaczymy co dalej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kosmaty

przede wszystkim to nie zalewa się chłodnic motocyklowych płynami samochodowymi, zupełnie inna temperatura wrzenia cieczy, w moto masz wrzenie przy 136-8 stopniach a w autach 115. kup motul motocool, a chłodnice oddaj do GRAPOWA http://www.grapow.com.pl/, tam też jest motocyklista i jakieś rabaty daje dla moturzystów. Możliwe że wystarczy zwykłe płukanie układu i będzie git, takie rzeczy się zdarzają i musisz brać pod uwage że kupując używany sprzęt coś będziesz musiał dołożyć, jak reszta ok to naprawiać i cieszyć się jazdą. 

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×