Jump to content

Yamaha R6 RJ11 błąd 18 i "EXUP eliminator"


Wolf
 Share

Recommended Posts

Siemka, od dwóch miesięcy jestem posiadaczem R6  RJ11 2007 rok . Przy zakupie miał błąd 4 cewek i zaworu EXUP, po wykasowaniu błędów było ok więc jazda próbna i do domu. Niestety często po nocy jak się rozgrzewa na wolnych obrotach łapie błąd 18 i zapala się diagnostyka. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów kontrolka diagnostyki gaśnie ale błąd  zostaje zapamiętany. Na wolnych obrotach zachowuje się tak jakby wypadał zapłon, obroty wachlują 1200-1800. Przy przyspieszaniu tragedia, bez większej ilości gazu żabka spod świateł 😫. Wymiana filtra powietrza i świec nic nie dała. Test zaworu exap wywołany z zegarów jest ok. Na wolnych obrotach zawór jest otwarty w połowie, zamyka się całkowicie przy 6000 obr./min i otwiera na max od 10 tyś obrotów w górę. Po pierwszej wizycie w serwisie stwierdzono żeby odpiąć linki od exupa to się otworzy na max i będzie git bo to na pewno  przez akcesoryjny wydech. Niestety lipa, odpięcie linek powoduje jeszcze większe spadki obrotów, potrafi nawet zgasnąć na biegu jałowym. Przy drugim podejściu w serwisie stwierdzili uszkodzony sterownik exup i zaproponowali wymianę na nowy za 1300 zł 😱. Znalazłem na alledrogo "eliminator exup" za 199 zł może ktoś zakładał taki patent? https://allegro.pl/oferta/eliminator-bledu-servo-exup-wydechu-yamaha-fz1-fzs-7683214036 

Proszę o opinie i pomoc, może ktoś miał podobny problem. 

Link to comment
Share on other sites

Co to za serwis? Nie chciałbym tam trafić.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne przygody. Podjedź do MotoMoto, tam pomogą ci ogarnąć temat.

PS. ja bujałem się z kłopotem przez dwa miesiące zanim udało się znaleźć właściwy serwis.

Link to comment
Share on other sites

Mam w Ducati załozony decat bez exupu i podlaczony ten eliminator  i jest ok nie wyswietla błedu.Ale motocykl ze swiecącym błedem jezdził ok.

W twoim przypadku sprawdzilbym rozrzad ,luzy zaworowe i czy nie jest łancuszek wyciagniety.Mialem identyczny przypadek w Giksie K6 .

Link to comment
Share on other sites

Dnia 30.05.2019 o 09:00, arteklik napisał:

Miałem podobne przygody. Podjedź do MotoMoto, tam pomogą ci ogarnąć temat.

PS. ja bujałem się z kłopotem przez dwa miesiące zanim udało się znaleźć właściwy serwis.

A co finalnie znaleźli i w czym?

Link to comment
Share on other sites

U mnie rozwalony był exup i źle zamontowany zawór iacv. Pod taki zestaw usterek regulowana była przepustnica co zrobiło niezły cyrk. Na obroty wchodził ładnie za to w drugą stronę była loteria. Chyba nie trzeba tłumaczyć co się czuło zbliżając się do zakrętu ;)

Nie chce wchodzić w szczegóły, ale kilku mechaników w Łodzi na tym problemie poległo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...