Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Maikel

Jakie moto na tor?

Recommended Posts

Maikel

Witam,

Szukam moto na tor. Czy odczuję różnicę gaźnik a wtrysk? Zastanawiam się nad CBR 600 F4i. Drugie pytanie, gdzie mogę szukać moto bez prawa rejestracji, wyrejestrowane? Jeśli moto mam jeździć na torze dokumenty nie są mi zupełnie potrzebne a cena motocykla będzie zapewne o wiele niższa. Z jaką historią może wiązać się motocykl, który nie ma dokumentów?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pafcio

Jakiś czas temu pojawiały się aukcje motocykli z ubezpieczalni z Francji. Motocykle powypadkowe ale również pokradzieżowe bez prawa rejestracji

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndrzejM

zerknij na OLX, zaznacz pojemność powyżej X, cena do 2000 i coś znajdziesz.

przykładowo:

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-fj-1200-CID5-IDz8HYt.html#9657537175

https://www.olx.pl/oferta/honda-cbr-1000f-sprawna-jezdzaca-transport-CID5-IDzWGLH.html#9657537175

https://www.olx.pl/oferta/honda-cbr-1000f-sprzedam-CID5-IDzWANh.html#9657537175;promoted

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

wymienione sprzęty chyba jednak nie są idealne na tor

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndrzejM
Przed chwilą, jaszczomb napisał:

jednak nie są idealne na tor

Zależy co zamierza kolega robić, bawić się czy ścigać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

To zalezy na jaki tor i czy zamierzasz trenowac technike jazdy czy scigac sie? Na male tory typu lodz polecam 300-400 cm, duzym i mocnym litrem da sie oczywiscie tez jezdzic ale mniejsze pojemnosci sa tam zwinniejsze i maja wieksza predkosc w zakrecie. Male tory Lodz, Radom, Bydgoszcz- supermoto, nakedy, sporty 300- maks 600 cm. Duze tory 600 cm-1000 cm chociaz male pojemnosci tez sobie swietnie tam radza. Jezdzac malym motocyklem skutki gleb sa mniejsze bo male pojemnosci z mniejszym pedem biora udzial w glebach niz 200 konne potwory i generuja mniej kontuzji. Dobre nawyki lepiej i latwiej jest nabrac na mniejszych motocyklach niz od razu na litrze.

  • Lubię to 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

jaka pojemność by nie była, to na tor kupuje się motocykl sportowy a nie autostradową kanapę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Na malym torze przyjemniej jezdzi sie np nakedem a najlepiej supermoto, jesli sport to male pojemnosci bo naprawde w srodku zakretu mozna tym pojsc bardzo szybko ze wzgledu na mala wage i zwrotnosc. Duzym tez da sie szybko ale porownanie mam takie tor lodz. 214 konnym motocyklem mam 3 s gorszy czas niz 160 konnym nakedem. Na duzym torze Slovakia Ring tym 214 konnym mam 17 s lepszy czas niz nakedem. Czas na malym torze pewnie kiedys jak dobrze pojdzie to wyrownam bo trzeba kompletnie zmienic nitke i technike jazdy a to wymaga treningu. Duzym i bardzo mocnym motocyklem trzeba jak najszybciej prostowac motocykl zeby powierzchnia styku opony z asfaltem byla jak najwieksza i moc nie wprowadzala tylnego kola w slajd  co urywa ulamki sekund a to wiaze sie z inna nitka przejazdu. Malym moto mozna isc pelnym ogniem w srodku winkla. Wszystko zalezy od tego czego oczekujesz i jak jezdzisz. Ja jezdze tez po duzych torach wiec dla mnie osobiscie mocny motocykl jest bardzo ok i mala roznica w czasie na malym torze narazie mi nie przeszkadza bo i tak jade tam swoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Nastepna sprawa to opony, ktore bardzo trzeba brac pod uwage bo przy jezdzie na torze schodza w oczach a im mocniejszy motocykl tym wizyta u wulkanizatora jest czestrza. Im mocniejsze  moto to opony musza byc skrupulatniej dobrane a te ktore trzymaja odpowiednio to raczej nie te drogowe. I tu znowu jest nietypowa sprawa bo na malym torze lepiej jest miec opony drogowe, ktore robocza temp maja juz od 40 stopni i nie trzeba ich grzac kocami ale z drugiej strony nie wsadze do tak mocnego motocykla np Rosso 3 ktore uwielbialem i w gre wchodza torowe supercorsy albo dunlopy. Slabszy motocykl na malym torze nie pokona raczej rosso 3, przynajmniej na poczatku przygody z torem, ktora starcza na dlugo ( kilkanascie albo killadziesiat ostrych sesji na tor lodz). A te sportowe wystarczaja mi na 2 dni na duzym torze i moze 4 albo 5 torowan na malym torze ( boki zerzniete do slicka az wyplaszczona niebezpiecznie z boku opona). Takze jesli myslisz o malych torach to cenowo lepiej wypadnie zuzycie opon drogowych zalozonych na slabszy motocykl. Co prawda zawodnicy do 300setek oczywiscie ze zakladaja torowe grzane kocami opony ale oni sie scigaja. Koce na malym torze na sportowych oponach sa wskazane ale tez jest jeden problem. Dobrze nagrzane sa po ok godzinie grzania na 80 stopni wiec pierwsza sesja jest ok ale ze wzgledu na 13 minutowe sesje i brak czasu miedzy wyjazdami rozgrzanie ich do dobrej temp pomiedzy jazdami jest niemozliwe. Na duzym torze mamy ok 40-60 minut przerwy miedzy sesjami i tam dochodza do temp 80 stopni. Ten fakt znowu przemawia za slabszym motocyklem na maly tor. Jesli jeszcze cos Cie interesuje to pytaj, postaram sie odpowiedziec jesli bede wiedzial a jesli nie to zapytam zawodnikow z czolowych polskich teamow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto

Jak juz kupisz motocykl na tor to polecam tez pomyslec o dodatkowym ubezpieczeniu od wypadkow torowych. Takie jest mozliwe ale tylko na obiekty, ktore maja status osrodka szkolen czyli np nasz tor Lodz. Gleby na torze to codziennosc i czesto nie z naszej winy bo ktos przesadzi i w Ciebie wjedzie. Jesli zawiedzie sprzet to bedzie to wina motocyklisty bo nie dbal o kondycje motocykla jak nalezy. Mialem jedna glebe spowodana awaria zacisku hamulcowego, ktory mi sie zblokowal przy ostrym hamowaniu, powod zablokowany tloczek hamulca przez brudne nie czyszczone przez kilkanascie torowan tloczki zacisku.:( Na naszym malym torze bylo mnostwo gleb przez historie rodzaju pekl mi przewod hamulcowy itp wiec polecam jak juz kupisz motocykl dbac o wszystkie elementy ktore decyduja o bezpieczenstwie. I tu jest kolejny fakt, ktory przemawia za moto typu 300, tanie torowe czesci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysiek rst1000

Hahahaha ...  Mateusz to kopalnia wiedzy.

Też rozglądam się za sprzętem do torowania, mnie wychodzi jakaś 300'tka , może YAMAHA YZF-R3. Akurat na Tor Łódzki, blisko i tanio.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthewsmoto
4 minuty temu, Marci1N napisał:

@Matthewsmoto opisuj tak więcej, dobrze się to czyta 👌

 

Więcej różnych tematów u mnie na blogu albo w poradniku. Podeslij mi maila na matthewsmotov4@gmail.com to Ci wyśle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marci1N

Poszło. Adres do bloga też możesz podesłać jeśli gdzieś przeoczyłem 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×